سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

از اولین اثر در سال 1990، آمار نیوزیلند به بسط سیستم حسابهای زیست محیطی پرداخته است. جدول 3 مروری بر حسابهای زیست محیطی توسعه یافته در آمار نیوزیلند دارد. برخی از این ماژولها قبلا وجود داشتند، درحالیکه موارد دیگر در حال توسعه می باشند. حسابهای انرژی بین سالهای 2004 و 2010، حسابهای مالیاتی زیست محیطی، حسابهای زیرزمینی نفت و گاز، حسابهای فیزیکی آب و حسابهای ضایعات، توسعه یافته و منتشر گردید، درحالیکه حسابهای انتشار هوا، و حسابهای انتشار آب توسعه بیشتری داشتند.

سفارش ترجمه تخصصی مقالات حسابداری

 

 

محرک های فعلی اجرای SEEA در نیوزیلند عبارتند از: 1. پایه قانونی در اروپا برای جمع آوری ماژولهای حسابداری معین و 2. افزایش تقاضای کاربران کشور برای داده های بیشتر درزمینه محیط زیست. علاوه بر این، این اثر به آزمایش و اجرای حسابهای اکوسیستم با حمایت وزارت امور اقتصادی، زیرساخت و محیط زیست پرداخته است (دجانگ و همکارانش 2015، لاف و همکارانش 2017).

 

مزایای SEEA برای سیستم اطلاعاتی، کیفیت داده ها و کاربرد خط مشی

آمار نیوزیلند به جمع آوری حسابهای SEEA در یک واحد و حسابهای ملی می پردازد. تا جاییکه امکان دارد، حسابهای ملی و حسابهای محیط زیست با استفاده از مفاهیم، تعاریف و طبقه بندیهای مشابه و همچنین روش و منابع داده مشابه جمع آوری می شوند. این نیز جمع آوری داده های منسجم و سازگار را تسهیل می بخشد. بعلاوه، حسابهای مختلف SEEA در فرایندهای یکپارچه جمع آوری شده و انسجام را ارتقاء می بخشند. برای مثال، داده های مربوط به حسابهای انرژی مستقیما بعنوان ورودی حسابهای انتشار هوا و حسابهای جریان ماده استفاده می شوند.

به موقع بودن داده ها، جنبه کلیدی کیفیت داده ها بوده و بویژه به سیاستگاری مربوط می شود. نیوزیلند حسابهای محیطی را به موقع کرده و اکثریت حسابها در یک سال دوره مرجع قابل دسترسی هستند. یعنی، اگر داده ها برای سال 2015 هستند، حساب قبل از پایان 2016 تولید می شود. یک شاخص کلیدی حسابهای انتشار هوا- کل انتشارات گازهای گلخانه ای توسط فعالیت های اقتصادی- اکنون سه ماه بعد از پایان دوره مرجع قابل دسترسی است.

حسابهای زیست محیطی هلند به چندین روش قابل دسترس هستند. اولا، تمام داده ها در Statline، پایگاه داده الکترونیک آمار نیوزیلند (2018) منتشر شده اند. حسابهای زیست محیطی قبلی، سالانه در چاپ ویژه منتشر می شوند (آمار نیوزیلند 2014). اخیرا، این مطالب منتشره سالانه، با مقالات عمیق تری جایگزین شده اند که در وب سایت آمار نیوزیلند منتشر می شوند. این نیز به افزایش تفسیر و ارتباط حسابها کمک می کند. مزیت این مقالات آنلاین این است که متمرکزتر هستند، درطول سال قابل انتشار هستند و مستقیما به مسائل جاری پاسخ می دهند. در نهایت، در وب سایت آمار نیوزیلند، صفحه ویژه ای برای اطلاعات مرتبط با حسابهای محیط زیست ایجاد شده است (داده ها، مقالات و روش).

ارتباط داده ها و شاخص های SEEA توسط کاربران مختلف نیوزیلند از جمله وزارت امور اقتصاد، محیط زیست و زیرساخت، دولت محلی، چندین سازمان تحقیقی و دانشگاهی، سازمانهای کسب و کار و عموم مردم ارائه شده اند. داده های SEEA برای اطلاع رسانی درباره خط مشی های مختلف اقتصادی- زیست محیطی از جمله خط مشی های مبتنی بر تغییرات جوی، انتقال انرژی، اقتصاد گردشی و سرمایه طبیعی استفاده شده اند (Energiecentrum Nederland (ECN et al., 2017; Planbureau voor de Leefomgeving (PBL et al., 2018). جدول 4، خلاصه برخی از مسائل را ارائه کرده و نحوه ارتباط آنها با حسابها و مرحله چرخه خط مشی را نشان می دهد. در این قسمت به بحث درباره این مسئله می پردازیم که چگونه داده های SEEA برای اطلاع رسانی درباره سیاست های رشد سبز در نیوزیلند استفاده شده اند.

رشد سبز در برنامه های سیاسی نیوزیلند بالا می باشد. دولت، ضمن کاهش اثرات زیست محیطی و وابستگی به منابع نادر، رشد سبز را بعنوان بخش ضروری حفظ توانایی رشد اقتصاد در آینده تلقی می کند (تویید کامر، 2013). SEEA چارچوب ارزیابی جامع، منسجم و سازگاری برای رشد سبز ارائه می دهد، همانگونه آمار اقتصادی و زیست محیطی را ادغام می کند (UN و همکارانش 2014). برنامه زیست محیطی سازمان ملل (UNEP, 2011) و سازمان توسعه و مشارکت اقتصادی (OECD) (OECD, 2011) حسابداری زیست محیطی را بعنوان چارچوب اساسی استخراج شاخص های رشد سبز تعیین کردند. OECD سعی دارد تلاشهای ارزیابی، مستقیما از SEEA بدست آیند.

تعداد زیادی از شاخص های چارچوب نظارت بر رشد سبز OECD (OECD, 2011) را می توان از حسابهای چارچوب مرکزی SEEA و SNA استخراج کرد. شاخص های بازده زیست محیطی و بازده منابع را می توان از حسابهای جاری فیزیکی و حساب تولید استخراج کرد (برای مثال، حجم آب یا انرژی استفاده شده بازاء مقدار خروجی تولیدی). ترکیب اطلاعات فیزیکی با شاخص های پولی از SNA، اطلاعاتی درباره تعامل بین فشار زیست محیط و رشد اقتصادی ارائه می دهد. حسابهای دارایی، اساس شاخص های مرتبط با منابع طبیعی را فراهم می آورند. حسابهای فعالیت زیست محیطی اطلاعات مفیدی درباره کاربرد و بازده ابزار مختلف خط مشی همچون مالیات زیست محیطی و سوبسید ارائه می دهند. داده های مربوط به بخش خدمات  کالاهای زیست محیط (EGSS)، شاخص هایی برای ارزیابی فرصتهای اقتصادی ارائه می دهند که می توان برای رشد سبز بکار برد. در نهایت، حسابهای اکوسیستم اطلاعاتی درباره سرمایه طبیعی (پایه دارایی) و جریان خدمات اکوسیستم ارائه می دهند.

دولت هلند از بخش آمار نیوزیلند درخواست کرد تا رشد سبز را بطور منظم کنترل کرده و چارچوب نظارتی سازگاری برای پایداری و رشد سبز، جهت نظارت و بازبینی سیاست های دولت ارائه دهد. در پاسخ به این درخواست، آمار نیوزیلند به جمع آوری اطلاعاتی درباره نظارت پایدار پرداخت و فصلی درباره رشد سبز (آمار نیوزیلند 2015) ارائه کرد؛ درحالیکه چاپ مطلب رشد سبز در نیوزیلند (آمار نیوزیلند 2015)، آپدیت شاخص های رشد سبز در نیوزیلند، زمینه بین المللی و جنبه های موضوعی دقیق ارائه می کند. تعداد زیاد شاخص های مورد نیاز برای نظارت بر رشد سبز، مستقیما مربوط به حسابهای SEEA می باشند.

آمار نیوزیلند برای اطلاع رسانی سیاستگذاران و عموم مردم در زمینه وضعیت رشد سبز نیوزیلند، اینفوگرافیک تعاملی ارائه کرد (تصویر 2). اینفوگرافیک، ابزار تعاملی است که کاربران را به یافتن اطلاعات دقیق درزمینه رشد سبز قادر می سازد. داده های اکثریت شاخص ها را می توان از آمار نیوزیلند 2015 بدست آورد.

4. مطالعه موردی آب

1.4 اجرای حسابداری آب

حسابداری آب شاید پیشرفته ترین زمینه موضوعی حسابهای SEEA باشد، SEEA Water (UN, 2012) توسط جامعه آمار بین المللی در سال 2007 و پنج سال قبل از چارچوب مرکزی SEEA پذیرفته شد (UN et al., 2014a, 2014b). استرالیا، اتریش، بوتسوانا، کانادا، چین، کاستاریکا، گواتمالا، مکزیک، نیوزیلند و بقیه حسابهای آب ارائه کرده اند (کاستاندا، 2017، ناگی 2017، آمار نیوزیلند 2014، واردون 2012)، بنابراین تجربه زیادی درباره حسابداری آب وجود دارد. دو مورد از متداولترین عوامل مانع جمع آوری حسابهای آب عبارتند از قابلیت دسترسی داده ها و کیفیت داده ها (واردون 2012). کشورها اغلب داده های لازم برای حسابهای آب را دارند، ولی هیچ کشوری به تمام داده های لازم برای تولید مجموعه حسابهای آب دسترسی ندارند: جداول پولی و فیزیکی عرضه- استفاده، حسابهای دارایی، هزینه های حمایت از محیط زیست در زمینه آب، کیفیت آب و انتشارات آب. در برخی موارد، داده هایی وجود دارند ولی سازمانهای ارائه دهنده حساب احتمالا به دلایل فنی، اداری یا قانونی قادر نباشند به داده ها دسترسی داشته باشند. حسابهای اخیر آب که اخیرا برای فنلاند ارائه شده اند، به مسائل کیفیت داده از جمله پوشش داده های اداری، محرمانه بودن و تخصیص استفاده آب توسط صنایع به منابع صحیح پرداخته اند (برای مثال، آب زیرزمین یا منابع آب) (سالمینن و همکارانش).

 

تصویر2. خلاصه روندهای شاخص های رشد سبز نیوزیلند (ستون چپ) و مقایسه بین المللی نیوزیلند با کشورهای EU/OECD (ستون راست). نکته: سلولهای خاکستری داده های حذف شده را نشان می دهند

منبع:

چارچوب آب اتحادیه اروپا، چارچوبی برای گزارش خط مشی آرائه می کند؛ سیستم اطلاعات آب اروپا (WISE) برای پشتیبانی از این چارچوب توسعه یافت. WISE به اطلاعات حسابداری آب موجود در Eurostat مربوط است. با این حال، حسابهای آب یکی از حسابهای مورد نیاز اتحادیه اروپا نیستند.

    1. مزایای حسابداری آب برای کیفیت داده ها و کاربرد خط مشی

انواع مختلف داده ها، توسط سازمانهای مختلف حفظ می شوند. برای مثال: تامین کنندگان آب داده هایی درباره سطوح سد، مقدار صحیح، مقدار تامین شده از نظر فیزیکی و پولی و تلفات توزیع دارند؛ سازمانهای هیدرولوژیکی داده هایی درباره بارش باران، رواناب، تبخیر دارند؛ سازمانهای آماری داده هایی درباره مناطق آبیاری، مقدار تولید کشاورزی و مقدار آب استفاده شده توسط صنایع مختلف دارند. زمانیکه حسابها این اطلاعات را یکجا ارائه دهند، ناهنجاریها را می توان شناسایی، بررسی و تصحیح کرد. همچنین می توان شکاف داده ها را در طول زمان شناسایی کرده و روشهای مناسبی برای حل این شکاف ها یافت.

چهار زمینه اصلی برای خط مشی آب وجود دارد: بهبود زهکشی و بهداشت آب 2. مدیریت عرضه و تقاضای آب 3. کاهش تضعیف منابع اب و 4. سازگاری با رویدادهای آب و هواشناسی (UNSD and WWAP, 2011). هرکدام از این زمینه های خط مشی را می توان با حسابداری محیط زیست و مثالهایی از کشورها بررسی کرد (جدول 5). درحالیکه معلوم است حسابهای آب می توانند درباره مسائل خط مشی آب اطلاع رسانی کنند، در اغلب موارد حسابها فاقد اطلاعات کامل و اطلاعاتی درباره جنبه های اقتصادی ارزش زیرساخت منابع آب و برآورد آسیب ناشی از آلودگی به محیط زیست می باشند، بنابراین توانایی آنها برای اطلاع رسانی کامل را محدود می کنند (ناگی 2017). با این حال، دامنه وسیع تجربیات، درباره کشورهایی با درآمد کم تا بالا و قابلیت دسترسی کم یا زیاد به اب (همچون بوتسوانا تا نیوزیلند) نشان می دهد که حسابهای آب را می توان آماده کرد و جدول 5 میزان سودمندی آنها برای تصمیم گیرندگان را نشان می دهد.

سفارش ترجمه تخصصی مقالات حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مقالات حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مقالات حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مقالات حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مقالات حسابداری

 

5. نتیجه گیری

یکپارچه سازی سیستماتیک اطلاعات اقتصادی و اطلاعات محیطی، برای تصمیم گیری بهتر ضروری است. درحالیکه تاکید SEIS بر اطلاعات فیزیکی محیط است، باید نحوه یکپارچه سازی این اطلاعات با داده های اقتصادی را نیز مدنظر داشته باشد تا مورد استفاده دولت و کسب و کارها باشد. SEEA مفاهیم و ساختارهایی ارائه می دهد که چنین یکپارچه سازی را باعث می شوند؛ سازمانهای بین المللی و کشورها قبلا از آن بعنوان پلتفرم اطلاعاتی و تصمیم گیری استفاده کرده اند همچون گواتمالا، نیوزیلند در مورد آب.

SEEA بعنوان سیستم اطلاعاتی، برای ارتباط داده های اطلاعاتی و اقتصادی مزایایی دارد. استفاده از آن می تواند کیفیت داده ها را افزایش داده و چارچوب منسجم و جامعی ارائه دهد که به مجموعه اطلاعاتی درباره محیط و اقتصاد دولت ها منجر می شود. بخش مهم SEEA این است که حسابداری روش سیستماتیکی برای شناسایی اختلافات مفهومی یا درک ناقص ارائه می دهد. مثالی از این مورد درحسابداری آب (سالمینن) و بحث تعریف و اندازه گیری شرایط اکوسیستم در توسعه حسابداری اکوسیستم (سانر و بوردت 2016، واردون و هریس 2017) ارائه شده است.

 

تولید حسابها دارای مزایای عملی برای سیستم های اطلاعاتی و تصمیم گیری می باشند. برای سیستم های اطلاعاتی، تولید منظم حسابها بدین معنی است که داده های چندین منبع بطور سیستماتیک جمع آوری شده اند،؛ بدین معنی که دقت آنها ارزیابی شده و اطلاعات به شکل سازگار ارائه شده اند و به قابلیت دسترسی و قابلیت تفسیر کمک کرده اند. منظور از حسابهای منظم برای فرایندهای تصمیم گیری، وظایف منظم دولت همچون تعیین بودجه است که از اطلاعات حسابها استفاده می کنند؛ همچنین بدین معنی است که اطلاعات به موقع می باشند و می توان برای بررسی مسائل از آنها استفاده کرد یا از تصمیماتی حمایت کرد که پیش بینی نشده اند.

تولید منظم حسابها هرزمان که روی دهد، نیازمند مکانیسم های عملی برای تبادل داده ها می باشد. این نیز مسائل فنی، اداری و قانونی را پوشش می دهد. سازمانهایی که به جمع آوری حسابها می پردازند، در داخل و بیرون اروپا، از قوانین ملی اروپا بهره گرفته و مسئولیت جمع آوری و استفاده از اطلاعات و همچنین امنیت بودجه را به آنها می دهند.

علاوه بر اشتراک و جمع آوری داده ها، انتشار مکرر حسابها نشان می دهد که چگونه حسابداری به اطلاعات موجود و تحلیل مسائل سیاست همچون رشد سبز (شناو 2017)، مدیریت جنگل (بانارجی 2017) و مدیریت آب (واردون 2012، ناگی 2017) ارزش می دهد. درک پیچیده از نحوه استفاده حسابها و داده ها (SEIS) در سیاست عمومی، با تاکید اخیر بر کسب اهداف توسعه ای پایدار نویدبخش است (بانرجی 2017، راجیس 2018).

SEIS و  SEEAمکمل و تقویت کننده هستند. آنهایی که در کوتاه مدت در اروپا حسابها را ارائه می دهند، قادر به کسب اطلاعات در SEIS می باشند، و آنهایی که SEIS را نشر می دهند، مشاهده خواهند کرد که چگونه اطلاعات و محصولات تحلیلی، از اطلاعات آنها استفاده می کنند. در بلند مدت این وضعیت به بهبود در سیستم اطلاعاتی منجر شده و بر تصمیم گیری تاثیر خواهد گذاشت. گفته می شود که اطلاعات و تحلیل خوب، به خودی خود به تصمیم گیری بهتر منجر نمی شوند (هید 2010).

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی