سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

خلاقیت و اهمیت آن در کسب و کار

دوشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۱، ۰۱:۴۱ ق.ظ

خلاقیت و اهمیت آن در کسب و کار

تفکر خلاقانه به همراه فناوری جدید به یک مزیت رقابتی منجر می شود

 

اینترنت شامل شبکه گسترده ای از کامپیوترهای بهم پیوسته است و شبکه جهانی وب، مجموعه ای از صفحات وب است که در این شبکه های کامپیوتر یافت می شود. شبکه جهانی وب توسط سیر تیم برنرز-لی زمانیکه او تلاش می کرد راهی ساده تر برای دانشمندان جهت اشتراک گذاری داده های آزمایشات خود بیابند، اختراع شد. این ابداع، باعث ظهور اینترنت شد و افراد توانستند کارها و افکار خود را از طریق سایت های شبکه های اجتماعی، بیوگرافی و اشتراک ویدیو اشتراک گذاری کنند. همچنین، شبکه جهانی وب نه تنها برای افراد سودمند است بلکه روشی برای انجام کار و فعالیت سازمانها و شرکتها محسوب می شود. یکی از این سازمانها آمازون است. از آغاز فعالیت خود به عنوان یک کتابفروش آنلاین در اواخر دهه 1990 آمازون با ارائه محصولات مختلف بسیار پیشرفت داشته است. نوآوری فناوری در این زمینه از نقش مهمی برخوردار بوده است. همچنین، استراتژی بازاریابی شرکت مبنی بر ایجاد یکپارچه ترین تجربه خرید آنلاین ، عامل اساسی در موفقیت آن بوده است. هر مشتری می تواند با یک کلیک سفارش خود را ثبت کرده و هزینه آن را پرداخت کند، همچنین سیستم جزئیات کلیدی مانند آدرس تحویل را در سیستم ثبت کرده و به خاطر می آورد.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت کسب و کار

 

مقدمه

در این فصل، ابتدا زمان تغییر را مرور کرده و تأثیر آن بر خود و نیاز به تفکر خلاق را مورد بررسی قرار می دهیم. سپس، تعاریف خلاقیت را مرور کرده و اهمیت حل خلاقانه مسئله را جهت کمک به مدیران مشاغل برای غلبه بر مشکلات جدید مورد تاکید قرار می دهیم. در مرحله بعد، خلاقیت را از نوآوری متمایز می کنیم. خلاقیت در کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا عاملی جهت خلق ایده های جدید است که برای غلبه بر شرایط قبلاً نامناسب مورد نیاز است. همچنین در مورد کسب و کارهای موجود در بازار منجر به یک مزیت رقابتی شده و به بقای آنها کمک می کند و باعث می شود که حتی جلوتر از رقابت باشند. ما مواردی که نیازمند خلاقیت بیشتر است را انتخاب نموده و همچنین به پدیده تغییر الگو اشاره می کنیم. تغییر الگو زمانی رخ می دهد که یک روش کاملاً جدید برای انجام کارها به طور کلی پذیرفته شود. این فصل زمینه را برای فصل بعدی تنظیم کرده و برخی از موانعی که ممکن است افراد در ارائه ایده ها و نحوه غلبه بر این موانع با آن مواجه شوند را مورد بحث قرار می دهیم.

آلودگی هواپیما

با ظهور موتور جت و ابزارهای ناوبری پیشرفته، صنعت هواپیمایی بوجود آمد. زنگ مرگ برای هواپیمای مسافری آنسوی اقیانوس اطلس به صدا درآمد و هرچه چرخه عمر یک محصول به پایان رسید، چرخه جدیدی آغاز شد. موتور جت نوعی تغییر الگوی هواپیمای غیرنظامی را نشان می داد و برای مهار ، بهره برداری و بازاریابی کاربردهای فن آوری جدید، خلاقیت لازم بود. با گذشت پنجاه سال، اکنون سوالات جدی در مورد دوام سفرهای هوایی در بلند مدت مطرح شده است. سطح بالای آلودگی زیست محیطی ناشی از انتشار هواپیما در حین پرواز و تأثیرات زیست محیطی گسترش فرودگاه ها در مناطق پرجمعیت، تنها دو مورد از مواردی است که باعث بروز نگرانی هایی شده است. برای یافتن راههای مقابله با هر دوی این موارد ، تفکر خلاق لازم است.

تغییر زمان

در چند سال اول قرن حاضر، طبق آنچه که در سالهای آخر قرن بیستم تجربه شده بود، فناوری پیشرفت کرد. این روند همچنان ادامه یافت، اما همراه با امتیازات فناوری در ایجاد تغییر، فشارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر اوضاع حاکم شد. در چند سال گذشته مشکلات اخیر شروع به ایجاد مسائلی کردند که حل آنها دشوار است. در تجارت در مورد چنین مسائلی نیاز به بینش هایی است. سوالاتی نظیر "زمانیکه رشد قابل تحقق نیست، چگونه می توان رشد فروش و سود را ارتقاء داد؟" این موضوع و اینکه "چگونه می توانیم از دوام تجارت اطمینان حاصل کنیم؟ ممکن است در پس ذهن مدیران باشد. " با این وجود، آنها نمی توانند مانند "ویلکینز میکابر" دیکنز ، تصور کنند که "یک مسئله درست خواهد شد". فرضیات چالش برانگیز، هسته حل مسئله خلاقیت است.

در فصل 2 این کتاب، دلایل مشکلات افراد در به چالش کشیدن فرضیات و تفکر خلاقانه درباره چنین مسائلی را مورد بررسی قرار می دهیم. در فصل 5 این موضوع را بیشتر بررسی کرده و خواهیم دید که چگونه و چرا افراد دارای رویکردها و ترجیحات مختلفی در رابطه با تفکر هستند و چگونه این مسئله می تواند بر رویکرد آنها جهت یافتن راه حل برای انواع مشکلات چالش برانگیز تأثیر گذار باشد. البته ، درک مطلب در مورد نحوه ایده گرفتن افراد و چگونگی تشویق آنها در افراد و سازمان ها سودمند است. در فصل 3 و 4 به ایده های نظری مربوط به خلاقیت و حل خلاقانه مسئله توجه می کنیم. بخش تکنیکهای کتاب به عنوان راهنما و دستورالعمل برای کمک به افراد در خلق ایده در نظر گرفته شده است. فصل یازدهم که شامل رویکردها و اظهارنظرهای الگووار در مورد پیامدهای مثبت و منفی فناوری مخل است، می تواند قابل توجه باشد. در فصول 13 تا 15 ، نحوه ارزیابی ایده ها (فصل  13)، تصمیمات اتخاذ شده ( فصل  14) و مشکلاتی که در اجرای تصمیمات و نحوه غلبه بر آنها ممکن است وجود داشته باشد را مورد بررسی قرار می دهیم. ارزیابی ایده ها ، تصمیم گیری ها و اجرای آن تصمیمات شاید دشوار ترین قسمت فرآیند حل خلاقانه مسائل باشد. ایده ها به صورت پی در پی ایجاد می شوند و آنچه ما تعیین می کنیم بهترین ایده امروز است که ممکن است فردا آنرا ترجیح ندهیم. همچنین، تا چه حد می توان اطمینان داشت که قضاوت هایمان صحیح است؟ آیا ما واقعاً از معیارهای صحیحی برای ارزیابی عقاید استفاده می کنیم؟ زمانیکه از اجرای ایده ها صحبت می شود ، وضعیت به همان اندازه مبهم است. همچنین، ارائه ایده هایی که به نظر ما خوب است بسیار خوب هستند، اما آیا کسانی که باید ایده ها را عملی کنند، دارای دیدگاه های مشابهی هستند؟

فناوری به طور پیوسته پیشرفت کرده و دستگاه های جدید ، قدرتمندتر و راحت تری را برای بهبود زندگی افراد در داخل و خارج از کار ایجاد می کند. اینترنت مانند برخی از عنکبوت های عظیم الجثه در ابر فضاها رشد کرده است و مراکز فعالیتی مختلفی را برای شبکه های اجتماعی و تجاری و تبادل ارتباط و همچنین مکانیسمی را برای تبادل ایده ها و بینش های خلاقانه درباره مشکلات سازش ناپذیر فراهم می کند. در عین حال فناوری در توسعه رایانه های شخصی راحت تر و پیچیده تر و دستگاه های ارتباطی توقف نکرده و همچنان پیشرفت داشته است. 'برنامه ها' یکی از کلید واژه های روز هستند و تعداد بسیاری از آنها به وفور یافت می شوند. حتی برخی از آنها استفاده از تکنیک های خلاقانه حل مسئله را تسهیل می کنند. این موارد ذکر شده، تحولاتی هستند که در فصل شانزدهم مورد بررسی قرار می گیرد. اکنون به بررسی خلاقیت و نحوه تلاش افراد برای تعریف آن می پردازیم.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت کسب و کار

برخی تعاریف از خلاقیت

تفکر خلاق چیست؟

خلاقیت مفهومی است که ما اغلب در مکالمه روزمره با آن رو به رو می شویم. همچنین اظهارات افراد خلاق را می شنویم ، اشیاء خلاقانه هنری را تحسین کرده یا کتاب های خلاقانه را مطالعه می کنیم. با این وجود، علی رغم درک تقریباً ذاتی ما از معنای خلاق بودن، در مورد ماهیت خلاقیت سردرگمی های زیادی وجود دارد. بررسی نحوه رشد ایده ها در مورد ماهیت خلاقیت در طول سال ها سودمند است. ورتهایمر ([1945] 1959) پیشنهاد کرد که تفکر خلاق شامل تجزیه و تجدید ساختار دانش در مورد چیزی است تا بتوان بینش جدیدی را درباره ماهیت آن بدست آورد. بنابراین درک مدل شناختی واقعیت خودمان می تواند تعیین کننده مهمی در توانایی ما برای تفکر خلاق باشد (کلی ، 1955 ؛ راجرز ، 1954). خلاقیت چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که ما بتوانیم افکار خود را به گونه ای سازمان دهیم که به درک متفاوت و حتی بهتر موضوع یا موقعیت مورد نظر منجر شود.

 مازلو (1954) خلاقیت را دارای دو سطح  می داند. او خلاقیت اولیه را به عنوان منبع کشف جدید ، تازگی یا ایده هایی که در یک زمان مشخص وجود دارند، عنوان می کند. او خلاقیت ثانویه را ویژگی می داند که بسیاری از دانشمندان در جستجوی جمعی خود برای کشف آن تلاش می کنند و با همکاری در کنار سایر افراد ، گسترش کار محققان قبلی و احتیاط در ادعاهای خود در مورد بینش یا ایده های جدید حاصل می شوند. او پیش بینی می کرد که خلاقیت به عنوان جنبه ای از طبیعت بشر به طور کلی در همه انسان ها یافت شود. در مورد کودکان او احساس کرد که این پدیده ای است که به راحتی قابل مشاهده است، اما اظهار داشت که این موضوع در بزرگسالان به راحتی قابل مشاهده نیست. این دیدگاهی بود که متعاقباً توسط استین (1974) تکرار شد و معتقد بود که بدون چنین فرضی تکنیک های تحریک خلاقیت کاربردی ندارند.

ریکاردز (1985: 5) خلاقیت را اینگونه تعریف می کند: "روند کشف شخصی ، تا حدی ناخودآگاه که منجر به بینش جدید و مرتبط می شود". ریکاردز (1988: 225) همچنین از تصور خلاقیت به عنوان یک فرآیند انسانی کلی که منجر به فرار از فرضیات و کشف دیدگاه های جدید و معنادار یا "فرار از درگیری ذهنی" است ، پشتیبانی می کند. به طور کلی او معتقد است که خلاقیت مربوط به تغییر ساختار داخلی و شخصی است.

به عبارت ساده تر، می توان خلاقیت را "خلق ایده های بدیع و سودمند در هر حوزه ای" دانست (آمابیل و همکاران.، 1996: 1155) - و در یک زمینه تجاری ، "خلاقیت، خلق ایده های جدید مناسب برای یک هدف تجاری خاص » است (پرایس ، 2005).

پارکورست (1999) عدم اتفاق نظر در مورد تعریف خلاقیت را مطرح می کند، اما بسیاری از محققان موافقند که ممکن است خلاقیت در رابطه با اصطلاحات "جدید و سودمند" تعریف شود (مامفورد، 2003) که نشان می دهد یک محصول خلاق همان چیزی است که بدیع یا اصلی و مفید یا سازگار تلقی می شود (باتی ، 2012). در واقع، سیمونتون (2017) عنوان کرد که هیچ تعریفی از تعاریف جایگزین خلاقیت وجود ندارد و برخی ادعا می کنند که یک "تعریف استاندارد"، یعنی اصالت و اثربخشی وجود دارد (رانکو و جاگر، 2012). با این وجود، او پیشنهاد می کند که حتی این تعریف دارای نواقصی است. به نظر می رسد این تعاریف مختلف موافق این مسئله است که خلاقیت شامل توانایی ارائه دیدگاه های جدید، متفاوت و حتی سودمند است. با این وجود، هر تعریفی از خلاقیت پیچیده است زیرا دارای مفهوم چند وجهی است.

هنگامی که تغییر در وضع موجود رخ داده و یا در شرف وقوع است، تفکر خلاق اهمیت ویژه ای می یابد. ممکن است روشهای جدیدی برای بررسی وضعیت نیاز باشد و الگوی موجود برای مقابله با وضعیت جدید درک شده ناکافی به نظر می رسد. این زمانی است که تغییر الگو رخ داده است.

تغییر الگو

کوهن (1962) مفهوم "تغییر الگو" را تعریف کرده و انتشار داد (ص 10). او استدلال کرد که علم تکامل نمی یابد، بلکه به دنبال "مجموعه ای از مداخلات مسالمت آمیز است که توسط تحولات سخت فکری تاکید می شود" و در آن تحولات "یک دیدگاه مفهومی جهان با دیگری جایگزین می شود".

الگو مجموعه ای از قوانین و مقررات است که مرزها را تعیین کرده و به ما کمک می کند تا در این مرزها به موفقیت دست یابیم، به طوریکه موفقیت در حل مشکلات با استفاده از این قوانین و مقررات ارزیابی می شود. تغییر الگو با بهبود مستمر متفاوت است. نمونه ها عبارتند از: رفتن از کالسکه الاغ یا کالسکه اسب به اتومبیل یا طی مسافت طولانی با هواپیما به جای اتوبوس. تغییر الگو امکان ارسال پیامهای دقیق و پیچیده را در فواصل زیاد امکانپذیر کرده است: آنها گذر از روشهای ابتدایی مانند فریاد ، دود ، آتش ، طبل ، سیگنالهای پرچم به مکانیزم های بسیار پیچیده مانند تلگراف ، تلفن ، نمابر ، فیلم زنده را توسط سیم ، فیبر نوری و ماهواره ارتباطی را تسهیل کرده اند.

الگو ها دارای چرخه های عمر هستند و در پایان حل مسئله، چرخه عمر، هزینه بر ، زمانبرتر و رضایت بخش تر می شود (شکل 1. 1). راه حل ها دیگر به دلیل تغییراتی که در جای دیگر رخ داده اند ، متناسب با زمینه گسترده تر نیستند. در هیچ کجا این بهتر از موارد نیاز به بهبود بخشهایی از شبکه بزرگراه انگلیس بیان نشده است. بخشهای گسترده نه تنها شامل میلیون ها پوند مبالغ مالیات دهنگان است بلکه از نظر تأخیرهای طولانی ، مصرف بیش از حد سوخت در هنگام مذاکره در مورد بخشهای درگیر و فشار روانی که حتی تخمین زدن آنها نیز دشوار است ، یک بار اضافی برآورد نشده بر عهده عاملان است. الگوی گسترش بخشهای شلوغ بزرگراه مطمئناً باید در آخرین مراحل چرخه عمر آن باشد. تغییر الگو نیاز مبرم است.

در اواخر چرخه عمر ، حل مساله پرهزینه تر ، وقت گیرتر و رضایت بخش تر می شود. راه حل ها دیگر به دلیل تغییراتی که در جای دیگر رخ داده است، با زمینه گسترده تر متناسب نیستند.

 

تغییر الگو نیازمند تغییر دیدگاه در رابطه با موضوع است. تفکر بلینکرد در مورد حفظ دقیق یک الگو می تواند منجر به از دست رفتن فرصت ها و نادیده گرفتن تهدیدات شود که ممکن است تأثیر مهمی بر کسب و کار داشته باشد. دو رقیب ممکن است شاهد فرصت یا تهدید یکسانی از طرق مختلف باشند و شرکتی که بتواند بهترین پاسخ را بدهد می تواند یک مزیت رقابتی پایدار نسبت به رقیب خود کسب کند.

روند تغییر الگو را می توان از طریق استفاده از تفکر خلاق تحریک و اثربخش نمود. تفکر خلاق مفاهیم و ایده هایی را ارائه می کند که به طور معمول در حل مسئله نمی توان تصور کرد. روش های خلاقانه حل مسئله از تکنیک ها و رویکردهایی استفاده می کند که به یافتن راه حل برای مشکلات پایان ناپذیر کمک می کند.

تصور بر این است که توانایی تحمل دوگانگی بین تضاد یا دو موضوع ناسازگار ویژگی تفکر خلاق بسیار سازنده است. اختراع ادیسون در زمینه یک سیستم روشنایی شامل ترکیب سیم کشی در مدارهای موازی با رشته هایی با مقاومت بالا در لامپها، دو موردی که از نظر متفکران معمولی آن زمان ممکن نبود. از آنجا که ادیسون می توانست دوسوگرایی بین دو چیز ناسازگار را تحمل کند ، می توانست رابطه ای را که منجر به دستیابی به موفقیت شد، مشاهده کرده و درک کند. تغییر الگو می تواند زمانی رخ دهد که اختراعات جدید بوجود آمده و به نوآوری تبدیل شود. نیاز به تفکر خلاق اغلب زمانی رخ می دهد که تغییر الگو اتفاق بیفتد یا احتمالاً به زودی رخ دهد.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت کسب و کار

نوآوری، اختراع و دانش

اختراع نوعی خلاقیت است که به تولید یک دستگاه ، فرآیند یا تکنیک منجر می شود تا بتواند تغییر شگرفی را در کاربرد فناوری ایجاد کند. استفاده از خلاقیت برای اختراع اساسی است. مولفه تازگی دارای اشکال مختلفی است و ممکن است یک دستگاه یا فرآیند جدید یا حتی ماده باشد، اما همچنین ممکن است شامل ترکیبی از دانش موجود به روشی باشد که قبلاً در نظر گرفته نشده است - به عنوان مثال، فناوری مایکروویو ، نوعی تابش الکترومغناطیسی که برای مثال در مایکروویو استفاده می شود. ما باید بین اختراع و نوآوری تمایز قائل شویم. می توان به اختراع به عنوان فرمول بندی ایده های جدید برای محصولات یا فرآیندها نگاه کرد ، در حالی که نوآوری مربوط به کاربرد عملی اختراعات جدید در محصولات یا خدمات قابل فروش است. همچنین ایجاد تمایز بین دو نوع نوآوری سودمند است:

نوآوری در محصول: مربوط به تغییر در ویژگی های محصول است و در نتیجه منجر به تغییر در نحوه درک محصول توسط مصرف کنندگان می شود - به عنوان مثال ، اتصال بی سیم به اینترنت در مقابل دسترسی از طریق کابل.

نوآوری در فرآیند: مربوط به تغییراتی در فرآیند تولید خدمات یا محصول است که معمولاً در فرآیند تولید مزایایی نظیر افزایش بهره وری و کاهش هزینه را ایجاد می کند- به عنوان مثال ایمیل ها در مقایسه با نامه های ارسال شده از طریق صندوق پستی.

نوآوری محصول

دوربین دیجیتال

سالیانی نه چندان دور، عکاسان آماتور با دقت زیادی از دوربین های 35 میلی متری خود محافظت می کردند. آنها را هنگام تعطیلات به همه جا می بردند و برخی حتی هنگام بازگشت به چاپخانه به آماده سازی عکس های رنگی مشغول می شدند. برای به دست آوردن عکس های واقعا خوب مهارت زیادی لازم است. با توجه به هزینه چاپ و فیلم می تواند یک سرگرمی گران قیمت نیز محسوب شود. ممکن است صرفاً به دست آوردن چند عکس واقعاً خوب مستلزم صرف وقت و تلاش و هزینه زیادی باشد.

ظهور دوربین دیجیتال تقریباً تمامی این مسائل را تغییر داده است! برای گرفتن عکس های بسیار خوب همچنان مهارت بالایی لازم است، اما هزینه و زمان به طور قابل توجهی کاهش یافته است. دوربین های دیجیتال جدید باعث می شوند در عرض چند دقیقه عکس گرفته و آن را در رایانه در خانه چاپ کنیم. این دوربین ها همچنین ویژگی های بسیار بیشتری را ارائه داده و هزینه آنها بسیار کمتر از دوربین های 35 میلی متری 10 سال پیش است.

نوآوری فرآیند

به چند نمونه از نوآوری فرآیند بیاندیشید؟ در اینجا چهار مورد برای شروع وجود دارد:

1 سیستم ردیابی کالا با بارکد

2 دستگاه های ردیابی GPS برای خدمات حمل و نقل

3 طراحی به کمک رایانه برای توسعه محصول

 4 سیستم رزرو جدید در یک آژانس مسافرتی

موکیر (1990) عنوان می کند دو نوع اصلی اختراع وجود دارد که به نوآوری منجر می شود. او اختراعات بزرگ را به عنوان پیشرفت های فنی شناسایی می کند که جهش های ناپیوسته ای را در مجموعه اطلاعات ایجاد کرده و تکنیک های جدیدی را ارائه می کند. او این موارد را با اختراعات مهم عمده‌ای که باید به منظور تکمیل اختراعات بزرگ ساخته شوند، در تضاد قرار می‌دهد. او چنین اختراعاتی را اختراعات کوچک می نامد که در چارچوب پیشرفت های فناوری بررسی می شوند. ما می توانیم اختراعات کوچک را مواردی بدانیم که از نظر تفکر، تغییر الگو را تشکیل می دهند. برای اینکه عملکرد خوبی وجود داشته باشد ممکن است به اختراعات بزرگی نیاز باشد. علاوه بر این، ممکن است هر اختراعی در صورت استفاده برای هدفی که در ابتدا برای آن طراحی نشده است، اصلاح شود. در هر دو مورد، اصلاحاتی که انجام می شوند، اختراعات کوچک هستند. برگ (2006) مفهوم دانش مفید را مورد بحث قرار می دهد (موکیر ، 2002) ، که مربوط به دانش عملی و غیررسمی و همچنین آنچه معمولاً به عنوان دانش علمی تلقی می شود، است. این دانش شامل دانش مربوط به چیزی است که در عمل موثر است و دانش شخصی کسانی که داده ها را بدست آورده اند و همچنین فرضیه های علمی را شامل می شود. هر دو اختراع بزرگ و کوچک به استفاده از دانش مفید بستگی دارند. با این حال ، در هر دو نمونه ، دانش استفاده شده ممکن است مفید باشد اما قابل اعتماد نباشد. به عبارت دیگر ، خود اختراعات ممکن است تا حدی به هدف خود برسند اما لزوماً به حالت ایده آل دست نمی یابند. سپس مورد دوم ، نیاز به اختراعات کوچک یا اصلاحات پی در پی در اختراع بزرگ اولیه را ایجاد می کند. در همه موارد دانش نیز باید با مسئله موجود مرتبط باشد. عدم ارتباط با دانش استفاده شده ممکن است نوآوری را کاملاً متوقف کند. دانش به روش های مختلف تولید می شود، اما ظرفیت تفکر محدود یک فرد اغلب باید توسط دیگران تکمیل شود تا ایده ها را به اختراعات و متعاقباً به نوآوری تبدیل کند. بینش خلاقانه منجر به اختراعات ممکن است به استفاده از دانش مرتبط ، مفید و قابل اعتماد برای تبدیل آنها به نوآوری ها بستگی داشته باشد. چنین آگاهی غالباً توسط مشارکت کنندگان دیگری که در تجارت و سایر شبکه های اجتماعی با آنها روبرو می شوند ، ارائه می شود. تأیید ارتباط بین شبکه های اجتماعی و خلاقیت در سازمان ها پیشرفت نسبتاً اخیر در زمینه خلاقیت است (پری اسمیت و شالی ، 2003). چندین نویسنده در مورد رابطه بین شبکه های تجاری و محصولات جدید و نوآوری های فناوری بحث کرده اند (سافرت، 1999؛ کولباچر 2008).

عناصر نوآوری

تنها یک نفر در یک سازمان می تواند ایده خوبی داشته باشد ، بنابراین باید به ایده هایی که افراد دارند توجه کنیم. اختراعات بزرگ ممکن است محدودیت های خود را داشته باشند و با رضایت کامل در کوتاه مدت مشکل را بطور جدی حل نکند و یا در تمام شرایط استفاده مناسب باشد. با این وجود نباید آنها را از دسترس خارج کرد، زیرا اصلاحات (اختراعات کوچک) امکان پذیر است. قبل از اینکه بتوانند واقعاً در حل مشکلات موجود استفاده شوند، اختراعات بزرگ اغلب به چندین اختراع کوچک نیاز دارند. نوآوری های موفق، به دانش مرتبط ، مفید و قابل اعتماد بستگی دارند.

اختراعات، نوآوری ها یا فقط تحقیقات خلاقانه؟

 تحقیقات ژن

رودلف جائنیش و همکارانش در سال 1988 ، موفق به کاشت ژن یک بیماری ارثی در انسان در موش شدند. گمان می شد که این کار بتواند راه را برای مطالعه چنین بیماری هایی باز کرده و به بهبود درمان منجر شود.

ابررساناها

در سال 1911 ، هایک اونس دریافت که مقاومت الکتریکی در جیوه با سرد شدن جیوه به صفر مطلق از بین می رود. این پدیده تحت عنوان ابررسانایی می باشد. متعاقباً مشخص شد که فلزات و آلیاژهای دیگر نیز در دمای بسیار پایین ابررسانا می شوند. امروزه ابررساناها در آهن رباهای بزرگ و قدرتمند، بطور عمده در شتاب دهنده های ذرات و دستگاههای تصویربرداری با تشدید مغناطیسی مورد استفاده در پزشکی، مورد استفاده قرار می گیرند. کاربردهای بالقوه دیگری نیز وجود دارد.

نامحدود بودن فضاهای چهار بعدی غیر یکنواخت

در سال 1987 ، کلیفورد تاو کشف کرد که نامحدود بودن فضاهای چهار بعدی غیر یکنواخت غیر قابل محاسبه است (اگر هر عنصر موجود در آن با یکی از اعداد شمارش مطابقت داشته باشد ، یک عدد شمارش نامحدود قابل محاسبه است).

کوارک ها

هنگامی که فیزیکدانان برای اولین بار به تفکر عمیق در مورد کوارک پرداختند، حیرت زده شدند زیرا کوارک های جدا شده مشاهده نشده بودند. یک ایده این بود که کوارک ها ممکن است انتهای رشته ها باشند. با فرض اینکه یک ذره یک رشته باشد و کوارک ها فقط انتهای رشته باشند ، قابل درک بود که چرا هیچ کس بدون دیگری کوارکی را نیافته است. رشته در اصل یک شی یک بعدی در یک فضای چهار بعدی است (زمان را بعنوان یک بعد محسابه می کند). فیزیکدانان به توپولوژی ، ریاضیات گره ها و سطوح روی آوردند تا  دریابند که استفاده از رشته ها به جای ذرات در محاسبات آنها چه پیامدهایی را به همراه دارد. به طور تعجب آوری آنها کشف کردند که رشته ها محاسبات را ساده می کنند.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت کسب و کار

سوال: چگونه می توانید هر یک از چهار تصویر فوق را از نظر اختراعات ، نوآوری ها یا فقط تحقیقات خلاق طبقه بندی کنید؟

از چشم انداز توسعه تجارت و از لحاظ توسعه استراتژی های رشد، پیشنهاد می شود که نوآوری مهم نباید مورد توجه قرار گیرند - شاید این ناشی از نگرانی موکیر برای داشتن دانش سودمند مرتبط و قابل اعتماد با توجه به نحوه واکنش بازار است. در واقع ، استراتژی اخیر ممکن است برای برخی از بازارها بسیار اساسی باشند (تریسی، 2004). شواهد حاکی از آن است که بیش از 90 درصد میزان شکست در میان محصولات جدیدی است که در بازار عرضه شده اند و اکثر براساس فناوریهای اساسی هستند (کریستنسن و همکاران ، 2005). چنین شواهدی نشان می دهد که برای ادامه رقابت ، سازمان ها باید در پی تولید محصولات جدید از طریق فن آوری های افزایشی باشند (مون ، 2005). به نظر می رسد اتخاذ فرآیندی برای بهبود مستمر محصولات موجود ، نیاز مستمر برای دستیابی به موفقیت باشد (به عنوان مثال راندال و همکاران ، 2005). اتخاذ چنین استراتژی شامل طراحی مجدد مدلها / محصولات موجود با فناوری های افزایشی است که از نظر زمان و هزینه صرفه جویی در هزینه را ایجاد می کند و ممکن است منجر به حفظ مشتریان فعلی شود (تریسی، 2004). فناوری ها و ابزارهای نوآورانه برای تبدیل شدن گوگل به محبوب ترین موتور جستجوگر جهان و یک شرکت مالی قوی با ارزش بازار خود که به طور مداوم در حال افزایش است ، بسیار مهم بود (ویز، 2005).

دو نظریه کلی اختراع ، جبرگرایی و فردگرایی است. نظریه جبرگرایی عنوان می کند که زمانیکه شرایط اقتصادی ، فنی و فرهنگی "بالغ" باشد ، اختراعی توسط مخترع یا شخص دیگری انجام می شود. عامل انجام این کار فقط یک تصادف تاریخی است. این نظریه در موارد متعددی از اختراع همزمان و مستقل پشتیبانی می کند. همچنین به توضیح ادعاهای رقابتی که در مورد اختراع قایق بخار ، تلگراف برقی، لامپ رشته ای و هواپیما پدید آمده کمک می کند. این تئوری نیز قابل قبول است زیرا بدون شک زمان بندی در اختراع مهم است. همچنین، مخترعین احتمالاً بر روی پروژه هایی تمرکز می کنند که قابل دستیابی باشد و نیاز یا تقاضای قابل تشخیص برای آنها وجود داشته باشد.

خلاقیت و اختراعات

کریستین داپلر در پی یافتن یک اصل معروف (اثر داپلر) که در قرن نوزدهم کشف کرد شهرت یافت. هر زمان که یک راننده هنگام عبور از کنار ما بوق می زند، می توانیم آن را مشاهده کنیم. هنگامی که منبع صدا به ما نزدیک می شود به نظر می رسد صدا بالاتر از زمانی است که از ما دور می شود. امواج صوتی تنها یکی از اشکال موج های تحت تأثیر این اثر هستند.

به نظرتان مخترعین قرن بیستم چگونه ممکن است از این اصل برای دستیابی به اختراعات قابل استفاده تجاری استفاده کنند؟

برای پیشنهادات به پیوست 2 مراجعه کنید.

اهمیتی که به خلاقیت در تجارت داده می شود

در مدیریت، مشکلات در شرایط مختلف یا جدیدی ایجاد می شوند و اغلب به راه حل های جدیدی نیازمندند. یافتن راه حل برای مسائل با تفکر معمولی معمولاً دشوار است. تفکر منطقی به دانش موجود نیازمند است و از قوانین استنباط برای خلق دانش جدید استفاده می کند. با این وجود، از آنجا که تفکر منطقی در یک سری مراحل پیشرفت می کند ، هر یک از آنها به مرحله آخر وابسته هستند، این دانش جدید به جای اینکه واقعاً جدید باشد صرفاً گسترش چیزی است که ما قبلاً می دانستیم. بنابراین به نظر می رسد که تفکر منطقی فقط نقشی محدود در کمک به خلاقیت مدیران دارد. نیاز به حل مسئله خلاق در نتیجه عدم کفایت تفکر منطقی بوجود آمده است. این یک روش استفاده از تخیل همراه با تکنیک هایی است که از قیاس ها ، مشارکت ها و مکانیسم های دیگر برای کمک به ایجاد بینش در زمینه مسائل استفاده می کند. طی چند دهه گذشته خلاقیت در دنیای دانشگاهی و تجاری به موضوعی کاملاً متداول تبدیل شده است. این بدان معنا نیست که خلاقیت قبلاً وجود نداشته است ، اما اهمیت آن برای موفقیت مداوم یک سازمان هنوز شناخته نشده بود. بسیاری از مسائل مدیریتی برای یافتن راه حل های رضایت بخش نیازمند بینش خلاقانه است. امروزه، اکثر سازمانها کاملاً آگاه هستند که خلاقیت برای شکوفایی آنها تا چه حد حیاتی است. با گذشت زمان ، تحقیقات قابل توجهی انجام شده است که باعث می شود درک بهتری از خلاقیت به دست آوریم و خود نوآورتر شویم.

اصلاح اقتصادی: یافتن روشی کم هزینه برای انجام یک کار

تعمیر و بازسازی، مخازن ذخیره سازی صنعتی را پاکسازی و مجدداً مرتب می کنند. در یک بازار بسیار رقابتی ، حاشیه ها محدودتر می شوند و یافتن فعالیت های تجاری سودآور، دشوارتر است. تقریباً تمام مخازنی که شرکت تعمیر کرده استوانه ای بوده و از نظر حجم مایع موجود بسیار متفاوت هستند روش این است که انتهای آن ها را بردارید ، داخل سیلندر را تمیز و رنگ آمیزی کنید ، قسمت های انتهایی را تمیز و دوباره رنگ کنید و پس از اتمام رنگ آمیزی دوباره قطعات را جوش دهید.

چطور ممکن است شرکت به دنبال رقابت پذیری بیشتر در قیمت گذاری مشاغل خود باشد؟

برای پاسخ پیشنهادی به پیوست 2 مراجعه کنید.

تغییر یک پدیده همیشگی است که طی انواع کسب و کارها مجبورند در صورت داشتن بهترین شانس برای بقا و شکوفایی به آن پاسخ دهند. اما آنها چگونه باید پاسخ دهند؟ تعداد زیادی از مشکلات بی سابقه بوده و روش های آزمایش شده کمتری برای حل آنها وجود دارد. این مسئله سازمان ها را با مشکل مواجه می کند. بسیاری از مقالات بر لزوم خلاقیت در تجارت تأکید کرده اند. در واقع ، اولدمن و کامینگز (1996: 609) خاطرنشان کردند که "بسیاری از مفسران استدلال کرده اند که اگر سازمانها بتوانند به مزیت رقابتی دست یابند ، افزایش عملکرد خلاق کارکنان یک گام ضروری است." این مورد قبلاً و متعاقباً توسط سایر نویسندگان تکرار شده است (به عنوان مثال ماجارو، 1991؛ دی براندد 2005؛ گوگاتز و مودجار، 2005؛ ایم و همکاران.، 2013؛ اگرس و همکاران2017). استدلال های محکمی برای حمایت از این نظر وجود دارد که در دهه دوم قرن بیست و یکم، بازار رقابتی ارزش روزافزونی را برای مشتریان طلب می کند که به کمترین هزینه کل، بالاترین کیفیت کل، سریعترین زمان چرخه کل و رضایت مشتری تبدیل می شود. (اتکینز و همکاران ، 2002). این امر به نوبه خود این استدلال را که نیاز به خلاقیت و نوآوری مداوم است را پشتیبانی می کند. در یک فضای رقابتی جهانی که بنگاه ها از نظر کیفیت و هزینه با هم رقابت می کنند ، استفاده از روش های عملیاتی و دستیابی به کاهش هزینه ها نیز به تفکر خلاق نیاز دارد. با شدت گرفتن رقابت جهانی، خلاقیت به ایجاد و حفظ یک مزیت رقابتی کمک می کند (میسینجر، 2007).

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت کسب و کار

مدیریت اطفا حریق

آتش سوزی می تواند به سرعت از کنترل خارج شده و هزاران هکتار از اراضی جنگلی و خانه ها و ساختمانهای دیگر را که زیرساخت های جغرافیایی و اجتماعی زندگی جوامع را تشکیل می دهند از بین ببرد. افرادی که در آتش نشانی آموزش دیده اند باید به سرعت با آن مقابله کرده و به طور موثر آتش را اطفاء کنند. به دلیل خسارات ناشی از آتش سوزی ، اقداماتی بسیار ارزشمند است که بتواند خطر وقوع آتش سوزی را در وهله اول کاهش دهد و در صورت وقوع، از کنترل سریع خارج شود. در زمینه تجارت، مدیریت اطفا حریق این است که مسائل فوری را در رده موضوعات مهم قرار دهیم. این امر به این معنی است که با موارد مهم به طور سریع و جدی رفتار نمی شود. در بهترین حالت ، مدیران توجه مناسبی به اولویت های استراتژیک نداشته و فقط متمرکز بر بقا هستند.

یک موضع فعال برای مدیریت لازم است که در آن احتیاط منظم و دقیق با توسعه مداخلات خلاقانه به موقع به منظور کاهش ضرورت اطفاء حریق در مقیاس گسترده نیاز است.

چرا خلاقیت در مدیریت مهم است؟ به گفته جیمز مارچ (1988) ، مشکل اصلی در مدیریت این است که 'سازمانها با تعداد زیادی از مسائلی با اهمیت یکسان مواجه هستند ، اما فقط دارای چند راه حل هستند. بنابراین شانس یافتن راه حل برای یک مشکل خاص اندک است. '

برای شناسایی و حل بسیاری از مسائل بوجود آمده در تجارت ، به چالش کشیدن قابلیتهای حل مسئله مسئولین ضروری است. در بسیاری از موارد ، فرآیند خلاقانه ای که برای رفع مسائل استفاده می شود ، باید تجدیدنظر شده و برای خلق ایده ها و چشم اندازهای جدید توسعه یابد. تغییر برای شرکت هایی که قصد دارند در بلند مدت عملکرد خوبی داشته باشد ضروری است.

همانطور که جان هاروی جونز اظهار داشت: "تا زمانی که شرکتی مدام پیشرفت نکند ، در واقع به عقب حرکت می کند. حفظ وضع موجود کاملاً غیرممکن است »(راجرز ، 1996). تلاش برای انجام کارها به همان روشی که همیشه انجام شده است، می تواند در یک محیط کسب و کار که دچار تغییرات سریع فرهنگی ، اقتصادی یا فناوری است ، به مشکلاتی منجر شود. تغییر یک پدیده همیشگی است که در صورت تمایل به داشتن بهترین شانس برای بقا و شکوفایی ، انواعی از مشاغل مجبور به پاسخگویی به آن می شوند. رشد سریع رقابت در تجارت و صنعت اغلب به عنوان دلیلی برای تمایل به درک بیشتر روند خلاقیت بیان شده است (به عنوان مثال ، به ریکاردز ، 1990 نگاه کنید). بسیاری از شرکت ها به طور مستمر برای افزایش سیستم ها و محصولات قدیمی تحت فشار قرار دارند. رشد و بقا می تواند مستقیماً به توانایی یک سازمان در تولید (یا تصویب) و اجرای محصولات یا خدمات و فرآیندهای جدید مرتبط باشد (وانگاندی، 1987).

یکی از جنبه های اصلی موفقیت یا عدم موفقیت هر سازمانی توانایی جلو ماندن در زمان رقابت در یک محیط به سرعت در حال تغییر است. تجارت مدرن با تأکید بر رقابت ، ایجاد بازارهای بزرگتر ، برنامه ریزی استراتژیک ، کار تیمی و غیره نیاز به راه کارهای جدید برای حل مسئله و تصمیم گیری را ایجاد کرده است. در مواردی که کمبود نوآوری نسبی وجود دارد ، این امر ممکن است به دلیل کندی در اتخاذ تکنیک های جدید مدیریت باشد. همچنین ممکن است به ترکیبی از سرمایه گذاری کم در فناوری جدید و ضعف در آموزش و توسعه کارکنان مربوط باشد (پورترز و کتلز، 2003). اگر بخواهیم اقتصاد یک کشور همچنان رقابتی باقی بماند ، تأکید مجدد بر توسعه مهارت ها ، شرکت ها و نوآوری ضروری است.

دلیل دیگر این است که مدیران باید راه های جدید و بهتری را برای حل مشکلات بیابند (آکوف و وگارا، 1988). به ویژه، تعداد فزاینده ای از مشکلات کم سابقه یا بی سابقه وجود دارند، از این رو روش های آزمایش شده کمتری برای پیش بینی دستیابی به یک نتیجه موفق وجود دارد. برای ادامه فعالیت، یک شرکت باید خلاقانه به مشکلاتی که با آن مواجه است پاسخ دهد. مشکلات ممکن است در هر دو محیط خارجی و داخلی وجود داشته باشند. مورد اول مشکلاتی از قبیل نحوه کنار آمدن با رشد کند اقتصادی، نحوه برخورد با تازه واردین یک صنعت ، نحوه رشد فروش با سرعت رقابت در بازارهایی با رشد بالا ، نحوه مقابله با تحولات جدید فناوری و نحوه کنار آمدن با چرخه های عمر کوتاه تر محصول است. مورد دوم مشکلاتی در ارتباط با ارتباطات داخلی ضعیف ، مشکلات مالی ، کارکنان بیگانه یا انگیزه ضعیف و برنامه ریزی ناکافی است. تغییرات در یک شرکت ، تحت تأثیر عوامل داخلی یا خارجی ، فضای ناخوشایندی را برای شرکت و کارگرانش ایجاد می کند. مدیریت باید به چنین شرایطی پاسخ مثبت دهد. خلاقیت برای هر شخصی که در نقش رهبری باشد یک سرمایه حیاتی تلقی می شود (برای مثال ، بنیس و نانوس ، 1985 ؛ اکوال ، 1988 ؛ کار ، 2010). رهبران خلاق به طور فعال در جستجوی مشکلات جدید هستند و به ویژه در مدیریت چالش های جدید که خواستار راه حل های خارج از معمول استراتژی های ارتدکس هستند ، موفق هستند. آنها غالباً دارای چشم انداز قابل توجهی هستند و با استعدادهای خلاقانه خود می توانند دیگران را ترغیب کنند.

خلاقیت منبع مهمی است و سازمان ها باید سعی کنند با استفاده از آن زمینه ای را ایجاد کنند که استعدادهای خلاق بتوانند رشد کنند. تخصص و مهارت کارمندان سرمایه مهمی در اقتصاد دانش بنیان است و تأثیر مثبتی بر رشد و اشتغال در اقتصاد دارد. از اینرو بسیار مهم است که دانش فنی جدید، تولید ، سازگار و منتشر شود. نوآوری موفق، به توانایی تجهیز منابع فنی ، دانش و سایر ورودی های مورد نیاز در فرایند نوآوری بستگی داشته و شامل منابع دانش ، مانند شبکه های شرکت ها ، تمرکز تحقیق و توسعه و خدمات تجاری است. زمانیکه این موارد در دسترس باشند، توانایی نوآوری افزایش می یابد. رابط بین علم و جامعه زمینه ای برای افزایش رقابت است. این امر مکانیسم انتقال دانش را فراهم کرده و دانش را به عنوان محصولات تجاری به بازار وارد می کند.

چگونه می توان از تفکر خلاق در مدیریت استفاده کرد

تصاویری از نحوه استفاده از خلاقیت در مدیریت

استفاده موثرتر از وقت مدیر

بهبود جذابیت یک محصول برای مشتریان

بهبود انگیزه در بین کارکنان

جلب نظر خواسته ها و نیازهای مشتریان

کاهش هزینه ها از طریق روشهای تولید کارآمدتر / موثر برای شناسایی فرصتهای جدید و سودآور در بازار محصول.

تفکر خلاق به نفع تمام زمینه ها و فعالیت های مدیریت است. همچنین بایستی روشهای بهتری برای بازاریابی کالاها اندیشیده شود ، روشهای جدید تولید ابداع شوند، روشهای جدیدی برای ایجاد انگیزه در مردم یافت شود و غیره. خلاقیت در هر موقعیت شغلی جایی ظاهر می شود که این امکان وجود داشته باشد که کارها به روشی تجاری تر ، سودآورتر یا رضایت بخش تر انجام شوند.

موارد زیر نمونه ای از انواع مسائلی هستند که به تفکر خلاق نیاز دارند:

نحوه استفاده موثرتر از زمان مدیر به چه صورت است؟

چگونه می توان جذابیت محصول را برای مشتریان بهبود بخشید؟

چگونه می توان انگیزه را در بین کارکنان بهبود بخشید؟

چگونه می توان هزینه ها را از طریق روش های تولید کارآمدتر / موثر کاهش داد؟

 چگونه فرصت های بازار و محصول جدید و سودآور را شناسایی می کنیم؟

چگونه می توان پرسنلی ماهر و باتجربه را برای ادامه کار در شرکت و بدون پرداخت حقوق بیش از حد زیاد به آنها ، در اختیار گرفت.

مسائلی که به تفکر خلاق نیاز دارند ، مسائل "آزاد" هستند: یعنی مسائلی که بیش از یک راه حل برای آنها وجود دارد. مدیران اجرایی باید تصمیماتی را اتخاذ کنند که در برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل سازمان های خود به حل خلاقانه مسئله نیاز داشته باشند:

برنامه ریزی

تعیین مأموریت سازمان

 تعیین اهداف سازمانی

شناسایی نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدها

تنظیم رفتار و استراتژی های سازمان با استراتژی های رقبا

 تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای استراتژی های رقابتی.

سازماندهی

تصمیم گیری درباره اینکه چه کارهایی باید در یک واحد سازمانی انجام گیرد

تصمیم گیری در مورد نحوه گروه بندی مشاغل مختلف در یک واحد سازمانی و غیره

تصمیم گیری در مورد اینکه چه مقدار اختیارات باید به سمت های مختلف سازمانی اعطا شود

تعیین نحوه آموزش بهتر افراد برای مشاغل آنها.

رهبری

یافتن راه های افزایش بهره وری در محل کار.

کنترل

تصمیم گیری در مورد اینکه چه سیستم های کنترلی مورد نیاز است

 تنظیم استانداردها

شناسایی اینکه چرا استانداردها / اهداف بدست نیامده اند.

تدوین استراتژی زمینه دیگری است که می تواند از تفکر خلاق بهره مند شود. مینتزبرگ (1987) پنج فعالیت را توصیف کرد که روند استراتژی را توصیف می کند:

1.هدف / هدف گذاری ،

2 تحلیل (داخلی و / یا خارجی) ،

3 توسعه گزینه های استراتژیک و انتخاب ،

4 پیاده سازی

5 ارزیابی.

او در ادامه به دفاع از ارزش مدلهای ذهنی در تصمیم گیری اشاره نمود. این مدل ها بیانگر درکهای متداول هستند که منطق یک سیستم را تعریف کرده و تعمیماتی مانند اصولی را درمورد اینکه در یک سیستم خاص چه مولفه ای کار می کند یا نمی کند را شامل می شوند. اگرچه مدلهای ذهنی مبتنی بر قاعده بدون شک می توانند به حل مسئله کمک کنند ، اما باید فرضیاتی را که در صورت توقف در ارائه راه حل برای آنها پیش بینی شده است ، به چالش کشید. در واقع ، فرضیات چالش برانگیز برای تفکر خلاق اساسی است.

مورکرافت(  1992) استدلال می کند که ابزارهای پشتیبانی استراتژی از نظر کمک به مدیران در تجسم استراتژی و پیامدهای آن سودمند هستند. در این زمینه اخیر ، تان و پلاتس (2003) پشتیبانی از تجسم تحلیل پیچیده را به عنوان کمک به تصمیم گیری پیشنهاد کردند. همچنین، دایسون و همکاران (2007) استدلال کردند که ابزارهای استراتژی را می توان در فرایند توسعه استراتژی برای "تمرین استراتژی" و ایجاد و آزمایش ابتکارات استراتژیک به جای " انتظار منفعلانه برای بازخورد سیگنال هایی مبنی بر خاتمه پیاده سازی " استفاده کرد.

محیط هایی که سازمان ها در آن فعالیت می کنند هم فرصت و هم تهدیداتی را ایجاد می کنند. سازمانهایی که معتقد به بقا و موفقیت در فضای پویای کسب و کار هستند ، باید از ابزارهای مدیریتی مناسبی استفاده کنند که بتواند موضوعات نوظهور مهم را برای تجارت آنها شناسایی کند. اگر تغییرات تجمعی در محیط های اقتصادی ، فنی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی مورد توجه مدیران شرکت قرار نگیرد و زمان پاسخگویی به تاخیر بیانجامد، مشکلات ایجاد شده توسط آنها ممکن است غیرقابل کنترل باشد (لارج، 1992).

آشفتگی محیطی بیشتر ، به ویژه عدم اطمینان اقتصادی، ایجاب می کند که برای بقای مشاغل ، به شیوه های جدید تفکر و رفتار نیاز است رودن، 2007). نوآوری به ویژه تمایز اساسی بین شرکت های موفق و ناموفق در شرایط دشوار محیطی است (تلیس و همکاران ، 2009). رودن(2007) استدلال می کند که برای موفقیت، یک شرکت باید سریع به تغییر شرایط بازار واکنش نشان دهد و ابتکار این امکان را فراهم می کند (مورمن و ماینر ، 1998).

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت کسب و کار

شرایطی که بیشتر به تفکر خلاق نیاز است

مسائل اطلاعاتی: راه حل خلاقانه مورد نیاز است

چندین سال پیش، یک سازمان دولتی بزرگ در توزیع داخلی اطلاعات با مشکل مواجه بود. اطلاعات هرگز به افراد موردنظر نمی رسید. ، کمبود ارتباط رو به بالا وجود داشت ، کارکنان نمی توانستند حتی ابتدایی ترین اطلاعات مربوط به نیازهایشان را بیابند و اغلب دشوار بود که بفهمند چه کسی در سازمان می تواند در زمینه مسائل و چالش ها و مسائل، کمک کننده باشد. به نظر می رسد تحولات در فناوری همراه با برخی تفکرات خلاقانه یک راه حل ممکن را ارائه می دهد. آنچه مورد نیاز بود ، یک اینترانت بود که فرد را قادر می سازد هم اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کرده و هم به درخواست ها یا سایر اطلاعاتی که در گذشته به آنها نرسیده بود ، پاسخ دهند.

ادعا می شود که از نظر سازمانی ، تفکر خلاق بیشتر مورد نیاز است ، در حالی که در مورد اهداف اتفاق نظر وجود نداشته و همچنین درکی از روابط علت و معلولی وجود ندارد (تامپسون ، 1967). اختلاف نظر اغلب هنگامی رخ می دهد که مشکلاتی ایجاد می شود که قبلاً افراد با آن مواجه نشده اند و نتایج و اهداف نامشخص هستند. ماهیت وضعیت ایجاد شده توسط آشفتگی های محیطی به گونه ای است که از آن به عنوان یک نیروی خلاق برای تغییر استفاده شده است. در یک پروژه تحقیقاتی (مارتین و همکاران ، 2005) در مورد تغییر ماهیت رهبری ، 84 درصد از 300 مدیر و مدیر ارشد مورد بررسی ، معتقد بودند که تعریف رهبری موثر در پنج سال گذشته با پیچیدگی چالش های تجاری تغییر کرده است. پالوس و هورث (2002) استدلال کردند که مدیران باید سریع اطلاعات را اسکن کرده و قضاوت کنند. آنها مشاهده کردند که زمانیکه مدیران با یک مسئله پیچیده مواجه می شوند ، آنها فقط 10 درصد از زمان موجود را برای بررسی یک مسئله و زمینه آن صرف می کنند ، در حالی که 90 درصد از وقت خود را صرف ارائه یک راه حل می کنند. نتیجه این است که مدیران اغلب در نهایت یک مشکل اشتباه را حل می کنند. پالوس و هورث (2002) روش های متفاوتی را برای رهایی از روش های عادی برای تبدیل شدن به نوآوران پیشنهاد می کنند:

با تغییر چشم انداز ، دیدگاه خود را کاملاً تغییر دهید.

نظرات دیگران را جویا شوید و با کسانی که مهارت و چشم انداز شخصی ندارند همکاری کنید.

از سوالات برای هدف گیری ریشه ای مسائل پیش رو استفاده کنید.

وقت خود را بین مشتریان ، حوزه های انتخابیه و رقبا سپری کنید تا دیدگاه های جدیدی کسب کنید. ایده ها را ثبت کنید.

سرعت توجه به اطلاعات و دانش به دست آمده را تغییر دهید.

این رویکردها و سایر رویکردهای پیشنهادی در فصل های بعدی کتاب بررسی می شوند.

سوالات

1 چرا مدیر جدید نیاز به دانستن مسئله حل خلاقانه دارد؟

 2 چگونه مدیران می توانند مهارتهای خلاقانه در حل مسئله را بهبود بخشند؟

3 تغییر الگو چیست؟ آیا به نمونه های اخیر اندیشیده اند؟

4 به نظر شما قرن بیست و یکم چه نوع شگفتی ممکن است برای ما بعنوان (a) کارکنان ، b) مصرف کنندگان ، c) تولیدکنندگان ، d) مدیران به همراه باشد؟

5 اگر تمایلی نداریم که به آنچه قبلاً می دانستیم بیاندیشیم ، ایده های موجود باعث می شود در مورد امکانات جدید نزدیک بین شویم، چگونه می توان امیدوار بود که به بینش جدیدی درباره مسائل موجود دست می یابیم؟

6 جیمز مارچ استدلال می کند که 'سازمانها با تعداد زیادی از مسائل با اهمیت یکسان اما فقط با چند راه حل مواجه هستند. بنابراین شانس یافتن راه حل برای یک مشکل خاص اندک است. ' آیا این بدان معنی است که سازمان ها باید بیشتر وقت خود را با "سردرگمی" سپری کنند؟ چرا یا چرا نه؟

7 رشد و بقا می تواند به طور مستقیم به توانایی یک سازمان در ایجاد (یا تائید) و پیاده سازی محصولات یا خدمات و فرآیندهای جدید مرتبط باشد (وانگاندی، 1987). چگونه می توان این پیشنهاد را با این واقعیت مطابقت داد که بسیاری از محصولات سالهاست وجود داشته است در حالی که دیگران از استقرار مجدد (مانند فولکس واگن) لذت می برند؟

8 چرا عدم توافق در مورد اهداف و عدم درک مناسبات علت و معلولی نیاز به تفکر خلاق را ایجاد می کند؟

9 نوآوری را از اختراع متمایز کنید.

10 زمانیکه فردی با یک اختراع کاملاً جدید مواجه شد و در فکر این بود که چگونه آن را به نوعی نوآوری در نوع خود تبدیل کند ، چگونه ممکن است سعی کند ارزیابی کند که آیا دانش موجود برای او سودمند، قابل اعتماد و مرتبط است؟

11 چرا ممکن است بسیاری از شرکتها رویکرد افزایشی را به جای دستیابی به موفقیت در زمینه نوآوری ترجیح دهند؟

12 چه عواملی باعث عدم نوآوری در یک صنعت می شود؟

13 مواردی را که فکر می کنید عامل اصلی نوآوری موفق هستند ، مشخص کنید.

14 'خلاقیت تنها برای حل مسئله نیست. اغلب زمانی قدرتمندترین تأثیرات خلاقیت مشاهده می شود که ما روشهای موجود انجام کارهایی را که بسیار راضی کننده هستند به چالش بکشیم "(ادوارد دو بونو ، 2006 ،" مدیران تفکر ". در سایت www.thinkingmanagers.com/management/ خلاقیت-مدیریت موجود است، 9 آوریل 2013).

15 فناوری چگونه  تحولی را در نحوه تجارت ما ایجاد کرده است؟ با ذکر مثال

16 اگر چرخ اختراع نشده بود ، فناوری هرگز در فرهنگ لغات وارد نمی شد ؟

17 اختراعات بزرگ در حل مسائل به چندین اختراع کوچک نیاز دارند. با ذکر مثال

موارد

Game Enough

Game Enough اخیراً ضرر قابل توجه معاملاتی در طی 12 ماه گذشته را گزارش کرده است. این خسارت به حدود 185 میلیون پوند رسیده است و در نتیجه شرکت در نظر دارد که 10 درصد نیروی کار خود را اخراج کند. مدیریت ارشد شرکت، عامل اصلی وخیم تر شدن شرایط اقتصادی و چشم انداز بسیار نامشخص برای آینده است.

این شرکت در دهه اخیر از رشد سریعی برخوردار بوده است و به راحتی می توان در بازاری که در آن تغییرات موضوعی رخ داده است کسب درآمد کرد. این یک محیط "me too ( منم هم همینطور)" بوده است که در آن هر کسی که بتواند روایت جدیدی برای یک "موضوع قدیمی" بیابد می تواند سریع سود کسب کند. شخصیت ها و توطئه ها به وفور یافت می شوند و همان مکانیک اساسی برای ساخت بازی ها و کنترل بازی به شیوه ای به ظاهر پایان ناپذیر به کار گرفته شده است تا عاملان احتمالی را به جدایی از پول خود سوق دهد فروش گیم های این شرکت چند برابر شده است و تخمین زده می شود که فروش جهانی به چندین میلیون پوند برسد.

 

ترجمه تخصصی متون و مقالات گرایش های مختلف مدیریت

 

آخرین ضرر برای شرکتی که به طور سنتی سودهای کلانی کسب می کرد بسیار تعجب آور بود و رئیس هیئت مدیره و رئیس اجرایی در حال بحث و گفتگو در مورد اقداماتی هستند که باید انجام دهند. رئیس اجرایی رکود اقتصادی در سراسر جهان را مقصر می داند و معتقد است که مسئله فقط "کنار آمدن با یک موقعیت دشوار" است. او استدلال می کند که یک سازمان کم سود از رکود اقتصادی بهتر خارج می شود و بهتر می تواند از بهبودی که در نهایت حاصل خواهد شد بهره ببرد. از طرف دیگر رئیس با این استدلال کمتر قانع می شود و احساس می کند که در کل صنعت مشکلاتی وجود دارد. نظر او تحت تأثیر نظرات چند تن از مدیران غیر اجرایی هیئت مدیره است که تجربه گسترده تری از آنچه در صنایع دیگر رخ می دهد دارند.

سوال

به نظر شما دلایل اصلی سقوط شرکت چیست؟ آیا می تواند در مورد شرایط کاری انجام دهد؟ توضیح.

رقابتی نگه داشتن قیمت ها

جان هولمز حرفه عمده فروشی پوشاک را اداره می کند. رقابت قوی و قیمت گذاری شدید است. گرچه افزایش هزینه های توزیع یک مشکل همیشگی است و همه توزیع کنندگان رقیب به شدت در زمینه قیمت رقابت می کنند. جان در پی یافتن راه هایی برای حفظ قیمت های رقابتی است.

سوال

چگونه جان می تواند تلاش کند تا افزایش قیمت را در برابر رقابت شدید به حداقل برساند و در عین حال همچنان سودآوری خود را حفظ کند؟ (به پیشنهادات پیوست 2 مراجعه کنید.)

قیمت و نوآوری

سالی میجر، مالک یک شرکت فناوری پیشرفته است که اجزای مونتاژ برای انواع کالاهای صنعتی و مصرفی را تولید می کند. اخیراً ، بخش فنی به پیشرفت بزرگی در روند تولید دست یافته است که شرکت را قادر می سازد حداقل هزینه تولید کل مجموعه ها و مجموعه های فرعی را حداقل 50 درصد کاهش دهند. به عنوان یک راهنمای کلی برای تعیین قیمت ها ، شرکت معمولاً حدود 100 درصد روی قیمت کالاها می کشد، با این شرایط محصول را در بازار رقابتی می کند. گاهی اوقات ، درصورتی که تقاضا زیاد باشد و آگاهی از قیمت وجود نداشته باشد، افزایش بیش از 150 درصد است. فقط تعداد معدودی از محصولات وجود دارد که افزایش قیمت آنها کمتر از 100 درصد است و هیچ کدام از آنها کمتر از 80 درصد نیستند. در همه موارد ، شرکت اطمینان حاصل می کند که قیمت گذاری آن با قیمت رقبا مطابقت داشته باشد. این شرکت نقش رقیب بازار را در تمام بخشهای بازار به عهده دارد. سهم بازار از 25 تا 40 درصد در هر بخش بازار متغیر است.

سوال

به نظر شما اکنون سالی باید با توجه به قیمت گذاری چه اقدامی انجام دهد؟ (برای ارائه نظر به پیوست 2 مراجعه کنید.)

تغییر الگو

تغییر الگو در استراتژی تجارت

در دنیای جدید تجارت، به جای پیش بینی طولانی مدت ، تأکید بر درک چندین جهان بینی آینده با استفاده از تکنیک هایی مانند برنامه ریزی سناریو است. از این لحاظ، سازمان برای آینده خود برنامه ریزی می کند ، اما به برنامه های خود اعتماد نمی کند.

تغییر الگو در طراحی و استفاده از فناوری

این امر شامل تغییر از تأکید سنتی بر پردازش معاملات ، تدارکات یکپارچه و گردش کار در سیستم هایی است که از شایستگی های ایجاد ارتباط ، شبکه های افراد و یادگیری در محل کار پشتیبانی می کنند.

تغییر الگو در نقش مدیریت ارشد

پیشنهاد شده است که نقش مدیریت ارشد باید از فرماندهی و کنترل به احساس و پاسخ تغییر کند. تأکید جدید باید بر ایجاد تعهد نسبت به چشم انداز سازمانی باشد تا انطباق با قوانین طبق بهترین روشهای از پیش تعیین شده صورت گیرد. مدیران ارشد باید سازمان را به عنوان یک جامعه انسانی ببینند که قادر به ارائه مفاهیم متنوعی به خروجی اطلاعات تولید شده توسط سیستم های فناوری است. آنها همچنین باید پایگاه اطلاعاتی سازمان را در دسترس اعضای سازمان قرار دهند. این موضوع با توجه به فضای کسب و کار سریع و پویا که باعث ایجاد گسستگی بین روند تصمیم گیری در سطح بالا و اجرای چنین تصمیماتی در سطح پایه می شود ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیکشنری تخصصی انگلیسی مدیریت با معادل های فارسی

 

تغییر الگو در فرایندهای دانش سازمانی

نهادینه سازی "بهترین شیوه ها" با تعبیه آنها در فناوری اطلاعات ، ممکن است مدیریت کارآمد شرایط معمول و قابل پیش بینی را تسهیل کند. با این وجود، برای تسهیل تنوع داخلی بیشتر متناسب با تنوع و پیچیدگی محیط در حال تغییر، به اقدامات فعالانه تری از تخیل و خلاقیت انسانی نیاز است. مدیریت دانش موثر در چنین محیطی ممکن است به پیشنهادات تخیلی نیاز داشته باشد.

تغییر الگو در طراحی سازمان

در حالی که منطق تجارت سنتی بر سطح بالایی از ساختار و کنترل استوار بوده است، پویایی فضای کسب و کار جدید نیازمند مدل دیگری از طراحی سازمان است. این مدل با کمبود نسبی ساختار و عدم کنترل خارجی همراه است. تفاوت در دیدگاه ممکن است نقش بسیار مثبتی در نوآوری داشته باشد که تعاریف جدید محصول و خدمات و مدل های تجاری را شامل می شود. این دیدگاه، ارتقا استقلال فردی را در آزمایش و یادگیری تشویق می کند. به جای تأکید بر "بهترین شیوه های" بایگانی شده در پایگاه های داده ، پیگیری مداوم شیوه های بهتر را که با یک فضای کسب و کار پویا تغییر می کند، ترغیب می کند.

سوال

پیامدهای تغییر الگو در زمینه های فوق را از دیدگاه حل خلاقانه مسئله را بررسی کنید. چه مشکلاتی را ممکن است برای مدیران در قرن بیست و یکم ایجاد کنند؟

بحران بازبینی شده نفت

بحران نفتی اوایل دهه 1970 این واقعیت را نشان داد که منابع انرژی ممکن است برای همیشه دوام نداشته باشند. روزی دسترسی به روغن نامحدود به نظر می رسید و اتومبیل ها بدون زحمت در امتداد بزرگراه های تازه ساخته شده حرکت می کردند. روز بعد به مردم گفته شد که روغن کالای گرانبهایی است که باید از آن نگهداری شود. تولید در کشورهای اصلی تولیدکننده در خاورمیانه به منظور صرفه جویی در مصرف به میزان 50 متر بر ساعت محدود شد ، محدودیت سرعت در بزرگراه ها اعمال شد و قیمت نفت در بازارهای بین المللی افزایش یافت. مشاغل و شهروندان خصوصی احساس فشار کردند و تورم به حدی افزایش یافت که سالها مشاهده نشده بود. از آن زمان ، روی خط آمدن نفت دریای شمال و کشف ذخایر احتمالی نفت در مناطق دیگر ، بحث "نیاز به حفظ" را از بین برد.

با این وجود ، تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری ملزم به صرفه جویی بوده و معرفی موتورهای کارآمد را مورد توجه قرار داده و به طور فعال در حال تحقیق در مورد روش های بهبود نیاز به مصرف سوخت هستند. البته، همچنین تلاش هایی برای یافتن منابع سوخت مناسب جایگزین  مانند انرژی خورشیدی و باتری الکتریکی انجام شده است. با این حال ، به نظر می رسد اجتناب ناپذیر است که طی قرن های بعدی منابع نفتی خشک شوند. منابع نسبت به مصرف محدود هستند. برای ایجاد منابع نفتی مدت زمان زیادی باید سپری شود.

ترجمه تخصصی متون مدیریت و نکات مهم آن

 

سوال

زمانی را تصور کنید که در نهایت روغن تمام می شود. پیامدهای جهانی بدون نفت چه خواهد بود؟ چه چیزی باید غیر از سوخت و روغن موتور بنزینی جایگزین شود؟

تأثیر محیط های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی اجتماعی ، فناوری ، زیست محیطی و حقوقی (PESTEL) در حال تغییر بر تقاضای خلاقیت و نوآوری

جامعه عادت کرده است که انتظار پیشرفتهای مداوم فناوری را داشته باشد و وسایل سازگاری و استفاده از آن را برای استفاده بهینه مشخص کرده است. وسایل نقلیه بدون راننده ، روبات های اطراف خانه ، هواپیماهای برقی ، ماشین های مافوق صوت و سفر با موشک های بین شهری دیگر جژئی از تصورات نیستد. با این وجود ، تغییر از جهات دیگر در جوامع تأثیر گذار است. عوامل سیاسی ، اقتصادی ، قانونی و اکولوژیکی همراه با تغییر در ساختار قومی بسیاری از مناطق جهان با تشدید مهاجرت ، تقاضای جدیدی از خلاقیت و نوآوری را برای مقابله با مسائلی که ایجاد می شوند، مطرح می کنند. به ویژه، در حالی که مهاجرت باعث ازدحام افراد در برخی مناطق شده است، باعث شده است که مناطق دیگر از منابع انسانی تهی شوند. تغییراتی که در اوایل قرن بیست و یکم رخ داد ، میراثی را برای نسل های آینده ایجاد می کند که سرمایه هایی را بدست آورند یا سرمایه های موجود را جبران کنند.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت کسب و کار

سوال

چگونه جامعه امروز باید تلاش کند تا با مسائل احتمالی که تغییر در عوامل PESTEL را برای آینده ایجاد می کنند، کنار بیاید؟

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی