سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

مقاله انگلیسی بیمه و رشد اقتصادی با ترجمه

پنجشنبه, ۲ آذر ۱۴۰۲، ۰۷:۰۹ ب.ظ

در حالی که تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با توسعه مالی و رشد اقتصادی وجود دارد، این پژوهش فعالیت‌های بازار بیمه و ارتباط آن با رشد اقتصادی را مورد مطالعه قرارداده‌است. (Christopoulos, and Tsionas, 2004; Levine, 2005; Levine, Loayza & Beck, 2000) در واقع، مانند سایر خدمات مالی ازجمله بانک‌ها و بازارهای سهام، فعالیت‌های بازار بیمه نیز نقش مهمی در رشد اقتصادی ایفا می‌کنند .(Outreville, 1996; Pradhan, Arvin & Norman, 2015) ما برای نشان دادن اهمیت فعالیت‌های بازار بیمه در راستای رشد اقتصادی توضیحات زیر را ارائه کرده‌ایم. اولا، نقل‌وانتقالات مالی و عملیات‌های بازپرداخت در خدمات بیمه‌ای منجر به ارتقاء رشد اقتصادی خواهند شد (Ward & Zurbruegg, 2000)، دوما، بیمه‌های عمر پس‌انداز درازمدت را تشویق می‌کنند

 

و باعث سرمایه‌گذاری مجدد بودجه‌های قابل‌توجه در پروژه‌های بخش عمومی و خصوصی  می‌شوند که این مسئله رشد اقتصادی را بهمراه دارد (Beck & Webb, 2003). بعلاوه این احتمال نیز وجود دارد که بیمه‌های عمر و غیرعمر بدلیل دور نگه داشتن خانوار و شرکت‌ها از ریسک‌های اقتصادی به رشد اقتصادی آنها کمک‌کنند. درواقع، شرکت‌های بیمه‌ عمر سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را تشویق می‌کنند نسبت به شیوه‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت که در بیمه‌های غیر عمر مرسوم‌ است. از این‌ رو، خدمات بیمه عمر و غیر عمر به شیوه‌های مختلف بر رشد اقتصادی تاثیرگذار است. در مقابل، در مقایسه با نظریه پیروی-تقاضا، ممکن است با توجه به ارائه سرمایه‌های بیشتر و ادغام شدن ریسک با توسعه اقتصاد محلی، نیاز به بازارهای بیمه عمر و غیر عمر تایید شود.(see, inter alia, Browne & Kim, 1993; Liu & Chiu, 2012; Liu, He, Yue & Wang, 2014; Outreville, 1990)

با توجه به اهمیت بازار بیمه در رشد اقتصادی، این مطالعه تلاش میکند تا رابطه علیت بین این دو را بررسی کرده و واقعیت را با پاسخ به این سوال مشخص کند، "چگونه فعالیت‌های بازار بیمه باعث رشد اقتصادی سرانه می شوند؟" برای این منظور ما شاخصه‌های مختلف فعالیت‌های بازار بیمه را ارائه و تاثیر آن بر رشد اقتصادی سرانه را بررسی می‌کنیم. مسئله اصلی این است که بتوانیم تجزیه و تحلیل کنیم آیا فعالیت‌های بازار بیمه منجر به رشد اقتصادی می‌شوند و یا اینکه رشد اقتصادی بر فعالیت‌های بازار بیمه اثرگذار است.

تمرکز این مقاله بر روی کشورهای حوزه یورو در بازه زمانی 1980-2014 است. انتخاب این گروه عمدتا بدلیل "بهره وری منطقه‌ای" انجام شده،‌ چون این گروه دارای کشورهای کوچکتر و جمعیتی به نسبت همگن‌تر، قلمروهای کوچکتر جهت کنترل بیشتر و نهادهای مناسب و مستعد برای رسیدن به توافق سیاسی می‌باشد Robinson, 1960) (see, for instance,. برتری بهره‌وری منطقه‌ای توسط رویکرد جدید جغرافیای اقتصادی به وضوح قابل مشاهده ‌است (see, for instance, Krugman, 1991). این مسئله اهمیت افزایش بازده نسبت به مقادیر را تعیین می‌کند و اولویتی برای کشورهای بزرگ به ارمغان می‌آورد، همچنین روی محل، ساختار و حجم "فعالیت اقتصادی" هم حساب ویژه‌ای باز‌می‌کند (که معمولا در کشورهای کوچکتر بیشتر است)[see, for instance, Alouini, 2009] .

نتایج این تحقیق را میتوان به روش‌های مختلف مورد استفاده قرارداد. اول اینکه اهمیت بیمه‌های توسعه یافته‌تر برای سیاستگذاران کشورهای حوزه یورو مورد تاکید قرارخواهد‌گرفت. در واقع اهمیت بیمه به این دلیل است که این مسئله بطور مستقیم به رشد اقتصادی (و در نتیجه رونق اقتصادی) یک کشور منجر می‌شود. دوم، اهمیت بالای بیمه در نظام اقتصادی یک کشور، به عنوان انگیزه‌ای برای بخش بیمه است تا در جهت ارتقاء و تقویت فعالیت‌های خود عمل کند. سوم، توسعه بخش بیمه می تواند منجر به افزایش سطح رفاه زندگی مردم شود چرا که افراد بیشتری می‌توانند به مشتریان بانکی و سایر موسسات مالی تبدیل شوند. چهارم، با رشد بخش بیمه و توسعه کشور، کاهش میزان بیکاری امکان پذیراست. (هر چند که در این مطالعه این مسئله مورد آزمایش آماری قرار نخواهد گرفت).

مابقی مقاله به شرح زیر است.

بخش 2 خط مشی بازار بیمه در کشورهای حوزه یورو را تبیین می‌کند.

بخش 3 بررسی مقالات راجع به رابطه علیت بین فعالیت‌های بازار بیمه و رشد اقتصادی است.

بخش 4 فرضیه پیشنهادی، متغیرها، داده‌ها و مدل را ارائه می‌دهد.

بخش 5 نتایج تجربی و بحث‌های مربوط به آن را ارائه می‌دهد.

و در نهایت در بخش 6 خلاصه‌نویسی و نتیجه گیری انجام می‌شود.

 

 یک طرح کلی از بازار بیمه در کشورهای حوزه یورو

همانطور که در بالا اشاره شد، بازار بیمه و رشد اقتصادی در مراحل توسعه اقتصادی به طور فزاینده‌ای به یکدیگر وابسته‌ هستند  .(Pradhan et al., 2015)برای پیداکردن ارتباط بین آنها دو مسئله وجود دارد: اول، عدم تقارن منطقه‌ای فعالیت‌های بازار بیمه و رشد اقتصادی؛ و دوم، رابطه علی بین آنها. این مقاله هر دو این مسائل را برای 19 کشور حوزه یورو در بازه زمانی 1980 تا 2014 مورد بررسی قرار داده‌است. در این مقاله خلاصه‌ای از بررسی بازار بیمه در کشورهای حوزه یورو و برخی حقایق مربوط به آن تحت پوشش قرارگرفته است. بحث در مورد این موضوع، یک سرنخ نظری جهت ایجاد روابط تجربی بین فعالیت‌های بازار بیمه و رشد اقتصادی در کشورهای منتخب به ما خواهد داد. در واقع، قبل از بررسی تحقیقات تجربی بین فعالیت‌های بازار بیمه و رشد اقتصادی، نیاز به مشاهده وضعیت منطقه‌ای آنها در حوزه یورو داریم. می توان به این موضوع نیز اشاره کرد که مانند بازارهای مالی، پوشش بازار بیمه نیز بسیار وسیع است. بسیاری از فعالیت‌ها در بازار بیمه وجود دارد که می تواند پوشش و وضعیت این بازار را نشان دهند. به طور کلی، دو فعالیت مهم یکی تراکم بازار بیمه و دوم نفوذ بازار بیمه (IMP) [1] بیانگر وضعیت آن است. این مقاله به طور خاص بر فعالیت‌های IMP و ارتباط آن با رشد اقتصادی در کشورهای منتخب حوزه یورو تمرکز دارد.

در واقع، ما قصد داریم در اینجا به بررسی روند و منطقه‌بندی فعالیت‌های IMP در حوزه یورو بپردازیم. روند فعالیت‌های IMP در جداول 2.1 و 2.2 آمده است. جدول 2.1 روند IMP را در سطحی مطلق (واحد دلار آمریکا) نشان می‌دهد، در حالی که جدول 2.2 نشان دهنده روند IMP در سطحی نسبی است (که به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی [GDP] [2] بیان شده‌است). روند این فعالیت‌ها در چهار بازه زمانی متفاوت از سال 1980 تا 2014 بررسی شده‌است. این دوره‌ها عبارتند از: دوره 1: 1980-2000، دوره 2: 2001-2007، دوره 3: 2008-2014، و دوره 4: 1980-2014. لازم به ذکر است این چهار طبقه بندی با توجه به بحران مالی جهانی در سال 2007-2008 انجام شده‌است. ما در اینجا ویژگی‌های مهمی از فعالیت های IMP در کشورهای حوزه یورو را ارائه می‌کنیم.

اول، سطح نفوذ بیمه غیر عمر (NIP)، در شرایط مطلق، در مقایسه با نفوذ بیمه عمر (LIP) نسبتا بالا است. این برای اکثر کشورهای حوزه یورو به جز بلژیک، فنلاند و فرانسه صادق است.  علاوه بر این، در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان، کل نفوذ بیمه (TIP) در مقایسه با سایر کشورها در این گروه نسبتا بالا است.

دوم، حجم LIP در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند نسبتا بالا است، در حالی که در لتونی، استونی، لیتوانی، قبرس و مالت پایین است.

سوم، حجم NIP در آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند بسیار بالا است، در حالی که در استونی، لیتوانی، لتونی، قبرس و مالت پایین است.

چهارم، اندازه TIP در آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند نسبتا بالا است، در حالی که در استونی، لیتوانی، لتونی، مالت و قبرس پایین است.

جدول شماره 1

تعریف متغیرها

متغیرها         تعایف

 LIP :   نفوذ بیمه عمر: این حق بیمه عمر مستقیم ذاخلی، به دلار آمریکا است [اندازه گیری مطلق] و به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی [اندازه نسبی] بیان می‌شود.

NIP :     نفوذ بیمه غیر عمر: این حق بیمه غیر عمر مستقیم داخلی، به دلار آمریکا است [اندازه گیری مطلق] و به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی [اندازه نسبی] بیان می‌شود.

TIP :     نفوذ بیمه کلی: این شامل حق بیمه عمر و غیر عمر مستقیم داخلی، به دلار آمریکا است [اندازه گیری مطلق] و به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی [اندازه نسبی] بیان می‌شود.

PEG :    رشد اقتصادی سرانه: تغییر درصد در تولید ناخالص داخلی سرانه است.

یادداشت 1: بیمه عمر نوعی پوشش بیمه‌ای است که حق بیمه را به بیمه‌شده یا ذینفع‌های مشخص‌شده، بدلیل بروز حادثه‌ای می‌پردازند.

(Chen, Cheng, Pan & Wu, 2013; Lee and Chiu, 2012; Lee, Chang & Chen, 2012; Pan, Chang & Su, 2012; Pradhan et al., 2015)

یادداشت2: بیمه غیر عمر در اصل شامل بیمه نامه‌هایی می‌شود که بیمه‌شده را در مواردی مانند بیمه مالکیت، موتور، دریایی، حمل و نقل، ضرروزیان مالی و حمل و نقل هوایی تحت پوشش قرار می‌دهند در واقع اینها مواردی هستند که بیمه‌های عمر خسارتی برای آنها نمی‌پردازد.

(Chen et al., 2013; Lee and Chu, 2012; Lee et al., 2012; Pan et al., 2012; Pradhan et al.,2015)

پنجم، برای هر سه شاخص نفوذ بیمه، استونی، لیتوانی، لتونی، مالت و قبرس پایین‌ترین پوشش را در هر چهار دوره ثبت کرده‌اند. از سوی دیگر، فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند پوشش بالاتر IMP را در هر چهار دوره زمانی ثبت کردند.

ششم، NIP، به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی ارائه می‌شود، در مقایسه با LIP نسبتا بالا است. این در اکثر کشورهای حوزه یورو و در تمام دوره‌های زمانی صادق است. با این وجود، در کشورهایی مانند هلند، ایرلند، فرانسه و فنلاند، TIP در مقایسه با کشورهای دیگر نسبتا بالا است.

هفتم، پوشش LIP از لحاظ تولید ناخالص داخلی در ایرلند، فنلاند و فرانسه نسبتا بالا است، در حالی که در لتونی، لیتوانی، استونی و یونان پایین است.

هشتم، پوشش NIP از نظر تولید ناخالص داخلی در هلند، اسلوونی، آلمان و اتریش بسیار بالا است، در حالی که در یونان، استونی، لیتوانی و اسلواکی نسبتا پایین است.

نهم، پوشش TIP از نظر تولید ناخالص داخلی در هلند، ایرلند، فنلاند و فرانسه قابل توجه است، در حالی که در لیتوانی، یونان، استونی و لتونی پایین است.

مشاهدات فوق در اکثر دوره‌های (P1-P4) صادق است. علاوه بر این، میزان تنوع منطقه‌ای که از طریق ضریب تنوع اندازه‌گیری شده‌است، در کشورهای حوزه یورو کاهش یافته که این مسئله در تمام دوره‌های زمانی منعکس شده است.

نفوذ بازار بیمه در برخی کشورها مانند فرانسه، آلمان و فنلاند نسبتا بالا است. در حالی که در برخی از کشورهای دیگر مانند لتونی، استونی، لیتوانی، قبرس و مالت نسبتا پایین است. روند نفوذ بیمه کم‌و‌بیش مشابه روند رشد اقتصادی است که توسط سرانه تولید ناخالص داخلی نشان داده می‌شود، این موضوع در مورد اکثر کشورهای حوزه یورو صادق است. به عبارت دیگر، وضعیت رشد اقتصادی همانند نفوذ بازار بیمه در کشورهایی مانند آلمان و فنلاند معمولا بالا است و در سایر کشورها مثل استونی، لیتوانی و لتونی نیز پایین است. این سیگنال‌های فرضی نشان می‌دهد که نفوذ بازار بیمه و رشد اقتصادی سرانه می‌توانند بر یکدیگر تاثیرگذار باشند و در نهایت منجر به توسعه اقتصادی شوند. در بخش بعدی، ما در 19 کشور حوزه یورو بصورت تجربی به دوشکل: هر کشور بطور جداگانه و کلیه کشورها در قالب یک پانل، به این ادعا اعتبار می‌بخشیم.

 

بررسی پژوهش

موضوع مطالعه ما این است که بدانیم آیا علیت گرانجر بین این متغیرها به هر دو روش، یک روش و یا هیچکدام از روش‌ها وجود دارد. پیامدهای این خط‌مشی با توجه به یافته‌های واقعی در مقایسه با سایر رشته فعالیت‌های مالی-رشد اقتصادی متفاوت خواهدبود.  

(see, inter alia, Alhassan & Biekpe, 2016; Greenwood & Jovanovic, 1990; King and Levine, 1993; Jung, 1986; Levine, 2005; Levine et al., 2000; Lucas, 1988; Patrick, 1966; Pradhan, Bahmani & Kiran, 2014; Uddin, Sjo & Shahbaz, 2013).

 

روابط علی بین فعالیت‌های بازار بیمه و رشد اقتصادی را می توان با چهار فرضیه احتمالی ذیل نشان داد:

(see, inter alia, Lee et al., 2013; Ward & Zurbruegg, 2000).

 

اولین رشته، فرضیه‌ی هدایت-عرضه (SLH) است که بیانگر رابطه علیت یک طرفه از فعالیت‌های بازار بیمه به رشد اقتصادی است.

(Adams et al. (2009), Alhassan and Biekpe Adams et al. (2009), Alhassan and Biekpe

(2016), Alhassan and Fiador (2014), Boon (2005), Chang, Lee, and Chang (2014), Ghosh (2013), Guochen and Wei, (2012), Kugler and Ofoghi (2005), Lee (2011), Lee et al. (2013), Pradhan et al. (2015), and Ward and Zurbruegg, (2000).

 

دومین رشته، فرضیه‌ی پیروی-تقاضا (DFH) است که بیانگر علیت یک طرفه از رشد اقتصادی به فعالیت‌های بازار بیمه است.

Alhassan and Biekpe (2016), Beck and Webb (2003), Chang et al. (2014), Ching, Kogid, and Furuoka (2010), Guochen and Wei (2012), Kugler and Ofoghi (2005), Pradhan et al. (2015), and Ward and Zurbruegg (2000).

 

سومین رشته ، فرضیه بازخورد (FBH) است که دو رشته اول (DFH و SLH) را ترکیب می‌کند و یک روابط دو طرفه را ایجاد می‌کند که نشان می‌دهد هر دو فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های بازار بیمه می‌توانند به دیگری منجر شوند.

Alhassan and Biekpe (2016), Beck and Webb (2003), Guochen and Wei (2012), Kugler and Ofoghi (2005), Pradhan et al. (2015), and Ward and Zurbruegg (2000).

 

چهارمین رشته، فرضیه بی طرفی (NEH) است که بیان می‌کند که فعالیت‌های بازار بیمه و رشد اقتصادی مستقل از یکدیگر هستند. مطالعاتی که از این فرضیه حمایت می‌کنند موارد زیر می‌باشند:

Akinlo (2013), Chang et al. (2014), Chau, Khin, and Teng (2013), Guochen and Wei (2012), Nejad and Kermani (2012), and Yinusa and Akinlo (2013).

 

خلاصه ای از این مطالعات در جدول زیر آمده است:

جدول شماره 3

خلاصه مطالعات مربوط به ارتباط بین بازار بیمه و رشد اقتصادی

یادداشت 1:

SLH فرضیه هدایت-عرضه است، نشان دهنده علیت یک طرفه  از بازار بیمه بسمت رشد اقتصادی؛

DFH فرضیه پیروی-تقاضا است، نشان دهنده علیت یک طرفه  از رشد اقتصادی بسمت بازار بیمه؛

FBH فرضیه بازخورد است که نشان دهنده علیت دو طرفه بین بازار بیمه و رشد اقتصادی است؛

NEH فرضیه بی طرفی است، که نشان دهنده فقدان علیت بین بازار بیمه و رشد اقتصادی است.

یادداشت 2:

1 نشان دهنده تجزیه و تحلیل کشور به صورت جداگانه،

2 نشان دهنده تجزیه و تحلیل کشورها به صورت پانل،

d نشان دهنده داده‌های سالانه،

e نشان دهنده داده‌های ماهانه / سه ماهه،

 aنشان دهنده میزان بیمه،

b نشان دهنده نفوذ بیمه است.

 

 

 

 

 

شکل 1. مدل و فرضیه‌های پیشنهادی   یادداشت 1HA1, B1 :  فعالیت‌های بازار بیمه در هر سال بموجب علیت گرانجر باعث رشد اقتصادی می‌شود، که این مسئله به نوبه خود منجر به فرضیه هدایت-عرضه در رابطه با رشد بیمه می‌شود. HA2, B2 : رشد اقتصادی در هر سال بموجب علیت گرانجر باعث فعالیت‌های بازار بیمه می‌شود، که این مسئله به نوبه خود منجر به فرضیه پیروی-تقاضا در رابطه با رشد بیمه می‌شود. یادداشت 2: فعالیت‌های بازار بیمه شامل نفوذ بیمه عمر، نفوذ بیمه غیرعمر، و نفوذ بیمه کلی عمر و غیرعمر می‌شوند.

 

فرضیه‌های پیشنهادی و تحلیل های اقتصادی

این مطالعه برای بررسی رابطه فعالیت‌های بازار بیمه و رشد اقتصادی در 19 کشور حوزه یورو در بازه زمانی 1980-2014 از آزمون علیت گرانجر استفاده می‌کند. ما قصد داریم فرضیه‌های زیر را آزمایش کنیم:

HA1, B1 :  فعالیت‌های بازار بیمه در هر سال بموجب علیت گرانجر باعث رشد اقتصادی می‌شود، که این مسئله به نوبه خود منجر به فرضیه هدایت-عرضه در رابطه با رشد بیمه می‌شود.

HA2, B2 : رشد اقتصادی در هر سال بموجب علیت گرانجر باعث فعالیت‌های بازار بیمه می‌شود، که این مسئله به نوبه خود منجر به فرضیه پیروی-تقاضا در رابطه با رشد بیمه می‌شود.

شکل 1 روابط علی بین فعالیت‌های بازار بیمه و رشد اقتصادی را نشان می‌دهد. همانطور که در بالا توضیح داده شده‌است، ما سه فعالیت IMP (ازجمله LIP، NIP و TIP) و رشد اقتصادی سرانه (PEG) را برای تأیید این دو فرضیه (HA1، B1 و HA2، B2) اعمال می‌کنیم. در این حالت سه وضعیت وجود دارد که ما می‌خواهیم ارتباط بین بازار بیمه و رشد اقتصادی را در آنها مشاهده کنیم. این موارد عبارتند از: مورد 1، بررسی ارتباط بین LIP و PEG؛ مورد 2، بررسی ارتباط بین NIP و PEG؛ و مورد 3، بررسی ارتباط بین TIP و PEG. در هر مورد، ما با مقادیر نسبی IMP و رشد اقتصادی سرانه سر و کار داریم. تمام این متغیرها (LIP، NIP، TIP و PEG) برای تخمین زدن به لگاریتم طبیعی خود تبدیل شده‌اند. جدول 4، آمار توصیفی این متغیرها و ماتریس همبستگی آنها را نشان می‌دهد(1). به دنبال رویکرد مشابه در پژوهش قبلی،  این مطالعه از مدل رگرسیون زیر برای بررسی رابطه علی بین نفوذ بازار بیمه و رشد اقتصادی سرانه استفاده می‌کند.   

(e.g. Garcia, 2012; Adams et al., 2009; Arena, 2008; Webb, Grace, & Skipper, 2002).

 

         

                                                                                                                                               itβ1ieεit                                                             نفوذ بازار بیمه   αit   =  it  رشد اقتصادی سرانه    )1   

در جاییکه، i  = 1،2،...،19 متغییر نشان دهنده هر کشور در پانل حوزه یورو می‌باشد؛ = t1980 ... 2014 بازه زمانی؛ و εit  یک خطای تصادفی مستقل و توزیع‌شده معمول با میانگین صفر و یک واریانس ناهمگن محدود σii2  است. نکته مهم، سایر متغییرهای معادله شماره (1)، تغییر متغیر وابسته از رشد اقتصادی سرانه به نفوذ بازار بیمه را شاهد خواهندبود. هنگامی که ما هر کشور رابصورت جداگانه بررسی می‌کنیم، زیرمجموعه «i » از معادله (1) حذف می‌شود. β1i  تخمین کشش بلند‌مدت رشد اقتصادی سرانه با توجه به نفوذ بازار بیمه است. هدف ما تخمین پارامترها در معادله شماره (1) و مشاهده رابطه علیت موجود بین نفوذ بازار بیمه و رشد اقتصادی سرانه است، حالا اگر 0< β1i  باشد، ما می‌توانیم بگوییم که افزایش نفوذ بازار بیمه باعث افزایش رشد اقتصادی سرانه خواهد شد.

با همه این اوصاف و بر اساس اهداف این مطالعه، از الگــوی تصــحیح خطــای بــرداری (VECM) برای شناخت رابطه علیت گرانجر بین نفوذ بازار بیمه و رشد اقتصادی سرانه نیز استفاده شده‌است. ما (VECM) را باتوجه به دو حالت مورد بررسی یعنی تجزیه و تحلیل کشورها بصورت جداگانه و تجزیه و تحلیل بصورت پانل در حوزه یورو در نظرمی‌گیریم. لازم به توضیح است که در این مطالعه از (VECM) های زیر استفاده می‌شود تا رابطه علیت درازمدت و کوتاه‌مدت بین نفوذ بازار بیمه و رشد اقتصادی سرانه را به طور‌عمده برای تجزیه و تحلیل وضعیت کشورهای حوزه یورو مورد بررسی شود.

در جاییکه،

 ECT  آیتم تصحیح خطا است و از معادله هم‌انباشتگی بلند‌مدت حاصل می‌شود؛

 p  و q  طول وقفه جهت برآورد هستند؛

 Δ  اولین عملگر تفاوت است؛

ε1t  و ε2t مستقل و خطای تصادفی توزیع شده معمول با میانگین صفر و یک واریانس ناهمگن محدود است.

این مطالعه برای تعیین طول وقفه مطلوب بین این دو مدل، آمار مربوط به SBIC را دنبال می‌کند. ورودی‌های ECT t-1  (در هر دو معادله 2 و 3) به شرایط انباشت و رابطه هم‌انباشتگی بین نفوذ بازار بیمه و رشد اقتصادی سرانه بستگی دارد. از این رو ما ابتدا آزمون‌‌های ریشه واحد و هم‌انباشتگی را روی کشورها در دو مدل جداگانه و کلی، برای اطلاع از مدل انباشت و رابطه هم‌انباشتگی اجرا می‌کنیم. ما همچنین از آزمون تک‌ریشه‌ای دیکلی فولر (ADF) نیز برای تحلیل وضعیت کشورها برای هر دو مدل اشاره شده استفاده می‌کنیم. از سوی دیگر، آزمون‌های هم‌انباشتگی یوهانسن (Johansen، 1988) و فیشر (Maddala and Wu، 1999) هم به ترتیب برای تجزیه‌وتحلیل جداگانه کشورها و تجزیه‌و‌تحلیل کلی بصورت پانل اعمال می‌شود.

این آزمون‌ها به طور گسترده‌ای در متون اکثر کتاب‌های اقتصادی مورد استفاده قرارمی‌گیرند، از این رو بحث در مورد آنها درحال‌ حاضر به دلیل محدودیت‌های موجود انجام نمی‌پذیرد.

 

[1] Insurance Market Penetration

[2] Gross Domestic Product

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی