سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

ترجمه مقاله علم تفاوت فرهنگی: واکنش به بحران ها و حوادث

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۲۸ ب.ظ

شناخت فرهنگی

با توجه به شرایط بحرانی و زمینه های مختلفی که در آن فعالیت می کنیم، لازم است که شناخت فرهنگی خودمان و زمینه های مرتبط را ارتقا دهیم، در مورد مفاهیم و سنت های فرهنگی اطلاعات کسب کنیم و در نهایت احترام و تواضع به مشاوره در زمینه بحران و آسیب بپردازیم (نادر ، دوبرو و استام، ۲۰۱۳). امکان دارد ما در بسیاری از موقعیت های مقابله با حوادث نقش یک فرد بیگانه داشته باشیم، شاید در پنگاه ها، قسمت دیگری از کشور یا جهان، مشغول به کار هستیم. عدم تطابق فرهنگی و اجتماعی می تواند این افراد‌ را از احساس قدرت بی بهره کند، به خصوص زمانی که مشاوران از آگاهی و مهارت فرهنگی کافی برخوردار نیستند (وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، اداره سلامت اقلیت ها، ۲۰۱۰). بنابراین، اولین قدم در توسعه صلاحیت فرهنگی، دستیابی به درک اساسی از عوامل فرهنگی و زمینه ای است که جهان بینی ما را شکل می دهد، یعنی تشخیص دهیم که زمینه های فرهنگی ما اغلب با هم تداخل دارند و متنوع هستند.

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دولتی

 

سامسا (۲۰۱۴) صلاحیت فرهنگی را چنین تعریف کرد: "صلاحیت فرهنگی یعنی تشخیص دهیم که هر کدام از ما به موجب فرهنگ خود، حداقل دارای برخی دیدگاه های قوم گرایانه هستیم که توسط آن فرهنگ ارائه می شود و با تفسیر فردی ما از آن ایجاد می شود" (ص ۱). وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده و اداره سلامت اقلیت ها (۲۰۱۰) به منظور توسعه صلاحیت های فرهنگی برای آمادگی در برابر حوادث و واکنش در برابر بحران، آموزش آنلاین رایگان ارائه داده اند.

براساس ارزیابی های وزارت بهداشت و خدمات انسانی و اداره سلامت اقلیت ها (۲۰۱۰)، افرادی که از نظر فرهنگی، آگاهی ندارند به راحتی باورهای کلیشه ای در مورد فرهنگ های مختلف را باور می کنند، ممکن است ندانسته قوانین عدالت را نقض کنند و در روبرو شدن با رفتارهای متعصابه در خود و دیگران مشکل دارند. معمولاً افرادی که آگاهی ندارند از طریق بازخورد دیگران آگاهی پیدا می کنند. همانطور که بعداً در این فصل بحث خواهیم کرد،ممکن است این افراد مستعد ارتکاب انواع ریز پرخاشگری باشند (سو، ۲۰۲۰). مشاورانی که ذهنیتی سنتی در مورد فرهنگ دارند، تعصبات خاص خود را تشخیص می دهند اما با اعمال تبعیض آمیز روبرو می شوند، ممکن است شوخی های تحقیرآمیز انجام دهند و در محیط های شغلی و شخصی اختااا ایجاد کنند. معمولاً مشاورانی که خنثی شناخته می شوند، سعی دارند از تعصب های خود آگاه شوند اما در رفتارهای متعصبانه افراد دیگر دخالت نمی کنند. ممکن است افراد این سکوت را به منزله مشارکت تلقی می کنند. عوامل تغییر تعصبات خاص خود را می بینند، تعصب را در دیگران تشخیص می دهند و وقتی آنها تبعیض و سو استفاده از قدرت را به منظور کمک به سیستم ها و دیگران برای ارزش ذاتی افراد مختلف ارزیابی می کنند، مداخله می کنند. در نهایت، این افراد کاملاً با اعمال تبعیض آمیز سازگار هستند. افزایش احساس حمایت از آنها ممکن است دیگران را وادار کند که آنها را جدی نگیرند و در بدترین موارد، با تبعیض معکوس روبرو شوند. وقتی در مورد این دسته از افراد مطلبی می خوانید، به موقعیت هایی در زندگی خود بیندیشید که ممکن است مخالفت کرده باشید، نظاره گر بوده باشید، به بی خبری کامل خود پی برده اید یا وارد عمل شده اید و تغییراتی ایجاد کرده اید که برای افراد کم قدرت تر از شما، اهمیت دارد.

علم تفاوت فرهنگی: واکنش به بحران ها و حوادث

متغیرهای فرهنگی در جنبه های اصلی واکنش به حوادث و استراتژی های بهبودی، نقش اساسی دارند (سامسا، ۲۰۱۰). گروه های فرهنگی خاصی در معرض حوادث آسیب زا بیشتری نسبت به سایرین هستند و ممکن است این حوادث در جوامع خاص بیشتر اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، سفیدپوستان نسبت به افراد آمریکایی آفریقایی، که به نوبه خود با افزایش سطح خشونت فیزیکی و حمله روبرو بودند، مورد حمله جنسی قرار گرفتند (سامسا، ۲۰۱۰). خشونت سیاسی، جنگ ها و عوامل محیطی باعث می شود که گروه های خاصی از افراد قربانی خشونت و درگیری شوند (سامسا، ۲۰۱۰). درنهایت، دیدگاه های فرهنگی و روابط درون فرهنگی باعث ایجاد مفاهیم معنادار در مورد آسیب ها می شوند و روش هایی برای بهبودی ارائه می دهند. بنابراین، استفاده ما از زبان و برچسب های اجتماعی و قدردانی از تفاوت های موجود در فرهنگ ها و مراجعه کنندگان می تواند به زمینه سازی مشاوره مولد کمک کند.

برچسب ها، زبان و نمونه هایی از جنبه های فرهنگی - اجتماعی حوادث

ممکن است برچسب های قومیت گرایی، نژاد، جنسیت و تمایلات جنسی آنها با هویت و شناسنامه که در جوامع استفاده می شود، مطابقت نداشته باشد. اگرچه سرشماری ایالات متحده و سایر آژانس ها تعاریف گسترده ای از عوامل جمعیتی ارائه می دهند، اما افراد با هویت خود تفاوت قابل توجهی خواهند داشت. ما چند نمونه کلی از ویژگی های فرهنگی مختلف چندین گروه اصلی نژادی و قومی و نگرانی های  LGBTQ + (همجنسگرایان زن، همجنسگرایان مرد، دوجنسگرایان، تراجنسی ها، کوییر یا جنس جو) مربوط به آسیب و بهبود را ارائه می دهیم. لطفاً توجه داشته باشید که اینها مشاهدات کلی از گروههای متنوع که توسط سامسا (۲۰۱۰) طبقه بندی شده اند. ما شما را تشویق می کنیم که از تحمیل برچسب ها و مفروضات گسترده فرهنگی به دیگران، به عنوان انتظارات سختگیرانه اجتناب کنید. درعوض، بدانید که این اطلاعات می تواند در درجات مختلف به مراجعه کنندگان شما مرتبط باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت شناخت فرهنگی و اجتماعی به بخش مطالعه بیشتر، مراجعه کنید.

 

قوم های بومی هندی و آلاسکا در ایالات متحده

در ایالات متحده‌ ۵۳۷ کشور قبیله ای، سزرمین ۳۶ ایالت را تحت پوشش می دهند (کنگره ملی سرخپوستان آمریکا، ۲۰۱۵). اگرچه امکان دارد قبایل فرهنگ های مشترکی داشته باشند، اما آداب و رسوم متمایز بسیاری برای هر یک از آنها وجود دارد (کنگره ملی سرخپوستان آمریکا، ۲۰۱۵). هنگامی که من (شین) کارم را در شمال آریزونا آغاز کردم، شروع به یادگیری در مورد جوامع قبیله ای این منطقه کردم و به سرعت متوجه ناآگاهی خودم از پویایی فرهنگ های قبیله ای شدم. یکی از همکاران داستانی در مورد دانش آموزی تعریف کرد که پس از مرگ در ساختمان، حاضر به بازگشت به مدرسه نشد. ممکن است یک مشاور ناآگاه از نظر فرهنگی، مراجعه کننده را به روشهای انضباطی یا ارزیابی روانشناسی ارجاع داده باشد. آنچه برای این دانش آموز مفید واقع شد، دعوت یک مرد از قبیله خودشان برای انجام آیین پاکسازی معنوی بود.

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دولتی

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دولتی

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دولتی

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دولتی

کار با جوامع قبیله ای مستلزم شناخت روابط متقابل عمیق میان طبیعت، جامعه و جهان معنوی است. مدل "جنگل شفابخش"، مدلی برای سلامت روان بیانگر این ایده است که وقتی کسی درختی را از یک جنگل بیمار خارج کند، نمی توان دوباره آن‌ را در همان جنگل بیمار کاشت و پرورش داد (کوییس و سیمونلی، ۲۰۰۵). ممکن است هنگام کار با افراد ملت های قبیله ای، پیوندهای اشتراکی و تلاش برای بازیابی کل جامعه بیشترین معنا را داشته باشد. علاوه بر این، هنگام کار در شرایط بحرانی در جوامع بومی، همکاری نزدیک با بزرگان قبایل و رهبران و کسب تأیید برای هرگونه رویکرد و برنامه ضروری است (سامسا، ۲۰۱۴). آسیب روحی، که بسیاری از افراد قبیله ای تجربه می کنند، نتیجه مستقیم آسیب تاریخی است که در روایت های فرهنگی بومی نهفته است (دوران، فایرهامر، گونزالس، ۲۰۰۸؛ گان، ۲۰۱۳).

مردم آمریکایی آفریقایی و سیاه پوست

اگرچه افراد و سازمان ها از اصطلاحات "سیاه پوست" و "آمریکایی آفریقایی" به طور یکسان استفاده می کنند، اما برخی از تفاوت های مفهومی بالقوه بین این دو اصطلاح وجود دارد. ممکن است اصطلاح سیاه پوست برای افرادی که نژاد آفریقایی ندارند، بیشتر بکار رود. با این حال، ممکن است برخی از آن‌ها نژاد آفریقایی را فارغ از اصل و نسب خود، ترجیح دهند. همانطور که آسیب های فرهنگی و تاریخی را توصیف می کنیم، اعضای جوامع سیاه پوست سطوح بالایی از تبعیض بنیادی، برچسب گذاری نامتناسب با رفتارها و نگرانی های مربوط به سلامت روانی را به عنوان جرم و جنایت و نمایندگی بیش از حد در نرخ های زندانی را تجربه می کنند. موضوعات برابری در روابط مشاوره ای، حمایت از اجتماع و تغییر، و پیوندهای کلیسایی و خانوادگی عناصر مهمی هستند که باید در هنگام برنامه ریزی و پاسخگویی به حوادث بحرانی در نظر گرفته شوند (بل تولیور، برگس، و بروک، ۲۰۰۹؛ بوید-فرانکلین و کارگر، ۲۰۱۲).

مطالعه بیشتر ۱.۳. شناخت فرهنگی و اجتماع

هر مراجعه کننده در جامعه خود رشد می کند و برای مشاور مهم است که زمینه مراجعه کننده را در نظر بگیرد. همچنین، شناسایی هویت دیدگاه های فرهنگی و اجتماعی خودتان برای شما امری حیاتی است. اگر از زمینه های فرهنگی و اجتماعی خود آگاهی بیشتری داشته باشید، ممکن است درک بهتری از دنیای مراجعه‌ کنندگان خود داشته باشید.

مردم آسیایی

آسیایی ها از طیف وسیعی از مناطق و زمینه های فرهنگی آمده اند. ممکن است مسائلی نظیر شرم و تحقیر وجود داشته باشد، به ویژه هنگامی که افراد از خودشان به اندازه کافی راضی نیستند یا معتقدند که ممکن است به دیگران آزار برسانند (سامسا، ۲۰۱۴). در ژاپن، این ترس به  Taijin kyofusho معروف است (سامسا، ۲۰۱۴). موقعیت های بحرانی این ترس را تهدید می کند، زیرا موجب نارضایتی افراد از خودشان می شوند و افراد را در زمینه هایی فراتر از توانایی آن ها برای کنترل وضعیت قرار می دهند. شرم یا تحقیر ناشی از، کمک به آسیایی ها را دشوار می کند و ممکن است آن ها از ترس علنی بیان کردن نقطه ضعف های خود در سکوت رنج بکشند.

اسپانیایی ها

ممکن است برخی از افراد خود را اسپانیایی زبان معرفی کنند، در حالی که دیگران ممکن است هویت های دیگری مانند آمریکایی لاتین را ترجیح دهند (سامسا، ۲۰۱۴). با این ایده که برچسب گذاری ها ساختاری اجتماعی هستند، صمیمیت، همدلی و تلاش شما برای برقراری ارتباط با افراد اسپانیایی بیانگر جنبه فرهنگی شخصی گرایی است که یک فرآیند فرهنگی ارزشمند محسوب می شود (شامسا، ۲۰۱۴). ممکن است حرفه ای گرایی بودن در این جوامع پاسخگو‌ نباشد. تقابل و احترام به ساختارهای خانواده و مشارکت در امور حمایتی از اجتماع می تواند زمینه اعتماد برای جلسات و کارهای اجتماعی را فراهم کند.

افراد LGBTQ

+LGBTQ + به هویت های جنسی و جنسیتی متنوع انسانی اشاره دارد (سینگ و گونزالس، ۲۰۱۴). طبق گفته های مک کورمیک، شید و ترازاس (۲۰۱۸) جوانان LGBTQ +  نسبت به هم سن و سالان و هم جنس های خود، آسیب های بسیار بیشتری را تجربه می کنند. کمپین حقوق بشر (۲۰۱۸) گزارش داد که افراد LGBTQ +  با نرخ بالای جرایم نفرت و تجاوز جنسی روبرو هستند. بر اساس آمار تحقیقات جنایی از نفرت دفتر فدرال، خشونت علیه اقلیت های جنسی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، ۵ درصد افزایش یافته است (کمپین حقوق بشر، ۲۰۱۸). نرخ خودکشی برای اقلیت های جنسی بسیار بیشتر است (کمپین حقوق بشر، ۲۰۱۸). با ارزیابی جهت گیری ها، ترس ها و واکنش های شما نسبت به جنسیت و هویت جنسی و همچنین فعالیت شما برای تأیید هویت مراجعه کنندگان، خدمات موثری برای آن ها صورت می گیرد. ما از شما دعوت می کنیم تا صلاحیت های مشاوره ایی در مورد همجنسگرایان زن، همجنسگرایان مرد، دوجنسگرایان، کوئیر و جنس جو، دوجنسه و متحدان (LGBQQIA)  و مراجعه کنندگلن تراجنسیتی را در https://algbtic.org/ مجددا مرور کنید (انجمن مسائل همجنسگرایان زن، همجنسگرایان مرد، دوجنسگرایان و ترنس ها در مشاوره کارگروه صلاحیت های LGBQQIA ).

توانمند سازی و حمایت از مرکزیت فرهنگی

از نظر فرهنگی این امر، فعالیت به عنوان یک مشاور آگاه و به عنوان عامل تغییر یک سفر مادام العمر است. فصل ۱ و ۲ این مطلب، یک چارچوب فرهنگی-رابطه ای مفصلی برای مفهوم سازی بحران و آسیب روحی با مراجعه کننده فراهم می کند و نظریه فرهنگی-رابطه ای  (RCT) به عنوان زمینه ای برای مفهوم سازی نحوه رشد افراد؛ (الف)، (ب) ارتباط با این دو موضوع با یکدیگر را برجسته می کند، (ج) از طریق گسستگی های رابطه ای راهی برای پیوند آن می یابد و (د) از طریق اصالت و تقابل انعطاف پذیری فرد را بهبود می بخشد.  RCT نقش زمینه، فرهنگ، جنسیت، قدرت و امتیاز و همچنین چگونگی تأثیر این عوامل بر مسیر حرکت فرد را در نظر می گیرد (دافی و سامودی، ۲۰۱۱). ما باور داریم که این مفاهیم به ویژه هنگام در نظر گرفتن عوامل اجتماعی و فرهنگی در مورد بحران و آسیب دیدگی بسیار مهم هستند.

در فصل ۱۱، ما در مورد رویکردهای جامعه در زمینه آسیب و بهبودی در برابر حوادث بحث می کنیم. وقتی در محیط های اجتماعی کار می کنید، ممکن است با افرادی از گروه های مختلف فرهنگی، از موقعیت های مختلف اقتصادی اجتماعی و با آداب و معیارهای موجود در آن جامعه تعامل داشته باشید. ما (شین و تلما) در کار با جوامعی که آسیب های گسترده ای را تجربه کردند، یاد گرفتیم که به دقت از مفاهیم و کلمات مورد استفاده ی اعضای انجمن ها، به منظور توضیح تجربیات و مسیرهای بالقوه برای بهبودی آسیب دیدگان استفاده کنیم. شما چه به صورت انفرادی کار کنید و چه در محیط های عمومی بزرگتری کار کنید، به احتمال زیاد به عنوان یک فرد جدید شروع به کار خواهید کرد (وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، اداره سلامت اقلیت ها، ۲۰۱۰). ما که اغلب مجهز به تحقیق و نظریه هستیم، ایده های شخصی مورد نیاز برای التیام افراد را در دسترس داریم. اگرچه مشاوران دیدگاه ارزشمندی ارائه می دهند، ما با تواضع فرهنگی به شرایط بحرانی نزدیک می شویم.

تواضع فرهنگی و مراقبت از فرهنگ متمرکز

شناخت فرهنگ های مختلف و صلاحیت های تخصصی نیاز به تحقیق، تمرین و سازگاری دارد. ممکن است در شرایط بحرانی یا شرایط جدید، وقت یا منابع لازم برای بررسی عوامل فرهنگی نداشته باشید. برعکس، نزدیک شدن به مراجعه کنندگانی که دارای فاکتورهای فرهنگی بدون تواضع هستند به رابطه مشاوره آسیب برساند (هوک، دیویس، اوون، وورتینگتون و اوتسی، ۲۰۱۶). در مقابل، یک مشاور متواضع از نظر فرهنگی صلاحیت را قبول نمی کند بلکه مطابق با روشی پیش می رود که از نظر فرهنگی بیشترین ارتباط را با مراجعه کننده دارد و این عمل رابطه را تقویت و پشتیبانی می کند. (هوک و دیگران، ۲۰۱۶؛ جوردن، ۲۰۱۸).

به گفته واترز و آسبیل (۲۰۱۴)، جهان بینی مبتنی بر تواضع فرهنگی، به عنوان وضعیتی بنیادی وجود دارد که شما در آن با مجموعه ای از اصول سروکار دارید که مراقبت های مبتنی بر فرهنگ را هدایت می کند. در ادامه واترز و آسبیل تواضع فرهنگی را به عنوان یک فرآیند مادام العمر تصور کردند که به موجب آن مشاوران در تعامل با افراد مختلف رشد می کنند، مفاهیم جدید را آموخته و آن ها را در عمل ادغام می کنند. علاوه بر این، مانند RCT، مشاوران فعالانه تلاش می کنند تا عدم تعادل قدرت را برطرف کنند و به گروه هایی که طرفدار عدالت و تغییر هستند، بپیوندند. حرکت در جهت مراقبت از فرهنگ متمرکز (هولدن و همکاران، ۲۰۱۶) این احساسات را بازتاب داد.

مبانی رابطه ای بحران و آسیب روحی: ملاحظات متنی

هیچ کس در برابر از دست دادن در امان نیست، با این وجود مردم اغلب از گوش دادن به درد دیگران رنج می برند (نیمیر، کلاس و دنیس ۲۰۱۶) یا ممکن است نسبت به درد افرادی که موقعیت اجتماعی متفاوتی دارند، بیخیال باشند (مکلنتوش، ۱۹۸۹، ۱۹۹۲). تصور کنید که به نهایت شجاعت خود دسترسی پیدا کرده اید و شرم آورترین و ترسناک ترین تجربیات خود را در مورد از دست دادن یا خشونت به اشتراک می گذارید، و مشاور داستان، احساسات یا تجربیات شما را کوتاه می کند یا به حداقل می رساند. ممکن است این سوال را بپرسید که چه چیزی درست و واقعی است و حتی شاید ارزش تلقی می شود. مهمتر از همه، شما آموخته اید که در طی آن مکالمه، موضوعاتی به اشتراک گذاشته اید و درد شما اکنون حتی برای کسانی که برای کمک به آنها آموزش دیده اند، محدود شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انصراف از مشاور، به بخش مطالعه بیشتر ۲.۳، مراجعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی