سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

ترجمه مقاله آموزش آنلاین در زمان همه گیری covid-19

شنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۲، ۰۸:۳۲ ب.ظ

تقریبا 264 میلیون کودک و نوجوان به مدرسه نمی روند (یونسکو، 2017) و این بیماری همه گیری باعث بدتر شدن این وضعیت شده است. با گسترش همه گیری کووید 19، به دلیل تعطیلی مدارس، کالج ها و دانشگاه ها به مدت نامحدودی به سمت آموزش آنلاین در حرکت هستند (مارتینز، 2020). بنابراین، زمان آن فرارسیده که به طور جدی به تجدید نظر و طراحی مجدد سیستم آموزشی مان با توجه به نیاز شدید وضعیت بی سابقه فعلی فکر کنیم. آموزش رسمی و غیر رسمی نیز در این زمان فوق العاده تحت تاثیر قرار گرفته است. با این حال، یک فرضیه کاملا اثبات شده این است که هیچ رویکرد آموزشی نمی تواند جایگزین موقعیت برتر آموزش رسمی به دلیل تعامل مستقیم بین معلم و دانش آموز گردد.

 

ثبت سفارش ترجمه رشته مدیریت

 

اما پس از بحران کووید 19، آموزش آنلاین شروع به تغییر آموزش از روش سنتی به روش مدرن آموزش یادگیری از کلاس درس به خانه، از شخصی به مجازی و از سمینارها به وبینارها کرد. قبلا، آموزش الکترونیکی، آموزش از راه دور و دوره های مکاتبه به عنوان بخشی از آموزش غیر رسمی مورد توجه قرار داشت، اما امروزه به نظر می رسد که در صورتی که این شرایط به طور مداوم ادامه یابد، این نوع آموزش به تدریج جایگزین سیستم آموزشی رسمی خواهد شد. برخی از محبوب ترین سیستم های عامل ارتباطات آنلاین که می تواند مقصد و جهت کل سیستم آموزش در سراسر جهان را در شرایط پس از کووید 19 تغییر دهد، Start.me, Neo, Classtime, Classwize, Ted-Ed, Coursera، کلاس درس گوگل، Bakpax, Pronto, Skillshare, ClassDojo, Edmodo، Blackboard Learn, Parlay, Docebo, Feedback Fruits, Udemy, WeVideo، WizIQ, Flipgrid, Code,academy, Gynzy, Adobe Captivate, Seesaw, Edx، GoGuardian, Elucidat, Kami, Pluralsi7ht, G Suite, Otus, Articulate 360، Hoop, Future Learn, Hapara, Shift, Lectora Inspire, Kialo Buncee، LanSchool و غیره می باشد. جامعه بدون تحصیل در مدرسه (ایلیک، 1971) به عنوان یک سناریوی فعلی به نظر می رسد که سعی دارد فرزندان ما را از سیستم آموزش رسمی سنتی دور نگه داشته و فرصتی برای شکوفایی کنجکاوی آن ها فراهم آورد.

لدرمن (2020) به خوبی اظهار داشت که بحران کووید 19 معلمان و دانش آموزش را در موقعیتی قرار داده که مجبورند تجربه آکادمیک دیجیتال را به عنوان بزرگترین فرایند آموزش یادگیری آنلاین بپذیرند. از طریق هوش دیجیتال (موسسه DQ، 2019)، معلمان می توانند مهارت های دیجیتال کودکان که در آستانه خطر سایبری قرار دارد را بررسی کرده و فرصت های آموزشی به منظور دستیابی به موفقیت در فعالیت های آینده و به ویژه در همه گیری بیماری که کل کودکان وابسته به آموزش آنلاین هستند، به کار گیرند. کرونا ویروس دارای عمر طولانی بوده (ادسورس، 2020) که باعث بروز تهدید پایداری در موسسات آموزشی از مهد کودک تا سطح عالی آموزش شده و روز به روز وضعیت آموزش یادگیری را بدتر می سازد. جدا از تلاش های خیرخواهانه، برخی از مردم امیدوارند که مهارت های شغلی خود را برای کسب فرصت های سودآور عرضه کنند.

برای هر گونه تغییرات نوآورانه ای، هر دو نیروهای داخلی و خارجی نیرو مسئوول هستند، کورت لویین (1958) یک فرایند سه مرحله ای (غیر منجمد در حال تغییر انجماد مجدد) را در نظریه مدیریت تغییر خود مورد بحث قرار داد که فرایند ذاتی هر گونه تغییر را مشخص می سازند. غیرمنجمد یک فرایند آموزش یادگیری سنتی بوده که در طول شرایط پیش بینی نشده کووید 19 رخ می دهد و باعث تغییر آموزش به سمت آنلاین به دلیل عدم اطمینان پیش بینی نشده در امر آموزش می گردد. امروزه، برگزاری کلاس های درس به صورت منظم به دلیل شیوع کووید 19 امری غیرممکن است، چون حفظ فاصله اجتماعی در این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین، بدون شک آموزش آنلاین به یک ضرورت مهم تبدیل شده که یک سازمان یا یک فرد را در فاز انجماد قرار می دهد. مرحله عدم انجماد فرصتی برای ایجاد انگیزه و آمادگی در میان سیستم و ذینفعان فراهم می آورد (سیگال، چارچ، جیاویج، والکاوسکی، بورد، بازیگوس، یانگ، رودولف، بورکر، 1996).

علاوه بر این، حالت آموزش آنلاین ارائه دهندۀ حس امنیت روانشناختی به جامعه یادگیرنده در دوره شیوع کووید 19 می باشد. گام دوم درباره فرایند در حال تغییر بوده که تحت این فرایند دو گزینه شامل اتخاذ یک حالت آنلاین جدید در عمل در موسسات دیگر یا نوآوری باقی می ماند. تحقیقات همیسه برای مدل قابل اجراء بهتر انجام می گیرد. در این جا، تغییر یک رویداد نیست، بلکه یک فرایند پویا بوده که تداوم می یابد. برای هر تغییر نتیجه محور، ما نیازمند دیدگاه متناسب با زمان و ذهنیت جدید (بریدج، 1991) برای حالت آموزش آنلاین در سطح فردی و سازمانی به منظور تکمیل مرحله گذرا هستیم. تام و ال آزار (2001) عنوان کردند که تاب آوری باید در سیستم های آموزشی ما ایجاد شود که سه روند را ذکر کردند که در تحولات آینده باید در نظر گرفته شود و شامل افزایش نوآوری آموزشی، مشارکت آموزشی خصوصی و شکاف دیجیتال است.

بعد از 4 ماه تجربه آنلاین، تغییر به سمت آموزش آنلاین رخ داده و حتی پی از همه گیری کووید 19 آموزش به سمت آنلاین پیش رفته است. آموزش به شکل انجماد مجدد برای ادغام فناوری در فرایند آموزش یادگیری اجتناب ناپذیر بوده و دانش آموزش و معلمان را قادر به استفاده از روش هایی کرده که نه تنها احساس راحتی بیشتری داشته باشند، بلکه بتوانند به راحتی با تقاضای فناوری در قرن 21 ام خود را سازگار کنند.

این مطالعه در دانشگاه میزورام واقع در شهر مرکزی آزیاوال، شمال شرقی هند با مدرک A اعطا شده توسط شورای ارزیابی و اعتبار بخشی ملی در سال 2019 و رتبه 51 توسط چارچوب رتبه بندی نهادی ملی در سال 2020 انجام شد. نسبت ثبت نام خالص دانشگاه میزورام در آموزش عالی تا 7/25 درصد در مقایسه با نسبت ثبت نام خالص ملی 3/26 درصد محاسبه شد که در آن یک کالج سازنده و 35 کالج وابسته به دانشگاه مجبور به کار بودند.

برنامه ها و سیاست دولت در آموزش یادگیری آنلاین در HEIs

دولت هند شروع به تفکر در رابطه با این موضوع با تاکید بر ICT و استفاده از آموزش آنلاین به عنوان بخشی از فرایند آموزش یادگیری اجباری در سطح سوم کرد. علاوه بر این، این مساله در تهیه پیش نویس سیاست آموزش جدید 2019 نیز منعکس شد که به عنوان یک گام بسیار کارامد از نظر فنی و فعال در زمان همه گیری کووید 19 در نظر گرفته شد. مطالعه شبکه های آموزش فعال یک برنامه یا پلت فرم آنلاین گسترده بوده که توسط دولت هند به صورت دوره های آنلاین در چهار دوره مختلف برگزار شد. SWAYAM PRABHA گروهی از 32 کانال DTH بوده که به پخش تلویزیونی برنامه های آموزشی باکیفیت در طول هفته اختصاص دارد. برنامه تجدید سالانه در آموزش (ARPIT) یک برنامه توسعه حرفه ای آنلاین بوده که توسط MHRD در 13 نوامبر 2018 با استفاده از سیستم عامل SWAYAM راه اندازی شد. ابتکار دیگر MI-IRD اجراء برنامه الکترونیکی PG توسط کمیسیون دانشگاه بوده که اقدام به انجام ابتکارات مبتنی بر کلاس درس با کیفیت بالا در 70 نفر در همه رشته ها کرده است. e-Pathshala یک اجراء مشترک توسط MEIRD و شورای ملی تحقیقات و آموزش در 7 نوامبر 2015 بود که منابع آموزشی برای مربیان، معلمان، محققان تحقیقاتی، دانش آموزان و والدین از طریق سیستم عامل یادگیری آنلاین فراهم می آورد. بنابراین، می توان گفت که ما از چالش ها و چشم اندازهای آموزش آنلاین بی اطلاع نیستیم.

نهاد نظارتی هند یک آموزش عالی UGC بوده که سناریوی آموزشی فعلی را بسیار جدی گرفته و تلاش هایی به منظور حل مشکلات تکمیل دوره ها و امتحانات میان ترم انجام داده و همچنین بخشنامه ای درباره تقویم سالانه آکادمیک بعد از توصیه های یکی از کمیته های تشکیل شده توسط UGC صادر کرد. همچنین همه دانشگاه های هند شروع به انجام 25 درصد از آموزش خود از طریق آموزش آنلاین کرده و 75 درصد نیز تعامل رو در رو را در امر آموزش به کار گرفتند (UGC، 2020).

مدیریت سناریوی آموزشی بعد از شیوع کووید 19 در موقعیت آموزش یادگیری بدون استفاده منظم از سیستم های عامل آموزش آنلاین آسان نیست. با مشاهده کرونا ویروس، چالش های متعددی در زمینه مشکلات آموزشی از جمله آموزش باکیفیت، تجربه عملی، کار آزمایشگاهی، بازدید از کتابخانه، تدریس خصوصی، آموزش پزشکی و نوآوری وجود دارد. بنابراین، راه حل آموزش بعد از کووید 19 حفظ تعادل کلاس های یادگیری آنلاین و آفلاین می باشد (حالت هیبرید).

اجراء آموزش یادگیری آنلاین در HEIs

برخی مشکلات اجراء فرایند تغییر در سیستم آموزشی وجود دارد که بعد از بحران کووید 19 ایجاد شد. این مشکلات مربوط به چشم اندازهای جدید آموزش آنلاین و پیچیدگی های تکنولوژیکی آن هاست. در اوایل این همه گیری، آموزش آنلاین به عنوان آموزش ارائه شده توسط دانشگاه های آزاد در هند در نظر گرفته می شود. اما در زمان شیوع کووید 19، آموزش یادگیری آنلاین چالشی گسترده بوده که باید با آن مقابله شود و ذینفعان به طور بالقوه قادر به سازگاری با تغییرات آموزشی ناگهانی نیستند، چون آن ها به لحاظ فنی صلاحیت پذیرش وضعیت فعلی را ندارند. بنابراین، برای اجراء موفق تغییر آموزشی (در این مورد، اشاره به تغییر از روش های آموزش یادگیری سنتی به روش های آموزش یادگیری آنلاین)، پیامدهای تغییر باید در نظر گرفته شود.

شکل 1 نحوه تصمیم گیری در رابطه با اجراء فرایند آموزش یادگیری آنلاین را شرح می دهد. این مسیر از دیدگاه جمعی UGC و MHRD (فوق سیستم)، دانشگاه و کالج (سیستم و بخش های آکادمیک مختلف (سیستم فرعی) به نفع اجراء آموزش یادگیری آنلاین در سیستم آموزشی است. در مواجهه با کووید 19، دیدگاه مشترک سیستم آموزشی نشان می دهد که در طول دوره همه گیری بیماری، معلمان و دانش آموزشان انگیزه اتخاذ سیستم های عامل آموزشی یادگیری آنلاین در تحقق نیازهای آموزشی فعلی را دارا می باشند. هر کسی اعم از معلمان و دانش آموزان، مهارت خوبی در استفاده از آپ های رسانه ای یعنی واتس آپ، فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام دارند که به تسهیل استفاده از سیستم های عامل آموزشی آنلاین مانند ZOOM, Cisco WebEx، Google Meet و غیره به عنوان نشانه ای از انتقال مثبت آموزشی کمک می کند. همچنین، برخی آپ های آموزشی مفید مانند Office 365، کلاس درس گوگل و آپ های ویدیو کنفرانس کاربر پسندی وجود دارد که دانلود آن رایگان و استفاده از آن نیز آسان می باشد (فوریلارن، 2020)، بنابراین، تاحدی به نظر می رسد که هیچ دلیلی برای ایجاد وحشت و نگرانی جهت دستیابی به برخی آپ ها وجود ندارد، چون این برنامه ها قبلا در HEIs قرار داشته اند. اکثر ذینفعان دارای تلفن های هوشمند و تعداد قابل ملاحظه ای از آن ها دارای لپ تاپ بوده که منابع مورد نیاز به منظور اجراء آموزش یادگیری آنلاین است. دانشگاه میزورام دارای یک مرکز ICT و LMS بوده که به نظارت مداوم بر حالات آموزش یادگیری آنلاین کمک می کند.

ثبت سفارش ترجمه رشته مدیریت

ثبت سفارش ترجمه رشته مدیریت

ثبت سفارش ترجمه رشته مدیریت

ثبت سفارش ترجمه رشته مدیریت

شکل 1: مدل مفهومی فرایند اجراء سیستم آموزش یادگیری آنلاین

منبع: برگرفته از MI Speck، فرایند تغییر در جامعه آموزش مدرسه، مجله جامعه مدرسه، مجله (1)6، 1996.

دولت های مرکزی و ایالتی موافق اجراء آموزش آنلاین در سراسر کشور با در نظر گفتن نیاز زمانی هستند. انجمن های معلمان و دانش آموزان در سطوح مختلف ملی، ایالتی و دانشگاهی اقدام به استفاده از دیدگاه حالات آموزش یادگیری آنلاین با استفاده از فناوری جدید و حالت جدید فناوری یادگیری آموزش در سیستم آموزشی مدرن کرده اند که این کار به دلیل کمبود آمادگی، جهت گیری و انگیزه ذینفعان در استفاده از حالت آنلاین آموزش می باشد. برنامه عملی در این زمینه آماده شده و آمادگی برای حالت آموزشی آنلاین با تغییر مسیر آموزش در این بیماری همه گیری و قابلیت دسترسی به منابع برای اجراء حالت آموزش آنلاین به وجود آمده است.

به منظور دستیابی به برنامه عملی، معلمان خودشان را به صورت مستقل آماده و آموزش داده تا به فناوری مورد نیاز در استفاده از حالات آموزش آنلاین عادت کنند. در سطح دانشگاه، مدیر سیستم و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک های مورد نیاز به ذینفعان و مدیریت فرایند تغییر ارائه می دهند. با این حال، تحقیقات زیادی در رابطه با آموزش و یادگیری آنلاین و اثربخشی آن انجام شده و چنین مطالعاتی در طول دوره عدم وجود کووید 19 انجام نشده بود. بنابراین، محققان علاقمند به انجام این مطالعه با اهداف زیر می باشند.

اهداف

  1. به منظور نشان دادن فرم های متنوع حالات آموزش یادگیری آنلاین اتخاذ شده در طول همه گیری کووید 19
  2. به منظور مطالعه درک معلمان و دانش آموزان در رابطه با آموزش یادگیری آنلاین در طول همه گیری کووید 19
  3. به منظور بررسی چالش های پیش روی معلمان و دانش آموزان در اتخاذ فرایند آموزش یادگیری آنلاین در طول همه گیری کووید 19

روش شناسی

محققان از هر دو روش کمّی و کیفی به منظور مطالعه درک ذینفعان در رابطه با فرایند یادگیری آموزش آنلاین در HEIs در طول دوره همه گیری استفاده می کنند. این مطالعه در دانشگاه میزورام انجام شد.

جمعیت و نمونه

همۀ معلمان و دانش آموزان دانشگاه میزورام جمعیت مطالعه را تشکیل می دهند. سه معلم (استاد، استادیار و دانشیار) و 10 دانشجو (5 دانشجوی کارشناسی ارشد و تحصیلات کمیلی و 5 محقق پژوهشی) از هر بخش به عنوان نمونه برای مطالعه کمی با استفاده از نمونه بردای طبقه ای غیرمتناسب انتخاب شدند. 26 بخش از 39 بخش برای تحقیق فعلی با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی همه سه نوع دانشکده در یک گروه (یعنی استاد، استادیار و دانشیار) انتخاب شدند. بنابراین، کل 38 عضو دانشکده و 260 دانشجو به عنوان نمونه در نظرسنجی توصیفی به منظور ارزیابی درک آن ها در رابطه با آموزش یادگیری آنلاین شرکت کردند. سن، جنسیت و مشخصات معلمان در جدول 1 ارائه شده است.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی