سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

توضیحات دقیق در مورد فرآیند جمع آوری داده ها در زیر ارائه شده است. در مرحله اول ، بررسی ادبیات اولیه انجام شد و اولین پیش نویس پرسشنامه شامل کلیه فاکتورهای مهم ارائه شده توسط تئوری های کلاسیک و مطالعات اخیر در مورد پرداخت های موبایل و کیف پول های موبایل، طراحی گردید. علاوه بر این ، نسخه اول این پرسشنامه در یک سری مصاحبه ها و بحث های شخصی با دانشگاهیان ، مدیران بازاریابی ، کارشناسان و چند تاجر در بخش پرداخت های m (پرداخت های موبایل) و بخش Fintech ایجاد شده است. این مرحله براساس پیشنهادات و پس از مرور ادبیات موجود تدوین گردید. پس از جمع آوری نظرات ، پرسشنامه با دو دسته مرور و اصلاح شد: سوالات کنترلی و سؤال درباره اهداف تحقیق. پس از نهایی شدن نسخه نهایی فرم بررسی ، آزمایشی روی 150 بازرگان مستقر در دهلی و NCR (منطقه سرمایه ملی) در هند انجام شد. هدف اصلی انجام این آزمایش، ارزیابی میزان پذیرش ، مقیاس پذیری ، اعتبار و صحت مقیاس های رفتاری پیشنهادی بود. از آنجا که هیچ قاب نمونه گیری در دسترس نبود ، محققان از نمونه گیری هدفمند استفاده کردند که یک روش نمونه گیری غیراحتمالی است. بازرگانانی را انتخاب کردیم که در سایت justdial.com ثبت نام کرده اند و در منطقه دهلی / NCR برای اهداف نظرسنجی مستقر شده اند. بازرگانان بر اساس درآمد ماهانه مشاغلشان بین 10،000-500،000 INR انتخاب شدند. در مرحله اول ، ما یک ایمیل دعوت نامه می فرستیم تا بخشی از این نظرسنجی به گروه کوچکی از خرده فروشان و بازرگانان باشد و در جایی که شناسه های ایمیل در دسترس نیست شخصاً با آنها تماس میگیریم. سپس از این تجار خواسته شد تا ایمیل را در بین شبکه ها و مخاطبین تجاری خود پخش کنند. محققان با کمک شبکه های شخصی ، وب سایت ها ، فیس بوک و لیست های ایمیل موجود ، به بیش از 1000 بازرگان رسیده اند. ما پاسخ هایی را از 340 خرده فروش دریافت کردیم که از این تعداد 315 پاسخ برای مطالعه استفاده شده است. بقیه اشکال ناقص بوده و از این رو رد می شوند.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مقاله

 

 

این مطالعه حداقل مقدار اندازه نمونه را طبق پیشنهادات بارلت و همکاران (2010) ارزیابی کرده است.آنها ده مورد را برای هر پیش بینی کننده به عنوان یک برش از اندازه نمونه پیشنهاد کردند. در مورد ما ، پیچیده ترین رگرسیون در مورد نیت بود که شامل چهار مسیر است. از این رو ، حداقل مقدار مورد نیاز نمونه 40 تایی است. مطالعه حاضر به حجم 315 نمونه رسید، که از حداقل اندازه نمونه مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل بیشتر است. علاوه بر این ، نمونه فعلی معیارهای حداقل اندازه نمونه پیشنهادی توسط بنتلر و چو (1987) را دارد که نسبت اندازه نمونه به تعداد پارامترها است و حداقل آستانه برای توزیعهای عادی 5: 1 است. در مورد ما ، مقدار تخمین زده شده 10.86 است.

 برای تقویت حس کنجکاوی تحقیق و اهمیت آن در بین تجار ، اقدامات زیر انجام شد: (1) ایمیل دعوت نامه را برای توضیح هدف تحقیق ارسال کردیم. (2) نام ، موقعیت و ایمیل رسمی محققان برای جلوگیری از هرگونه اختلاف به بازرگانان داده شد. (3) حریم خصوصی و اسرار اطلاعات شخصی تضمین شده است. (4) ما حداکثر زمان در پر کردن پرسشنامه را که بین 7 تا 10 دقیقه بود ، در نظر گرفتیم. (5) پرسشنامه به طور متوسط ​​ده مورد در هر صفحه دارد. (6) بیشتر سوالات و طرح های آنها واضح و نزدیک بودند؛ (7) سؤالات حساس مانند اطلاعات دموگرافیک در بخش پایانی پرسشنامه قرار گرفت. در جدول 2 آمار توصیفی از تجار شرکت کننده ذکر شده است.

3.3 مدل اندازه گیری: اعتبار و صحت سنجی

ما تجزیه و تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) را انجام داده ایم تا 46 ماده را در 29 عامل کاهش دهیم زیرا این فاکتورها بیش از 6/0 بار عامل دارند. موارد دیگر به دلیل بارگذاری کم فاکتور (کمتر از یا مساوی 0.6) حذف شدند. مقدار کایزر-مایر-اوکلین 884/0 بود که به طور قابل توجهی بالاتر از مقدار آستانه پذیرفته شده 0.70 است و آزمایش کروی بودن بارتلت (بارلت 1954) بسیار کوچک بود (000/0). ما بارگذاری بالایی بر روی ساختار ها داریم که این ارتباط بین موارد و فاکتورهای مختلف، همبستگی بالاتری و معناداری را نشان می دهد. از تمام ساختار ها برای تعیین قصد تاجر برای استفاده از خدمات کیف پول موبایل (INT) استفاده شد. این ساختار ها عبارتند از سازگاری درک شده (PCOMP) ، هزینه ادراک شده (PCOS) ، آگاهی (آگاهی بخشی) ، اعتماد درک شده (PTRU) ، سودمندی درک شده (PUSE) ، ارزش افزوده مشتری درک شده (PCVA). این شش عامل برای تعیین درک کاربر و قصد استفاده از فناوری جدید مورد استفاده قرار گرفت. چندین مطالعه قبلی دلالت این عوامل تعیین کننده در پذیرش فناوری جدید را تأیید کرده است (مادان و یاداو[1] 2018 ؛ زو و دو[2] 2018؛ اولیورا و همکاران[3] 2016). ضریب آلفای کرونباخ از کلیه فاکتورها از 65/0 تا 78/0 بود. ادبیات نشان داد که مقدار پذیرفته شده برای ضریب آلفا 0.70 است (نونالی[4] 1978). جدول 3 قابلیت اطمینان ، اعتبار کامپوزیت و تبعیض آمیز ساختار ها را تأیید می کند. قابلیت اطمینان کامپوزیت (CR) از کلیه فاکتورها بیش از 7/0 است. از طرف دیگر ، میانگین واریانس استخراج شده (AVE) از کلیه ساختار  ها از 0/5 بیشتر است. حداکثر واریانس مشترک (MSV) و میانگین واریانس خرد (ASV) کوچکتر از مقادیر AVE است (مو و همکاران ، 2010). در جدول 4 ارتباط بین عوامل مختلف و ریشه مربع میانگین واریانس استخراج شده برای هر ساختار توضیح داده شده است. یافته ها نشان می دهد که ریشه مربعی میزان ضریب AVE هر فاکتور از ضریب همبستگی مربوط به آن با سایر عوامل بیشتر است. از این رو ، اعتبار تبعیض آمیز تأیید شده است. برای جلوگیری از مسئله چند همبستگی ، همبستگی بین تمام ساختار ها باید در دامنه اضافه یا منفی یک باشد (مو در همکاران ، 2010). جدول 4 نشان می دهد که تمام ساختار ها همبستگی کمتر یا مساوی 0.70 دارند. این به معنای چندراستایی در مطالعه نیست. معیارهای مناسب اندازه گیری و مدل ساختاری در جدول 5 نشان داده شده است. همه مقادیر بالاتر از سطح پذیرفته شده بوده و از یافته های گذشته پشتیبانی می کنند. در نتیجه ، اندازه گیری و مدل ساختاری مدل تناسب ، پایایی ، روایی همگرا و اعتبار تمایز را نشان داد.

ما از فاکتور منفرد هارمن برای کنترل تعصب متد متداول (CMB) استفاده کردیم. کلیه موارد با استفاده از روش EFA (تحلیل عامل اکتشافی) با تحلیل عاملی اجزای اصلی بدون استفاده مورد ارزیابی قرار گرفت. ما همه موارد را در حدود یک عامل عادت کرده ایم که درصد واریانس را به میزان 29.53 ، بسیار پایین تر از میزان توصیه شده 50 درصد مشاهده کردیم (یانگ و همکاران ، 2012). از این رو ، هیچ CMB در مطالعه حاضر وجود ندارد.

4. نتایج

4.1 آزمایش فرضیه

نتایج ضریب مسیر مدل ساختاری با استفاده از SEM (مدل سازی معادلات ساختاری) با AMOS اندازه گیری شد (جدول 6 را ببینید). ما وزن های رگرسیون استاندارد و نسبت های مهم همه ساختار  ها را برای اندازه گیری اهمیت قصد استفاده از یک کیف پول موبایل محاسبه کردیم. ما با استفاده از روش تعویض ، روش bootstrapping را با 315 نمونه اجرا کردیم تا اهمیت هر ضریب مسیر را اندازه گیری کنیم. ما همچنین مقدار R2 را برای هر متغیر درون زا در مدل ساختاری محاسبه کردیم. ارزش R2 برای سودمندی درک شده 498/0 ، در حالی که ارزش R2 قصد تجار برای استفاده از یک کیف پول موبایل 333/0 بود که برای مطالعه حاضر متوسط ​​است.

نتایج توضیح می دهد که سازگاری و آگاهی درک شده تأثیر معنادار و مثبتی در سودمند بودن درک شده از یک کیف پول همراه با مقدار R2 498/0 دارد. یافته ها حاکی از آن است که آگاهی کاربر از سودمندی درک شده (0/0 = 922/0 ، p = 0.000) بیشتر از سازگاری درک شده (1/0 = 1390 ، 000/0 = p) است. بنیتز و همکاران. (2018) ، در یک مطالعه مشابه ، یافته های ما را تأیید کرده و ما نیز تأیید می کنیم که سازگاری درک شده باعث سودمندی یک سرویس می شود ، که درنهایت بر قصد رفتاری برای اتخاذ یک فناوری تأثیر می گذارد. مطالعات قبلی مشابهی در دسترس است که سازگاری درک شده برای اثرگذاری بر عملکرد درک شده و سودمندی یک سرویس در زمینه بازارهای نوظهور یافت می شود (وان در هجدن[5] 2002؛ کارنوسکو و فوکس[6]، 2004؛شیرز[7] 2010). علاوه بر این ، آگاهی تعیین کننده به طور گسترده ای در مطالعات قبلی مورد استفاده قرار می گیرد تا تأثیر آن بر قصد کاربر بررسی شود (کوکووا و همکاران ، 2008 ؛ هایاشی ، 2009 ؛ گوپتا ، 2018). این مطالعات تأیید کردند که سطح آگاهی بالا باعث افزایش تصویر درک شده یا سودمندی از یک سیستم می شود و باعث افزایش تصویب یک فناوری می شود. این نتیجه نیز با فرضیه ما H1 و H2 موافق است.

ما همچنین تأیید می کنیم که سودمند بودن درک شده و اعتماد درک شده تأثیر معنادار و مستقیمی در قصد استفاده از فناوری کیف پول موبایل دارند. نتایج نشان می دهد که هر دو عامل بر قصد رفتاری تاجر تأثیر می گذارد. این فرضیه های H3 (b = 0.162 ، p = 0.004) و H5 (b = 0.121 ، 0.025 = p) را اثبات می کند. با این حال ، درک کردیم که هزینه کم اهمیت برای قصد استفاده است. از این رو فرضیه H4 ما رد می شود (b = 0.067 ، 0.217 = P). علاوه بر این ، یافته های مطالعه حاکی از آن است که ارزش افزوده درک شده مشتری ، بیشترین تأثیر را در قصد استفاده از تجار دارد. این فرضیه ما را H6 تأیید می کند (b=0.383, p=0.000). مالات و تووناین (2008) در یک مطالعه مشابه در مورد تجار یافتند که درک سودمندی ، ارزش درک شده مشتری مهمترین فاکتورها برای تأثیرگذاری بر قصد رفتاری است. مطالعات مشابهی در زمینه اقتصادهای در حال توسعه و توسعه یافته وجود دارد ، که در آن عواملی مانند سودمندی ، ارزش افزوده ، اعتماد برای تأثیرگذاری در قصد تاجر مثبت و معنادار هستند (مایکل ، 2006 ؛ لیبانا کابانیلا و همکاران ، 2016 ؛ زو و دو ، 2018). با این حال ، بر خلاف یافته های ما ، چندین مطالعه گذشته هزینه را برای پذیرش بازرگان بسیار مهم دانستند (چونگ و همکاران ، 2010 ؛ هایاشی و بردفورد ، 2014). این مطالعات تأیید کردند که هزینه های مربوط به هزینه های نصب ، هزینه پردازش ، هزینه آموزش نقش عمده ای در اتخاذ فناوری از سوی بازرگانان دارند. به طور کلی ، کلیه فاکتورهای اصلی به جز هزینه درک شده ، تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی قابل توجهی در قصد تاجر برای استفاده از یک کیف پول همراه با ارزش R2 0.339 دارند (به شکل 3 مراجعه کنید).

جدول1. بررسی تحقیقات در زمینه فناوری پرداخت موبایل در زمینه بازرگانان.

متغیرها

نویسندگان

سودمندی درک شده ، دانش مشتری ، کمبود اطلاعات ، اعتماد درک شده ، عدم امنیت ، مسائل فناوری ، گردش مالی فروش ، راحتی ، ابزارهای جدید

Liebana-Cabanillas et al. (2017)

  امید به عملکرد ، امید به تلاش ، تأثیر اجتماعی ، تسهیل شرایط ، جنسیت ، سن ، تجربه ، داوطلبانه بودن استفاده

Moidtpiski (2018)

 

دانش ، اعتماد ، سودمندی ، سهولت استفاده ، درایورها و موانع بازرگان

Liebana Cabanillas et al. (2016)

اثربخشی تلفن همراه ، شرایط تسهیل پذیر ، راحتی درک شده ، هزینه های ادراک شده ، مزایای درک شده ، خطرات درک شده ، تأثیر اجتماعی

Li (2018)

دانش ، افزایش فروش ، هزینه پردازش پرداخت ، پیچیدگی سیستم ها ، مدل های تقسیم درآمد نامطلوب ، عدم وجود انبوه بحرانی و عدم استاندارد سازی

Mallat and Tuunainen (2008)

امکان سنجی ، سهولت ، فروش ، بازرگانان ، اهداف ، هزینه

Ondrus and Pigneur (2006)

تجربه ، کیفیت ، ارزش درک شده ، هزینه ادراک شده

Chen and Chen (2010)

 

علاوه بر ارزش مشتری ، هزینه ادراک شده ، اعتماد درک شده ، سازگاری ، مسائل زیرساختی

Hayashi and Bradford (2014)

 

4.2. درک اعتماد به عنوان واسطه

از bootstrapping با 315 مشاهده و 315 نمونه برای بوت استرپ استفاده کردیم. دو مرحله به منظور تست اثر واسطه ای که توسط بارون و کنی (1986) پیشنهاد شده است مورد استفاده قرار گرفت. در مرحله اول ، مدل مفهومی بدون استفاده از اعتماد به عنوان واسطه مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها توضیح می دهند که اثر مستقیم c ، سودمندی درک شده ، به قصد استفاده از یک کیف پول موبایل مثبت و معنی دار بوده است (171/0 = c ، 000/0 = p). در مرحله دوم ، این مدل با اعتماد به عنوان واسطه اجرا شد. اثر غیرمستقیم به عنوان محصول a و b و اثر مستقیم c برآورد شد (محاسبه شده = c = 0.162 ، P = 0.000). ما دو تا معنی دار بودن اثرات مستقیم و غیرمستقیم از کل نمونه های بوت استرپ را که در سطح 1٪ معنی دار هستند تخمین زدیم (P <0.01). شکل 4 تأثیر واسطه گری اعتماد را با اهمیت مسیر در p <0.01 توضیح می دهد ، بنابراین فرضیه ما H7 پذیرفته می شود. ما همچنین عامل واریانس (VAF) را به شرح زیر محاسبه کردیم:

٪. VAF = ab / (ab + c ') = 25

VAF = 100 درصد بیانگر میانجیگری کامل است. 25 درصد میزان VAF متوسط ​​را توضیح می دهند (هایر و همکاران 2010). در اینجا نتیجه می گیریم که اعتماد به تأثیر سودمند درک شده در قصد استفاده از تلفن همراه را کیف پول با 25 درصد واریانس نشان می دهد.

 در یک تحقیق مشابه ، هایاشی و بردفورد (2014) ، پیشنهاد کردند که اکثر بازرگانان اعتماد را به عنوان یک عامل مهم برای اتخاذ یک سرویس پرداخت تلفن همراه می دانند و به دلیل مشکلات امنیتی و حریم خصوصی مختلف مرتبط با سرویس ، قصد کاربر را تحت تأثیر قرار می دهد. شاو (2014) یافته های ما را در مطالعه ای پشتیبانی می کند که از اعتماد به عنوان واسطه برای تأثیرگذاری بر قصد استفاده از یک سرویس در زمینه مصرف کنندگان استفاده می کند. ما ادبیات آنها را با استفاده از تأثیر میانجیگری اعتماد در زمینه بازرگانان گسترش می دهیم.

5- بحث ، پیامدهای نظری و مدیریتی

 5.1. بحث

تأثیرگذارترین متغیر در مدل ، ارزش افزوده مشتری با بیشترین تأثیر در قصد رفتاری بازرگان بود. مطالعه ما از یافته های رایشلد و شفر (2000) پشتیبانی می کند. آنها دریافتند که ارزش افزوده درک شده مشتری سود کلی کاربر را که با استفاده از یک فناوری دریافت می شود تعیین می کند (هایاشی ، 2009 ؛ هایاشی ، 2012a ، 2012b). بازرگانان درک می کنند که اتخاذ و موفقیت یک فناوری جدید مانند کیف پول موبایل مبتنی بر خدمات ارزش افزوده یک فناوری است. این خدمات را می توان با هزینه کم پردازش ، نقاط پاداش و وجه نقد ، کنترل داده های مشتری و سایر عوامل مرتبط با سیستم مانند انعطاف پذیری و کارایی اندازه گیری کرد (دیو ، 2016). دولت هند در حال ایجاد چندین برنامه تشویقی و تخفیف برای وادار کردن تجار به دیجیتال کردن است. به بازرگانان مبلغ 15 درصد از معاملات پرداخت بهای INR 2000 و سایر تخفیف ها از جمله 0.5 تا 10 درصد در معاملات مختلف برای پرداخت قبض و شارژ پرداخت می شود (مالات ، 2007).

وارکی و مارک (2001) توضیح دادند که بازرگان با مقایسه قیمت پرداخت شده برای این فناوری ، عملکرد و ارزش یک فناوری را اندازه گیری می کند ، که این امر بر تمایل و قصد استفاده از آن فناوری تأثیر می گذارد. بازرگانان ضمن اینکه تجربه خرید خود را با خدمات ارزش افزوده درک شده افزایش می دهند ، سیستم های پرداخت تلفن همراه را برای کاربران نهایی ارائه می دهند (هایاشی و بردفورد ، 2014). تجربه خرید با خدمات کیف پول همراه راحت تر می شود ، زیرا به شما در یافتن فروشگاه ها ، بهترین محصولات ، ارائه لیست خرید ، معامله روز و سایر پاداش ها / تخفیف ها در هنگام استفاده از خدمات پرداخت کمک می کند. بازرگانان بر این باورند که تجربه خرید پیشرفته با چنین خدمات ارزش افزوده یکی از مزیت های اصلی استفاده از هر نوع برنامه پرداخت موبایل است و مطمئناً سود بازرگانان آجر و ملات به هنگام رقابت با برنامه های پرداخت تلفن همراه از رقابت باقی می مانند (هایاشی، 2012 الف). داده ها نشان می دهد که تعداد زیادی از بازرگانان تجارت خود را به حالت دیجیتالی و آنلاین تغییر داده اند زیرا این امر باعث افزایش تجربه ، دسترسی ، گردش مالی فروش و از همه مهمتر ، آنها می توانند پایگاه های بیشتری از مصرف کنندگان را برای دستیابی به مزیت رقابتی هدف قرار دهند (سینگ و همکاران ، 2017)

دومین عامل تأثیرگذار در مطالعه ، سودمندی درک شده (PU) بود. مطالعات گذشته نشان داده اند که سودمندی درک شده تأثیر بیشتری در قصد استفاده از خدمات پرداخت تلفن همراه دارد (اسلید و همکاران ، 2013 ؛ اسلید و همکاران ، 2014 ؛ لیبانا-کابانیلا و همکاران ، 2014a ، 2014b). بازرگانان از سیستم آنلاین استفاده می کنند زیرا دستیابی به یک نتیجه مطلوب مناسب و مفید است. بازرگانان در هنگام پردازش پرداخت ، کیف پولهای موبایل را سریعتر ، مفید ، با کارایی بالا و راحت می دانند. این باعث افزایش بهره وری و گردش مالی در درازمدت می شود (اسلید و همکاران 2013 ، 2014 ؛ لیبانا کابانیلاس و همکاران ، 2016). مطالعه ما تأیید کرد که سودمندی درک شده تحت تأثیرپذیری از سازگاری ادراک شده و آگاهی از یک فناوری است. یافته ها نشان داد که آگاهی تأثیر بیشتری در سودمندی درک شده نسبت به سازگاری درک شده دارد. شکل 1 تأیید می کند که پیچیدگی محصول و آگاهی کم، موانع مهمی در پذیرش تجار برای استفاده از یک فناوری جدید است. یافته های ما نشان می دهد که آموزش تجار در مورد پیچیدگی های محصول و سودمندی برای پیشبرد معاملات دیجیتال در هند بسیار مهم است (حیدری و بیلی ، 2016). در یک مطالعه مشابه ، استپسیک و کاباندا (2016) تأثیر شدیدی از آگاهی در سودمند بودن درک شده از یک فناوری پیدا کردند. آنها همچنین تأیید کردند که فناوری شناخته شده و دارای آگاهی و اطلاع رسانی بالایی است و از این نظر مفید است و درک تجاری را تحت تأثیر قرار می دهد. در مطالعه ما ، برای سنجش سودمندی کیف پول موبایل، سازگاری درک شده نیز بسیار مهم است. مطالعات مختلف گذشته نشان داده است که سازگاری میزان قوام سرویس ارائه شده توسط فناوری را اندازه گیری می کند ، ضمن اینکه سودمندی یک سیستم را نیز افزایش می دهد (مالات و تووناین ، 2008 ؛ شیرز و همکاران ، 2010 ؛ یانگ و همکاران ، 2012 ؛ حیدری و بیلی ، 2016). کیم و همکاران (2010a) ارتباط قوی بین سازگاری ادراک شده و سودمند درک شده را تأیید کرد ، که در نهایت بر رفتار رفتاری تأثیر می گذارد. بازرگانان در صورت سازگاری و استفاده آسان از فناوری ، مفید می دانند (کارنوسک و فوکس، 2004). مطالعه ما از یافته های قبلی پشتیبانی می کند و اهمیت عوامل سازگاری ، آگاهی و سودمندی درک شده در قصد رفتاری بازرگان برای استفاده از یک کیف پول موبایل را تأیید می کند (شکل 1 را ببینید).

 

شکل1. نمایی از موقعیت سیستم های پرداخت موبایلی در هند، تطابق نویسندگان

در بررسی نتایج ما ، تأثیر شدیدی از اعتماد به قصد تجار در استفاده پیدا کردیم. اعتماد با اعتماد به نفس فرد نسبت به سودمندی و امنیت یک فناوری اندازه گیری می شود (شاو ، 2014). این بدان معناست که بازرگانان ترجیح می دهند از یک کیف پول موبایل استفاده کنند وقتی اطمینان حاصل کنند که کیف پول موبایل قابل اعتماد ، مفید است و پرداخت ها و معاملات آنها بدون هیچ گونه خطا و کلاهبرداری پردازش می شود (هایاشی و بردفورد ، 2014 ؛ لیبانا-کابانیلاس و همکاران ، 2018) ؛ ورکیجیکا ، 2018). ما همچنین اثر میانجیگری اعتماد را در سودمند بودن کیف پول موبایل مشاهده کردیم. نتایج نشان می دهد که سودمندی درک شده تأثیر کمی و معناداری در قصد استفاده دارد و تا حدودی با اعتماد همراه بود. این بدان معنی است که سودمندی درک شده به قصد کاربر بالاتر منجر می شود. با این حال ، کسانی که اعتماد کمتری به یک فناوری دارند ، ممکن است کیف پول موبایل را کمتر مفید بدانند و به همین دلیل قصد استفاده کمتری دارند (شاو، 2014؛ ورکیجیکا 2018). هایاشی و بردفورد (2014) تأیید کردند که بازرگانان اعتماد را به عنوان یکی از عوامل مؤثر در پذیرش کیف پول موبایل تلقی می کردند. نتایج از یافته های ما حمایت کرده و به اشتراک می گذارد که اکثر بازرگانان معتقدند که کاربر به دلیل مسائل امنیتی و حریم خصوصی برنامه کیف پول موبایل اعتماد کم دارد و این بر روند کار و کیفیت خدمات آنها تأثیر می گذارد.

5.2 پیامدهای نظری

مطالعه حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر قصد تاجر برای استفاده از خدمات کیف پول همراه انجام شده است. تعداد زیادی از مطالعات گذشته در مورد فناوری استفاده وجود دارد که قصد رفتاری کاربر را اندازه گیری می کند (آبیشک و همچاند 2016؛ مادان و یاداو 2018)؛ با این حال ، کار بسیار محدودی برای درک هدف از جنس بازرگانان برای استفاده از یک کیف پول موبایل انجام شده است (مالات و تووناین ، 2008 ؛ هایاشی و برادفورد ، 2014 ؛ لیبانا-کابانیلا و همکاران ، 2018). اولین کمک نظری ما این است که این تحقیق اولین تلاش در زمینه هندی است که قصد تجار را برای استفاده از فناوری جدید مانند کیف پول موبایل اندازه گیری می کند. نقش تاجر برای موفقیت برنامه های کاربردی کیف پول موبایل بسیار مهم است. مصرف کنندگان با همکاری بازرگانان از فناوری های جدیدی مانند UPI ، NFC ، کد QR ، ابر ، کیف پولهای تلفن همراه استفاده می کنند. بازرگانان بر این باورند که این برنامه های پرداخت تلفن همراه مفید و سودمند هستند (هایاشی و بردفورد ، 2014 ؛ میتال ، 2018).

یکی دیگر از مشارکت ها ، گسترش مدل TAM در زمینه پذیرش کاربر از یک کیف پول موبایل است. ما برای سنجش قصد رفتاری تجاری از سودمندی ، اعتماد درک شده ، هزینه درک شده و تعداد کمی از متغیرهای تأثیرگذار نوآوری مانند سازگاری درک شده ، آگاهی و درک ارزش افزوده مشتری استفاده کرده ایم (شین ، 2009 ؛ ریکلم و ریوس ، 2010). این مطالعه به تجزیه و تحلیل دقیق این متغیرها می پردازد تا بتواند ادراک تجار را مورد آزمایش قرار دهد زیرا ، بر خلاف متغیر TAM ، تحقیقات محدودی در مورد سازگاری درک شده ، آگاهی و ارزش افزوده درک شده مشتری و همچنین در مورد قصد بازرگان برای استفاده از یک کیف پول موبایل در دسترس است. به جز هزینه درک شده ، تمام متغیرها به قصد استفاده معنادار بودند.

این یک مطالعه پیشگام است که تأثیر واسطه اعتماد در تأثیر سودمندی درک شده در استفاده از کیف پول موبایل را در نظر گرفته است. بازرگانان نگران عملکرد ، سودمندی و تهدیدهای امنیتی یک فناوری هستند و اعتماد کاملی به ارائه دهندگان پرداخت تلفن همراه ایجاد نکرده اند که این امر منجر به نیت کم و اتخاذ یک فناوری می شود (هایاشی و برادفورد ، 2014 ؛ استپسیک و کاباندا 2016). آنها معتقدند که سوءاستفاده از اطلاعات مشتری ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی در تجارت و فروش آنها شود. از این رو ، آنها استفاده کمتری از فناوری را ترجیح می دهند. ما سودمندی ، اعتماد و نیت درک شده را در مدل مفهومی گنجانیده ایم ، که در یک چهارچوب مورد مطالعه قرار نگرفته است (شین و همکاران ، 2013). با این ترکیب ، ما اثر واسطه گری اعتماد بر تأثیر سودمندی درک شده در قصد استفاده را به دست می آوریم. این اثربخشی اعتماد به عنوان یک متغیر مهم تأثیرگذار در متن هند را تأیید می کند.

5.3 پیامدهای مدیریتی

از نقطه نظر مدیریتی ، این مطالعه به درک تجار از کاربردهای کیف پول موبایل و قصد اتخاذ در مدل تجاری خود می پردازد. در این مقاله به ابعاد کلیدی مورد نیاز برای طراحی برنامه های کاربردی کیف پول قابل انعطاف و سازگار در نظر گرفته شده است. این مطالعه پیامدهای چندانی را برای ارائه دهندگان پرداخت مانند Paytm ، Phonepe ، Tez نشان می دهد ، که برای آغاز معاملات پرداخت ، تاجران را هدف قرار داده اند. بازرگانان به دلیل عادت استفاده از پول نقد ، هنوز از سیستم کیف پول الکترونیکی راحت نیستند و نگران استفاده از فناوری ، دانش محصول ، عدم درک ارزش و آگاهی در مورد سیستم هستند. نتایج مطالعه می تواند با شناسایی عواملی از جمله ارزش افزوده درک شده مشتری ، سودمندی درک شده ، آگاهی ، سازگاری درک شده ، مؤسسات پرداخت را یاری دهد و آنها را بعنوان برخی از عوامل تأثیرگذار برای سنجش میزان پذیرش بازرگان به یک فناوری جدید تأیید کند.

در چارچوب فن آوری های پرداخت تلفن همراه ، مطالعه حاضر علاوه بر ارزش مشتری در تأثیرگذاری بر رفتار رفتاری تاجر بسیار مهم است (گو و باومان 2016). این مطالعه نشان می دهد که خدمات کیف پول موبایل در بین بازرگانان محبوبیت بیشتری کسب می کنند زیرا چندین سرویس با ارزش افزوده را تحت یک برنامه ارائه می دهد و تجربه پرداخت آنلاین را افزایش می دهد (روی و همکاران ، 2017). این مطالعه همچنین توصیه می کند که تولید کنندگان و ارائه دهندگان کیف پول تلفن همراه باید در مورد خدمات ارزش افزوده یک وسیله پرداخت ، تبلیغ و ایجاد کنند. شرکت ها باید برای برجسته کردن ویژگی های ارزش افزوده دستگاه های کیف پول همراه ، کمپینی طراحی کنند و باید بازرگانان و خرده فروشان را هدف قرار دهند.

این مطالعه همچنین به بررسی تأثیر سودمندی درک شده در قصد رفتاری بازرگانان می پردازد. این نتیجه به توسعه دهندگان برنامه کمک می کند تا فرایندهای کاربرپسند و مزایای سیستم را در بین بازرگانان ارتقا دهند. علاوه بر این ، این مطالعه نشان دهنده اهمیت آگاهی و سازگاری درک شده در مورد سودمندی خدمات است. این بدان معناست که بازرگانان ترجیح می دهند از سیستمی استفاده کنند که با سایر دستگاه ها سازگار باشد و برای استفاده انعطاف پذیر باشد. ارائه دهندگان پرداخت باید با تأکید بر مزایای اصلی خدمات یعنی سازگاری ، سودمندی ، سهولت ، روند سریع و معاملات بدون استرس ، شرکتهای بزرگ ، کوچک و متوسط ​​را برای افزایش آگاهی و دستیابی به خدمات کیف پول همراه هدف قرار دهند. این ممکن است بازرگانان آفلاین را به استفاده از خدمات کیف پول موبایل القا کند.

از نظر اعتماد درک شده ، مطالعه تأثیر مستقیم و واسطه ای معنادار اعتماد درک شده بر قصد رفتاری بازرگان را مشخص کرد. نقش اصلی اعتماد در مطالعه یافت می شود ، و مشخص می کند که اعتماد چگونه اثر سودمند درک شده را در قصد استفاده از تجار واسطه می گذارد. پزشکان باید سودمندی و کارآیی درک شده سیستم و میزان تأثیرگذاری این ویژگیها بر اعتماد تجار را ارزیابی کنند. در این راستا ، تولید کنندگان و ارائه دهندگان پرداخت که در توسعه خدمات کیف پول نقش دارند باید ضمن ارائه خدمات ، موضوعات خطر و اعتماد را از اولویت های اصلی خود حفظ کنند. آنها باید آگاهی لازم را در مورد استفاده از سیستم های کیف پول موبایل و استفاده ایمن از بین ببرند ، و این باعث می شود این سرویس به تجار قابل اعتماد تر شود (کیم و همکاران ، 2010a ، 2010b). ارائه دهندگان پرداخت تلفن همراه باید استانداردها و رویه های موجود در برنامه های کاربردی کیف پول موبایل را مرور کنند و راه حل های مفیدی را برای موضوعات مرتبط با امنیت و اعتماد ارائه دهند (هایاشی و بردفورد ، 2014). این امر می تواند توسط صنعت پرداخت ، ارائه دهندگان شبکه حاصل شود اما ممکن است نیاز به مداخلات دولت باشد (هایاشی ، 2012c).

6. نتیجه گیری ، محدودیت ها و محدوده های آینده

 6.1. نتیجه

فن آوری های جدید که در یک محیط پرداخت تلفن همراه به وجود می آیند ، فرصت های بسیاری را برای تجار و مصرف کنندگان برای استفاده از این فناوری های جدید ایجاد می کنند ، که از نظر کانال های ارتباطی سنتی و نزدیک (NFC) سودمندتر محسوب می شوند. بنابراین ، بازرگانان در اجرای و ارائه خدمات برنامه های کاربردی کیف پول موبایل به مصرف کنندگان خود برای دستیابی به مزیت رقابتی بسیار فعال هستند (هایاشی، 2012c). خرده فروشان از سیستم کیف پول موبایل برای جمع آوری اطلاعات مصرف کننده ، بازخورد محصولات و مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند. آنها همچنین از برنامه برای ادغام برنامه ها و پیشنهادهای مختلف وفاداری مصرف کننده در فرایند پرداخت ، برای افزایش تحرک و تمایل مشتری به استفاده از خدمات مبتنی بر فناوری استفاده می کنند. مطالعه حاضر با هدف شناسایی و تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر بر قصد تاجر و پذیرش کیف پول همراه انجام شده است. ما یک الگوی تجربی از عوامل مشتق شده از ادبیات ایجاد کردیم و در رابطه با پذیرش فناوری توسط بازرگانان ، به بررسی بیشتر آنها پرداختیم. ما از مدل سازی معادلات ساختاری برای انجام تجزیه و تحلیل عاملی و درک روابط خطی بین عوامل مختلف استفاده کرده ایم: سودمندی درک شده ، اعتماد درک شده ، هزینه درک شده ، سازگاری درک شده ، آگاهی و ارزش افزوده درک شده مشتری ، از روی هدف رفتاری بازرگان. علاوه بر این ، ما همچنین با استفاده از متدلوژی bootstrapping پیشنهاد شده توسط بارون و کنی (1986) اثر واسطه گری اعتماد را آزمایش کردیم. مطالعه ما با توجه به ارزیابی قصد تاجر ، می تواند متمایز تلقی شود ، زیرا تحقیقات محدود در مورد بازرگانان در دسترس است (مالات و تووناین ، 2008 ؛ هایاشی ، 2012a ؛ لیبانا کابانیلا و دیگران ، 2018). علاوه بر این ، ما همچنین چند فاکتور ابتکاری مانند سازگاری ادراک شده ، آگاهی و ارزش افزوده درک شده مشتری ، متغیرهای TAM بعید برای سنجش قصد رفتاری برای استفاده از خدمات پرداخت تلفن همراه را نیز در بر گرفتیم. 2016؛راموس دلونا و همکاران 2019). یافته‌ها نشان داد که کارآیی بیشتر ساخت و ساختار ای انتخابی به جز هزینه درک شده ، و پشتیبانی از ادبیات قبلی در مورد پرداخت موبایل یا پذیرش فناوری کیف پول است.

ما دریافتیم که ارزش افزوده درک شده مشتری بیشترین تأثیر مثبت را دارد ، و به دنبال آن سودمندی درک شده از تجار در استفاده از یک کیف پول موبایل (وارکی و مارک، 2001). در مطالعه حاضر ، تأثیر واسطه گری اعتماد درک شده را نیز تأیید کردیم (شاو ، 2014) در سودمندی درک شده و سرانجام به قصد بازرگان (الوان و همکاران 2017؛ زو ودو 2018؛ راموس د لوناو همکاران 2019 ) این می تواند در پذیرش یا رد خدمات کیف پول توسط کاربر تأثیر بگذارد. در این مقاله به ارائه دهندگان پرداخت تلفن همراه توصیه می شود که بر طراحی برنامه تأکید کنند و از فن آوری سازگار و مفید برای جلب اعتماد کاربران و تقویت ادراک استفاده کنند.

6.2 محدودیت ها و دامنه آینده

با توجه به اهمیت ارزش افزوده مشتری ، مطالعات آینده ممکن است موارد پیشین ارزش افزوده مشتری را کشف کند ، که درنهایت منجر به وفاداری و رابطه طولانی مدت با بازرگانان می شود. دوم ، جزئیات کسب و کار تاجران در طول بررسی و مطالعه فعلی جمع آوری نشده و بنابراین ، استفاده و مناسب بودن خدمات کیف پول موبایل را در خطوط و محصولات مختلف تجاری بررسی نکرده است. این فرصتی برای مطالعه درک تجار و سودمندی یک سرویس کیف پول موبایل برای مدلهای مختلف تجاری و درآمد است. علاوه بر این ، مطالعه حاضر هم عوامل روانشناختی و هم عوامل فنی را شامل می شود ، که مربوط به قصد رفتاری و پذیرش خدمات کیف پول موبایل در زمینه بازرگانان هندی است. ما پیشنهاد می کنیم چندین متغیر اضافی را در مطالعات بعدی بگنجانید تا درک تجاری را با دقت بیشتری نسبت به چنین فناوریهای جدید مدرن درک کنید. ما از چند عامل بسیار جدید و متمایز مانند سازگاری درک شده ، آگاهی ، ارزش افزوده درک شده مشتری استفاده کرده ایم. به این معنا ، ما پیشنهاد می کنیم برخی از ویژگیهای مهم پذیرش تجار ، یعنی تجربه خرید مشتری ، امنیت درک شده ، ریسک درک شده ، عادات ، انگیزه ها ، کلمه به دهان ، نوآوری ، کنترل داده های مشتری و نقش بازارهای تکه تکه شده را بررسی کنیم. بردفورد ، 2014 ؛ آلالوان و همکاران ، 2017). این عوامل اغلب در درک تجار قابل توجه است و به عنوان مزیت ، نگرانی یا هر دو مورد استفاده از فناوری جدید ذکر شده است.

در مرحله بعد ، تحقیقات ما پیشنهاد کرده است تا با مقایسه آن با سایر خدمات مورد استفاده تجار مانند QR یا بیومتریک ، تأثیر خدمات کیف پول موبایل را بررسی کنیم. از آنجا که بازرگانان انتخاب بیشتری برای پذیرش بیش از یک روش پرداخت موبایل دارند ، مطالعه آینده ممکن است برداشت تجار نسبت به برنامه های مختلف و ارائه دهندگان آنها را ارزیابی کند. پس از اجرای GST و سایر بدهیهای پیچیده مالیات بر ارزش افزوده / GST برای بازرگانان و سایر ذینفعان در تجارت ، بازرگانان نسبت به استفاده از معاملات دیجیتالی شک می کنند (حیدری و بیلی ، 2016). ما پیشنهاد می کنیم سطح آگاهی بازرگانان راجع به GST ، مالیات بر ارزش افزوده ، مسئولیت مالیات بر خدمات و مزایای مربوط به تصویب معاملات دیجیتالی توسط تجار بررسی شود.

مطالعه ما تأثیر واسطه اعتماد درک شده در قصد استفاده را تأیید کرد. یافته ها نشان داد که بازرگانان با موضوعات اعتماد و تمایل به ایجاد برنامه قابل اعتماد برای کاربران نگران هستند. آینده مطالعه ممکن است جنبه های اعتماد و خطر یک کیف پول همراه را با جزئیات ارزیابی کند. کاپور و همکاران. (2015) انواع مختلفی از خطرات مرتبط با فناوری را توصیه کرد. تحقیقات آینده ممکن است انواع مختلفی از خطر مانند شخصیت ، ریسک عملکرد و ریسک روانشناختی مربوط به استفاده از فناوری را شناسایی کند.

سرانجام ، ما به دانشگاهیان و محققان آینده پیشنهاد می کنیم که با در نظر گرفتن قصد و توصیه های مداوم بازرگان ، گام هایی را در پیش بگیرند و رفتار پس از اتخاذ تجار را نیز به عنوان ساختارهایی برای تبیین پذیرش کامل و استفاده از خدمات کیف پول موبایل در یک زمینه هندی در بر گیرند. همچنین ممکن است ما نتیجه را با درج برخی خصوصیات جمعیت شناختی یعنی جنسیت ، سن و درآمد آزمایش کنیم تا تأثیر مستقیم و تعدیل کننده آنها در قصد رفتاری بازرگان را درک کنیم.

ضمیمه الف.

ساختار

موارد

منابع

سازگاری ادراک شده (PCOMP)

 

کیف پول موبایل سازگار و متناسب با کار من است.

 کیف پول موبایل برای ادغام با خدمات بانکی مناسب است.

کیف پولهای موبایل متناسب با سبک زندگی و نیازهای مشتری مناسب است.

کیف پول موبایل برای جمع آوری اطلاعات شخصی مشتری مفید و مناسب است

Adapted from Hayashi and Bradford (2014)

هزینه ادراک شده (PCOS)

هزینه نصب کیف پول موبایل خیلی زیاد نیست.

کیف پول های موبایل هزینه پردازش پرداخت های مصرف کنندگان من را کاهش می دهد.

اتصال کیف پولهای موبایل آسان است. از این رو ، هزینه های آموزش کارکنان من را کاهش دهید.

کیف پول موبایل برای مصرف کنندگان من ارزان است.

Adapted from Hayashi and Bradford (2014)

 

آگاهی

آگاهی از کیف پولهای موبایل در بین مصرف کنندگان زیاد است.

آگاهی از کیف پولهای موبایل در بین خرده فروشان و ارائه دهندگان شبکه زیاد است.

مصرف کنندگان من از استفاده کیف پول موبایل به طور موثر آگاه هستند.

مصرف کنندگان من از جنبه های حفظ حریم خصوصی خدمات کیف پول موبایل آگاه هستند

Adapted from Hayashi and Bradford (2014)

 

ادراک اعتماد (PTRU)

من اطمینان دارم که کیف پول موبایل ایمن است و از ویژگی های قابل اطمینان برخوردار است.

من به برنامه های کیف پول تلفن همراه و معاملات انجام شده توسط کیف پول موبایل اعتماد دارم.

من اطمینان دارم که کیف پولهای تلفن همراه من و اطلاعات مالی مشتری را امن نگه دارند.

من اعتماد دارم که کیف پولهای موبایل اطلاعات شخصی من و مشتری من را ایمن نگه دارند

Adapted from Shaw (2014)

 

سودمندی ادراک شده (PUSE)

کیف پول موبایل برای من و مصرف کنندگان من بسیار مفید است،

کیف پول موبایل در هر مکانی قابل استفاده است و قابل استفاده است.

کیف پول موبایل باعث افزایش کارایی من می شود.

کیف پول موبایل برای پرداخت های مشتری به سرعت و مقرون به صرفه مناسب است ،

کیف پول موبایل بر اساس اطلاعات جمع آوری شده به من کمک می کند تا ارتباط مشتری خود را بهبود بخشم.

Adapted from Venkatesh et al. (2012)

 

ارزش افزوده مشتری درک شده (P-CVA)

کیف پول موبایل به من این امکان را می دهد که چندین مزیت را به مصرف کننده خود ارائه دهم (پاداش / بازپرداخت / تخفیف و غیره) ،

کیف پول موبایل برای حل سؤالات مشتری من مفید است ،

کیف پول موبایل باعث می شود تجربه خرید برای مشتری من خوشایند باشد.

کیف پول موبایل به من و مصرف کننده من ارزش افزوده می دهد ،

Adapted from Hayashi and Bradford (2014)

قصد استفاده (INT)

من قصد دارم در آینده استفاده خود از کیف پول موبایل را افزایش دهم.

قصد دارم در آینده از کیف پول موبایل استفاده کنم.

من همیشه سعی می کنم از کیف پول موبایل استفاده کنم.

من قصد دارم به طور مکرر از کیف پول موبایل استفاده کنم.

Adapted from Venkatesh et al. (2012)

 

 

[1] Madan and Yadav

[2] Xu and Du

[3] Oliveira et al.،

[4] Nunnally

[5] Van der Heijden

[6] Karnouskos and Fokus

[7] Schierz et al

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی