سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

کیفیت سیستم، اطلاعات، خدمات، رضایت کاربر، اعتماد، سودمندی درک شده و انگیره های وفاداری

در اینجا مدلی را برای پی بردن به وجود رابطه­ای معنی­دار بین ESS و عوامل مختلف موفقیت، یعنی WSQ, CSS، شخصی­سازی و EWOM پیشنهاد می­کنیم. این هدف با بررسی اهمیت فرضیه­هایی که در بالا عنوان شد، با استفاده از روش PLSSEM حاصل می­شود. چارچوب مسئله فرضی در شکل 2 آمده است. برای اجرای این فرضیه­ها، پرسشنامه خود-ایفا[1] شامل ساختارها ایجاد شد. از پاسخ­دهندگان درباره آخرین باری که در طی چهار ماه گذشته از وب سایت تجارت الکترونیک بازدید کردند، سؤال شد. به این ترتیب دیدگاه درستی درباره پاسخ­دهندگان نسبت به زمانی بدست آمد که از آنها  درباره وب سایتی که بیشترین بازدید را داشتند، سؤال می­شود. با این حال اگر امکان تعریف ساختار در یک آیتم، یعنی امکان ایجاد آیتم­های مختلف، نداشته باشد، در اینصورت بهتر است از مقیاس چند آیتمی استفاده شود (هاپر و همکارانش، 2011). مقیاس سنجشی که در این مقاله بکار رفته است از روی کارهای قبلی منتشر شده در مجلات به دقت بازبینی و داوری شده (پیرریویو) اتخاد شده است. عبارات این این ساختارها که در پرسشنامه بکار رفتند و منابع آنها در جدول AI آمده  است.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

 

جدول I. فهرست تحقیقات موفق قبلی درباره سیستم تجارت الکترونیک

ابعاد

مولفان

روش تحلیل

کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، کاربرد، رضایت کاربر، مزایای کل

پیتر و همکارانش (2008)

مدل­سازی معادله ساختاری

کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، رضایت کاربر، اعتماد، سودمندی ادراک شده، انگیزه­های وفاداری

براون و جایاکودی (2008)

رگراسیون خطی چندگانه

کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، استفاده، رضایت کاربر، مزایای کل، قصد استفاده

پیتر و مکلین (2009)

فراتحلیل

کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، رضایت کاربر، استفاده، سودمندی ادراک شده

چن (2010)

حداقل مربعات نسبی

کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، رضایت کاربر، اعتماد، مزایای کل، عدالت

فانگ و همکارانش (2011)

مدل­سازی معادله ساختاری

کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، حمایت مدیریت، آموزش، مشارکت کاربر، سهولت استفاده ادراک شده، سودمندی ادراک شده، انگیزه­های قصد رفتاری، رضایت کاربر

زیدی (2013)

تحلیل همبستگی

بهره­مندی، اعتماد، انتظارات کاربر، انگیزه بیرونی، زیرساختار، سازگاری کار، دشواری کار، نگرش­ها نسبت به فناوری، نقش سازمان، مشارکت کاربر، رابطه با سازندگان، کارشناس دامنه، دانش، حمایت مدیریت، فرآیندهای مدیریت، توانمندی سازمانی

پیتر و همکارانش (2013) 

فراتحلیل

شهرت وب سایت، اندازه ادراک شده فروشنده، اعتماد به وب سایت، اعتماد به فروشنده، کیفیت ادراک شده وب سایت

هسیو و همکارانش (2014)

مدل­سازی معادله ساختاری

اعتماد به دولت، اعتماد به نفاوری، اعتماد به وب سایت­های دولت الکترونیک، کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، سودمندی ادراک شده، رضایت کاربر، مزایای کل ادراک شده

چن و همکارانش (2015)

حداقل مربعات نسبی

اتخاذ IT، موفقیت IS، موفقیت پروژه

نگوین و همکارانش (2015)

تحلیل مقالات

هزینه، دانش و آگاهی، زیرساختار، رضایت مشتری

غفاری (2017)

حداقل مربعات نسبی

کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، خوشایند بودن

پرادیپ و شاویون (2018)

مدل­سازی معادله ساختاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شکل 1. مدل فرضی

4. تحلیل داده­ها

4.1. اعتبار (روایی) و قابلیت اطمینان (پایایی) سنجش­ها

برای بررسی مقیاس­های سنجش، تحلیل عامل اکتشافی (EFA) اجرا شد. برای EFA، تحلیل مولقه اصلی با چرخش واریمکس و مقدار ویژه[2] بزرگتر از 1 در نظر گرفته شد و صفات با بار عامل بالای 0.3 برای تحلیل بیشتر حفظ شد. مقدار کیزر-مایر-اولکین[3] 0.747 و آزمون کرویت معتبر بارتلر سودمندی تحلیل عامل را نشان داد. همه ساختارهای حاصل با مقدار آلفای کرونباخ بزرگتر از 0.7 و قابلیت اطمینان ترکیب (CR) بزرگتر از 0.7 بودند که قابلیت اطمینان ساختار حفظ شده را نشان می­دهد. تایید اعتبار جداگانه ساختارها با میانگین واریانس استخراجی (AVE) بالای 0.4 مشاهده شد و ریشه مربعات AVE برای هر LV بزرگتر از همبستگی مطلق بین این متغیرها بود. این نتایج در جدول III و IV آمده است.

4.2. خطای روش مشترک (CMB)

استفاده از ابزاری مشترک برای نظرخواهی از افراد مستقل و وابسته می­تواند منجر به مسئله CMB شود. موثرترین روش برای شناسایی این مسئله، به طوریکه بسیاری از محققان نیز نشان دادند، تحلیل عامل واحد هارمن است (استیوکنز و همکارانش، 2017). از روی نتایج حاصل از این تحقیق، می­توان استنباط کرد که خطای CMB وجود ندارد زیرا یک عامل واحد توانایی توجیه 37.83 درصد از کل واریانس توجیه شده را دارد.

4.3. نتایج PLS-SEM

مهم­ترین پیش­فرض برای ارزیابی مدل ساختاری، ارزیابی کیفیت مدل ساختاری است. این ارزیابی را می­توان بر اساس توانایی مدل در پیش­بینی LVها انجام داد. اینکار به کمک ضریب تعیین (R2)، تکرار ارزیابی شده (Q2)، اندازه تاثیر J2، و ضرایب مسیر انجام می­گیرد.

R2 دقت پیش­بینی در نمونه مدل را می­سنجد. این سنجش میزان واریانس توجیه شده بوسیله متغیرهای درونی را نشان می­دهد. مقدار آن بین 0 و 1 است، و بیشترین مقادیر بر دقت بیشتر دلالت دارند. با این حال، مقادیر 0.75, 0.50 و 0.25 به ترتیب قابل توجه، متوسط و ضعیف محسوب می­شوند ( رضایی، 2015). از روی نتایج مدل ساختاری ، مشاهده می­کنیم که ضریب تعیین 0.413 است، که می­توان دقت متوسط محسوب کرد. روش دیگر ارتباط پیش­بینی Q2 است که با روش چشم بسته در نرم­افزار smartPLS بدست می­آید. پس از برآورد پارامترهای مدل، متغیر حذف شده را به کمک نتایجی که قبلاً بدست آمدند و مطابق با پارامترها پیش­بینی می­کند. مقدار کوچکتر خلاء خطاست، مقدار بزرگتر ارزش ابزار است و بزرگتر از آن دقت پیش­بینی LV درونی در مدل است. همانطور که در تحقیقات قبل آمده است، مقدار بالای صفر آستانه قابل قبول است. مقادیر را می­توان به دو روش بدست آورد. روش اول بر تکرار وارسی اعتبار متکی است، و روش دوم به اشتراک وارسی اعتبار وابسته است. با این حال، مقادیری که بر اساس تکرار هستند در تحقیقات مورد ترجیح هستند (وانگ، 2013). در اینجا متغیر درونی، یعنی ESS با مقدار Q2 = 0.22 است. مقادیر پس از اجرای روش چشم بسته با فاصله حذف هفت بدست آمد.

بعلاوه، مقادیر اندازه تاثیر، یعنی f2، را یافتیم که تاثیر ساختار پیش­بینی کننده بر ساختار نهفته درونی را تعیین می­کنند. در این مقاله اندازه تاثیر را برای حمایت WSQ، شخصی سازی و EWOM محاسبه کردیم که در دامنه متوسط تا کوچک بود، و نتایج به ترتیب 0.06, 0.03, 0.03, 0.04 بود. روابط فرضی بین موفقیت تجارت الکترونیک و عوامل موفقیت آن با PLS-SEM با  استفاده از نرم­افزار smartPLS (2.0) برای تعیین بارگذاری مسیر بین هر جفت LV، مقدار ضریب تعیین برای LV درونی، و مقدار t برای آزمایش اهمیت فرض­ها بررسی شد. مقدار ضریب تعیین 0.413 بود و تکنیک بوت استرپ برای بدست آوردن مقادیر آزمون t بکار رفت، که بزرگتر از مقدار آستانه 1.96 و قابل قبول بودند نتایج آزمایش فرضیه در جدول V آمده است و بارگذاری مسیر به صورت نموداری در شکل 3 نشان داده شده است.

5. بحث و بررسی و نتیجه­گیری

با پیشرفت­هایی که در فناوری اینترنت صورت گرفته است، خرده فروشان آنلاین با فشار شدیدی برای فراهم کردن تجربه­ خرید پویا، هیجان­انگیز و باارزش از نظر عاطفی در مقایسه با تجارب خرید آفلاین مواجه هستند. هم­چنین تجارت الکترونیک چند کانالی به مشتریان این امکان را می­دهد که اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات کسب کنند و پیشنهادات ارائه شده را در زمانی کوتاه مقایسه کنند.بدین ترتیب لزوم تعیین عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید آنلاین مشتریان مورد تاکید است (فام و احمد، 2017). در این مقاله سعی کردیم عوامل تعیین کننده ESS را با برآورد رابطه معنی­دار بین LV درونی (موفقیت تجارت الکترونیک) و سایر LVها (عوامل موفقیت)، یعنی WSQ, CSS، شخصی سازی و EWOM پیدا کنیم. ادعاها با استفاده از ر وش PLS-SEM در مورد داده­های نظرخواهی حاصل از 265 پاسخ دهنده اهل شمال هند  ارزیابی شد. نتایج آزمایش  فرضیه با روش بوت استرپ بدست آمد، و همه مقادیر آزمون t بزرگتر از مقدار آستانه 1.96 بود. فرض بر این بود که موفقیت پرتال آنلاین را می­توان بر اساس رضایت خریدار (رضایت مشتری)، تمایل مشتری به پیشنهاد وب سایت به اطرافیان خود (توصیه)، و قصد خرید مجدد مشتری از وب سایت (قصد خرید) سنجید. در اصل رضایت مشتری در زمینه آنلاین به رضایت و خرسندی وی از خرید تجربه خرید قبلی اشاره دارد. امروزه مشتریان دسترسی آسان به اطلاعات مربوط به محصولات / خدمات دارند و به راحتی می­توانند پیشنهادات را با سایر وب سایت­های آنلاین تجارت الکترونیک مقایسه کنند (هسیو و همکارانش، 2012).

مولا و لیکر (2001) رضایت مشتری آنلاین را به دو نوع تقسیم کردند: رضایت از محصول و خدمات اصلی، و رضایت از سیستم و فرآیند تحویل این محصولات و خدمات. استدلال آنها این است که رضایت مشتری آنلاین معادل با ESS است. دو شاخص دیگر نتیجه رضایت مشتری محسوب می­شود. بسیاری از تحقیقات قبلی بر این عقیده­اند که نظرات مثبت درباره عرضه یک شرکت عموماً از سوی مشتریان راضی است و نقش معنی­داری در فرآیند توصیه دارند (لی و همکارانش، 2013). آنها معتقدند به دلیل پیشرفت­های فناوری، ارتباط اجتماعی ارزانتر و سریع­تر از شیوه توصیه سنتی دهان به دهان شده است و می­تواند مشتریان را برای توصیه محصولات / خدمات مورد نظر تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین هر چه رضایت مشتری بیشتر باشد قصد خرید و تمایل به توصیه محصول به مشتریان دیگر نیز بیشتر خواهد بود، در صورتیکه عدم رضایت مشتری ممکن است منجر به واکنش­های زیان­بخشی مانند پخش انتقادات دهان به دهان، روی آوردن به شرکت­های دیگر، و کاهش خرید از وب سایت شود (یی و همکارانش، 2011). بارگذاری مسیر که با استفاده از smartPLS 2.0 بدست آمد و نتایج بوت استرپ نشان می­دهد که رابطه معنی­داری بین متغیرهای غیروابسته یعنی WSQ, CSS، شخصی سازی و EWOM و LV وابسته یعنی موفقیت تجارت الکترونیک وجود دارد.

6. دلالت­های تحقیق

6.1. دلالت­های نظری

نتایج تحلیل مسیر PLS_SEM نشان می­دهد که فرضیه رابطه بین WSQ و ESS (فرضیه H1) حمایت می­شود. بنابراین آیتم­هایی که ساختار نهفته را نشان می­دهند نقش مهمی دارند. در مجموع، ساختار چند بُعدی از کیفیت مشخصات سیستم، کیفیت محتوا و اعتماد تشکیل می­شود. نتایج مشابهی در اقتصادهایی مانند هند، بریتانیا، بنگلادش، استرالیا، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، و ایالات متحده آمریکا بدست آمده است (عبدالله و جلیل، 2015؛ آگراوال و آکاش، 2018؛ علی، 2016؛ بارنز و ویگن، 2006؛ کارلسون واوکاس، 2010؛ دلون و  مکلین، 2003، 2004؛ کبیر و اختر حسین، 2010؛ مولا و لیکر، 2011؛ نادونو همکارانش، 2019).

هم­چنین نتایج آزمایش فرضیه رابطه بین CSS و ESS را تایید کرد (فرضیه H2). بنابراین خدماتی که در پلتفورم در طول فروش و پس از فروش ارائه می­شود بر موفقیت تاثیر می­گذارد. این عامل را می­توان ترکیبی از حمایت و استفاده عنوان کرد که در تحقیقات قبلی با تمرکز بر چرخه عمر معامله (قبل، در طی، پس از) عنوان شده است. تحقیقات قبلی نتایج مشابهی را در کشورهایی مانند هند، میانمار، آفریقای جنوبی، آمریکا، تایوان و بنگلادش نشان می­دهند (آگراوال و اکاش، 2018)؛ بهاتی و همکارانش، 2017؛ براون و جایاکودی، 2008؛ چن و چنگ، 2009؛ دلون و مکلین، 2003، 2004؛ کبیر و آختر حسین، 2011؛ مولا و لیکر، 2001؛ تاندون و همکارانش، 2019).

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

حمایت از فرضیه H3 اهمیت شخصی­سازی برای موفقیت تجارت الکترونیک را نشان می­دهد. مفهوم شخصی­سازی به دلیل پیشرفت مداوم فناوری اینترنت اهمیت بیشتری پیدا کرده است. نتایج مشابهی در کشورهایی نظیر هند، بنگلادش، میانمار و فنلاند مشاهده شده است (آگراوال و اکاش، 2018؛ بهاتی و همکارانش، 2017؛ کبیر و اختر حسین، 2011؛ کومار و دسای، 2016؛ تاندون و همکارانش، 2019؛ تیونن و فلفرینگ، 2017).

انتشار ارتباطات اجتماعی در رابطه با محصولات / خدمات در اینترنت عاملی کلیدی در موفقیت وب سایت است. این نتیجه از اعتبار رابطه بین EWOM و موفقیت تجارت الکترونیک حمایت می­کند (فرضیه H4). زیرا این نظرات همیشه در وب سایت موجود هستند، و رفتار خرید جستجو کننده یا خریدار پتانسیل را تحت تاثیر قرار می­دهند. تحقیبقات قبلی نتایج مشابهی را در کشورهایی نظیر هند، کره، چین و آمریکا نشان می­دهند (بیک و همکارانش، 2017؛ تاندون و همکارانش، 2019؛ یی و همکارانش، 2009؛ یو و همکارانش، 2015).

6.2. دلالت­های مدیریتی

رابطه بین WSQ و موفقیت تجارت الکترونیک نیز حمایت شده است. این نتیجه منجر به  دلالت­های مهمی برای فروشندگان آنلاین می­شود. مهم­ترین نکته این است که جستجوکنندگان آنلاین وب سایتی را ترجیح می­دهند که بتواند کاری را که به منظور آن طراحی شده است، انجام دهد. بعلاوه، به دلیل شلوغی برنامه زمانبندی­شان، مشتریان انتظار دارند با پلتفرمی مواجه شوند که 24 ساعته در دسترس باشد. به خاطر رفتار جستجوی یکسان، مردم انتظار دارند بارگذاری صفحات وب سایت و مسیریابی در درون صفحات زمان زیادی نبرد. وب سایت باید به خوبی طراحی شود توانایی جذب مشتری را برای بازدید مجدد داشته باشد. بعلاوه، جستجو کنندگان انتظار دارند که اطلاعاتی که در رابطه با محصولات و خدمات در وب سایت ارائه می­شود، درست باشد، همواره بروز شود و یک فرد عادی بتواند اطلاعات ارائه شده را بفهمد. بعلاوه انتظار می­رود که این اطلاعات فوری در دسترس قرار گیرد، یعنی تا حد ممکن سریع فراهم شود. مهم­ترین ویژگی وب سایت تجارت الکترونیک فرآیند معامله آن است. این ویژگی در موفقیت یا عدم موفقیت سیستم تعیین کننده است. انتظار می­رود که وب سایت به مشتری اطمینان دهد که اطلاعات شخصی آنها در حین معامله نقض نمی­شود و اطلاعات شخصی مشتری محرمانه حفظ خواهد شد. بعلاوه، وب سایت باید اطمینان دهد که اطلاعات مشتری حفاظت شده و برای استفاده برای مقاصد دیگری غیر از آنچه که مورد نظر مشتری بوده است، در پایگاه داده­های وب سایت قرار نمی­گیرد.

حمایت مشتری بر ESS تاثیر می­گذارد. بازاریاب­های آنلاین باید روی چند ویژگی وب سایت تمرکز کنند. مشتریان وب سایتی را ترجیح می­دهند که همواره وضعیت سفارش مشتری و مراحل انتقال آن را بررسی کند. خریداران با خاطر مشکلاتی که مواجه می­شوند، سعی می­کنند به وب سایتی رچوع کنند که امکان پرداخت به روش­های مختلف را فراهم می­کند. جستجو کنندگان وب سایتی را ترجیح می­دهند که به پرسش­های آنها پاسخگوست و پاسخ درستی به آنها می­دهد. امروزه خرده­فروشان سعی می­کنند امکان مقایسه قیمت پیشنهادی با پلتفرم­های دیگری را که محصولات و خدمات مشابهی را عرضه می­کنند، برای مشتریان فراهم کنند. بعلاوه، وب سایت باید رابطی را با محتوای قابل قبول درباره محصولات و خدمات و فرآیند پرداخت هموار فراهم کند.

شخصی­سازی نقشی حیاتی در تجربه مشتری نسبت به وب سایت دارد و در نهایت منجر به موفقیت آن می­شود. فروشندگان آنلاین برای حفظ مشتری باید روی این ویژگی­ها تمرکز کنند. وب سایت باید امکان خرید محصولات و خدمات مطابق با نیازها را برای مشتری فراهم کند، یعنی چیزی که مشتری را تشویق می­کند سبد خرید خود را ایجاد کند. این مهم­ترین چیزی است که خریداران آنلاین به دنبالش هستند. بعلاوه در حال حاضر خرده­فروشان روی ارائه محصولات و خدمات مکمل تمرکز دارند تا یک خرید را به چندین خرید تبدیل کنند. با  این حال، این خرده­فروشان باید سیاست­های توصیه کننده خود را به گونه طرح کنند که در موازنه شخصی­سازی محرمانگی حاشیه­ای را بدست آورند. آنها باید سعی کنند مشتری را ردیابی کنند که می­خواهد اطلاعات شخصی خود را تا حدودی در پلتفرم به اشتراک بگذارد، و به گونه­ای دیگر نقض اطلاعات وجود ندارد. بنابراین بازاریاب­های آنلاین علاوه بر فراهم کردن امکانی برای مشتری جهت انتخاب محصول مطابق با ترجیح خود و پیشنهاد کالاهای دیگر بر اساس سابقه جستجوی مشتری، باید از حد و حدود (آستانه) چنین تبلیغاتی نیز آگاه باشد زیرا بیشتر از این حدود ممکن است به فروش­های آینده ضرر بزند.

بعلاوه، بازخورد کسانی که قبلاً خرید کردند نیز بر میزان رضایت خرید کنندگان تاثیر می­گذارد، و در نتیجه استفاده از پلتفرم آنلاین را افزایش می­دهد. بنابراین بازاریاب­های آنلاین باید پلتفرمی ارائه دهند که امکان ارسال نظرات خرید کنندگان و جستجوکنندگان قبلی وجود داشته باشد. بعلاوه، باید سودمندی نظرات را استخراج کنند و ارسال نظرات کاذب (فیک) را به حداقل برسانند. بازاریاب­های یا فروشندگان باید این نظرات را دنبال کنند و هرگونه خطا یا تکراری را حذف کنند. این مفهوم خیلی رایج شده است زیرا جستجوکنندگان اطلاعاتی را باور می­کنند که خریداران شبیه خودشان ارائه کردند نه فروشندگان که تنها هدف­شان پوشش هر چه بیشتر جمعیت است تا سهمی از بازار کسب کنند. سرعت انتشار اطلاعات در اینترنت بسیار بیشتر از روش آفلاین است. شاید این امر به ارسال راحت و رایگان پست­ها توسط خریداران و جستجو کنندگان قبلی نسبت داده شود.

آیتم

عبارت

منبع

WSQ1

وبسایت تجارت الکترونیک رابطی موثر فراهم می­کند

کبیر و اختر حسین (2011) ، مولا و لیکر (2001)

WSQ2

وبسایت تجارت الکترونیک رابطی فراهم می­کند که همیشه در دسترس است  

 

WSQ3

بارگذاری دوباره و رفرش وبسایت و رفتن از نتایج مختلف جستجو به دیگر زمان کمتری طول می­کشد

 

WSQ4

وبسایت تجارت الکترونیک وبسایت جذابی ارائه می­دهد

 

WSQ5

وبسایت تجارت الکترونیک اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات و زمان ارسال و دریافت آنها به مشتری می­دهد

 

WSQ6

وبسایت تجارت  الکترونیک اطلاعات مربوط به سایت را نمایش می­دهد

 

WSQ7

وبسایت تجارت الکترونیک اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را فوری ارائه می­دهد

 

WSQ8

وبسایت تجارت الکترونیک اطلاعات دقیق د رباره محصولات و خدمات بدون هیچگونه اشتباهی ارائه می­دهد

 

WSQ9

وبسایت تجارت الکترونیک به مشتری اطمینان می­دهد که اطلاعات شخصی وی در حین معامله نقض نخواهد شد

 

WSQ10

وبسایت تجارت الکترونیک اطلاعات شخصی مشتری را محرمانه حفظ می­کند و از آنها در برابر قرار گرفتن در پایگاه داده­ها که ممکن است برای مقاصد دیگری بکار روند، حفاظت می­کند

 

CSS1

وبسایت تجارت الکترونیک رابطی فراهم می­کند که وضعیت تحویل محصول یا خدمات خریداری شده را پیگیری می­کند

کبیر و اختر حسین (2011)، مولا و لیکر (2001)

CSS2

وبسایت تجارت الکترونیک رابطی فراهم می­کند که به طور موثری به جستارهای مشتری رسیدگی می­کند

 

CSS3

وبسایت تجارت الکترونیک گزینه­های مختلف پرداخت فراهم می­کند

 

CSS4

وبسایت تجارت الکترونیک رابطی فراهم می­کنند تا مشتریان قیمت محصولات و خدمات چند فروشنده را مقایسه کنند

 

CSS5

وبسایت تجارت الکترونیک رابطی با محتوای قابل توجه درباره محصولات و خدمات فراهم می­کند

 

CSS6

وبسایت تجارت الکترونیک رابطی با فرآیند پرداخت هموار فراهم می­کند

 

Pers1

وبسایت تجارت الکترونیک فرصتی برای مشتری فراهم می­کند تا سبد خرید خود را ایجاد کند

آگراول و اکاش (2018)، کبیر و اختر حسین (2011)

Pers 2

وبسایت تجارت الکترونیک محصولات و خدمات مکمل مطابق با جستجوی اخیر ارائه می­دهد

 

Pers 3

وبسایت تجارت الکترونیک محصولات و خدمات متمم مطابق با جستجوی اخیر ارائه می­دهد  

 

EWOM1

وبسایت تجارت الکترونیک رابطی ارائه می­دهد که نظرات زبانی خریداران و جستجوگران مختلف قبلی را پست می­کند

بیک و همکارانش (2017)

EWOM2

وبسایت تجارت الکترونیک رابطی فراهم می­کند که رتبه­بندی خریداران و جستجوگران قبلی را با ستاره نشان می­دهد

 

ESS1

من از وبسایت تجارت الکترونیک رضایت دارم

تاندون و همکارانش (2016)

ESS2

وبسایت را به دوستان و خویشاوندان توصیه می­کنم

 

ESS3

بازهم از وبسایت تجارت الکترونیک خرید می­کنم

 

   

      

 

[1] Self-administered questionnaire

[2] Eigenvalue

[3] Kaiser-Myer-Olkin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی