سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

نمونه ترجمه تخصصی هیئت مدیره و حق تصدی

پنجشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۲، ۰۸:۲۸ ب.ظ

 

حق تصدی هیئت مدیره همچنین روی سطح پتانسیل هیئت مدیره اثرگذار است. حق تصدی بلندمدت هیئت مدیره می تواند به سه طریق به طور مستقیم روی بازدهی سرمایه شرکت اثر بگذارد. نخست، حق تصدی بلندمدت هیئت مدیره، مدیران را قادر می سازد تا به دانش و مهارت های اختصاصی شرکت بیشتری دست یابند. تصمیمات سرمایه ای موفق، نیازمند مدیرانی است که دانش اختصاصی شرکت را به طور موثری بسازند و به آنها تکیه کنند. هنگامی که حق تصدی هیئت مدیره افزایش می یابد، مدیران، دانش و تجربه خود را با یادگیری گسترش می دهند و بنابراین، قادرند پیشنهادهای سرمایه گذاری مدیران را بهتر ارزیابی نمایند و از پیشنهادهایی که ممکن است با ارزش سهامداران در تضاد باشند، چشمپوشی نمایند. دوم، حق تصدی بلندمدت هیئت مدیره نشانگر سطح بالایی از به هم پیوستگی هیئت مدیره است که اشتراک گذاری دانش را تقویت و مدیران را تحریک به مشارکت در تصمیم گیری گروهی می کند و بنابراین منجر به تشکیل یک هیئت مدیره موثر می شود. بازدهی سرمایه گذاری برای نجات و موفقیت بلندمدت شرکت ها حیاتی است. یک محیط هیئت مدیره که در آن، مدیران به دنبال اشتراک گذاری درک خود هستند و لذا به اجماع دست می یابند، ضروری است. سوم، حق تصدی بلندمدت هیئت مدیره در ارتباط با شبکه های اجتماعی و تجاری قوی تری است که ممکن است محرک تصمیم گیری برای سرمایه گذاری با توجه به دانش و نیز تولید سرمایه باشد. دستیابی به بازدهی سرمایه گذاری نیازمند مدیرانی است که به عوامل اقتصادی پیچیده ای دسترسی دارند. شبکه های بیرونی مدیران با حق تصدی بلندمدت ممکن است سفارش تجاری باارزشی عرضه کنند که به پشتیبانی فنی کمک کند و در دستیابی به دانش نیز کمک کننده باشد.

 

 

 

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مقاله

 

 

با این حال، برخی پژوهشگران عنوان می کنند که حق تصدی هیئت مدیره در ارتباط با آثاری منفی است که ممکن است برای بازدهی شرکت، تعیین کننده باشند. برای مثال، حق تصدی بلندمدت هیئت مدیره ممکن است نشان دهد که مدیران بر مبنای قوانینی عمل کنند که در گذشت زمان وضع شده اند و توانایی شرکت برای پاسخ دادن به تغییرات محیط را تضعیف می کنند. به علاوه، هنگامی که مدیران مدت زیادی در یک هیئت مدیره بمانند، وضعیت استقلال آنها ممکن است دچار مصالحه شود که این امر به نوبه خود ممکن است منجر به کنترل موثر پایین تری گردد.

این مطالعه در تثبیت آثار مثبت حق تصدی بلندمدت هیئت مدیره انجام شده است، به طوری که ما درک می کنیم که دستیابی به بازدهی سرمایه گذاری، تکلیفی پیچیده و نیز تعهدی بلندمدت است. مدیران باید دانش اختصاصی شرکت را در طول یک دوره زمانی بلندمدت ایجاد کنند تا موقعیت ها و چالش های رو به روی شرکت را درک نمایند. به علاوه، خواسته آنها برای ارائه دائم یک راهبرد سرمایه گذاری، کنترل محتوای راهبرد و ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری، برای موفقیت تصمیمات سرمایه گذاری، مهم است. مطابق با این بیانات، گولدن و زایاک دریافتند که هنگامی که میانگین حق تصدی مدیر، پایین تر از 15 سال باشد، حق تصدی هیئت مدیره به طور مستقیم در ارتباط با تغییر راهبردی است. به علاوه، کیم و همکارانش دریافتند که حق تصدی مدیران بیرونی به طور مستقیم در ارتباط با سرمایه گذاری شرکت است.

 

2.4. پویاشناسی هیئت مدیره

پویاشناسی هیئت مدیره در ارتباط با این امر است که منابع تا چه حد به خوبی می توانند با فرآیندهای درونی یک شرکت ادغام شوند. پویاشناسی هیئت مدیره می تواند در ابعاد مختلفی مشاهده شود. این پویاشناسی شامل فعالیت هیئت مدیره، اندازه هیئت مدیره، استقلال هیئت مدیره، سهامداری مدیر و تنوع جنسیتی است. به طور خاص، ما تصریح می کنیم که همه این ویژگی های هیئت مدیره می توانند پویاشناسی هیئت مدیره را قادر سازد تا پیامدهای سازمانی مثبتی که برای شرکت، منحصر به فرد هستند، ایجاد نماید.

فعالیت هیئت مدیره معمولاً در ارتباط با تعداد جلسات هیئت مدیره است که موقعیت هایی رسمی هستند که در آنها مدیران با سایر اعضای هیئت مدیره ارتباط برقرار می کنند، تبادل اطلاعات و ایده می نمایند و تصمیماتی استراتژیک برای شرکت می گیرند. لیپتون و لورش تصریح می کنند که یک مسئله مشترک که ظرفیت یک هیئت مدیره را محدود می کند، فقدان زمان برای انجام مسئولیت های آن است. هیئت مدیره هایی که جلسه برگزار نمی کنند یا به ندرت جلسه می گیرند، احتمالاً تصمیمات موثری اتخاذ نمی کنند. مطابق با این دیدگاه، اندرسون و همکارانش و لورکا و همکارانش دریافتند که تعداد جلسه هیئت مدیره، به طور عکس، با هزینه بدهی شرکت ارتباط دارد. کریستنسن و همکارانش با استفاده از داده های حاصل از استرالیا دریافتند که تعداد جلسات هیئت مدیره به طور مستقیم با عملکرد شرکت در ازتباط است.

با توجه به اندازه هیئت مدیره، دو مکتب فکری عمده در ارتباط با رابطه بین اندازه هیئت مدیره و تاثیرگذاری آن وجود دارد. یک مکتب تصریح می کند که هیئت مدیره های بزرگ، یک مزیت احتمالی در نقش سفارشی خود دارند و دستری بیشتری به منابع خواهند داشت. مکتب دیگر معتقد است که هیئت مدیره های کوچک، نسبت به هیئت مدیره های بزرگ، سریع تر تصمیم میگیرند و درنتیجه، آسان تر هماهنگ می شوند.

ما با یک دیدگاه پویاشناسی هیئت مدیره، انتظار داریم که هیئت مدیره های بزرگ، پویاشناسی هیئت مدیره را بالا ببرند و درنتیجه، تاثیرگذاری هیئت مدیره را افزایش دهند. این حقیقت به خاطر دو مزیت هیئت مدیره های بزرگ تر است، هنگامی که آنها به عنوان گروه هایی در نظر گرفته می شوند که با هم برای اتخاذ تصمیمات در یک محیط تجاری غیر قطعی کار می کنند. نخست، اعضای گروه، اطلاعات را به اشتراک می گذارند و مخزن اطلاعات می تواند برای تصمیم گیری گروهی مورد استفاده قرار گیرد. هیئت مدیره های بزرگ تر طبیعتاً ورودی اطلاعات بیشتری نسبت به هیئت مدیره های کوچک تر دارند. دوم، اعضای گروه، بحث هایی در مورد موضوعات که با آنها رو به رو می شوند، دارند و هیئت مدیره های بزرگ تر، ورودی های ایده بیشتری برای افزایش موقعیت ها برای یک عضو به منظور تصحیح خطای عضو دیگر دارند. از نقطه نظر ما، هیئت مدیره های بزرگ تر، هنگامی ارزیابی پروزه های سرمایه گذاری به اطلاعات بهتری دسترسی دارند تا قضاوت کنند و درنتیجه، احتمالاً تصمیم صحیحی اتخاذ خواهند کرد. علاوه بر این، بحث ژرف تر در بین اعضای هیئت مدیره های بزرگ، ممکن است منجر به احتمال بالاتری شود که بر اساس آن، پروزه های نامطلوب، رد خواهند شد. بر مبنای این بیانات، انتظار داریم که هیئت مدیره های بزرگ تر، دارای پویاشناسی هیئت مدیره بهتری باشند که تاثیرگذاری هیئت مدیره نسبت به بازدهی سرمایه گذاری را تحریک می کند.

استقلال هیئت مدیره، از سوی دیگر، در ارتباط با این پیشنهاد است که اکثریت هیئت مدیره یک نهاد رسمی باید مدیران مستقلی باشند. در این مطالعه، تصریح می کنیم که یک هیئت مدیره با مدیران مستقل، پویاشناسی هیئت مدیره را به دو روش شکل خواهد داد. نخست، هیئت مدیره دارای سهم بزرگ تری از مدیران مستقل، احتمالاً با توجه به سوابق مدیران، نامتجانس است و بنابراین، محدوده گسترده تری از دیدگاه ها را ارائه می کند و مجموعه وسیع تری از موقعیت های سرمایه گذاری برای بحث هیئت مدیره فراهم می آورد. دوم، عنوان می کنیم که ورود مدیران مستق تر به هیئت مدیره ممکن است اولویت خطر مدیران را با سهامداران همراستا نماید، درنتیجه پویاشناسی هیئت مدیره را بهتر می کند و از محافظه کاری مدیریتی که یک "قاتل خاموش" پروژه های پرخطر ولی ممکن است، جلوگیری می نماید. مطالعات اخیر همچنین دریافتند که مدیران بیرونی، پروژه های نوآورانه پرخطر را ترغیب می کنند.

سپس، سهامداری مدیر همچنین برای احاطه بر سطح پویاشناسی هیئت مدیره در نظر گرفته می شود. هیلمن و همکارانش تصریح می کنند که تعلق خاطر مدیران به شرکت، چه به عنوان مدیر و چه به عنوان سهامدار، روی عملکرد آنها در هیئت مدیره تاثیرگذار است. سهامداری در یک شرکت که مدیران برای آن کار می کنند، احتمالاً تعلق خاطر آنها به نقش مدیر را تضعیف می کند و تعلق خاطر آنها به نقش سهامدار را تقویت می نماید که این امر منجر به راهبردهای سرمایه گذاری برای تمرکز بر ایجاد ارزش بلندمدت و رقابت نسبت به عملکرد مالی نزدیک می شود. مطابق با این بیان، یرماک نشان می دهد که سهامداری مدیر، اثر مثبتی بر عملکرد شرکت دارد. همچنین باگات و بولتون دریافتند که ارزش دلاری مالکیت سهام مدیر، به طور مستقیم در ارتباط با اجرای عملکرد است. به علاوه، شرکت های دارای سهامداری مدیر بزرگ تر، احتمالاً کم تر در سرمایه گذاری های ارزش زدا مشارکت می کنند.

نهایتاً، پویاشناسی هیئت مدیره را از یک منظر جنسیتی بررسی می کنیم. از گذشته در مقالات روانشناسی و رفتار مدیریتی مشخص بوده است که زنان، متفاوت با مردان عمل می کنند. تفاوت های موجود در نگرش بین زنان و مردان بر این امر دلالت دارند که عملکرد آنها به عنوان مدیران یک شرکت ممکن است متفاوت باشد. برای نمونه، زنان ممکن است یک دیدگاه جدید برای موضوعات پیچیده ارائه کنند که بتواند به اصلاح انحرافات اطلاعاتی در فرموله کردن راهبرد برای سرمایه گذاری شرکت کمک کند. مدیران زن در مقایسه با همتایان مرد خود، احتمالاً با نشان دادن رهبری مشارکتی و مهارت های تعاونی، نقش های فعالی در هیئت مدیره به دست می آورند. مطالعات تجربی همچنین دریافته اند که مدیران زن، احتمالاً به می پرسند، در مورد موضوعات بحث می کنند و عموماً شرکت های خود را در استانداردهای اخلاقی بالاتری حفظ می کنند. مطابق با این دیدگاه، مقالات نشان می دهند که مدیران زن، آثار مثبتی روی هیئت مدیره دارند، مانند کاهش تعارض در هیئت مدیره و بهبود سطح ارتباطات عمومی، کیفیت دستآوردها و عملکرد شرکت. بر مبنای این بیانات، مدیران زن، در دیدگاه ما، می توانند پویاشناسی جدیدی به هیئت مدیره تزریق کنند و به طور مثبت روی تصمیمات سرمایه گذاری اثر بگذارند.

 

3. طراحی تجربی

3.1. انتخاب نمونه

نمونه ما همه شرکت هایی را مورد هدف قرار می دهد که در ASX فهرست شده و در دوره زمانی 2001 تا 2014 در استرالیا قرار داشته اند. بانک ها و موسسات مالی، بیمه و شرکت های ایالتی حقیقی، از نمونه گیری خارج شده اند، چون الگوهای سرمایه گذاری آنها ذاتاً متفاوت با شرکت های سایر کشورهاست. ما همچنین مشاهدات دارای مقادیر مخدوش و مشاهدات موجود در بخش های دارای کم تر از 20 مشاهده در سال را از نمونه گیری خارج کردیم. نمونه نهایی شامل 6020 مشاهده بود که 867 شرکت را از سال 2001 تا سال 2014 پوشش می داد. داده های مالی، از DatAnalysis جمع شده اند در حالی که اطلاعات حاکمیتی شرکتی، از SIRCA گرفته شده اند. جدول 1، فرآیند انتخاب نمونه را نشان می دهد.

 

3.2. مدل تجربی

ما از سبک های مدیریتی مختلف، تنوع دانش هیئت مدیره و حق تصرف هیئت مدیره برای ساخت یک پارامتر ترکیبی گسسته برای پتانسیل هیئت مدیره استفاده می کنیم، در حالی که همچنین از فعالیت هیئت مدیره، اندازه هیئت مدیره، استقلال هیئت مدیره، سهامداری مدیر و تنوع جنسیتی برای ساخت یک پارامتر ترکیبی گسسته برای پویاشناسی هیئت مدیره استفاده می نماییم. هر یک از این هشت ویژگی هیئت مدیره، بر حسب شرکت-سال اندازه گیری می شود. سپس هر یک از این ویژگی های هیئت مدیره، در چندک هایی در هر کسب و کار و سال، رده بندی می شوند. مشاهدات موجود در بالاترین چندک ها، با نمره 5 مشخص می شوند و به همین ترتیب، در حالی که مشاهدات موجود در پایین ترین چندک ها با نمره 1 مشخص می شوند (به جز تنوع دانش هیئت مدیره که به صورت عکس نمره گذاری می شود به طوری که مشاهدات موجود در پایین ترین (بالاترین) چندک ها، با نمره 5 (1) مشخص می شوند). نمرات، در سه (پنج) پارامتر بر حسب شرکت-سال برای پتانسیل هیئت مدیره (پویاشناسی هیئت مدیره) جمع بندی می شوند به طوری که هر یک از شرکت ها بتواند محدوده ای از 3 تا 15 (5 تا 25) برای پتانسیل هیئت مدیره (پویاشناسی هیئت مدیره) دریافت کند. ما سپس از سرمایه گذاری غیر عادی در پارامترهای ترکیبی پتانسیل (POTENTIAL) هیئت مدیره و پویاشناسی (DYNAMICS) هیئت مدیره صرف نظر می کنیم که در زیر ارائه شده است:

 

که در آن، ABINV، سطح سرمایه گذاری غیر عادی را اندازه گیری می کند؛ POTENTIAL در ارتباط با سطوح پتانسیل هیئت مدیره است؛ و DYNAMICS در ارتباط با سطوح پویاشناسی هیئت مدیره است. CONTROL نشانگر مجموعه ای از متغیرهای کنترلی است که ممکن است روی تصمیمات سرمایه گذاری شرکت اثر بگذارند. تعاریف و اندازه گیری همه این متغیرها، در ضمیمه فهرست شده اند.

سطح سرمایه گذاری غیر عادی (ABINV) نشان دهنده تفاوت بین سطح سرمایه گذاری واقعی شرکت و سطح سرمایه گذاری مورد انتظار است. برای محاسبه ABINV، از مدل سطح سرمایه گذاری مورد انتظار تعدیل شده ارائه شده توسط بائه و همکارانش استفاده می کنیم که در آن، یک سطح سرمایه گذاری مورد انتظار به عنوان تابعی از موقعیت های سرمایه گذاری یک شرکت، جریان نقدی در حال کار و رشد شرکت در نظر گرفته می شود. مقادیر باقیمانده از این مدل، یک پروکسی مختص شرکت برای بازدهی (یا عدم بازدهی) سرمایه گذاری هستند که به عنوان سرمایه گذاری غیر عادی شناخته می شوند. در این مدل، Q توبین، به عنوان یک پروکسی برای موقعیت های سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرد و نرخ رشد دارایی برای پروکسی رشد شرکت استفاده می شود. مدل سطح سرمایه گذاری مورد انتظار تعدیل شده به این صورت نوشته می شود

 

که در آن، INV، کل سرمایه گذاری یک شرکت است؛ TOBINQ، Q توبین است؛ Quartile2، Quartile3 و Quartile4، متغیرهای معرفی هستند که برابر 1 می باشند اگر TOBINQ، به ترتیب در چندک های دوم، سوم و چهارم از توزیع بخش-سال خود باشد؛ CFO جریان نقدی در حال کار است؛ و GROWTH، نرخ رشد دارایی می باشد.

مطابق با کار بائه و همکارانش، متغیر وابسته اولیه در این مطالعه، مقدار مطلق سرمایه گذاری غیر عادی (|ABINV|) است. ما بنابراین، INV موجود در سرمایه گذاری بالا (ABINV 0) و سرمایه گذاری پایین (ABINV < 0) از هم جدا می کنیم تا اثر تاثیرگذاری هیئت مدیره بر هر یک از موقعیت ها را به طور جداگانه ارزیابی کنیم.

ما همچنین عواملی را که قبلاً نشان داده شده است که در ارتباط با بازدهی سرمایه گذاری شرکت هستند، کنترل می کنیم. این عوامل عبارتند از مالکیت سهامدار اصلی (SUBSHA)، کیفیت گزارشدهی مالی (FRQ)، ملموس بودن (TANGI)، فرار بودن جریان نقدی در حال کار (VOL_OCF)، فرار بودن فروش (VOL_S)، فراوانی افت (LOSS)، چرخه عملیات (CYCLE)، اندازه شرکت (FSIZE)، خطر ورشکستگی (Z_SC)، فرار بودن سرمایه گذاری (VOL_INV)، وام گیری (LEV) و نقدینگی (CASH).

 

4. نتایج

4.1. آمار توصیفی

آمار توصیفی در جدول 2 ارائه شده است. میانگین (میانه) سرمایه گذاری غیر عادی (ABINV) در بین همه شرکت-سال ها، 001/0- (011/0-) است که نشان می دهد که الگوی سرمایه گذاری کلی، یک سرمایهر گذاری پایین خفیف است. در رابطه با ویژگی های هیئت مدیره که برای اندازه گیری پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره مورد استفاده قرار می گیرند، جدول 2 نشان می دهد که شرکت های نمونه ما میانگین (میانه) اندازه شرکت برابر 9/5 (شش) عضو دارند. بزرگ ترین هیئت مدیره، 13 عضو دارد در حالی که کوچک ترین هیئت مدیره، سه عضو دارد. به طور میانگین، مدیران مستقل، 6/56% (60%) از هیئت مدیره را به خود اختصاص می دهند. با این حال، برخلاف پیشنهاد ASX برای اکثریت مدیران مستقل، بیش از 25% از شرکت های نمونه، کم تر از 50% مدیران مستقل دارند. هیئت مدیره های شرکت های نمونه، میانگین 778/2 (میانه = 3) نوع مختلف از متخصصین را دارا هستند. هر ساله، آنها به طور میانگین، 56/9 (میانه = 17/9) جلسه هیئت مدیره برگزار می کنند. همان طور که توسط داده ها مشخص شده است، مدیریت های مختلفی در استرالیا رایج هستند. به طور میانگین، هر مدیر حاضر در نمونه، 23/1 مدیریت بیرونی دارد (میانه = 14/1). در هیئت مدیره های دارای مدیریت های متفاوت تر، هر مدیر، 67/3 مدیریت بیرونی دارد. هیئت مدیره ها یک میانگین حق تصدی هیئت مدیره برابر 59/6 (میانه = 81/5) سال دارند، در حالی که بلندمدت ترین حق تصدی هیئت مدیره، 37/18 سال بوده و کوتاه ترین آن، 09/1 سال است. شرکت های نمونه، میانگین سهامداری مدیر برابر 2/15% (میانه = 1/7) دارند. نمایندگی مدیران زن در هیئت مدیره های شرکت های نمونه نیز غیر متداول است، به طوری که میانگین نمایندگی مدیر زن فقط 4/4% است. کم تر از 25% شرکت ها، مدیران زن در هیئت مدیره های خود دارند.

هنگامی که یک پارامتر ترکیبی گسسته برای پتانسیل هیئت مدیره دارای بیشینه مقدار 15 و کمینه مقدار 3 می سازیم، جدول 2، نشان می دهد که شرکت های نمونه ما میانگین نمره 9 دارند که نشان می دهد که سطح پتانسیل هیئت مدیره، متوسط است. به طور مشابه، یک پارامتر ترکیبی گسسته برای پویاشناسی هیئت مدیره همچنین به بیشینه مقدار 25 و کمینه مقدار پنج ساخته می شود. ما درمی یابیم که میانگین نمره برای پویاشناسی هیئت مدیره، 13 است که نشان می دهد سطح پویاشناسی هیئت مدیره، متوسط تا کم است. سطح پایین پویاشناسی هیئت مدیره می تواند متناسب با حضور پایین مدیران زن در هیئت مدیره، جلسات کم هیئت مدیره و سهم اصلی شرکت های نمونه ای باشد که کم تر از 50% مدیر مستقل دارند. دانستن سطوح پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره، مهم است زیرا این سطوح، کلیدهایی برای تاثیرگذاری هیئت مدیره هستند. هنگامی که سطح یکی از این اعضا پایین باشد یا بالاتر از سطح بهینه نباشد، توانایی هیئت مدیره برای ایجاد ارزش ها، تحمیل خواهد شد.

علاوه بر این، ما همچنین عوامل التهاب واریانس (VIFها) را محاسبه می کنیم و عنوان می نماییم که VIFها برای همه متغیرها، پایین تر از سه بوده و میانگین VIF، 4/1 است. این آزمون، نگرانی چندراستایی موجود در تجزیه و تحلیل داده ها را برطرف می کند.

 

4.2. تجزیه و تحلیل چندمتغیره

4.2.1. نتایج تحلیل رگرسیون

جدول 3، نتایج رگرسیون سرمایه گذاری غیر عادی را برای پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره ارائه می کند. مطابق با انتظارات ما، POTENTIAL به طور معکوس در ارتباط با سرمایه گذاری غیر عادی با سطح معناداری 5% است که از این دیدگاه پشتیبانی می کند که هیئت مدیره های دارای پتانسیل بالاتر می توانند بازدهی سرمایه گذاری شرکت بالاتری ایجاد کنند. هنگامی که سرمایه گذاری بالا و سرمایه گذاری پایین را جداگانه ارزیابی می کنیم، نتایج نشان می دهند که پتانسیل هیئت مدیره به طور معکوس در ارتباط با سرمایه گذاری بالا (برای ABINV 0, β1 = 0.003) و نه با سرمایه گذاری پایین (برای ABINV < 0, β1 = 0.000) است که نشان می دهد نتیجه اصلی، توسط نقش پتانسیل هیئت مدیره در تحمیل کردن سرمایه گذاری اضافی برای شرکت ایجاد می شود.

آثار پویاشناسی هیئت مدیره روی بازدهی سرمایه گذاری در ضریب DYNAMICS (مثلاً β2) نشان داده می شوند. مطابق با پتانسیل هیئت مدیره، همچنین مشخص شده است که پویاشناسی هیئت مدیره به طور معکوس با سرمایه گذاری غیر عادی با سطح معناداری 1% در ارتباط است. با این وجود، به جای تحمیل کردن سرمایه گذاری اضافی شرکت، پویاشناسی هیئت مدیره، نقش های بیشتری در جلوگیری از سرمایه گذاری پایین بازی می کند. ما دریافتیم که شرکت ها سرمایه گذاری غیر عادی منفی پایین تری نشان می دهند، هنگامی که پویاشناسی هیئت مدیره، بالاتر باشد (برای ABINV < 0, β1 = 0.001). ما کسب و کار و آثار ثابت سالیانه را در همه رگرسیون ها کنترل می کنیم. درکل، یافته شواهدی تجربی ارائه می کنند که از این گزاره ما پشتیبانی می نماید که پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره باعث تاثیرگذاری هیئت مدیره در بازدهی سرمایه گذاری در شرکت می شود.

مطالعات پیشین درباره مالیه شرکتی، یک رابطه غیر خطی بین ویژگی های هیئت مدیره و عملکرد شرکت گزارش می کنند. برای ارزیابی اینکه آیا پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره نیز آثار غیر خطی بر بازدهی سرمایه گذاری دارند یا خیر، مجذور عبارات POTENTIAL و DYNAMICS را در رگرسیون وارد می کنیم تا ببینیم آیا ضرایب آنها از نظر آماری، معنادار هستند یا خیر. نتایج در جدول 4 ارائه شده اند. مطابق با یافته های اصلی، پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره، به طور معکوس با سرمایه گذاری غیر عادی در ارتباط هستند. با این حال، مجذور عبارات آنها، یعنی SQ_POTENTIAL و SQ_DYNAMICS، از نظر آماری، معنادار هستند که نشان می دهد یک رابطه غیر خطی وجود ندارد. درکل، یافته های ما نشان می دهند که آثار پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره روی بازدهی سرمایه گذاری، مثبت و خطی هستند.

 

4.2.2 بررسی های استحکام داده ها

ما دو آزمون حساسیت انجام دادیم تا روایی یافته های خود را بررسی کنیم. در اولین آزمون، نتایج رگرسیون را پس از قرار دادن داده های سال 2008 مورد ارزیابی مجدد قرار دادیم تا اثر احتمالی بحران مالی جهانی بر بازدهی سرمایه گذاری در شرکت را از مطالعه خارج کنیم. مطابق با یافته های اصلی، پنل الف از جدول 5 نشان می دهد که پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره، مرتبط با بازدهی سرمایه گذاری شرکت هستند.

در آزمون دوم، از دو اندازه گیری جایگزین برای سرمایه گذاری غیر عادی شرکت استفاده می کنیم تا ببینیم آیا نتایج اصلی، همچنان برقرار هستند یا خیر. مقدار جایگزین اول، مدل سطح سرمایه گذاری مورد انتظار اصلی است که توسط مک نیکولز و استابن برای محاسبه بازدهی سرمایه گذاری ارائه شده است.

این مدل، به صورت زیر ارائه می شود:

(3)

INVi,t+1 = β0 + β1TOBINQi,t + β2CFOi,t + є

که در آن، INV، سرمایه گذاری کل یک شرکت است؛ TOBINQ، Q توبین است؛ و CFO، جریان نقدی در حال کار است. باقیمانده های رگرسیون به عنوان مقدار ABINV متغیر مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که در پنل ب از جدول 5 نشان داده شده است، این نتایج، مطابق با نتایج آزمون اصلی هستند. پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره به طور عکس مرتبط با سرمایه گذاری غیر عادی هستند که نشان می دهد پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره در ارتباط با موفقیت بلندمدت یک شرکت هستند.

مقدار جایگزین دیگر برای سرمایه گذاری غیر عادی، استفاده از اقلام صفحه تعادل برای ساخت این پارامتر است. تحت رویکرد صفحه تعادل، سرمایه گذاری کل، به صورت تغییر خالص در PPE خالص مقیاس گذاری شده توسط دارایی های کل تعریف می شود. سپس، ABINV متغیر را مجدداً تولید می کنیم و رگرسیون ها را مجدداً انجام می دهیم. نتایج ارائه شده در پنل پ از جدول 5، قویاً مطابق با نتایج آزمون اصلی هستند. درکل، آزمون های استحکام داده ها تایید می کنند که یافته های این مطالعه، مستحکم و غیر حساس به اندازه گیری های مختلف سرمایه گذاری غیر عادی شرکت هستند.

 

4.2.3. مسئله درونزایی

رگرسیون های مجذور حداقلی معمولی (OLS) استفاده شده در آزمون اصلی، فرض می کنند که نسبت های هیئت مدیره، برونزا هستند. ولی، ممکن است که موفقیت بلندمدت یک شرکت بتواند به طور معکوس، روی ساختار هیئت مدیره و بنابراین، روی تاثیرگذاری هیئت مدیره اثر بگذارند. لذا، ما از روش لحظات تعمیمی (GMM) استفاده می کنیم تا مسئله درونزایی احتمالی را بررسی نماییم. GMM از کار چنگ و همکاران و انجی استفاده می کند که بیان می نماید که در مقایسه با رویکرد مجذورات حداقلی دومرحله ای (2SLSGMM، بهتر است، چون نیازمند اطلاعات در مورد توزیع دقیق اختلالات نیست و برای هتروسکداستیسیتی و یا خودتصحیحی شکل ناشناس، مستحکم است.

سیستم زیر برای معادلات همزمان، بدین صورت تخمین زده می شود:

 

در معادله 4، سرمایه گذاری غیر عادی به صورت تابعی از متغیرهای یکسان بیان می شود که برای اندازه گیری پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره در معادله 1 مورد استفاده قرار می گیرند. از معادله 5، فرض می کنیم که هر یک از نسبت های هیئت مدیره، با موفقیت بلندمدت شرکت و کنترل متغیرهایی که ممکن است روی نسبت هیئت مدیره اثر می گذارند، مرتبط است. نتایج ارائه شده در جدول 6 نشان می دهند که اندازه هیئت مدیره، با تنوع دانش هیئت مدیره و استقلال هیئت مدیره در ارتباط است به طوری که توسط مقالات پیشین بیان شده است، در حالی که استقلال هیئت مدیره، در ارتباط با سهامداری مدیر و تنوع جنسیتی است. این نتایج از این دیدگاه پشتیبانی می کنند که شرکت هایی که سهامداری مدیر اصلی دارند، احتمالاً مدیران مستقلی را تعیین می کنند و هیئت مدیره های بسیار مستقل به دنبال تعیین مدیران زن بیشتری هستند. بسیار مهم است بدانیم که نتایج نشان می دهند که بازدهی سرمایه گذاری شرکت، متاثر از نسبت های هیئت مدیره است که پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره و نه برعکس را شکل می دهد. این موارد، نشان می دهند که نتایج موجود در آزمون اصلی، مستحکم هستند.

 

5. نتیجه گیری

یافته های این مطالعه تایید می کنند که هیئت مدیره ها، نقش مهمی را در تصمیم گیری های سرمایه گذاری در شرکت ها بازی می کنند. تاثیرگذاری هیئت مدیره، تابعی از پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره است. در حالی که دانش، تجربه و شبکه های اجتماعی که مدیران به شرکت می آورند، نشان دهنده پتانسیل هیئت مدیره ها برای حل مسائل است، ولی فرآیندهای درونی در مورد اینکه هیئت مدیره ها چگونه منابع را قادر می سازند تا به طور موثری مورد استفاده قرار گیرند، برای هیئت مدیره ها به منظور تولید پیامدهای سازمانی مثبت، حیاتی هستند. نتایج ما نشان می دهد که پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره در ارتباط با بازدهی سرمایه گذاری شرکت هستند. به طور خاص، عواملی مانند فعالیت های مکرر هیئت مدیره، هیئت مدیره های بزرگ تر، مدیران مستقل تر، مدیران داخلی دارای "پوست بازی" و تنوع جنسیتی بیشتر، هیئت مدیره ها را قادر می سازد تا منابعی مانند مدیران طویل الخدمت دارای زمان و دانش کافی را متحرک کنند. به عنوان یک نتیجه، هیئت مدیره ها ظرفیت تصمیم گیری هایی را دارند که منجر به بازدهی سرمایه گذاری در شرکت می شوند.

نتایج این مطالعه، پیامدهایی عملی برای شرکت ها دارند. نتایج ما نشان می دهند که پتانسیل هیئت مدیره و پویاشناسی هیئت مدیره در ارتباط با تاثیرگذاری هیئت مدیره بوده و به نوبه خود، پیامدهای تصمیمات هیئت مدیره را بهبود می بخشد. بنابراین، هنگام انتخاب اعضای هیئت مدیره و طراحی ساختار هیئت مدیره، نه تنها منابع ارائه شده توسط مدیران باید مورد نظر قرار گیرند، بلکه اینکه عواملی که پویاشناسی هیئت مدیره چگونه می توانند متحرک شوند، ظرفیت هیئت مدیره ها در رابطه با بازدهی سرمایه گذاری شرکت را افزایش می دهد. علاوه بر این، نتایج ما نشان می دهند که سطح پویاشناسی هیئت مدیره در استرالیا نسبتاً پایین است. مدیر کل و سایر اعضای یک هیئت مدیره ممکن است نیاز داشته باشند که در نظر بگیرند که چگونه می توانند پویاشناسی هیئت مدیره را هنگام کار با هم، مانند ارتقای مشارکت و تعهد نسبت به جلسات هیئت مدیره، گسترش کانال های تبادل اطلاعاتی و ترغیب دیدگاه ها و نقطه نظرات مختلف افزایش دهند.

درمی یابیم که نتایج این کار، توسط محدودیت هایی تحت تاثیر قرار می گیرند و بنابراین، مسیرهایی برای پژوهش های آینده نشان می دهند. نخست، ممکن است چند ویژگی دیگر هیئت مدیره وجود داشته باشد که بتوانند پتانسیل هیوت مدیره را ارتقا داده و پویاشناسی هیئت مدیره را میسر کنند. مطالعات آینده می توانند سایر ویژگی های هیئت مدیره را بررسی کنند و درنتیجه، ادبیات موضوع را غنی کنند. دوم، این مطالعه، تاثیرگذاری هیئت مدیره را در تصمیم گیری سرمایه گذاری در شرکت فقط بر اساس داده های حاصل از استرالیا بررسی می کند. پژوهش های اینده ممکن است این موضوع پژوهشی را به سایر کشورها بسط داده یا پرسش مشابهی را در یک محیط بین المللی ارزیابی نمایند.

 

جدول الف.1

متغیر

توصیف

اندازه گیری

متغیرهای وابسته

 

 

|ABINV|

سرمایه گذاری غیر عادی کل

مقدار مطلق باقیمانده های مدل سطح سرمایه گذاری مورد انتظار

ABINV 0

سرمایه گذاری بالا

باقیمانده های مدل سطح سرمایه گذاری مورد انتظار (فقط مثبت)

ABINV < 0

سرمایه گذاری پایین

باقیمانده های مدل سطح سرمایه گذاری مورد انتظار (فقط منفی)

متغیرهای مستقل

 

 

POTENTIAL

پتانسیل هیئت مدیره

مقدار ترکیبی پتانسیل هیئت مدیره با استفاده از مدیریت های چندگانه، تنوع دانش هیئت مدیره و حق تصدی هیئت مدیره

DYNAMICS

پویاشناسی هیئت مدیره

مقدار ترکیبی پویاشناسی هیئت مدیره با استفاده از فعالیت های مختلف هیئت مدیره، اندازه هیئت مدیره، استقلال هیئت مدیره، سهامداران مدیر و تنوع جنسیتی

SQ_POTENTIAL

مجذور عبارت پتانسیل هیئت مدیره

مجذور عبارت پتانسیل هیئت مدیره (مثلاً POTENTIAL * POTENTIAL)

SQ_DYNAMICS

مجذور عبارت پویاشناسی هیئت مدیره

مجذور عبارت پویاشناسی هیئت مدیره (مثلاً DYNAMICS * DYNAMICS)

POTENTIAL_Q1-Q4

ناشناخته های چندک پتانسیل هیئت مدیره

مشاهداتی که بالاترین نمره را در پتانسیل هیئت مدیره دریافت می کنند، در چندک 5 قرار می گیرند در حالی که نمراتی که پایین ترین نمرات را دریافت می کنند، در چندک 1 قرار می گیرند. مشاهدات در چندک ها بر حسب کسب و کار و سال، رده بندی می شوند

DYNAMICS_Q1-Q4

ناشناخته های چندک پویاشناسی هیئت مدیره

مشاهداتی که بالاترین نمره را در پویاشناسی هیئت مدیره دریافت می کنند، در چندک 5 قرار می گیرند در حالی که نمراتی که پایین ترین نمرات را دریافت می کنند، در چندک 1 قرار می گیرند. مشاهدات در چندک ها بر حسب کسب و کار و سال، رده بندی می شوند

MULTI

مدیریت های چندگانه

تعداد پست های اضافی هیئت مدیره که توسط مدیران اشغال می شوند که توسط اندازه هیئت مدیره، مقیاس گذاری می شود

KNOW

تنوع دانش هیئت مدیره

تعداد حوزه های مختلف تخصص در هیئت مدیره

TENU

حق تصدی هیئت مدیره

میانگین حق تصدی همه مدیران در هیئت مدیره

MEET

فعالیت های هیئت مدیره

تعداد جلسات هیئت مدیره در یک سال

SIZE

اندازه هیئت مدیره

تعداد مدیران در هیئت مدیره

INDE

استقلال هیئت مدیره

سهم مدیران مستقل در هیئت مدیره

DIRSHA

سهامداران مدیر

سهم سهام تملک شده توسط مدیران در هیئت مدیره

متغیرهایی برای مدل سرمایه گذاری مورد انتظار

 

 

INV

سرمایه گذاری کل

جریان نقدی خالص در فروش کارخانه، دارایی و تجهیزات () که توسط دارایی های کل، مقیاس گذاری می شود

TOBINQ

Q توبین

مجموع سرمایه بازار و بدهکاری های کل تقسیم شده توسط دارایی های کل

CFO

جریان نقدی در حال کار

جریان نقدی در حال کار

GROWTH

نرخ رشد دارایی

لگاریتم طبیعی نتیجه دارایی های کل در پایان سال t که توسط دارایی های کل در پایان سال t-1 تقسیم می شود

متغیرهای کنترل

 

 

FRQ

انباشته های احتیاطی

انحراف استاندارد باقیمانده های رگرسیون ΔWCt در CFOt، CFOt-1، CFOt+1، ΔSalest و PPE خالص برای سال t-5 تا t-1 که توسط دارایی های کل، مقیاس گذاری می شود

SUBSHA

مالکیت اصلی

درصد سهام کل حفظ شده توسط سهامداران اصلی که بیش از 5% سهام عادی برجسته یک شرکت را در اختیار دارند

FSIZE

اندازه شرکت

لگاریتم طبیعی کل سرمایه بازار

Z_SC

خطر ورشکستگی

Z-Score = 1.2A + 1.4B + 3.3C + 0.6D + 1.0E

A = سرمایه در حال کار تقسیم بر کل دارایی ها

B = دریافتی های حفظ شده تقسیم بر کل دارایی ها

C = دریافتی ها قبل از سود و مالیات تقسیم بر کل دارایی ها

D = ارزش بازاری برابری تقسیم بر کل بدهکاری ها

E = فروش تقسیم بر کل دارایی ها

سرمایه در حال کار = دارایی های کنونی – بدهکاری های کنونی

TANGI

ملموس بودن

PPE خالص تقسیم شده توسط کل دارایی ها

VOL_OCF

فرار بودن جریان نقدی در حال کار

انحراف استاندارد جریان نقدی در حال کار برای سال t-1 تا t-5 که توسط میانگین کل دارایی ها مقیاس گذاری می شود

VOL_S

فرار بودن فروش

انحراف استاندارد فروش برای سال t-1 تا t-5 که توسط میانگین کل دارایی ها مقیاس گذاری می شود

F_AGE

سن شرکت

تفاوت بین تاریخ تعادل و تاریخ فهرست در سال ها

CYCLE

طول چرخه در حال کار

لگاریتم طبیعی مجموع روزهای تبدیل سیاهه و حساب های روزهای تبدیل قابل دریافت

LOSS

تعداد افت ها

متغیر مجهول که برابر یک است اگر درآمد خالص پیش از فوق العاده، منفی و در غیر این صورت، صفر باشد

LEV

وام گیری

کل بدهکاری های تقسیم شده توسط کل دارایی ها

CASH

نقدینگی در دسترس

نسبت نقدینگی به کل دارایی ها

VOL_INV

فرار بودن سرمایه

انحراف استاندارد INVEST برای سال t-1 تا t-5

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی