سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

3.2 علیت غیرپارامتری غیرخطی

هدف از این مطالعه ، بررسی رابطه متغیر زمانی دو به دو بین متغیرهای مشخص شده ، یعنی EPU ، قیمت نفت و اهداف سرمایه گذار و بازده سهام اسلامی است. گرنجر (1969) تست علیت گرنجر را معرفی کرد که براساس آن ، متغیری به عنوان گرنجر ایجاد می شود که در صورتیکه اطلاعاتی در متغیر اول وجود داشته باشد می تواند پیش بینی متغیر دوم را بهبود ببخشد. از مدتها قبل تست های علیت گرنجر برای تعیین ماهیت روابط بین متغیرهای مالی و اقتصادی مورد استفاده قرار گرفته است. از این رو ، در این تحلیل ، آنها ابزار اصلی ما برای بررسی رابطه عدم اطمینان اقتصادی ، قیمت نفت ، اهداف سرمایه گذار و بازده سهام اسلامی خواهند بود. ما این آزمون را با استفاده از موارد برآورد شده از مدل خود همبستگی بردار (VAR) به عنوان ورودی برای علیت غیرخطی اعمال می کنیم. سهام معادله (5) را باز می گرداند. و متغیرهای انتخاب شده معادله 6 می تواند به شرح زیر بیان شود:

که در آن متغیر انتخاب شده (EPU ، قیمت نفت خام یا پروکسی اهداف سرمایه گذار) در مقیاس های زمانی مختلف i، r  بازده سهام اسلامی و p دستور تاخیر زمانی است. ما تأخیر را بر اساس معیار اطلاعات آکایک تعیین می کنیم.

سفارش ترجمه تخصصی رشته های حسابداری و اقتصاد

 

مدلهای VAR به هر دو متغیر اجازه می دهند تا بطور مشترک به طور درونی مورد عمل واقع شوند. ما از تحلیل علیت گرنجر به جای روش حداقل مربعات معمولی استفاده می کنیم زیرا تحلیل علیت گرنجر بر بررسی محدودیت های ضرایب متمرکز است. تست علیت گرنجر از متغیرهای منتخب به بازده سهام اسلامی شامل آزمایش فرضیه زیر توسط آزمون F یا والد است که در معادله  (7) توضیح داده شده است.:

اگر این فرضیه تهی رد شود ، سپس تأثیر علیت از متغیر انتخاب شده به بازده سهام اسلامی وجود دارد که بر این اساس نشان می دهد که اطلاعات گذشته در متغیر انتخاب شده می تواند بازده سهام اسلامی را پیش بینی کند.

پارک و فیلیپس (1988) ، تودا و فیلیپس (1993) ، و فیلیپس (1995) ، استدلال کرده اند که این مدل های VAR و تست های علیت هنگام برخورد با مجموعه های غیر ثابت ، کاهش قیمت یا زیان را نشان می دهند. تودا و یاماموتو (1995) آزمایش قدرتمند غیر پارامتری اصلاح شده تری را معرفی کردند که عدم ثبات را محاسبه می کند. روش آزمایش علیت گرنجر اصلاح شده (غیرثابت) یک مدل VAR (P + 1) را تخمین زده و مشکلات احتمالی مرتبط با ریشه واحد را بدون توجه به ترتیب ادغام یا تلفیق متغیرها کاهش می دهد (دولدو و لیتکپول، 1996).

3.3 آزمون علیت خارج از نمونه

در آخر ، ما دقت پیش بینی خارج از نمونه آنالیز علیت گرنجر را بررسی می کنیم. تجزیه و تحلیل علیت خارج از نمونه شامل تخمین مدل های محدود و نامحدود و مقایسه عملکردهای پیش بینی کننده آنها است. در این مطالعه ، هدف اصلی ما بررسی این موضوع است که آیا اطلاعات موجود در سه متغیر منتخب ما می تواند در پیش بینی بازده سهام اسلامی معادله (5) مفید باشد یا خیر. برای بررسی اینکه آیا نتایج حاصل از مدل نامحدود در معادله (5) دقیق هستند یا خیر ، ما مدل محدود را به شرح زیر در معادله (8) تخمین می زنیم.:

تجزیه و تحلیل علیت خارج از نمونه شامل آزمایش این مورد است که آیا پیش بینی های مدل نامحدود (5) برتر از پیش بینی های مدل محدود (8) است یا خیر. دوم ، ما بررسی می کنیم که آیا پیش بینی های معادله ( 5) دارای خطای پیش بینی مربع میانگین کمتری نسبت به پیش بینی معادله (8) است یا خیر.  در چنین حالتی نتیجه می گیریم که علیت گرنجر وجود دارد. از آنجا که مدل های ما سلسله مراتبی هستند ، ما از آزمون کلارک و مک کراکن (2001) استفاده می کنیم که می توان آنرا در معادله (9) به شرح زیر توضیح داد.:

که در آن P تعداد مشاهدات  و  و  به ترتیب خطاهای پیش بینی یک مرحله ای برای مدل های 5 و 8 را نشان می دهد. تحت فرضیه تهی ، ما آزمایش می کنیم که آیا پیش بینی های مدل اول شامل مواردی از مدل دوم است یا خیر. به عبارت دیگر ، فرضیه تهی بدین معنی است که پیش بینی های مدل اول حاوی اطلاعات مفید اضافی برای بهبود پیش بینی مدل دوم نیست. مقدار بحرانی 95٪ متقابل از جدول 1 کلارک و مک کراکن (2001) 1.028 است. یعنی اگر آمار آزمون از مقدار بحرانی 1.028 بیشتر باشد ، در این صورت علیت گرنجر وجود دارد.

جدول 1 آمار توصیفی.

توجه: در این جدول آمار توصیفی 9 بازده بورس سهام اسلامی ، شاخص EPU  (EPU) ، قیمت نفت (OIL) و شاخص استرس مالی (FSI) ارائه شده است. در جدول ، میانگین ، انحراف معیار (St-dev) ، عدم تقارن ، کوتاه بینی و حداکثر و حداقل مقادیر گزارش شده است. J-B ، ADF ، PP و KPSS به ترتیب آمار تجربی آزمون حالت عادی جارک-برا ، آزمون تقویت شده دیکی-فولر ، تست ریشه واحد فیلیپس-پرورون  و آزمون ثبات ویاتکووسکی-فیلیپس-اسمیت است.

*** پذیرش فرضیه های تهی عدم نرمال بودن ، عدم ریشه واحد و ثبات در سطح 1٪ را نشان می دهد.

4. داده ها و آمار توصیفی

ما برای دوره زمانی از ژانویه 2002 تا فوریه 2018 از قیمت های ماهانه پایان دوره نه ماهه سهام اسلامی استفاده می کنیم. DJIM به عنوان نماینده ترین شاخص سهام های اسلامی در سراسر جهان در نظر گرفته شده است. علاوه بر این ، ما از DJIDEV ، DJIEMG ، DJIEU ، DJIAP و DJIGCC برای نمایندگی سهام های اسلامی در تمام مناطق جهان و ساختارهای مختلف بازار استفاده می کنیم. به همین ترتیب، ما از شاخص های مبتنی بر کشور های ایالات متحده (DJIUS) ، انگلیس (DJIUK) و ژاپن (DJIJP) استفاده می کنیم. این شاخص های مبتنی بر کشور به این دلیل گنجانده شده اند که با سه بازار بزرگ سهام در جهان مطابقت دارند. بازده ماهانه با در نظر گرفتن لگاریتم طبیعی نسبت دو قیمت متوالی ضرب شده با 100 محاسبه می شود. کلیه سری قیمت های سهام اسلامی از مجموعه داده های بین المللی تامسون رویترز است.

داده های نفت از اداره اطلاعات انرژی بدست می آید. قیمت نفت خام برنت برای نشان دادن قیمت بین المللی نفت (OIL) استفاده می شود. داده های مربوط به اهداف سرمایه گذار که توسط بانک مرکزی فدرال رزرو سنت لوئیس "فهرست استرس مالی" در وب سایت بانک مرکزی فدرال سنت لوییس در دسترس است. ما همچنین از شاخص EPU توسعه یافته توسط بیکر و همکاران(2016) به عنوان پروکسی EPU استفاده می کنیم که بر اساس سه مؤلفه بنا شده است: یک اندازه گیری عادی از حجم مقالات خبری که در مورد EPU از روزنامه های l0US بحث می کنند ، اقدامی که بر اساس گزارش های دفتر بودجه کنگره انجام می شود و اندازه گیری اختلاف بین پیش بینی کنندگان اقتصادی به عنوان شاخص عدم قطعیت.

ما از داده های تکرار ماهانه برای جلوگیری از تعصبات احتمالی ناشی از داده های روزانه (به عنوان مثال ، روزهای تجارت غیر همزمان ، اختلاف قیمت خرید و فروش و اثرات عدم نقدینگی) استفاده می کنیم که توسط رسپورانگ و همکاران (2008) و آروری و همکاران. (2012) ذکر شده است، زیرا دارای اطلاعات بیشتری نسبت به داده های سه ماهه و سالانه هستند. جدول 1 آمار خلاصه ای از داده ها را ارائه می دهد.

جدول 1 نشان می دهد که متوسط ​​بازده سری سهام اسلامی به جز بازارهای GCC مثبت است. ​​بازده میانگین از 0.18 - برای DJIGCC تا 0.22 برای DJIEMG متغیر است. در بین تمام سری ها ، EPU فرارترین متغیر (45.07) به دنبال قیمت نفت (29.57) است که توسط انحراف معیار و حداقل و حداکثر مقادیر نشان داده شده است. از نظر شاخص های اسلامی ، بی ثبات ترین بازار ، GCC است که توسط نوسانات بی قید و شرط (3.04) نشان داده شده است ، و بازار کمتر بی ثبات بازار اسلامی آمریکا با انحراف معیار 1.71 است. مقادیر عدم تقارن برای تمام سری سهام اسلامی منفی و برای EPU ، OIL و شاخص استرس مالی (FSI) مثبت است. مقادیر کوتاه مدت برای همه سری ها چهار برابر است (بجز نفت) ، که نشانگر اختلال در نفت است.

آزمایش جارکو- برا فرضیه تهی توزیع گاوسی را برای تمام سری ها رد می کند. نتایج آزمونهای اضافه شده دیکی-فولر ، ریشه واحد فیلیپس-پرورون ، و ویتکووسکی-فیلیپس-اسمیت-شین نشان می دهد که سری بازده سهام اسلامی غیر ثابت است ، در حالی که EPU ، OIL و FSI ثابت هستند.

5- نتایج و بحث ها

در این بخش ، نتایج روابط EPU ، اهداف و احساسات سرمایه گذاران و قیمت نفت با بازده سهام اسلامی را مورد بحث قرار می دهیم.

در مرحله اول ، نتایج علیت غیرخطی گرنجر اعمال شده بر روی سری اصلی را ارائه می دهیم. سپس نتایج تجزیه زمان متغیر سری مورد مطالعه را بر اساس EEMD ارائه می دهیم. سرانجام ، در مورد نتایج رابطه بین سری تجزیه شده و بازده سهام اسلامی در مقیاس های زمانی مختلف بحث می کنیم.

5.1. EPU ، احساس سرمایه گذار ، قیمت نفت و بازده سهام اسلامی: تجزیه و تحلیل سری اصلی

در اینجا ، اثر علّی هر یک از متغیرهای منتخب خود را بر بازده سهام اسلامی در سری اصلی بررسی می کنیم. نتایج گزارش شده در جدول 2 نشان می دهد که EPU و شاخص احساس سرمایه گذاران ، مطابق با FSI ، باعث بازده در کل شاخص های اسلامی نمی شود. یافته های ما نتایج مطالعات قبلی را تأیید می کند که نشان می دهد بازارهای سهام اسلامی تحت تأثیر EPU نیستند (حموده و همکاران ، 2014 ؛ نازلی اوغلو و همکاران ، 2015). علاوه بر این ، نتایج ما مطابق با نتایج بکیروس و همکاران (2016) است که نشان می دهد احساسات سرمایه گذار قدرت پیش بینی کننده ای برای بازده سهام ندارد. برای قیمت های نفت همانطور که از قیمت های برنت مشخص است نتایج برای چهار شاخص DJIM ، DJIDEV ، DJIGCC و DJIUS.2  قابل توجه است.

سفارش ترجمه تخصصی رشته های حسابداری و اقتصاد

جدول 4. آزمون تجزیه و تحلیل علیت داده ها.

توجه: در این جدول نتایج آزمایش علیت گرنجر  متغیرهای منتخب تجزیه شده در بازده سهام اسلامی گزارش شده است. پانل های A ، B و C نتایج آزمایش علیت گرنجر از عدم قطعیت سیاست اقتصادی (EPU) ، قیمت نفت (OIL) و شاخص استرس مالی (FSI) را به ترتیب در بازده سهام اسلامی گزارش می دهند. مقادیر P در پرانتز است. *** ، ** و * به ترتیب سطح اهمیت  1٪ ، 5٪ و 10٪ را نشان می دهند. IMF = توابع حالت ذاتی.

به طور کلی ، پیش بینی شاخص های منتخب سهام اسلامی با استفاده از سه متغیر انتخابی ما ضعیف است. برای بررسی بهتر عملکردهای پیش بینی شده EPU ، قیمت نفت و احساس سرمایه گذار نسبت به بازده سهام اسلامی ، توانایی پیش بینی محتوای اطلاعات هر یک از سه پیش بینی کننده در فرکانس های زمانی مختلف را بررسی می کنیم. از این رو ، ما متغیرها را در مقیاسهای زمانی مختلف تجزیه می کنیم که در بخش زیر ارائه شده است.

5.2 نتایج تجزیه متغیر زمانی بر اساس EEMD

متغیرهای سری زمانی ماهانه به تعداد محدودی از مؤلفه ها تجزیه می شوند. از آنجا که تعداد کل IMF تقریبا به log2 T نزدیک است و اندازه گروه 194 تنظیم شده است ، در مجموع هفت IMF از سری داده های اصلی استخراج می شوند. به طور معمول ، مؤلفه های مختلف تجزیه ویژگی های متمایز و از این رو ، پیامدهای اقتصادی متفاوتی دارند. به ویژه ، IMF کوتاه مدت اثرات حوادث نامنظم را ارائه می دهد ، IMF میان مدت اثرات رویدادهای شدید را ارائه می دهد  و IMF بلند مدت (IMF) شوک های بلند مدت در سراسر جهان را ثبت می کند. IMF برای هر متغیر تعیین شده توسط EEMD میانگین دوره های بدست آمده با تقسیم تعداد کل داده ها به تعداد اکسترمم است. جدول 3 میانگین دوره های ماهانه مولفه های تجزیه شده برای تمام متغیرها را نشان می دهد. میانگین مدت زمان IMFl که تقریباً 3 ماه است ، نشان دهنده نوسانات نامنظم ناشی از عواملی است که دارای اثرات کوتاه مدتی بر سری متغیرها هستند. 5-2 IMF چرخه را ارائه می دهد که تقریباً مربوط به 7 ماه تا 4 سال است و عمدتا توسط عواملی که دارای اثرات میان مدت هستند ایجاد می شود. مدت زمان باقی مانده IMF طولانی تر از یک نوسان در مقیاس زمانی 5 ساله است و اجزای کم فراوانی داده های متغیرها را نشان می دهد. با توجه به اینکه فاصله زمانی بین IMFs 2-5 در مقایسه با IMFl که نسبتاً کوتاه است (2-3 ماه) است ، 5-2 IMF حاوی اثر برخی از وقایع شدید است. نوسانات 7- 6 IMF و مدت باقیمانده احساس به مقیاسی بزرگ در حدود 15-5 سال است و اثرات شوک های بلند مدت در سراسر جهان را ارائه می دهد.

برای تجزیه و تحلیل اهمیت هر یک از مولفه های تجزیه شده و همچنین سهم هر IMF در کل نوسانات متغیرها ، در شکل B.1 (پیوست B) مؤلفه های تجزیه شده توسط EEMD از مقادیر EPU ، قیمت نفت ، و پروکسی احساسات سرمایه گذار از مقادیر FSI ارائه شده است. تمام صندوق های بین المللی پول به ترتیب استخراج از بالاترین تا کمترین فرکانس ذکر شده اند. 7-6 IMF و مدت باقی مانده نشان دهنده روند بلند مدت متغیرهای انتخاب شده است. باید توجه داشت که در بین تمام متغیرها و در کل دوره مطالعه ، نوسانات IMFl بیشترین است که نشان دهنده سهم بیشتر در نوسانات داده های اصلی در مقایسه با سایر مؤلفه های تجزیه شده است. سهم کل 5-2 IMF ، که اثرات حوادث جزئی و شدید را در بر می گیرد ، نیز نسبتاً زیاد است و نشان می دهد که این رویدادها می توانند نوسانات نسبتاً زیادی را در سری متغیرها ایجاد کنند. IMF باقیمانده که نمایانگر روند طولانی مدت متغیرهای انتخاب شده است ، سهم نسبتاً کمتری در نوسانات سری متغیرها دارد. برای شناسایی تأثیرات EPU ، قیمت نفت و FSI در بورس سهام های اسلامی از منظر چند مقیاس ، روابط علیت گرنجر را بین مولفه های استخراج شده و بازده سهام اسلامی تجزیه و تحلیل می کنیم.

5.3 قدرت پیش بینی کننده EPU ، قیمت نفت و احساس سرمایه گذار در بازده سهام اسلامی: یک تحلیل چند مقیاسی

ما نتایج اثر علیت گرنجر از سری تجزیه شده EPU ، قیمت نفت و احساسات سرمایه گذاران را در جدول 4 گزارش می کنیم. پانل (A) نتایج حاصل از سری تجزیه شده EPU را گزارش می دهد ، پانل (B) نتایج حاصل از مولفه های تجزیه شده نفت را گزارش می دهد ، و پانل (C) نتایج علیت گرنجر از شاخص احساسات تجزیه شده سرمایه گذار را ارائه می دهد. (به جداول 5 و 6 مراجعه کنید) با EPU شروع می کنیم که بر بازده کلیه شاخص ها در کوتاه مدت ، به جز DJIGCC تأثیر می گذارد (جدول 6).

این نتیجه نشان می دهد که تغییرات نامنظم اقتصادی کوتاه مدت منجر به نوسانات شدید در بازده سهام اسلامی شاخص های منتخب می شود. نوسانات میان مدت EPU  گرنجر  باعث بازگشت تمام شاخص های اسلامی می شود و این نشان می دهد که عوامل محرک این تغییرات میان مدت ممکن است منجر به تغییرات ساختاری در بازده سهام اسلامی شود. با این حال ، به نظر می رسد نوسانات بلند مدت EPU برای تمام شاخص های اسلامی غیر قابل توجه است. این نتایج حاکی از آن است که جهش های کوتاه مدت و میان مدت EPU ، که منعکس کننده وقایع نامنظم و شدید منجر به تغییر در EPU است ، بر بازده سهام اسلامی شاخص های مورد مطالعه تأثیر می گذارد. این یافته ها از نظر تنوع پرتفولیو و استراتژی حمایت از سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران مفید است. برای قیمت نفت ، می دانیم که نوسانات کوتاه مدت گرنجر به طور قابل توجهی باعث بازده همه شاخص ها به جز DJIGCC و DJIUS می شود. این نوسانات کوتاه مدت عمدتاً ناشی از مجموعه عواملی است که دارای اثرات کوتاه مدت مانند اعلام موجودی ، وضعیت بد هوا و تغییر سیاست های انرژی هستند. یک رابطه علّی محکم بین نوسانات میان مدت نفت و کلیه بازده های شاخص های اسلامی مشاهده می شود ، بدین معنی که حوادث شدید بر قیمت نفت مانند ریسک های ژئوپلیتیکی و طوفان ها می تواند بر بازده سهام اسلامی تأثیر بگذارد. با این وجود، مولفه های بلند مدت قیمت نفت نشان می دهد که گرنجر باعث بازده سهام اسلامی نمی شود. با توجه به پروکسی احساسات سرمایه گذار FSI ، شاخص خوبی برای بازده سهام اسلامی در کوتاه مدت برای کلیه شاخص ها به جز DJIGCC است. نتایج همچنین نشان می دهد که علیت غیرخطی نوسانات میان مدت FSI به طور گسترده برای همه شاخص ها موجود است و برای نوسانات بلند مدت FSI در تمام شاخص ها موجود نیست.

به طور خلاصه ، نتایج ما نشان می دهد که شاخص های منتخب سهام اسلامی تحت تأثیر نوسانات کوتاه مدت EPU ، قیمت نفت و احساس سرمایه گذار (به استثنای DJIGCC) قرار دارند ، به این معنی که رویدادهای نامنظم در ایجاد تغییرات در این متغیرها تأثیر بسزایی دارند. بازده سهام اسلامی اثرات میان مدت ثبت شده توسط 5-2 IMF برای همه شاخص ها قابل توجه است. به طور خاص ، نتایج نشان می دهد که 4-2 IMF گرنجر باعث بازده اسلامی برای همه شاخص ها می شود. در ضمن ، برای IMF5 ، نتایج معنی دار نیستند. دلیل اصلی این نتایج این است که مدت زمان 4-2 IMF  در درجه اول به دلیل وقایع شدید و قابل توجه در مقایسه با مدت زمان IMF5 نسبتاً کوتاه است . بنابراین ، تأثیر شوک 4-2 IMF به راحتی از بین نمی رود. برای روند طولانی مدت ، آنها از نظر همه شاخص ها غیر قابل توجه هستند و این نشان می دهد که بازارهای اسلامی نسبت به شوک های بلند مدت EPU ، قیمت نفت و احساسات سرمایه گذار پاسخگو نیستند.

یافته های ما ناهمگونی نتایج را از طریق بازه های زمانی مختلف نشان می دهد که منعکس کننده وقایع (رویدادهای نامنظم ، افراطی یا طولانی مدت) است که می تواند بر بازده سهام اسلامی تأثیر بگذارد. آنها همچنین در توضیح بی نتیجه بودن نتایج مطالعات قبلی سهیم هستند (به عنوان مثال ، حموده و همکاران ، 2014 ، 2016 ؛ نازلی اوغلو و همکاران ، 2015 ؛ نایفار ، 2016 ؛ شهزاد و همکاران ، 2018). جالب تر اینکه ، یافته های ما برای سرمایه گذاران در ایجاد نمونه کارها و مدیریت ریسک مفید است. به عنوان مثال ، یک سرمایه گذار که از محرکهای احتمالی بازده بورس سهام آگاه است ، می تواند با توجه به خطرات متغیر زمانی که بر بورس سهام تأثیر می گذارد ، بطور مؤثر موقعیت کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد. علاوه بر این ، اطلاعات در مورد چگونگی واکنش بازار سهام به تغییرات کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت متغیرهای اساسی برای استراتژی های مصونیت از اهمیت برخوردار است. به طور خاص ، درک روابط پویا بین بورس های سهام اسلامی و EPU ، قیمت نفت و احساس سرمایه گذار برای سرمایه گذارانی که به دنبال پناهگاه های امن هستند مفید است. نتایج ما همچنین به ویژه برای تحلیلگران بازار مالی در پیش بینی روند آینده مجموعه های سهام اسلامی و برای سازندگان بازار که بدنبال جذابیت و ثبات مالی هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

6. بررسی قوت

ما آمار آزمون کلارک و مک کراکن (2001)  را در جدول 5 برای سری متغیرهای اصلی گزارش می کنیم. ما می دانیم که آمار آزمون برای OIL و FSI در تمام شاخص ها قابل توجه است (آمار بالاتر از ارزش بحرانی 1.028 است). برای EPU ، آمار آزمون برای تمام شاخص ها به جز DJIEMG ، DJIEU و DJIGCC قابل توجه است. این نشان می دهد که علی رغم عدم وجود روابط علی و معلولی بین متغیرهای منتخب در سری اصلی و بازده سهام اسلامی ، بازده تاخیر EPU ، OIL و FSI پیش بینی کننده خوبی برای بازده سهام اسلامی است زیرا در مقالات قبلی تصریح شده است که باید اساساً بر پیش بینی علیت خارج از نمونه آزمایش علیت در نمونه برای مسئله پیش بینی (اشلی و همکاران، 1980) تکیه کرد. سپس ، عملکرد پیش بینی خارج از نمونه مولفه تجزیه شده EPU ، OIL و FSI را آزمایش می کنیم. جدول 6 آمار کلارک و مک کراکن (2001) را برای سری تجزیه شده متغیرهای مختلف گزارش می دهد. پانل (A) آمار EPU تجزیه شده ، پانل (B) آمار مولفه تجزیه شده OIL و پانل (C) آمارهای کلارک و مک کراکن (2001)  را برای سری تجزیه شده FSI گزارش می دهد. ما می دانیم که نتایج تا حد زیادی با تجزیه و تحلیل درون نمونه سازگار است. به طور خاص ، آمار آزمون نشان می دهد که نوسانات کوتاه مدت و میان مدت EPU ، OIL و FSI تأثیر علیت قابل توجهی بر بازده سهام اسلامی دارد ، در حالی که علیت خارج از نمونه از نوسانات بلند مدت متغیرهای مشخص شده در بازده اسلامی از نظر اقتصادی قابل توجه و معنادار نیست.

6.2 استفاده از پروکسی های جایگزین

آیا سایر پروکسی های متغیرهای منتخب تأثیر مشابهی در بازده سهام اسلامی دارند؟ برای پاسخ به این سؤال ، ما تجزیه و تحلیل خود را مجددا با استفاده از پروکسی های جایگزین EPU ، قیمت نفت و احساسات سرمایه گذار انجام می دهیم. برای اندازه گیری EPU ، از شاخص ناپایداری ضمنی (VIX) ، برای پروکسی قیمت نفت خام  از ( WTI) و برای پروکسی احساسات سرمایه گذار به جای FSI از شاخص اطمینان مصرف کننده (CCI) استفاده می کنیم (شکل C.1 در پیوست C مؤلفه های VIX ، WTI و CCI تجزیه شده توسط EEMD را ارائه می دهد). در جدول 7 ، نتایج روابط علیت بین VIX ، WTI، CCI و بازده سهام اسلامی را ارائه می دهیم و علیت غیرمستقیم و مداوم از طرف EPU و واسطه های سرمایه گذاران نسبت به بازده سهام اسلامی را می یابیم. قابل توجه است که نتایج مشابهی توسط شهزاد و همکاران (2018) در مورد وابستگی شدید بین قیمت نفت مطابق با قیمت های WTI و بازده سهام اسلامی یافت شده است در حالی که وابستگی ضعیف توسط بادیب و لین ( 2018) در هنگام استفاده از قیمت های برنت به عنوان پروکسی قیمت نفت خام یافت شد. متعاقباً ، ما روابط علی را از مولفه تجزیه شده VIX ، WTIو CCI در بازده سهام اسلامی بررسی می کنیم.

نتایج در جدول 8 گزارش شده است. پانل (A) نتایج تجزیه شده VIX را گزارش می دهد ، پانل (B) نتایج حاصل از اجزای تجزیه شده WTIرا گزارش می کند ، و در نهایت پانل (C) نتایج علیت گرنجر را از CCI تجزیه شده نشان می دهد. یافته های ما تأیید می کند که مؤلفه های میان مدت سه متغیر منتخب گرنجر به طور قابل توجهی باعث بازده سهام اسلامی می شود. مولفه های بلند مدت قیمت های WTI و CCI از نظر تمام شاخص ها قابل توجه نبوده و مطابق با یافته های بخش قبلی است که ما از قیمت های نفت خام برنت و FSI به عنوان پروکسی قیمت نفت و احساس سرمایه گذار استفاده کردیم. با این حال ، نتایج برای مولفه کوتاه مدت حفظ نمی شود. به طور خاص ، نتایج نشان می دهد که WTIو CCI هیچ تأثیر علّی قابل توجهی در بازده سهام اسلامی در کل شاخص ها ندارد.  هنگام استفاده از VIX به عنوان واسطه EPU ، در می یابیم که جهش های بلند مدت این پروکسی باعث بازده سهام پنج شاخص اسلامی DJIM ، DJIDEV ، DJIAP ، DJIUS و DJIJP می شود. این بدان معنی است که نوسانات VIX پیش بینی کننده مهم بازده سهام اسلامی در کوتاه مدت ، میان مدت ​​و بلند مدت است. این یافته مطابق با مقالات قبلی استدلال می کند که VIX پیش بینی کننده خوبی برای بازده سهام اسلامی است (حموده.، 2014؛ نایفر، 2016).

سفارش ترجمه تخصصی رشته های حسابداری و اقتصاد

7. نتیجه گیری

در این مطالعه ، علیت از سه متغیر منتخب ، یعنی EPU ، قیمت نفت و احساسات سرمایه گذار ، به بازده سهام 9 شاخص از سری شاخص های اسلامی داو جونز در دوره 2002 Ml تا 2018 M2 بررسی شده است. به ویژه ، توجه ویژه ای به تجزیه و تحلیل تأثیر این متغیرها بر بازده سهام اسلامی از منظر چند مقیاس شده است.

مقالات قبلی در درجه اول بر این مسئله تأثیر گذاشته است که آیا EPU ، قیمت نفت و احساس سرمایه گذار بر بازده سهام متعارف تأثیر می گذارد ، در حالی که از رابطه بین متغیرهای فوق و بازده سهام اسلامی چشم پوشی می کند. ما در این مطالعه سعی داریم با تجزیه و تحلیل تأثیر مطالب فوق در بازده سهام شرکت شرعی ، این شکاف را برطرف کنیم و به مقالات موجود کمک کنیم. نتیجه گیری زیر اینگونه بیان می شود: ابتدا ، قیمت نفت خام برنت گرنج باعث بازده چهار شاخص اسلامی در سطح اصلی می شود. سطوح اصلی EPU و FSI تأثیر علّی قابل توجهی بر بازده سهام اسلامی ندارد. با این حال ، ما نشان می دهیم که ممکن است تأثیر این متغیرها بر بازده سهام اسلامی بسته به مقیاس زمانی متفاوت باشد. در کوتاه مدت و میان مدت ​​، نوسانات EPU ، OIL و FSI با علل بازده سهام اسلامی شاخصهای مورد مطالعه رابطه علی و معناداری دارند. از منظر بلند مدت ، روندهای مربوط به این سه متغیر تأثیر علیت غیر معنادار بر بازده سهام اسلامی را نشان می دهد. دوم ، استحکام این نتایج را با استفاده از آزمون خارج از نمونه کلارک و مک کراکن (2001) آزمایش می کنیم. یافته های ما با آزمایش علیت در نمونه سازگار است و نشان می دهد که سرمایه گذاران می توانند با استفاده از تاخیر زمانی EPU ، قیمت نفت و احساس سرمایه گذار ، پیش بینی بازده سهام اسلامی را نسبت به مدل تصادفی بهبود بخشند. سرانجام ، ما از پروکسی جایگزین سه متغیر انتخاب شده استفاده می کنیم و سهم آنها را در پیش بینی بازده سهام اسلامی آزمایش می کنیم. نتایج ما به یک علیت آماری معنی دار اشاره دارد که بر اساس مقیاس زمان متغیر است. نتایج تجربی حاصل از EEMD و آزمایش علیت در این مطالعه پیامدهای سیاستگذاری مربوطه را برای سرمایه گذاران در بازارهای اسلامی نشان می دهد. در واقع ، سرمایه گذاران باید اطلاعات مختلفی را در مقیاس های مختلف زمانی در نظر بگیرند تا تصمیمات معاملات خود را مورد ارزیابی قرار دهند و ریسک های سرمایه گذاری را مدیریت کنند. به طور خاص ، معامله گران می توانند با دنبال کردن نوسانات کوتاه مدت و میان مدت قیمت نفت و احساسات سرمایه گذاران ، بازده سهام آینده اسلامی را پیش بینی کنند. علاوه بر این ، آنها می توانند با پیروی از نوسانات کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت EPU ، بازده های آینده را در بازارهای اسلامی درک کنند. به طور کلی ، سرمایه گذاران باید توجه جدی به روند EPU ، نوسانات ناشی از بازار ، قیمت نفت و احساس سرمایه گذاران داشته باشند ، همچنین به وقایع قابل توجهی که پاسخ آنها به ریسک منفی در بازارهای اسلامی را تعیین می کند ، توجه کنند.

پیوست A

ما از داده های مربوط به پروکسی های زیر برای احساس سرمایه گذار استفاده می کنیم:

[1] داده های ماهانه برای شاخص نوسانات (VIX) انتظارات بازار را از نوسانات کوتاه مدت که ناشی از قیمت گزینه های شاخص بورس است ، می سنجد. این فهرست به طور گسترده به عنوان پروکسی برای احساسات سرمایه گذار مورد استفاده قرار گرفته است. به طور خاص ، کاهش در VIX نشان دهنده خوش بینی است ، در حالی که افزایش نشان دهنده برخی از محدودیت ها در رفتار معاملات است. داده ها از پایگاه داده بورس هیئت شیکاگو (CBOE) به دست می آیند.

[2] اطلاعات مربوط به شاخص اطمینان مصرف کننده (CCI) برای ایالات متحده از وب سایت سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بدست می آید.

[3] اطلاعات مربوط به شاخص احساسات مصرف کننده (JCS) از وب سایت دانشگاه میشیگان است.

[4] داده های ماهانه در مورد شاخص استرس مالی (FSI) از بانک اطلاعات بانک مرکزی فدرال سنت لوئیس بدست می آید. آنها از هفت سری نرخ بهره ، شش گسترش عملکرد و پنج شاخص دیگر ساخته شده اند.

جدول A.l در زیر ماتریس همبستگی بین چهار پروکسی احساسات را نشان می دهد. از نظر مفهومی ، VIX و FSI از جنبه های مختلف مشابه هستند. به ویژه ، هر دو پروکسی بیانگر وضعیت استرس در بازار مالی ناشی از عدم اطمینان در بازده سهام هستند ، که به نوبه خود همبستگی بالایی بین آنها (85/85) را توضیح می دهد. از طرف دیگر ، CCI و JCS ، اندازه گیری اعتماد سرمایه گذاران نسبت به وضعیت کلی فعلی اقتصاد و همچنین انتظارات در مورد آینده است که همبستگی بالایی بین آنها (92/0) وجود دارد. اما ، اعتقاد بر این است که تفاوت در طراحی سوالات مطرح شده و روش بررسی نگرش و انتظارات مصرف کننده از این دو شاخص باعث می شود که برخی اوقات آنها به طور مستقل حرکت کنند. ما از FSI برای بررسی اصلی تأثیر احساسات سرمایه گذار بر بازده شاخص اسلامی و از CCI برای بررسی قوت شاخص استفاده می کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی