سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

ترجمه مقاله سیستم های حسابداری

پنجشنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۲، ۰۲:۱۵ ب.ظ

در حساب های اقتصادی ملی سنتی، مبتنی بر سیستم حساب های ملی (SNA)، هیچ گونه توجهی به خسارت محیط زیست یا دارایی ها و خدمات اکوسیستم نشده است. در اوایل دهه 1990، بخش آمار سازمان ملل متحد، سیستمی را برای حسابداری اقتصادی و محیطی (SEEA) (بارتلموس و همکاران،1991) پیشنهاد نمود تا خلا اطلاعات در حساب های اصلی SNA را با مجموعه ای از حساب های ماهواره ای و ثبت داده های محیطی به شیوه ای ثابت پر نماید. در حالی که در آغاز کتاب راهنمای SEEA  در سال 1993 (UN، 1993) بر تنظیم شاخص های کلان موجود تمرکز شده است، چارچوبSEEA  در سال 2003 دربردارنده چندین ماژول حسابداری محیطی بود (UNSD و همکاران، 2003). جدیدترین چارچوب مرکزی SEEA (SEEA CF) به عنوان استاندارد آماری بین المللی در حال اجرا است (UN  و همکاران، 2014). در کنارSEEA CF ، سایر تحولات در حال انجام است: حساب های اکوسیستم تجربی (SEEA EEA) و افزونه هایSEEA  و برنامه‌های کاربردی سیاست. به طور ویژه SEEA EEA  (UN و همکاران، 2014؛UN ، 2017) مورد توجه بیشتری قرار می گیرد و با تعداد قابل توجهی از ابتکارات مرتبط در ارتباط است.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

 

 

سیستم های اطلاعاتی حسابداری

 

در سطح بین المللی، گروه بانک جهانی منجر به مشارکت حسابداری ثروت و ارزیابی اثر خدمات اکوسیستم (WAVES)1 می شود و هدف آن متمرکز کردن منابع طبیعی در برنامه ریزی های توسعه و حساب های اقتصادی ملی است.

در اروپا هفتمین برنامه عملیاتی محیط زیست (EU،2013) و استراتژی تنوع زیستی اتحادیه اروپا (EC،2011) شامل اهداف توسعه حسابداری سرمایه طبیعی (NCA) در اتحادیه اروپا می باشد؛ و به طور ویژه دانش پروژه نوآورانه در حسابداری جامع سرمایه طبیعی (KIP INCA)2، حساب های خدمات اکوسیستم و اکوسیستم را کنترل می کند. یک سری اسناد راهنما در مورد تهیه جداول عرضه و مصرف برای حسابداری خدمات اکوسیستم (والسیلو و همکاران، 2018؛ ولا نوت و همکاران، 2017) و میزان حساب های اکوسیستم وجود دارد. KIP-INCA  نیز فعالیت های کشورهای عضو را به نگاشت و ارزیابی اکوسیستم ها و ابتکارعمل خدمات آنها (MAES)3 مرتبط می کند.

در سطح ملی، پروژه پیشرفت SEEA EEA، آزمایشات و برنامه های کاربردی را در هفت کشور آزمایشی (آفریقای جنوبی، موریس، شیلی، مکزیک، اندونزی، ویتنام و بوتان) ارتقا می دهد. در راستایSEEA ، سایر کشورها، از قبیل استرالیا با بستر مدل سازی سیستم های زیست محیطی (EnSym)4، کانادا با پروژه اندازه گیری کالاها و خدمات اکوسیستم (MEGS)5، و ایتالیا6 و انگلیس7 با استقرار و تأیید کمیته سرمایه طبیعی شروع، به توسعه و پیاده سازی سیستم های حسابداری محیطی کردند. برنامه های محلی-بومی نیز وجود دارد: در استرالیا حساب های اکوسیستم آزمایشی در ارتفاعات مرکزی ویکتوریا اعمال شد (کیت و همکاران، 2016)؛ در هلند، حساب های اکوسیستم فیزیکی و پولی در استان لیمبورگ مورد آزمایش قرار گرفتند (رمی و همکاران، 2015). مطالعات موردی محلی حساب های چندین خدمات اکوسیستم را می توان در نروژ (اسچروتر و همکاران؛ 2014) و ایتالیا یافت (بوش و همکاران؛2012).

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

یکی از ویژگی هایی که به وضوح وجود دارد، فقدان زمینه مشترک در مورد مفهوم و تعاریف مفهومی برای تطبیق همه رویکردها می باشد -همانطور که توسط هین و همکاران (2015) مورد بحث قرار گرفت و توسطUN (2017) اجرا شد، موضوعات اصلی شامل این است که آیا لازم است موارد بیوفیزیکی ایجاد شده توسط فرایندهای زیست محیطی را از خدمات اکوسیستم «نهایی» (ES)8 جدا کرد، یا تعریف خدمات اکوسیستم را از تعریف مزایایی که مونونن و همکاران (2016) ارائه نموده جدا کرد؛ ما مثالی یافتیم که در آن از این مزایای به عنوان خدمات اکوسیستم استفاده می شود. علاوه بر این، از آنجا که اولین مرحله از هر برنامه، شناسایی خدمات اکوسیستم برای ارزیابی است، طبقه بندی استاندارد مورد توافق خدمات اکو سیستم قبل از اندازه گیری و ارزیابی آن، می تواند بسیار مفید باشد. چند سیستم طبقه بندی خدمات اکوسیستم وجود دارد که در حال حاضر کارشناسان SEEA EEA  آنها را در نظر گرفته اند. ابست(2016) اظهار داشت که ابتدا باید مفاهیم اندازه گیری مربوطه را ایجاد کرد و سپس می توان مولفه های تجزیه و تحلیل این مفاهیم را در یک سری از طبقه بندی ها نهایی نمود. مفاهیم اندازه گیری مربوطه به چارچوب نظری زمینه ساز بستگی دارند. سوالی که باید بررسی شود این است که آیا چارچوب های نظری موجود در سیستم های طبقه بندی خدمات اکوسیستم باید تا چه حد با چارچوب نظریSEEA EEA  مطابقت داشته باشد؟ با پاسخ به این سوال، می توان تصورات مفهومی مبهم فعلی را توضیح داد و تعاریف سازگارتر ارائه کرد.

در این مقاله ابتدا چارچوب مفهومی بخش حسابداری(بخش 2) و سپس چارچوب های مفهومی طبقه بندی خدمات اکوسیستم (بخش 3) شرح داده شده است. بر اساس مورد اول، به نظر می رسد در تعریف وضوح SNA و مزایای غیر SNA (SEEA EEA) و دارایی های زیست محیطی (SEEA CF) شکاف هایی وجود دارد: انگیزه اصلی این مقاله مشخص کردن این موضوع و ارائه پیش نویس راه حل ممکن است. پس از تلاش برای مقایسه ویژگی های طبقه بندی خدمات حسابداری و خدمات اکوسیستم به صورت ترکیبی (بخش 4)، بحث پیرامون عواقب مطابقت یا عدم مطابقت با اهداف (بخش 5) پیش می آید. بخش 6 بینش هایی در مورد پیشرفت های آینده ارائه می دهد.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

2. چارچوب های نظری زمینه ساز در بخش حسابداری

2.1. چارچوب حسابداری اقتصادی

سیستم حساب های ملی (SNA) مبتنی بر اقتصاد کلان است. چارچوب مفهومی که نحوه بازی بازیگران مختلف در سیستم را ساده می کند، مدل جریان دایره ای نام دارد (شکل 1).

شکل 1 جریان کالاها و پول را در (1) بازار کالاها و خدمات نشان می دهد، جایی که خانوارها کالا و خدمات را از شرکت ها خریداری می کنند؛ و (2) بازار عوامل تولید، جایی که شرکت ها عوامل تولید را از خانوارها می خرند.

در (1) خانوارها پول خود را صرف خرید آنچه می کنند که توسط شرکت ها تولید و فروخته می شود. در (2) خانوارها نیروی کار، سرمایه و سایر عوامل از قبیل زمین را ارائه می دهند و درآمد دریافت می کنند. شرکت ها به نوبه خود از این عوامل برای تولید کالاها و خدمات استفاده خواهند کرد.

شکل 1 ساده ترین نمایش ممکن را گزارش می دهد: بازنماهای دقیق تر شامل بازارهای عامل و تولید، دولت، موسسات مالی، واردات و صادرات و غیره. برای منظور فعلی مان، می توانیم به سراغ ساده ترین نمایش برویم و در نظر بگیریم که چیزی در حوزه اقتصادی وجود ندارد:

  • برخی از ورودی های «طبیعی» (غیر از نیروی کار، سرمایه و زمین) که در واقع وارد حوزه تولید و مصرف می شوند و باید به طور پایدار مدیریت شوند (به عنوان مثال، آبزیان و منابع آبی، چوب، منابع معدنی)؛
  • برخی از خروجی های نامطلوب هم در تولید و هم در مصرف که به عنوان پسماند وارد محیط می شوند (یعنی انتشار هوا، پساب، پسماندهای جامد).

به طور معمول در اقتصاد، بهره برداری بیش از حد از منابع طبیعی و انتشار آلاینده ها در چارچوب «عوامل خارجی» منفی خانواده گنجانده می شود و نشان دهنده هزینه یا فقر اقتصادی می باشد که در طول تولید یا مصرف کالاها و خدمات بر اشخاص ثالث غیر معامله گر تحمیل می شود. عوامل خارجی منفی در SNA جایی پیدا نمی کنند.

2.2. چارچوب مرکزی  SEEA

از اولین پیش نویس ها، طبق اصول و قواعد اساسی و به منظور ارائه نتایج کاملاً قابل مقایسه و جامعی که با ساختارSNA سازگار باشد، هدف اعلام شدةSEEA ، «تکمیل» حساب های اصلی SNA با اضافه کردن یک سری حساب های ماهواره ای بوده است که باید اطلاعات مفقود در مورد ورودی ها و پسماندهای طبیعی را گزارش کند. حساب های ماهواره ای وقتی داخلی می شوند که جزئیات آیتم های حسابداری قبلاً در SNA وجود داشته داشت (به عنوان مثال، هزینه های حفاظت از محیط زیست، مالیات های زیست محیطی و معاملات زیست محیط عمومی تر در اقتصاد)، و وقتی حساب هایی که در SNA نیستند را اضافه می کنند، خارجی می شوند (به عنوان مثال، منابع طبیعی غیر تولیدی، آلاینده های تولید شده توسط فعالیت های اقتصادی).

در نسخه قبلی SEEA (به پاراگراف 1.23 در UNSD و همکاران، 2003 رجوع شود) سرمایه طبیعی به صورت سه مقوله اساسی تعریف شده است:

  • توابع منبع که منابع طبیعی استخراج شده را تحت پوشش قرار می دهد و به کالاها و خدمات تبدیل می کند (به عنوان مثال، الوار از جنگل های طبیعی، ذخایر زیر خاکی)
  • توابع مخزن که آلودگی و زباله های تولید شده توسط فعالیت های تولید و مصرف را جذب می کند (به عنوان مثال، انتشار هوا، پساب، پسماند جامد).
  • توابع خدمات که زیستگاه همه موجودات زنده را تضمین می کند (به عنوان مثال، هوا، آب، توابع رفاه عمومی).

 از سال 2003، SEEA به طرز چشمگیری تکامل یافته است و «عملکردهایی» که قبلاً به روش کوتاه تری معرفی شده بودند، به عنوان یک چارچوب اضافی توسعه یافتند (یعنی، حساب های اکوسیستم آزمایشی، به بخش زیر رجوع شود). اکنون چارچوب مرکزی SEEA (CF به عنوان یک چارچوب استاندارد برای حساب های محیطی جامع ارائه و اجرا شده است و مقیاس های ذیل را تحت پوشش قرار می دهد: (1) جریان مواد و انرژی فیزیکی؛ (2) سهام دارایی های محیطی؛ و (3) معاملات مربوط به محیط زیست (UNSD و همکاران، 2014).

ما با توجه بهSEEA CF ، تجزیه و تحلیل خود را به آنچه SEEA CF به عنوان منابع طبیعی اشاره کرده و به ویژه به گردآوری حساب های دارایی محدود می کنیم. «دامنه دارایی های زیست محیطی که در مقیاسSEEA CF  اندازه گیری شده، بیشتر از دامنه دارایی های زیست محیطی دارایی های اقتصادی تعریف شده درSNA  می باشد. این امر بدان دلیل است که از نظر فیزیکی هیچ الزامی وجود ندارد که دارایی های محیطی، برای صاحبان اقتصادی منافع اقتصادی فراهم کنند» (به پاراگراف 5.39، UNSD و همکاران، 2014 رجوع شود). چند مثال: زمین دورافتاده، زمین بایر، منابع چوبی غیرقابل دسترسی، نهشت کانی شناخته شده بدون ارزش اقتصادی فعلی. SEEA CF  صراحتاً بیان می کند که «مقادیر [این دارایی ها] باید جدا از مقادیر دارایی های زیست محیطی که برای صاحبان اقتصادی منافع اقتصادی دارد، ثبت شود» (به پاراگراف 5.40، UNSD و همکاران، 2014 رجوع شود).

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

در شکل 3 نمایش ساده شده SNA از شکل 2 با توجه به تعاریف SEEA CF به تفصیل شرح داده شده است.

در شکل 3 دارایی های اقتصادی به صراحت به عناصر جدول بندی شده در SNA اشاره دارد، در حالی که دارایی های زیست محیطی به عناصر جدول بندی شده در SEEA CF اشاره می نماید. دارایی های اقتصادی درSNA  می تواند دارایی های تولید شده، دارایی غیر تولیدی یا دارایی های مالی باشد. شکل 3 نشان می دهد که بین دارایی های اقتصادی و زیست محیطی همپوشانی وجود دارد، در واقع برخی از دارایی های زیست محیطی به عنوان دارایی های تولید شده و غیر تولیدی به SNA تعلق دارند. تفاوت بین دارایی های تولید شده و دارایی های تولید نشده عمدتاً در نقش نهاده های انسانی نهفته است: در واقع، منابع بیولوژیکی زیر کشت، هم یک دارایی اقتصادی تولید شده در SNA هستند و هم یک دارایی زیست محیطی درSEEA CF محسوب می شوند. این امر بدان معناست که ورودی های طبیعی به طور رایگان در اختیار عوامل اقتصادی قرار می گیرد تا از آنها برای تولید یک محصول اقتصادی استفاده کنند. به عنوان مثال، محصولات بخشی از SNA هستند، چرا که توسط بخش کشاورزی برای مصرف نهایی داخلی یا تولید بین المللی تولید شده اند. همچنین آنها بخشی از SEEA  هستند، چرا که زیست توده ایجاد شده توسط فرآیندهای طبیعی می باشند. دارایی های غیر تولیدی، دارایی هایی هستند که از طریق فرایندهای تولید اقتصادی و با نیروی انسانی محدود یا بلااثر تولید شده اند. به عنوان مثال، جنگل های مدیریت شده ای که به دلیل برداشت چوب سود اقتصادی، در SNA (به عنوان دارایی های اقتصادی) و درSEEA CF  (به عنوان دارایی های زیست محیطی) ایجاد می شوند: در این مورد منابع انسانی به طریقه مدیریت ایجاد شده نه یک روند رشد طبیعی. جنگل های از دورافتاده هیچ گونه سود اقتصادی ندارند و مدیریت نمی شوند: آنها فقط در SEEA CF به عنوان دارایی های زیست محیطی در نظر گرفته می شوند و نه در  SNA. جدول 1 این مفاهیم را خلاصه می کند.

در حال حاضرSEEA CF  در فصل 5 گزارش می نماید که صراحتاً منابع طبیعی زیر را به حساب دارایی تخصیص می دهد: منابع معدنی و انرژی، زمین، چوب، منابع آبزی، منابع بیولوژیکی، خاک و آب. دارایی های زیست محیطی به عنوان مولفه های مجزایی مطرح و در نظر گرفته شده اند که محیط، جرم و زیست توده را تشکیل می دهند و می توان آن ها را برداشت، استخراج یا در غیر این صورت بطور مستقیم در تولید اقتصادی، مصرف یا انباشت ذخایر (دارنده) مورد استفاده قرار داد. دارایی های زیست محیطی به عنوان ذخایر خام منابع طبیعی در نظر گرفته شده اند، نه به عنوان محیطی برای سلامت و رشد اکولوژیکی. در حساب های دارایی، افزودن به ذخیره منابع (به عنوان مثال، رشد ذخایر و اکتشافات) در مقابل کاهش ذخایر (به عنوان مثال، استخراج، زیان های طبیعی و فاجعه بار) قرار دارد و محاسبه می نماید که چه مقدار از ذخایر در پایان دوره حسابداری(معمولاً یک سال) تغییر یافته اند. این نوع اطلاعات برای بررسی این امر مفید هستند که آیا همه منابع به طور پایدار مدیریت شده اند، به عبارت دیگر آیا حذف دوره ای منابع بیولوژیکی از سرعت طبیعی رشد و ذخیره مجدد فراتر می رود.

2.3.  چارچوب  SEEA EEA

در اصل،SEEA CF  امکان ردیابی و مدیریت منابع طبیعی را به عنوان مولفه های مجزا فراهم می کند. با این حال، بهره برداری بیش از حد از منابع می تواند به طور جبران ناپذیری به دارایی زیست محیطی، از جمله خود منابع طبیعی و به اکوسیستم بزرگتری که آن منبع در آن قرار دارد یا عمل می کند، لطمه وارد کند. به عنوان مثال، برداشتن بیش از حد چوب می تواند ظرفیت اکوسیستم جنگل را برای تولید مجدد از بین ببرد. SEEA CF  می تواند متر مکعب چوب را سال به سال گزارش کند و احتمالاً کاهش چشمگیری را نشان می دهد. اما SEEA CF  نمی تواند خسارتی که با از بین رفتن پوشش درخت در اکوسیستم جنگل گسترش می یابد - آسیب به تعادل آب-زمین، ترسیب کربن و تجمع زیست توده و خاک و جذابیت بصری منطقه برای فعالیت های تفریحی- را گزارش کند.

به این ترتیب، حساب های آلاینده ها درSEEA CF ، داده های مرتبط با فعالیت های اقتصادی خاص را گزارش می دهند، اما این حساب ها اطلاعاتی در مورد تأثیر بارهای آلاینده موثر بر اکوسیستم یا اینکه آیا اکوسیستم هنوز بدون تخریب برگشت ناپذیر قادر به حذف و جذب آنها است، ارائه نمی دهد. SEEA CF می تواند به SNA  یک سری اطلاعات ارزشمند اضافی بدهد، اما این اطلاعات برای پشتیبانی از تحلیل های قبلی مدیریت پایدار منابع طبیعی یا استنباط همبستگی هایی که می تواند از برنامه ریزی پیش رو اطلاع دهد، کافی نیست.

1 NESCS از کدهایی استفاده می کند که با انتخاب هر یک از چهار مقوله مطابقت دارد، زیرا هر یک به طور کامل در ساختار چهار بخشی NESCS (/ گروهی) لیست شده اند (در این مقاله ارائه نشده است). بنابراین WW.XX.YYYY.ZZZ ارقام 1 تا 7 رقم را بصورت محیط(WW)- محصول نهایی اکولوژی(XX)-کاربرد(YYYY)-کاربر(ZZZ)، نشان می دهد. هر چهار جایگاه باید، FFES بالقوه یک کد کامل را نشان دهند. در جدول 3، از پرانتزها و کروشه ها برای جداسازی کدهای جزئی استفاده شده است، گزینه های جایگزین با استفاده از پرانتزهای داخلی و اسلش نشان داده شده اند و از حروف کد بازنمایی (WXYZ) برای نشان دادن این که در آن مکان طیف وسیعی از گزینه های جایگزین وجود دارد، استفاده شده است. بنابراین «([(5/4/2)2] »، به این معنی است که محیط زیست، زمینی (2) و یک بوم‌سازگان کشاورزی (22)، چمنزار (24) یا بوته زار (25) است. سپس کدEEP  (.2. برای گیاهان)، کد کاربرد (.1105. برای پشتیبانی از پرورش حیوانات) و کد کاربر (.111 برای کشاورز تجاری) برای ایجاد ردیف اول بهم الحالق شده اند. «2W» به معنای هر محیط زمینی است و در جدول «'WW' » به معنی هر محیط است.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی