سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

اگر یک شرکت بیش از یک محصول را بفروشد، تحلیل سربه سری نسبت به آنچه که تاکنون بحث شد، پیچیده تر است. دلیل این است که محصولات مختلف، قیمت فروش مختلف، هزینه های مختلف و حاشیه های مشارکت مختلف، دارند. در نتیجه، نقطه سر به سری به مخلوط فروش محصولات مختلف، بستگی دارد. برای توضیح با مثال، ویرچوال جورنیز آنلیمیتد را در نظر بگیرید که شرکت کوچکی است که دو DVD می فروشد: DVD آثار باستای، یک تور از مشهورترین آثار باستانی ملی  ایالات متحده و DVD پارک ها، که گردشی در پارک های ملی ایالات متحده است. فروش سپتامبر شرکت، مخارج، نقطه سربه سری در توضیح 2-4 نشان داده شده اند.

سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری

 

 

 

همانگونه که در این توضیح نشان داده شده، نقطه سربه سری، فروش 60 هزاردلاری درد که این با تقسیم مخارج ثابت شرکت به میزان 27 هزار دلار بر نسبت CM کلی 35% آن، محاسبه می شود. اما، این نقطه سربه سری است تنها اگر مخلوط فروش شرکت، تغییر نکند. در حال حاضر، DVD آثار باستانی، 20% و DVD پارک ها، 80% از فروش کل شرکت را تشکیل می دهند. به فرض اینکه این مخلوط فروش، تغییر نمی کند، اگر فروش کل، 60 هزار دلار باشد، فروش DVD آثار باستانی، 12 هزار دلار (20% از 60 هزار) و فروش DVD پارک، 48 هزار دلار (80% از 60 هزار دلار) می باشد. هماگونه که در توضیح 2-4 نشان داده شده، در این سطوح فروش، شرکت در واقع به سر به سری می رسد. اما، 60 هزاردلار فروش نشان دهنده نقطه سر به سری برای شرکت است تنها اگر مخلوط فروش تغییر نکند. اگر مخلوط فروش تغییر کند، آنگاه نقطه سر به سری نیز معمولاً تغییر می کند. این موضوع با نتایج برای اکتبر نشان داده شده است که در آن مخلوط فروش از DVDپارک سودآورتر دور شده است (که نسبت CM 50% دارد) و به سمت نوع آثار باستانی کم سودتر رفته است ( که نسبت CM 25% دارد. این نتایج در توضیح 2-4 نشان داده شده اند.

توضیح 2-4: تحلیل سر به سری چند محصولی

صورت درآمد مشارکت شرکت ویرچوال جورنیز آنلیمیتد برای ماه سپتامبر

 

فروش

مخارج متغیر

حاشیه مشارکت

مخارج ثابت

درآمد عملکردی خالص

 

محاسبه نقطه سربه سری:

60000= 45/0÷ 27000= (نسبت CM کل) ÷ (مخارج ثابت)

 

تایید نقطه سر به سری:

مبلغ فروش کلی:

درصد فروش کل:

 

فروش در نقطه سر به سری

 

فروش:

مخارج متغیر:

حاشیه مشارکت:

مخارج ثابت:

درآمد عملکردی خالص

 

توضیح 2-5: تحلیل سر به سری چند محصولی: تغییر مخلوط فروش (به توضیح 2-4 مراجعه نمایید:

صورت درآمد مشارکت ویرچوال جورنیز آنتلیمیتد برای ماه اکتبر

 

 

فروش:

مخارج متغیر:

حاشیه مشارکت:

مخارج ثابت:

درآمد عملکردی خالص:

 

محاسبه نقطه سر به سری:

90000= 30/0 ÷ 27000 = (نسبت CM کل)÷ (مخارج ثابت).

 

با اینکه فروش در 100 هزار دلار، بدون تغییر باقی مانده است، اما مخلوط فروش دقیقاً برعکس چیزی است که در توضیح 2-4 است، به صورتی که کل فروش اکنون از DVD آثار باستانی کمتر سودآور، دور می شود. توجه داشته باشید که این تغییر مخلوط فروش، باعث شده است که هر دوی نسبت CM کل و سود کل ، سریعاً از ماه قبل از اینکه تغییر مخلوط فروش باعث شود که هر دوی نسبت CM کل و سودهای کل سریعاً از ماه قبلی افت کند حتی اگر فروش کل، یکسان باشند. نسبت CM کل، از 45% در سپتامبر به تنها 30% اکتبر افت کرده است و این افت در نسبت CM کلی، نقطه سر به سری شرکت دیگر فروش 60 هزار دلاری نیست. بخاطر اینکه این شرکت اکنون حاشیه مشارکت میانگین کمتری به ازای هر دلار فروش محقق کرده است، فروش بیشتری می خواهد تا مقدار یکسانی از هزینه های ثابت را پوشش دهد. بنابراین، نقطه سر به سری از 60 هزار به 90 هزار فروش در سال، افزایش یافته است.

در تهیه یک تحلیل سر به سری، در مورد مخلوط فروش، باید فرض و تصمیم گیری شود. معمولا، فرض این است که تغییر نمی کند. اما، اگر انتظار برود که مخلوط فروش تغییر می کند، آنگاه این باید صریحاً در هر کدام از محاسبات CVP مورد ملاحظه قرار گیرد.

 

هجوم سلامت شرکت پپسیکو، فروش و سود را کاهش می دهد

 

شرکت پپسی امیدوار است که دو سوم سبد نوشیدنی های جهانی خود، کمتر از 100 کالری در هر 12 اونس در سال 2025 را خواهد داشت. اما، در سه ماهه اخیر، این شرکت می گوید که تصمیم گرفته است که فضای قفسه ای و مخارج تبلیغات بیشتری برای محصولات سالم تر خود صرف کند، مانند برند آب بطری اعلای اش به نام LIFEWTR. این محاسبات اشتباه باعث شد که فروش و سود آمریکای شمالی به ترتیب به اندازه 3 و 10 درصد کاهش یابد.

برای رفع این مسئله، شرکت پپسی فضای طبقه ای و هزینه تبلیغ بیشتری را به نوشیدنی های قندی پرچمدار خود، مانند Pepsi و Mountanin Dew ، اختصاص دهد، رئیس مالی شرکت، هوف جانستون گفته است که «ما در یک سیر و سفر چندساله برای حرکت دادن مردم به سمت محصولات سالمتر ، گزینه های کم کالری تر هستیم شما همیشه نوعی قدم ها را مدیریت می کنید. با چه سرعتی مصرف کنندگان عادت هایشان را تغییر می دهند؟ ما فقط قدری جلوی این روند هستیم.

 

 

 

خلاصه

تحلل CVP براساس یک مدل ساده از نحوه پاسخ سود به قیمت ها، هزینه ها و حجم است. این مدل را می توان برای پاسخ به یک سری سوالات اساسی بکار گرفت، مانند اینکه حجم سر به سر شرکت چه قدر است، حاشیه ایمنی چقدر است و احتمالاً چه چیزی رخ می دهد اگر تغییرات مشخص در قیمت، هزینه و حجم بوجود بیاید.

یک نمودار CVP، روابط بین فروش واحد از یک سو و مخارج ثابت، مخارج متغیر، مخارج کل، فروش کل و سود از سوی دیگر را ترسیم می کند. نمودار سود، نسبت به نمودار CVP ساده تر است و نشان می دهد که چگونه سود به فروش بستگی دارد. نمودارهای CVP و سود، برای ایجاد درک شهودی در مورد هزینه ها و سودهای وابسته به تغییرات فروش، مفید می باشند.

نسبت حاشیه مشارکت، نسبت حاشیه مشارکت نسبت به فروش است. این نسبت را می توان برای تخمین سریع اینکه چه چیزی بر تغییر فروش کل تاثیر می گذارد و درآمد عملکردی خالص تاثیر می گذارد، مورد استفاده قرار داد. این نسبت همچنین در تحلیل سر به سری، مفید است.

تحلیل سر به سری برای برآورد فروش لازم برای رسیدن به نقطه سر به سری، استفاده می شود. فروش واحد لازم برای رسیدن به سر به سری را می توان با تقسیم مخارج ثابت بر حاشیه مشارکت واحد، بدست آورد. تحلیل سود هدف، برای برآورد فروش لازم برای دستیابی به یک سود هدف مشخص، مورد استفاده قرار داد. فروش واحد لازم برای دستیابی به سود هدف را می توان با تقسیم کردن حاصلجمع سود هدف و مخارج ثابت بوسیله حاشیه مشارکت واحد، برآورد نمود.

حاشیه ایمنی، مقداری است که فروش بودجه بندی شده (یا واقعی) شرکت از فروش سر به سری، فراتر رفته است.

سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری

میزان اهرم عملکردی، تخمین سریع تاثیر یک درصد تغییر فروش بر درآمد عملکردی خالص شرکت را ممکن می سازد. هرچه درجه اهرم عملکردی بیشتر باشد، تاثیرش بر سود شرکت، بیشتر است. درجه اهرم عملکردی ثابت نیست- به سطح فعلی شرکت بستگی دارد.

سود یک شرکت چند محصولی، تحت تاثیر مخلوط فروش آن قرار می گیرد. تغییر مخلوط فروش می تواند بر نقطه سر به سری، حاشیه ایمنی و عوامل اساسی دیگر، تاثیر بگذارد.

 

مسئله مروری: روابط CVP

شرکت Voltar ، تولید کننده و فروشنده یک تلفن  بیسیم تخصصی برای محیط های تابش الکترومغناطیسی زیاد، است. صورت درآمد فرمت مشارکت این شرکت برای آخرین سال، در زیر بیان شده است:

 

کل

به ازای هر واحد

درصد فروش

فروش (20000 واحد)

 

 

 

مخارج متغیر

 

 

 

حاشیه مشارکت

 

 

 

مخارج ثابت

 

 

 

درآمد عملکردی ثابت

 

 

 

 

مدیریت شدید مشتاق افزایش سود شرکت است و درخواست تحلیل تعدادی اقلام را داده است.

 

مطلوب است:

1- محاسبه نسبت CM شرکت و نسبت مخارج متغیر.

2- محاسبه نقطه سر به سری شرکت در هر دوی فروش واحد و فروش دلاری. از روش معادله ای استفاده کنید.

3- فرض کنید که فروش به اندازه 400 هزار دلار در سال بعد، افزایش می یابد. اگر الگوهای رفتاری هزینه، بدون تغییر باقی بمانند، به اندازه چه میزان، درآمد عملکردی خالص شرکت افزایش می یابد؟ از نسبت CM برای محاسبه پاسخ استفاده کنید.

4- به داده های اصلی مراجعه نمایید. فرض کنید که مدیریت سال بعد، از شرکت می خواهد تا سود حداقل 90 هزار دلار کسب کند. چه میزان واحد باید برای بدست آوردن این سود هدف، باید فروخته شوند؟

5- به داده های اصلی مراجعه کنید. حاشیه ایمنی شرکت را در هر دو فرم دلاری و درصدی، محاسبه کنید.

6- الف: درجه اهرم عملیاتی شرکت در سطح فروش فعلی را محاسبه کنید.

ب- فرض کنید که از طریق یک تلاش شدیدتر بوسیله پرسنل فروش، فروش شرکت به اندازه 8% در سال بعد افزایش می یابد. به میزان چه درصدی، انتظار درایم که درآمد عملیاتی خالص افزایش می یابد؟ از درجه اهرم عملیاتی برای بدست آوردن پاسخ خود استفاده کنید.

ج- پاسخ خود به (ب) را با تهیه یک صورت درآمد فرمت مشارکت جدید که نشان دهنده افزایش 8% فروش است، را تایید کنید.

7- به داده های اصلی مراجعه نمایید. در تلاش برای افزایش فروش و سود، مدیریت استفاده از یک بلندگوی کیفیت بالاتر را در نظر دارد. اسپیکر کیفیت بالاتر، هزینه های متغیر را به اندازه 3 دلار در هر واحد افزایش می دهد، اما مدیریت می تواند یک بازرس با کیفیت را حذف کند کسی که در سال 30 هزار دلار به آن حقوق ثابت پرداخت می شود. مدیر فروش، تخمین می زند که اسپیکر کیفیت بالاتر، فروش سالانه را به اندازه حداقل 20% افزایش می دهد.

الف- با فرض اینکه تغییرات به صورت توصیف شده در بالا صورت گرفته اند، یک صورت درآمد فرمت مشارکت پیش بینی شده برای سال بعد، تهیه کنید. داده ها، یک مقدار کل، در هر واحد و مبنای درصد را نشان می دهند.

ب- نقطه سر به سری جدید شرکت برحسب فروش واحد و مبلغ کل فروش را محاسبه کنید. از روش فرمولی استفاده کنید.

ج- آیا توصیه می کنید که آن تغییرات صورت گیرند؟

 

جواب مسئله مروری

1-

25= 60÷ 15= (قیمت فروش واحد) ÷ (حاشیه مشارکت واحد)= نسبت CM

75%= 60÷ 45= (قیمت فروش) ÷ (مخارج متغیر)= نسبت مخارج متغیر

 

2-

 

مخارج ثابت- Unit CM×Q= سود

240000- Q× 15= 0

24000= 15Q

Q= 24000/ 15

Q= 16000 واحد یا در هر واحد 60 دلار، 960000 دلار.

 

3-

افزایش فروش

400

نسبت حاشیه مشارکت

×25

افزایش پیش بینی شده در حاشیه مشارکت

100000

 

بخاطر اینکه انتظار می رود که مخارج ثابت، تغییر نمی کنند، درآمد عملیاتی خالص به اندازه افزایش کل 100 دلار حاشیه مشارکت محاسبه شده در بالا، افزایش خواهد یافت.

 

4- روش معادله ای:

مخارج ثابت- Unit CM×Q= سود

 

روش فرمولی:

22000 واحد= (15 دلار در هر واحد) ÷ (90000+240000) = (حاشیه مشارکت در هر واحد)÷ (سود هدف+ مخارج ثابت)= فروش واحد برای رسیدن به سود هدف.

 

5- حاشیه ایمنی برحسب دلار = (فروش سر به سری)- (فروش کل)

240= 960- 1200 هزار دلار

20%= 1200 ÷ 240 = (فروش کل) ÷ (حاشیه ایمنی برحسب دلار)= درصد حاشیه ایمنی.

 

6- الف:

5= 60 ÷300 = (درآمد عملیاتی خالص)÷ (حاشیه مشارکت)= درجه اهرم عملیاتی

ب:

افزایش پیش بینی شده فروش

8%

درجه اهرم عملیاتی

افزایش پیش بینی شده درآمد عملیاتی خالص

40%

 

ج- اگر فروش به اندازه 8% افزایش یابد، آنگاه 21600 واحد (20000× 08/1= 216000) سال بعد فروخته خواهد شد. صورت درآمد فرمت مشارکت جدید به صورت زیر خواهد بود.

 

 

مجموع

در هر واحد

درصد فروش

فروش (21600 واحد)

1296000

60

100 درصد

مخارج متغیر

972000

45

75%

حاشیه مشارکت

324000

15 دلار

25%

مخارج ثابت

240000

 

 

درآمد عملیاتی خالص

84000 دلار

 

 

 

بنابراین، درآمد عملیاتی خالص پیش بینی شده 84000 دلار برای سال بعد نشان دهنده افزایش 40% درصدی در درآمد عملیاتی خالص 60000 دلاری کسب شده در سال جاری است:

 

افزایش 40%= 60000 ÷ 24000= 60000 ÷ (60000- 84000)

 

توجه داشته باشید که افزایش فروش از 20000 تا 21600 واحد، هم فروش کل را افزایش داده است و هم مخارج متغیر کل.

 

7- الف

افزایش 20 درصدی فروش باعث فروش 24000 واحد در سال بعد می شود: 24000 واحد= 20/1 × 20000 واحد.

 

 

کل

در هر واحد

درصد فروش

فروش (24000 واحد)

14440000 دلار

60 دلار

100%

مخارج متغیر

1152000

48

80 درصد

حاشیه مشارکت

288000

12 دلار

20%

مخارج ثابت

210000

 

 

درآمد عملیاتی خالص

78000 دلار

 

 

 

توجه داشته باشید که تغییر مخارج متغیر در هر واحد باعث تغییر حاشیه مشارکت در هر واحد و نسبت CM می شود.

 

ب-

(حاشیه مشارکت واحد)÷ (مخارج ثابت)= فروش واحد تا سر به سری

17500 واحد= (12 دلار در هر واحد) ÷ 210000 دلار=

 

(نسبت CM)÷ (مخارج ثابت)= فروش کل برای رسیدن به سر به سری

1050000= 20/0 ÷ 210000 =

 

 

ج- بله براساس این داده ها، تغییرات باید صورت گیرد. تغییرات، درآمد عملیاتی خالص شرکت را از 60000 فعلی به 78000 در سال، افزایش می دهد. اگرچه همچنین تغییرات باعث بالاتر رفتن نقطه سربه سری می شود (17500 واحد در مقایسه با 16000 واحد فعلی)، اما حاشیه ایمنی شرکت، عملاً نسبت به قبل بیشتر می شود:

 

(فروش سر به سری)- (فروش کل)= (حاشیه ایمنی برحسب دلار

390000= 1050000 1440000

 

همانگونه که در (5) نشان داده شده، حاشیه ایمنی فعلی شرکت تنها 240000 دلار است. بنابراین، چندین سود از تغییرات پیشنهادی حاصل می شود.

سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری

فرهنگ لغت

نقطه سر به سری: سطحی از فروش که سود صفر می شود (صفحه 70)

نسبت حاشیه مشارکت (نسبت CM): نسبت محاسبه شده با تقسیم حاشیه مشارکت بر فروش (صفحه 75)

نمودار هزینه-حجم- سود(CVP)

نمایش گرافیکی روابط بین درآمدها، هزینه ها و سودهای یک سازمان از یک سو، و حجم فروش در سمت دیگر (صفحه 72).

درجه اهرم عملیاتی

در یک سطح معین از فروش، معیاری از این است که چگونه درصد تغییر فروش بر سود تاثیر می گذارد. درجه اهرم عملیاتی با تقسیم کردن حاشیه مشارکت بر درآمد عملیاتی خالص، محاسبه می شود (صفحه 87).

تحلیل افزایشی

یک رویکرد تحلیلی که تنها بر آن هزینه ها و درآمدهایی تاکید می کند که در نتیجه یک تصمیم تغییر می کنند (صفحه 78).

حاشیه ایمنی

مازاد فروش دلار بودجه بندی شده یا واقعی نسبت به فروش دلاری سر به سری (صفحه 84).

اهرم عملیاتی

معیار میزان حساس بودن درآمد عملیاتی خالص به درصد تغییر معین فروش دلاری (صفحه 86).

مخلوط فروش

نسبت نسبی فروش محصولات یک شرکت. مخلوط فروش، با بیان فروش هر محصول به صورت درصدی از فروش کل، محاسبه می شود (صفحه 89).

تحلیل سود هدف

تخمین اینکه چه حجم فروشی برای دستیابی به یک سود هدف مشخص، لازم است (صفحه 82).

نسبت مخارج متغیر

نسبت محاسبه شده بوسیله تقسیم مخارج متغیر بر فروش (صفحه 75).

 

پرسش ها

1-2- معنای نسبت حاشیه مشارکت چیست؟ چگونه این نسبت در برنامه ریزی عملیات های کسب و کار، مفید است.

2-2 اغلب، مستقیم ترین مسیر به سمت یک تصمیم، یک تحلیل افزایشی است. منظور از تحلیل افزایشی چیست؟

3-2- در همه جنبه ها، شرکت الف و شرکت ب، با هم مشابه هستند، به استثنای اینکه هزینه های شرکت الف، عمدتاً متغیر هستند، درحالی که هزینه های شرکت ب، عمدتاً ثابت می باشند. چه زمانی افزایش فروش، که شرکت تمایل دارد به محقق شدن بیشترین افزایش سود بوجود می آورد؟ توضیح دهید.

4-2- منظور از اهرم عملیاتی چیست؟

5-2- معنای نقطه سر به سری چیست؟

6-2- تر پاسخ به یک درخواست از یک سرپرست میانی، شما یک نمودار CVP تهیه کرده اید که نشان دهنده مشخصات هزینه و درآمد محصول و عملیات های شرکت شما می باشد. توضیح دهید که چگونه خطوط نمودار و نقطه سر به سری تغییر می کنند اگر (الف) قیمت فروش در هر واحد کاهش یابد (ب) هزینه ثابت در کل دامنه فعالیت ترسیم شده در نمودار، افزایش یافته است و (ج) هزینه متغیر هر واحد، افزایش یافته است.

7-2- معنای «حاشیه ایمنی» چیست؟

8-2. منظور از اصطلاح «مخلوط فروش» چیست؟ معمولاً چه فرضی در مورد مخلوط فروش در تحلیل CVP، صورت می گیرد؟

9-2. توضیح دهید که چگونه تغییر مخلوط فروش، باعث نقطه سر به سر بالاتر و درآمد عملیاتی خالص کمتر می شود.

 

بکار گیری اکسل

اهداف یادگیری 2-4، 2-5، 2-7، 2-8

فرم صفحه گسترده اکسل نشان داده شده در زیر قرار است برای ایجاد بخش هایی از مسئله مروری مرتبط با شرکت Voltar، استفاده شود. ورکبوک حاوی این فرم را از Connect دانلود نمایید، در آنجا همچنین دستورالعمل هایی در مورد استفاده از این فرم صفحه گسترده، دریافت خواهید کرد.

 

 

در ادامه باید الزامات زیر را تنها بعد از تکمیل صفحه گسترده خود، ادامه دهید:

مطلوب است:

1- بررسی صفحه گسترده با تغییر مخارج ثابت به 270000. اگر صفحه گسترده شما، به درستی عمل کند، درجه اهرم عملیاتی باید 10 باشد. اگر این پاسخ را نگیرید، خطاهای صفحه گسترده خود را پیدا کنید و آنها را تصحیح کنید. درصد حاشیه ایمنی چه میزان است؟ آیا تغییر کرد؟ علت را توضیح دهید؟

2- داده های زیر را از یک شرکت متفاوت در صفحه گسترده خود، وارد کنید:

فروش واحد

10000

قیمت فروش در هر واحد

120 دلار

مخارج متغیر در هر واحد

72

مخارج ثابت

420000 دلار

 

درصد حاشیه ایمنی چه میزان است؟ درجه اهرم عملیاتی چه میزان است؟

 

3- با استفاده از درجه اهرم عملیاتی و بدون تغییر چیزی در صفحه گسترده خود، درصد تغییر درآمد عملکردی خالص را محاسبه کنید اگر فروش واحد به اندازه 15% افزایش یابد.

4- محاسبات انجام داده در قسمت (3) گفته شده در بالا را با افزایش فروش واحد در صفحه گسترده خود به اندازه 15% تایید کنید. درآمد عملیاتی خالص جدید چه میزان می باشد و با چه تغییری، آنرا افزایش داد؟

5- تاد مورگان، یک مشوق موتورسیکلت، امکان راه اندازی مجدد برند Western Hombre از موتور سیکلت که در دهه 1930 مشهور بود را دوباره مورد بررسی قرار می دهد. این موتورسیکلت شکل قدیم به مبلغ 10 هزار دلار فروخته می شود و در این قیمت، تاد، برآورد می کند که می تواند هر سال 600 واحد بفروشد. هزینه متغیر برای تولید و فروش موتورسیکلت ها، 7500 در هر واحد می باشد. هزینه ثابت سالانه 1200000 می باشد.

الف- با استفاده از صفحه گسترده خود، فروش واحد برای رسیدن به سر به سری، حاشیه ایمنی برحسب دلار و درجه اهرم عملیاتی، چه میزان خواهد بود؟

ب- تاد نگران قیمت فروش است. شایعاتی در جریان است که برندهای قدیمی دیگر ممکن است دوباره زنده شوند. اگر اینچنین باشد، قیمت فروش Western Hombre قطعاً به 9000 دلار کاهش می یابد تا بتواند رقابت موثر داشته باشد. در آن رویداد، همچنین تاد مخارج ثابت را به اندازه 300000 دلار با کاهش دادن مخارج تبلیغات، کاهش می دهد، اما هنوز امیدوار است تا 600 واحد در سال فروشد. آیا فکر می کنید این طرح خوبی است؟ توضیح دهید. همچنین، میزان اهرم عملیاتی ظاهر شده در صفحه گسترده تان را توضیح دهید.

 

سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری

 

 Fuinational 15

اهداف یادگیری 2-1، 2-3، 2-4، 2-5، 2-6، 2-7، 2-8

 

شرکت Oslo، صورت درآمد فرمت مشارکت زیر را براساس حجم فروش 1000 واحد تهیه کرده است (دامنه مرتبط تولید 500 واحد تا 1500 واحد است):

 

فروش

20000 دلار

مخارج متغیر

12000 دلار

حاشیه مشارکت

8000

مخارج ثابت

6000

درآمد عملیاتی خالص

2000 دلار

 

مطلوب است:

(به هر سوال بطور مستقل پاسخ دهید و همیشه به داده های اصلی مراجعه کنید مگر چیز دیگری عنوان شود).

1- حاشیه مشارکت در هر واحد چه میزان است؟

2- نسبت حاشیه مشارکت چیست؟

3- نسبت مخارج متغیر چیست؟

4- اگر فروش تا 1001 واحد افزایش یابد، افزایش درآمد عملیاتی خالص چه میزان است؟

5- اگر فروش تا 900 واحد کاهش یابد، درآمد عملیاتی خالص چیست؟

6- اگر قیمت فروش به اندازه 2 دلار در هر واحد افزایش یابد و حجم فروش به اندازه 100 واحد کاهش یابد، درآمد عملیاتی خالص چه میزان خواهد بود؟

7- اگر هزینه متغیر در هر واحد به اندازه 1 دلار افزایش یابد، مخارج تبلیغات به میزان 15000 افزایش یابد و فروش واحد به اندازه 250 واحد افزایش یابد، درآمد عملیااتی خالص چه میزان خواهد بود؟

8- نقطه سر به سری در فروش واحد چیست؟

9- نقطه سر به سری در مبلغ کل فروش، چیست؟

10- چه تعداد واحد باید فروخته شود تا به یک سود هدف 5000 دلار، دست یافته شود؟

11- حاشیه ایمنی برحسب دلار چیست؟ درصد حاشیه ایمنی چیست؟

12- درجه اهرم عملیاتی چیست؟

13- با استفاده از درجه اهرم عملیاتی، درصد افزایش پیش بینی شده در درآمد عملیاتی خالص در 5% افزایش فروش چیست؟

14- فرض کنید که مقدار مخارج متغیر کل و مخارج ثابت کل شرکت، برعکس شده باشند. به بیان دیگر، فرض کنید که مخارج متغیر کل 6000 دلار باشند و مخارج ثابت کل، 12000 دلار باشند. تحت این سناریو و با فرض اینکه مخارج کل ثابت باقی می مانند، درجه اهرم عملیاتی، چه میزان است؟

15- با استفاده از درجه اهرم عملیاتی محاسبه شده در پرسش قبل، درصد افزایش تخمینی در درآمد عملیاتی خالص با 5% افزایش فروش، چه میزان خواهد بود؟

 

تمرین ها

تمرین 2-1. اثر تغییر فعالیت بر درآمد عملیاتی خالص L02-1.

صورت درآمد فرمت مشارکت شرکت Whirly، برای جدیدترین ماه، در زیر نشان داده شده است:

 

 

کل

در هر واحد

فروش (10000 واحد)

350000

35 دلار

مخارج متغیر

200000

00/20

حاشیه مشارکت

15000

15 دلار

مخارج ثابت

135000

 

درآمد عملیاتی خالص

15000

 

 

مطلوب است:

(هر حالت را بطور مستقل در نظر بگیرید):

1- درآمد عملیاتی خالص اصلاح شده در هر ماه چه میزان می شود اگر حجم فروش به اندازه 100 واحد افزایش یابد؟

2- درآمد عملیاتی خالص اصلاح شده در هر ماه چه میزان می شود اگر حجم فروش به اندازه 100 واحد افزایش یابد؟

3- درآمد عملیاتی خالص اصلاح شده هر ماه چه میزان است اگر حجم فروش 9000 واحد باشد؟

 

تمرین 2-2-: یک نمودار CVP را تهیه کنید LO2-2

شرکت های Karlik، یک محصول را توزیع می کند که قیمت فروش آن 24 دلار در هر واحد است و هزینه متغیر آن 18 دلار در هر واحد است. مخارج ثابت ماهیانه شرکت 24000 دلار است.

 

مطلوب است:

1- یک نمودار CVP برای شرکت تا سطح فروش 8000 واحد را تهیه کنید.

2- نقطه سر به سری شرکت برحسب فروش واحد را با استفاده از نمودار CVP خود، برآورد کنید.

 

تمرین 2-3- یک نمودار سود را تهیه کنید LO2-2

شرکت Jaffre، یک محصول را توزیع می کند که قیمت ف روش آن 15 دلار در هر واحد است و مخارج متغیر آن 11 دلار در هر واحد است. مخارج ثابت این شرکت 16000 دلار در هر ماه است.

 

مطلوب است:

1- یک نمودار سود برای آن شرکت تا سطح فروش 4000 واحد، تهیه کنید.

2- نقطه سر به سری شرکت برحسب فروش واحد را با استفاده از نمودار سود، برآورد کنید.

 

تمرین 2-4- محاسبه و استفاده از نسبت CM ، L02-3.

ماه قبل، هنگامی که شرکت Holday creations، 50000 واحد فروخت، فروش کل 200000 دلار بود ، مخارج متغیر کل، 120000 دلار بود و مخارج ثابت، 65000 دلار بودند.

 

مطلوب است:

1- نسبت حاشیه مشارکت (CM) آن شرکت، چه میزان است؟

2- تغییر برآورد شده درآمد عملیاتی خالص شرکت چه میزان است اگر بتواند فروش کل را به اندازه 1000 دلار، افزایش دهد؟

 

تمرین 2-5- تغییرات هزینه های متغیر، هزینه های ثابت، قیمت فروش و حجم L02-4.

داده های مربوط به شرکت Hermann در زیر نشان داده شده اند:

 

 

در هر واحد

درصد از فروش

قیمت فروش

90 دلار

100%

مخارج متغیر

63

70

حاشیه مشارکت

27 دلار

30%

 

مخارج ثابت، 30 هزار دلار در ماه می باشند و این شرکت 20000 واحد در هر ماه می فروشد.

 

مطلوب است:

1- درآمد عملیاتی خالص چه میزان افزایش (کاهش) می یابد در هر ماه، اگر بودجه تبلیغات ماهانه به اندازه 5000 دلار افزایش یابد و فروش ماهانه به اندازه 9000 واحد افزایش یابد؟

2- به داده های اصلی مراجعه نمایید. افزایش درآمد عملیاتی خالص (کاهش) در هر ماه چه میزان خواهد بود اگر این شرکت از اجزائ کیفیت بالاتر استفاده کند که مخارج متغیر را به اندازه 2 دلار در هر واحد افزایش می دهد و فروش واحد را به اندازه 10% افزایش می دهد.

 

تمرین 2-6- تحلیل سر به سری

شرکت Mauro Products، یک محصول را توزیع می کند که یک سبد بافته شده است که قیمت فروشش 15 دلار در واحد است و مخارج متغیر آن، 12 دلار در هر واحد است. مخارج ثابت ماهانه این شرکت 4200 دلار است.

 

مطلوب است:

1- نقطه سر به سری شرکت برحسب فروش واحد را محاسبه کنید.

2- نقطه سر به سری شرکت برحسب مبلغ فروش را محاسبه کنید.

3- اگر مخارج ثابت شرکت به اندازه 600 دلار افزایش یابد، نقطه سر به سری جدید برحسب فروش واحد چه میزان می شود؟ برحسب فروش دلاری چه میزان می شود؟

 

تمرین 2-7- تحلیل سود هدف

شرکت Lin، یک تک محصول دارد که قیمت فروش آن 120 دلار در هر واحد است و مخارج متغیر آن، 80 دلار در هر واحد است. مخارج ثابت ماهانه این شرکت 50000 دلار است.

 

مطلوب است:

1- محاسبه فروش واحد لازم برای دستیابی به سود هدف 10000 دلار

2- محاسبه مبلغ کل فروش لازم برای دستیابی به سود هدف 15000 دلار.

 

تمرین 2-8- محاسبه حاشیه ایمنی

شرکت Molander، توزیع کننده یک چتر افتابگیر استفاده شده در هتل های تفرجگاهی می باشد. داده های مربوط به بودجه ماه بعد در زیر ظاهر شده است:

قیمت فروش در هر واحد

30 دلار

مخارج متغیر در هر واحد

20 دلار

مخارج ثابت در هر ماه

7500 دلار

مخارج واحد در هر ماه

1000

 

 

مطلوب است:

1- حاشیه ایمنی این شرکت چه میزان است؟

2- حاشیه ایمنی این شرکت به صورت درصدی از فروش آن، چه میزان است؟

 

تمرین 2-9. درجه اهرم عملیاتی را محاسبه و استفاده کنید.

شرکت Engberg ، lawn sod را در حیات های هتل نصب می کند. جدیدترین صورت مالی فرمت مشارکت ماهانه آن شرکت به صورت زیر است:

 

 

مقدار

قیمت فروش

فروش

80000

100%

مخارج متغیر

32000

40 درصد

حاشیه مشارکت

48000

60%

مخارج ثابت

38000

 

درآمد عملیاتی خالص

10000

 

 

مطلوب است:

1- درجه اهرم عملیاتی شرکت چه میزان است؟

2- با استفاده از این درجه اهرم عملیاتی، تاثیر بر درآمد عملیاتی خالص ناشی از 5% افزایش فروش را تخمین بزنید.

3- تخمین خود از قیمت (2) را با ساختن یک صورت درامد فرمت مشارکت جدید برای این شرکت، با فرض 5% افزایش فروش را تایید کنید.

 

تمرین 2-10- تحلیل سربه سری چند محصولی

شرکت Lucido Products، دو بازی کامپیوتری را به بازار عرضه می کند: Claimjumper و Makeover. یک صورت درآمد فرمت مشارکت برای ماه اخیر برای این دو بازی در زیر نشان داده شده است:

 

 

Claimjumper

Makeover

مجموع

فروش

30000

70000

100000

مخارج متغیر

20000

50000

70000

حاشیه مشارکت

10000

20000

30000

مخارج ثابت

 

 

24000

درآمد عملیاتی خالص

 

 

6000

 

مطلوب است:

1- نسبت حاشیه مشارکت (CM) کلی برای آن شرکت چیست؟

2- نقطه سر به سر کلی آن شرکت برحسب مبلغ فروش چیست؟

3- نقطه سر به سری کلی را برای شرکت با ساختن یک صورت درآمد فرمت مشارکت که نشان دهنده سطوح مناسب فروش برای آن دو محصول است را تایید کنید.

 

 

تمرین 2-11. داده های گم شده: مفاهیم CVP پایه

مقادیر خالی یا گم شده در هر کدام از هشت وضعیت موردی نمونه گفته شده در زیر ، پر کنید. هر مورد نمونه، مستقل از دیگران است. (لم: یک روش برای یافتن مقادیر خالی، تهیه یک صورت درآمد فرمت مشارکت برای هر حالت ، وارد کردن داده های معلوم و سپس محاسبه اقلام خالی می باشد).

الف- فرض کنید که تنها یک محصول در هر کدام از چهار وضعیت نمونه زیر، فروخته می شود

///

ب- فرض کنید که بیش از یک محصول در هر کدام از چهار وضعیت نمونه زیر، فروخته می شود:

///

 

تمرین 2-12. تحلیل سر به سری چند محصولی

شرکت Olongapo Sports، دو توپ گلف اعلا را توزیع می کند: Flight Dynamic و Sure Shot. فروش ماهانه و نسبت های حاشیه مشارکت برای این دو محصول به صورت زیر می باشند:

 

محصول

 

 

 

Flight Dynamic

Sure Shot

مجموع

فروش

150000

250000

400000

نسبت CM

80%

36%

؟

 

مجموعه مخارج کل، 183750 دلار در ماه می باشند.

 

مطلوب است:

1- یک صورت درآمد فرمت مشارکت برای کل شرکت، تهیه کنید. محاسبات را تا یک رقم اعشار انجام دهید.

2- نقطه سر به سری شرکت برحسب فروش دلار براساس ترکیب فروش فعلی، چیست؟

3- اگر فروش در ماه به اندازه 100000 دلار افزایش یابد، به اندازه چه میزان، درآمد عملیاتی خالص ماهانه را انتظار دارید افزایش یابد؟ فرضیات شما چه هستند؟

 

 

سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری

تمرین 2-13- تغییرات قیمت فروش، حجم فروش، هزینه متغیر در واحد و هزینه های ثابت کل

صورت درآمد فرمت مشارکت شرکت Miller برای آخرین ماه در زیر نشان داده شده است:

 

مجموع

در هر واحد

فروش (20000 واحد)

300000 دلار

15 دلار

هزینه های متغیر

180000

9 دلار

حاشیه مشارکت

120000

6 دلار

مخارج ثابت

70000

 

درآمد عملیاتی خالص

50000

 

 

مطلوب است:

(هر حالت را جداگانه در نظر بگیرید):

1- درآمد عملیاتی خالص اصلاح شده چه میزان است اگر فروش واحد به اندازه 15% افزایش یابد؟

2- درآمد عملیاتی خالص اصلاح شده چه میزان است اگر قیمت فروش به اندازه 50/1 دلار در هر واحد کاهش یابد و تعداد واحدهای فروخته شده به اندازه 25% افزایش یابد؟

3- درآمد عملیاتی خالص اصلاح شده چه میزان است اگر قیمت فروش به اندازه 50/1 دلار در هر واحد افزایش یابد، مخارج ثابت به اندازه 20000 دلار افزایش یابد و تعداد واحدهای فروخته شده به اندازه 5% کاهش یابد؟

4- درآمد عملیاتی خالص اصلاح شده چه میزان است اگر قیمت فروش واحد به اندازه 12% افزایش یابد، مخارج متغیر به اندازه 60 سنت در هر واحد افزایش یابد و تعداد واحدهای فروخته شده به اندازه 10% کاهش یابد؟

 

تمرین 2-14- تحلیل سر به سری و سود هدف

شرکت Lindon، توزیع کننده انحصاری یک محصول خودرویی است که هر واحد را 40 دلار می فروشد و نسبت CM 30% دارد. مخارج ثابت شرکت، 180000 در سال می باشند. این شرکت در نظر دارد امسال 16000 واحد بفروشد.

 

مطلوب است:

1- مخارج متغیر در هر واحد چه میزان است؟

2- نقطه سر به سری برحسب فروش واحد و برحسب فروش دلاری، چه میزان است؟

3- مقدار فروش واحد و فروش دلار، برای دستیابی به سود هدف 60000 دلار در هر سال، چه میزان است؟

4- فرض کنید که با استفاده از یک شرکت کشتیرانی حمل و نقل کارآمدتر، این شرکت قادر به کاهش مخارج متغیر خود به اندازه 4 دلار در هر واحد می باشد. نقطه سر به سری جدید این شرکت برحسب فروش واحد و مبلغ فروش کل، چه میزان است؟ فروش کل چه میزان برای دستیابی به یک سود هدف 60000 دلار لازم است؟

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی