سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

نمونه ترجمه مقاله با موضوع مدیریت پروژه

سه شنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۱، ۰۳:۱۶ ق.ظ

روش طراحی مناقصه - ساخت، یکی از رایج ترین انواع روش های تحویل پروژه است و زمانی روی می دهد که نمایندگان دانشگاهی با یک معمار برای توسعه اسناد ساخت و یک براورد هزینه اولیه برای کمک به آنها در توسعه بودجه پروژه کلی، قرار داد می بندند. انتخاب معمار ممکن است فرق داشته باشد؛ اکثرا بر اساس یک فرایند مناقصه رقابتی، انتخاب می شوند که عموما بر هزینه های معمار متمرکز است، گرچه در پاره ای از موارد، ممکن است اولویت بر صلاحیت های معمار باشد که در آنجا هزینه به یک دغدغه درجه دوم تبدیل می شود.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت پروژه

 

زمانیکه نقشه های ساختمانی تکمیل شد، به عنوان بخشی از سهم مناقصه رقابتی یک RFP برای پیمانکاران عمومی فرستاده می شود. پیوست 3.1، سوالات مهم برای شمول در RFP را مورد تاکید قرار می دهد تا اطمینان پیدا کند، مالک دارای اطلاعات پیش نیاز برای ارزیابی و رتبه بندی مناقصه ها هست. سپس، پیمانکاران از این نقشه های معماری مقدماتی برای قلمروی خارج از هزینه انجام پروژه استفاده می کنند. آنگاه یک مناقصه یکجا برای مالکان به منظور اجرای پروژه ساختمانی را می نویسیم. پیمانکار در مناقصه، هزینه براورد شده تکمیل پروژه ساختمانی یا نوسازی هم چنین برنامه زمانی حق الزحمه های آنها و مستندات برای صلاحیت هایشان را مشمول می نماید. زمانیکه یک پیمانکار عمومی انتخاب می شود، پیمانکار شروع می کند به استخدام پیمانکاران دست دوم تا مبادلات کاری گوناگون را انجام دهند. آنگاه پروژه ساختمانی یا نوسازی طبق قرارداد امضا شده و نقشه های ساختمانی ساخته می شود که از نازک کاری های معماری منتج می گردد.

کتابخانه نیاز دارد، مساله را در ذهن داشته باشند، زمانیکه برای استفاده از روش طراحی مناقصه ساخت، تصمیم گیری می شود، عموما سه فاز پروژه متوالی وجود دارد: همانطور که از اسم این مدل مشخص است، طراحی، مناقصه و ساخت. این فازها در ذیل به طور دقیق تری مورد بحث قرار می گیرند. زمانیکه روش طراحی مناقصه ساخت مورد بررسی قرار می گیرد یک نماینده دانشگاهی، یک فرد را برای عملکرد به عنوان مدیر پروژه کلی انتخاب خواهد کرد. آنگاه این مدیر پروژه، با کتابخانه برای استخدام معمار و پیمانکار، برای تحویل پروژه همکاری خواهد کرد. مدیر پروژه و معمار، پروژه ساختمانی را مدیریت خواهند کرد و با تیم پروژه برای حصول اطمینان از این مساله همکاری خواهند کرد که ساختمان طبق نقشه های طراحی و مشخصات جلسه مطرح شده در قرارداد بنا می شود. در کل پروژه، معمار و پیمانکار عمومی با هم همکاری خواهند کرد تا اطمینان حاصل نمایند که ساختمان به طور صحیح ساخته می شود. سوالات رسمی یا مسائل ساختمانی تشخیص داده شده توسط مدیر پروژه از طریق یک "درخواست برای اطلاعات" (RFP) کتبی رسمی  مورد بررسی قرار می گیرد که توسط پیمانکار عمومی به معمار منتقل می شود. معمار باید به این سوالات رسمی کتبی پاسخ دهد تا اطمینان پیدا کند که پیمانکار قلمروی کامل پروژه و مسائل ویژه ای که ممکن است پدید آید را درک می کند.

این فرایند RFI، به عنوان یک روش بررسی و تعادل بین معمار و پیمانکار عمومی عمل می کند زیرا هر یک، یک عضو تیم طراحی هستند و به طور مستقل برای مالک پروژه کار می کند. با این حال، اگر تعارضی پدید آید، مدیر پروژه باید به عنوان یک واسطه بین این دو طرف، عمل کند. زمانیکه پروژه تکمیل می شود، مدیر پروژه، بازدیدهای متعددی را برنامه ریزی خواهد کرد که بر روی ساختمان انجام می شود تا اطمینان حاصل شود، پروژه طبق اسناد ساختمان، انجام شده است و تمامی شرایط لازم نظام نامه ساختمان فدرال، ایالت، شهر و دانشگاه را تامین می کند.

مزیت اصلی روش طراحی مناقصه ساخت این است که ساختمان در پایین ترین هزینه، ارائه خواهد شد. با این حال، هم چنین ممکن است یک عیب محسوب شود زیرا اعطا به پایین ترین پیشنهاد کننده داده می شود و ضرورتا بر اساس صلاحیت های شرکت تعیین نمی شود. ساخت یک تاسیسات ذخیره سازی را تصور نمایید که به یک ساختمان با دیوار کج نیاز دارد و یک شرکت ساختمانی بکار گرفته می شود که هرگز ساختمانی را نساخته است که از پنل های بتنی دیوار کج نساخته است؟ یک راه کاهش این مساله، تصمیم گیری درباره این است، قبل از اینکه مناقصه ها باز شوند، مصاحبه ها اجرا خواهند شد، که در آنجا شرکت ها بر اساس ماتریس پیش بینی شده هم با هزینه و هم صلاحیت ها به عنوان مبنایی برای مصاحبه ارزیابی خواهند شد. نسبتا استاندارد است که شرکت های مناقصه کننده، مراجع و نمونه هایی از آثار قبلی مربوط به مناقصه پروژه را ارائه نمایند. این امر به مالک اجازه می دهد نه تنها پیمانکار را ملاقات نموده بلکه اطمینان حاصل نماید که پیمانکار برای اعطاء پروژه ذی صلاح است.

پیرو یک استاندارد مناقصه پایین ترین هزینه، پیمانکار عمومی هم چنین احتمالا برای پایین ترین پیمانکاران دست دوم ممکن، پیشنهاد مناقصه می دهد. در یک بازاری که مازاد پیمانکاران دست دوم وجود دارد، ممکن است مناقصه ها، پایین تر باشند، به این ترتیب پیمانکار دست دوم می تواند این شغل را حفظ نماید. در ابتدا، ممکن است برای پروژه، مفید به نظر برسد، اما شاید بر کیفیت پروژه ساختمانی اثر بگذارد زیرا هزینه پیمانکار دست دوم نسبت به صلاحیت ها به عنوان عامل تعیین کننده محسوب می شود. با این حال، زمانیکه پیمانکاران دست دوم زیاد مورد تقاضا قرار دارند، ممکن است مناقصه ها، بالاتر باشند و پیمانکاران عمومی ممکن است برای یافتن پیمانکاران دست دومی که بتوانند مبادلات خاصی را انجام دهند، در کشمکش قرار داشته باشند.

یک نقص دوم که روش طراحی مناقصه ساخت را احاطه می کند این است که پیمانکار، دیر به پروژه می رسد و فرصت ارائه بازخور در طول فاز طراحی را از دست خواهد داد. این مساله ممکن است به طور بالقوه، پروژه ساختمانی را کند نماید زیرا پیمانکار نیاز دارد به RFI رسمی ارسال شده برای معماران متکی باشد و اگر تغییرات در طراحی لازم باشد، "تغییر سفارشات" برای مواد یا افزایش هزینه ها لازم است بایگانی و تایید شود. اگر هزینه تایید نشود، پروژه به تعویق خواهد افتاد زیرا معماران باید اسناد ساختمانی را برای تامین یا کاهش هزینه های جدید اصلاح نمایند.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت پروژه

3.1.2 روش طراحی ساخت

بر خلاف روش تحویل پروژه طراحی مناقصه ساخت، روش تحویل پروژه طراحی ساخت، هم معمار و هم پیمانکار را به طور همزمان به عنوان یک واحد - تیم طراحی ساخت به پروژه می آورد. مدیر پروژه که عموما یک نماینده دانشگاه است، همراه با کتابخانه، یک برنامه مفهومی را برای پروژه در کنار شرایط لازم عملکرد پروژه گسترش خواهد داد که به طور واضح بیان شده اند. این برنامه مفهومی، برای درخواست مناقصه ها را برای عموم از تیم های طراحی ساخت منتشر خواهد شد که نه تنها ساخت بلکه طراحی پروژه را انجام می دهند. این تیم طراحی ساخت، نه تنها از معمار، بلکه مهندسین، مشاورین و پیمانکار عمومی تشکیل می شود که تحت یک قرارداد برای ارائه خدمات طراحی و ساخت بر روی پروژه همکاری می کنند.

ممکن است، سازمان حاکمه تصمیم بگیرد، این نوع سیستم تحویل پروژه را برگزیند اگر یک نقطه واحد مسئولیت را برای پروژه بخواهد، که تعهد زمانی اش به فرایند ساخت را به حداقل می رساند. برخلاف روش طراحی مناقصه ساخت که در آنجا خدمات طراحی ساخت برای پروژه به طور مجزا مدیریت می شوند و به نقش های مجزا (یعنی معمار و پیمانکار عمومی)، قراردادها و دستورالعمل، توزیع می شوند، کل فرایند ساخت در یک پروژه طراحی ساخت، مسئولیت پیمانکار عمومی است. نه تنها پیمانکار، همه مسئولیت را برای سازمان دهی پیمانکاران دست دوم لازم برای ساخت پروژه قبول خواهد کرد بلکه پاسخگوی کل خدماتی است که تیم طراحی انجام می دهد اعم از اسناد، بودجه و زمانبندی.

یک مزیت این روش این است که دانشگاه می تواند هزینه های خود را با کاهش تعهد زمانی مدیر پروژه خود، به ساخت پروژه به حداقل برساند. با این حال، این صرفه جویی های هزینه ای ممکن است با کاهش شرایط لازم مناقصه، مطرح شود. همانطور که در بالا ذکر شد، فرایند طراحی ساخت، " استفاده از یک محل برای ارائه چند سرویس" است که در آنجا، تنها یک مناقصه برای هم معماری و هم ساخت از هر تیم کامل، مورد نیاز است، نه دو مناقصه مجزا آنطور که در روش طراحی مناقصه ساخت دیده می شود. این جنبه در روش طراحی ساخت میتواند به مناقصه های بالاتری منجر شود، همانطور که پیمانکار عمومی و معمار برای ایجاد یک مزایده با هم همکاری می کنند. یک مزیت این است که داشتن یک تیم متحد که از شروع پروژه با هم همکاری می کنند به ارتقاء همکاری و کار تیمی کمک خواهد کرد. این اتحاد به خط جریان پیشرفت ساختمان و ایجاد یک پروژه مقرون به صرفه تر با تغییر سفارشات معدودتر کمک خواهد کرد. یک سازش شایان ذکر در سیستم روش طراحی ساخت، فقدان بررسی و تعادل های توسعه یافته از طریق فرایند RFI یافت شده در یک روش طراحی مناقصه ساخت است. پیمانکار و معمار برای ارائه یک توصیه متحد به مالک به جای کارکردن به طور مستقل و منصفانه با هم همکاری می کنند.

3.1.3 مدیر ساختمان در خطر

یک سیستم روش تحویل پروژه سوم، مدیر ساختمان در خطر (CMaR) است که در آنجا مالک یک شرکت مجرب را به کار خواهد گرفت تا به عنوان نماینده اش در طول فاز پیش توسعه  پروژه ساختمانی یا نوسازی کار کند. مدل مدیر ساختمان، به مالک اجازه می دهد، بسیاری از فرایندهای طراحی ساخت را بکار گیرد اما اجازه می دهد مدیر ساختمان به عنوان مشاور یا عامل آنها عمل کند در حالیکه هم قرار داد طراحی و هم ساخت را به طور مجزا نگه می دارد. CMaR، شخص مسئول تحویل پروژه نهایی است. این فرد نیاز دارد اطمینان حاصل نماید که یک فرایند مناقصه رقابتی بدست می آید و به مناقصه های متعدد برای ارائه شدن از همه پیمانکاران دست دوم نیاز خواهد داشت. همه مناقصه ها طبق صلاحیت های متقاضی انتخاب می شوند و سپس هزینه برای انجام آن کار مد نظر قرار می گیرد. در طول مذاکرات صورت گرفته با پیمانکاران دست دوم، به دنبال بهترین شیوه، CMaR می کوشد، پیمانکاران دست دوم را به موافقت بر سر حداکثر قیمت برای خدمات خود وا دارد.

یک مزیت روش پروژه CMaR این است که به تیم کامل اجازه می دهد، در این فرایند نسبت به روشهای دیگر پروژه، زودتر آگاه شود. این امر منجر به جریان آزاد اطلاعات و بازخور زود هنگام تر بین همه اعضاء تیم پروژه در فاز طراحی پروژه می شود که یک انتقال کوتاه تر و هموارتر از فاز طراحی به ساخت را میسر می سازد و نه تنها در زمان بلکه در پول، صرفه جویی می کند. با این حال، یک نقص استنباط برای روش CMaR، این است که قبل از یکپارچه کردن حداکثر قیمت برای تکمیل پروژه، ممکن است یک اندازه گیری از عدم اطمینان در اسناد قرارداد در زمینه قلمرو کامل پروژه وجود داشته باشد. این عدم اطمینان ممکن است، سبب سردرگمی شود زمانیکه پیمانکاران بر روی پروژه مناقصه می کنند زیرا امکان دارد، قلمروی کامل پروژه را درک نکنند و در نتیجه ممکن است، پیمانکاران حداکثر قیمت تضمین شده برای تکمیل پروژه واقعی را از همه، کمتر قیمت بدهند. اگر این مورد وجود داشته باشد،  ممکن است، مالک، مسئول هر گونه محرومیت یا ابهامی در اسناد قرارداد باشد.

مزیت دیگر مدل CMaR این است که مدیران پروژه ممکن است نیاز داشته باشند، CMaR هم چنین مسئولیتی فراتر از تنها قراردادها و بودجه پروژه را بر عهده گیرد؛ آنها ممکن است خطوط زمانی طرح ریزی شده را مدیریت کرده و زمانبندی های ساختمانی را متعادل سازند. هم چنین ممکن است به CMaR برای استفاده از نرم افزار مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) نیاز داشته باشند، به این ترتیب همه اعضاء تیم به همه فایل ها و داده های ضروری برای میسر نمودن تصمیمات دقیق و کنونی در زمینه پروژه ساختمانی دسترسی داشته باشند. BIM، همه نمایشها و مشخصات دیجیتالی مربوط به یک پروژه را که بعدا مورد اشاره قرار خواهد گرفت، فهرست می کند.

زمانیکه تصمیمی در مورد نوع روش تحویل پروژه ای گرفته می شود که هیات حاکمه سازمان از آن استفاده خواهد کرد، آنگاه درک مراحل انفرادی فرایندهای ساختمان خودش از پیش توسعه تا پذیرش ساختمان تکمیل شده، ضروری است. گرچه روش تحویل پروژه، مسئولیت های تیم پروژه را در سرتاسر مراحل پروژه توصیف می کند، خود این مراحل و نقش کتابخانه در این مراحل هم برای شناخت، حیاتی هستند.

3.1.4 مراحل فرایند ساختمان

انبوهی از مراحل برای هر پروژه ساختمانی وجود دارد و هر فازی توسط روش تحویل پروژه انتخاب شده، هدایت خواهد شد. با وجود مراحل دقیق ایجاد شده توسط روش تحویل برنامه ریزی شده، سه فاز کلی برای هر پروژه ساختمانی وجود دارد که کتابخانه ها و دانشگاه ها نیاز دارند، پیش از در نظر گرفتن یک پروژه ساختمانی درک کنند: توسعه طراحی و شماتیک، تدارکات و ساخت.

معمار، اغلب عضو تیم مسئول سرپرستی فرایند طراحی شماتیک است. طراحی شماتیک، خلق نقشه ها و طرح بندی محل و سیستم های عملیاتی کامل ساختمان است. شامل طراحی های ساختاری مقدماتی، مکانیکی، برقی و شهری هر فضای درون ساختمانی میشود که در حال ساخت یا نوسازی است اما فقط به همین موارد محدود نمی شود. لازم است تمامی اطلاعات لازم مربوط به خود تاسیسات ذخیره سازی به معمار داده شود، به طور خاص مشخصات لازم برای واحدهای قفسه بندی که مورد استفاده قرار می گیرند و ظرفیت لازم بر حسب ارتفاع، حجم و وزن در کنار شرایط لازم گرمایش، هواسازی و تهویه مطبوع (HVAC). مسائل حریق، دوام و ایمنی مربوط به آب پاش ها و خروجی های حریق هم باید در نقشه ها مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز به تایید شرکت بیمه ای برسد که ساختمان را تحت پوشش قرار می دهد. لازم است، کلیه اسناد طراحی، توسط همه اعضای تیم، مورد نقد و بررسی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که چیزی از قلم نیفتاده است. مشاورین ساختمان، علائق مالک را نشان می دهند که اغلب برای نقد و بررسی نقشه ها مطرح می شوند، تا اطمینان ایجاد شود که همه نازک کاری ها، مقررات مرتبط لازم را تامین می کنند. در طول این فاز، هم چنین غیرعادی نیست که این طراحی ها به تایید هیات حاکمه کلی برسد تا اطمینان حاصل گردد، مقررات معماری و شرایط لازم نقشه کشی سایر ساختمان ها در موقعیت مکانی مورد نظر را تامین می کند. دانشگاه های دارای یک طرح مادر پردیس دانشگاه تمایل دارند یک رنگ، چشم انداز و حس سازگار با ساختمان های روی پردیس داشته باشند.  در نتیجه، هیات حاکمه دانشگاه، عموما حرکت به سوی فاز ساخت بدون نقد و بررسی و تایید این طراحی های مقدماتی را تایید نخواهد کرد. تنها زمانیکه نقشه های طراحی شماتیک به تایید تیم پروژه کامل می رسد و تایید اجرایی دریافت شده باشد، فاز طراحی شماتیک، کامل است.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت پروژه

زمانیکه نقشه های طراحی شماتیک تایید شده اند، گام بعدی در فاز پروژه، توسعه طراحی است. در طول این فاز، نقشه های مقدماتی مبتنی بر نقشه های طراحی شماتیک، به طور دقیق گسترش می یابند و برای نشان دادن اطلاعات دانه ای تر درباره ساختمان اصلاح می شوند. معمار یا مدیر ساختمان، بسته به روش تحویل پروژه، کارشناسان طراحی دیگری را برای کمک به توسعه طراحی های شماتیک بیشتر برای تکمیل نقشه های ساختمان و مشخصات فنی به کار خواهند گرفت. این کارشناسان طراحی ممکن است، متشکل از مهندسان مکانیک، برق، لوله کشی یا ساختمان و کارشناسان عمر حریق و ایمنی باشند اما تنها به این موارد محدود نمی شوند. این کارشناسان در نقشه کشی ها، همبخشی خواهند داشت تا جزئیات ساختاری را با ابعاد ویژه ای نشان دهند که به پیمانکاران اجازه می دهند بدانند به عنوان مثال دیوارهای حمال را کجا قرار دهند یا اینکه برای تقویت ساخت سقف، تیرها چطور باید مورد استفاده قرار گیرند. واحدهای قفسه بندی ویژه که در طرح قفسه بندی بکار می روند، شناسایی خواهند شد و اطلاعاتشان در نقشه های توسعه طراحی بیان خواهد شد. مصالح و محصولاتی که برای ساخت ساختمان بکار خواهند رفت یا هر گونه مشخصات  فنی یا محصولات، شناسایی خواهد شد و در سند مشخصات ساخت ضمیمه،  قرار خواهد گرفت. این اطلاعات با قیمتها برای کمک به تصمیم گیری تیم ضمیمه خواهد شد. اگر پروژه برای مناقصه فرستاده شود، نقشه های طراحی و اسناد مشخصات ساخت ضمیمه آن، اغلب به صورت بخشی از بسته مناقصه فهرست می شوند که بخشی از قرارداد پیمانکار برای اثبات کیفیت و هزینه کلی پروژه است.

زمانیکه نقشه های طراحی و اسناد ساخت طبق رضایت کتابخانه و هیات حاکمه اش تکمیل شود، آنگاه این منابع برای انتشار به منظور تبدیل شدن به بخشی از مستندات RFP آماده هستند. RFP، برای همه افرادی که به مناقصه بر روی آن پروژه علاقمند هستند، در دسترس قرار خواهد گرفت. ممکن است مناقصه به دو شکل انجام پذیرد: آزاد یا انتخابی. مناقصه آزاد بدین معنی است که همه شرکت های ساختمانی ذی صلاح، واجد شرایط مناقصه برای قرارداد هستند. مناقصه انتخابی بدین معنی است که تنها تعداد معدودی از شرکت های ساختمانی ذی صلاح از قبل انتخاب شده برای مناقصه بر روی قرارداد، دعوت می شوند. تصمیم گیری راجع به نحوه مناقصه برای قرارداد، اغلب به عهده دفتر تدارکات هیات حاکمه کتابخانه قرار دارد. گرچه یک حساب سرانگشتی اینطور است، هر چه شرکت های بیشتری بر روی قرارداد مناقصه کنند، گزینه های بیشتری به تیم یک پروژه ارائه خواهد شد. برخی ایالت ها یا حوزه های قضائی محلی ممکن است برای فرایندهای مناقصه خود، رهنمودهایی را ایجاد نموده باشند که به اولویت های استخدامی خاصی بپردازند، همانند مشاغل کمتر مورد استفاده به لحاظ تاریخی (HUB) یا استفاده از پیمانکاران دست دوم محلی و عرضه کنندگان مصالح.

زمان تخصیص یافته برای RFP که برای مناقصه، کنار گذاشته می شود، اغلب توسط هیات حاکمه کتابخانه بیان می شود و در پاره ای از موارد از طریق رهنمودهای ایالتی یا فدرال عنوان می شود؛ با این حال، بایستی زمان کافی برای همه طرفین ذی نفع برای بررسی همه منابع، پرسیدن هر گونه سوال شفاف کننده و پاسخ دهی با مناقصه داده شود. یک عضو تیم، عموما یک معمار یا مدیر ساختمان، برای دریافت و بررسی هر گونه سوال مطرح شده از سوی یک مناقصه کننده بالقوه تعیین می گردد. این سوالات به شکل کتبی ارائه می شوند و عینا، پاسخ داده می شوند. زمانیکه تاریخ و زمان انقضا ایجاد شده  فرا می رسد، مناقصه ها به طور کلی و همزمان بررسی می شوند. هر مناقصه ای تحلیل خواهد شد تا اطمینان حاصل گردد که مناقصه ها کامل هستند و شرایط لازم مبنا را تامین نموده اند و بعد همه پاسخ ها به سوالات یافت شده در RFP، امتیاز بندی می شوند و توسط تیم پروژه با استفاده از یک سرفصل مبتنی بر RFP تطبیق داده می شوند. قرارداد تکمیل پروژه به مناقصه کننده ی با بالاترین امتیازات اعطا می گردد.

فرایند RFP، یک فرصت عالی برای کتابخانه برای تاکید بر همه اعضای تیم پروژه است که کتابخانه برای یک ساختمان به چه چیزی نیاز دارد. هم چنین یک فرصت خوب برای تیم پروژه برای گرداوری اطلاعات در زمینه مناقصه کنندگان است تا ببینند کدامیک برای تکمیل پروژه از همه شایسته تر و مناسب تر هستند.

اطلاعات بدست آمده از فرایند مناقصه، به تیم پروژه کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرند آیا شرکت  برای این قرارداد، صلاحیت دارد یا خیر. هر چه شرکت با تاسیسات ذخیره سازی، قوانین و نیازهای دولتی و شرایط لازم کاری هیات حاکمه کتابخانه، آشناترتر باشد، انتقال از مرحله طراحی به مرحله ساخت واقعی، آسانتر خواهد بود. برای کتابخانه و مالک یاداوری این مساله حائز اهمیت است که نباید ملزم به پذیرش شرکت با پایین ترین مناقصه باشند بلکه می توانند شرایط با بهترین صلاحیت ها را مد نظر قرار دهند. چنانچه پاسخ ها به RFP، همگی، قابل قبول فرض شوند، مالک می تواند همه مناقصه ها را رد کند و مجددا قرارداد را به مناقصه بگذارد. با این حال، این مساله همواره بر خط زمانی اثر می گذارد و ممکن است هزینه و تلاش را افزایش دهد.

زمانیکه مناقصه ای پذیرفته شده باشد، مناقصه کننده برنده از اسناد ساخت برای شروع مناقصه قراردادهای انفرادی به پیمانکاران دست دوم برای انجام زیر نهشته ها یا مبادلات کمیسیون برای پروژه استفاده می نماید. برای تاسیسات ذخیره سازی، برخی از زیر نهشته ها ممکن است برای فنداسیون یا دیوارها، قفسه بندی ها، سیستم های حریق، سیستم های HVAC و فولاد، بتنی باشد. در حالیکه ممکن است مدیر ساختمان یا مدیر پروژه، مجرب ترین فرد برای بررسی قراردادهای دست دوم برای سیستم های ساختمانی و سازه ای باشند، برای کتابخانه اصرار بر مصاحبه و تایید قرارداد دست دوم برای واحدهای قفسه بندی، حیاتی خواهد بود.

یک درخواست در RFP اصلی برای داشتن ماکت های قفسه بندی برای دیدن محصول واقعی تضمین خواهد کرد، کتابخانه، محصولی را که انتظار دارد و نیاز دارد، دریافت می نماید.

زمانیکه بفرمایید، برای شروع ساخت، گفته می شود، پیمانکاران دست دوم، کار خود را آغاز می کنند. هر فاز ساخت، توسط تیم پروژه کلی مورد نظارت قرار دارد اما پیمانکار عمومی یا مدیر ساختمان، مسئول حفظ پروژه بر اساس زمانبندی و بودجه است. اغلب، معمار، مسئول بازدید پیشرفت کار است اما هم چنین ممکن است، مالک تصمیم بگیرد، بازرسان ذی صلاحی را برای بررسی پیشرفت پروژه بر حسب کیفیت ساخت و پایبندی به طرح وارد کار کند.

زمانیکه مناقصه اعطا شده است، نقشه های ساختمان و مشخصات فنی نمی توانند بدون یک درخواست تایید "تغییر دستور" کتبی رسمی که توسط یک عضو تیم پروژه آغاز می شود، تغییر یابند. دستورات تغییر، درخواست های اصلاح مکتوب صورت گرفته برای قرارداد مناقصه اصلی قلمداد می شوند. به طور کلی، شخص درخواست دهنده تغییر، پیمانکار عمومی است، اما در صورتی که در جایی مشکلی پدید بیاید که باید سازه فیزیکی ساختمان تغییر یابد، آنگاه ممکن است مالک هم درخواست تغییر بدهد.

خود فاز ساخت به چندین فاز کوچکتر تقسیم می شود، همانند برنامه ریزی مجوزهای ساخت، بستن قرارداد واگذاری های تجاری به پیمانکاران دست دوم و توسعه یک خط زمانی زمانبندی تایید شده، کار با پیمانکاران دست دوم برای گسترش نقشه های خرید، بازدیدها و بازنگری ها و واگذاری ساختمان به مالک.

مرحله نخست فاز ساخت، همه مجوزهای ساخت شهری مورد نیاز برای شروع یک پروژه ساختمانی یا نوسازی را کسب کرده یا برنامه ریزی می کند. ممکن است سطوح مختلفی از اختیار قانونی وجود داشته باشد که به مجوزهای شهر محلی و منطقه ای تا ایالاتی نیاز داشته باشد. حتی شهرداری ها، اغلب به عنوان یک محل برای ارائه چند خدمت، برای دادن مجوز قلمداد نمی شوند؛ پیمانکار باید به هر دفتر صدور مجوز انفرادی یا اجرای قانون مراجعه نماید. در صورت تلاش های ویژه، مجوزها و بازدیدهای اضافی هم ممکن است، لازم باشد؛ برای نمونه، اگر هدف، یک استاندارد محیطی بالاتر همانند مجوز LEED (رهبری در طراحی انرژی و محیط زیست) باشد، آنگاه این هدف باید با برنامه ریزی اولیه در نظر گرفته شود و با هر فاز ساخت مد نظر قرار گیرد. برخی مجوزها ممکن است، چند روز طول بکشند، در حالیکه برخی دیگر ممکن است، ماه ها به طول بیانجامند. لازم است، شروع فرایند درخواست برای مجوزها به سرعت انجام پذیرد و هر گونه ارزیابی ضروری همانند نمونه های خاک و آب، در کنار مطالعات اثر محیط زیست، لازم است با این درخواست بایگانی شود. برای اطمینان از اینکه قوانین شهرداری، در طول ساخت، رعایت می شوند، کارمندان شهرداری که بازرسان ساختمانی ذی صلاح هستند، برای انجام بازدیدهای تصادفی بر روی پروژه، به محل کار اعزام می شوند.

همانطور که در بالا ذکر شد، پیمانکاران دست دوم برای انجام کارهای تجاری ویژه و تخصصی بر روی پروژه به خدمت گرفته می شوند. قراردادشان، عموما به امضای پیمانکار عمومی یا مدیر قرارداد می رسد، بیانگر قلمروی کار کلی خاص اما محدود خواهد بود. زمانبندی برای پیمانکاران دست دوم، مسئولیت پیمانکار عمومی یا مدیر قرارداد خواهد بود، به این ترتیب، پروژه به طور یکنواخت اجرا خواهد شد تا زمانیکه تکمیل شود. این زمانبندی باید تضمین کند پیمانکاران دست دوم، در زمان لازم و به ترتیب صحیح زمانبندی می شوند، به این ترتیب هیچ پیمانکار دست دومی مانع کار پیمانکار دست دوم دیگری نمی شود. پیش از اینکه پیمانکار دست دوم بتواند سهم خود از پروژه را آغاز نماید، لازم است نقشه های خرید خود را ایجاد نمایند. زمانیکه نقشه ها خلق شدند، معمار و مهندسان، آنها را ارزیابی می کنند تا مطمئن شوند، صحیح هستند و بر حسب طراحی پروژه مد نظر، هستند.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت پروژه

زمانیکه پروژه ساختمانی تکمیل شد، یکبار دیگر به طور کلی توسط بازرسان شهرداری یا اجرای قانون مورد بازدید قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود، پروژه، همه شرایط لازم قانونی را رعایت می کند. مالک، با مدیر پروژه یا پیمانکار عمومی، هم چنین ساختمان را برای تایید این مساله بازدید می کنند که آیا ساختمان طبق نقشه های طراحی مورد توافق ساخته شده است و ترتیب دادن این بازرسی تماما از قبل، عاقلانه است تا همه افراد لازمی که نیاز است برای بازدید حضور داشته باشند، بتوانند حضور پیدا کنند. زمانیکه بازدیدها انجام شد و مالک تایید کرد، کار تعریف شده در قرارداد، کامل شده است، ساختمان به کتابخانه، تحویل داده می شود.

فصل 4، به نقاط شروع برای بررسی هنگام ساخت یک تاسیسات ذخیره سازی جدید یا پیشنهاد دادن مجدد یک ساختمان برای ذخیره سازی منابع نگاهی می اندازد و بر بهترین شیوه های ساخت یک تاسیسات ذخیره سازی تاکید خواهد کرد. کتابخانه ها درک این مساله را آغاز خواهند کرد که از یک تاسیسات ذخیره سازی از طریق بررسی موضوعاتی همانند ساخت در برابر پیشنهاد مجدد یک ساختمان قدیمی، کنترل رطوبت و شرایط لازم دمایی، طراحی ساختمان فیزیکی، سیستم های اطفاء حریق و قوانین، در کنار مسائل امنیتی و ایمنی، به چه چیزهایی نیاز خواهند داشت. یک بخش قابل توجه از این فصل، به بررسی گزینه هایی می پردازد که مالک یک کتابخانه با آنها مواجه خواهد شد، زمانیکه درباره واحدهای قفسه بندی تصمیماتی می گیرد و اینکه آنها چطور می توانند در تاسیسات مورد استفاده قرار گیرند. به طور ویژه، بر سیستم های قفسه بندی رباتیک، متحرک و مستقل تاکید خواهد کرد و اینکه طرح بندی، ارتفاع، عمق و وزن آنها زمانیکه با مواد پر می شود بر ساختمان فیزیکی اثر می گذارد.

شاید مهم ترین بعد، ساخت تیم و اطمینان پیدا کردن از این مساله باشد که افراد درستی با تخصص لازم مشغول باشند. تیم باید شامل افرادی باشد که ممکن است فقط در یک مرحله از فرایند، مورد نیاز باشند، هم چنین کسانی که ممکن است در کل کار، درگیر باشند. شناسایی این افراد برای موفقیت پروژه و اثربخشی در حال پیشرفت آن، حیاتی است. افراد درگیر در نقشه کشی پروژه، در موقعیت تعیین نه تنها فرایند و اولویتها بلکه نقش ها و تخصصی هستند که مورد نیاز است- به این خاطر است که تیم نقشه کشی باید به یک شیوه متفکرانه و متعادل و به محض اینکه کتابخانه به طور جدی یک تاسیسات ذخیره سازی از راه دور را در نظر می گیرد، گرد هم بیایند.

3.1.5 تیم نقشه کشی

مالک کتابخانه ای که تصمیم گرفته است، یک تاسیسات ذخیره سازی کتابخانه را بسازد، باید در مورد ترکیب تیم نقشه کشی تصمیم گیری نماید. تیم نقشه کشی از افراد و شرکاء خارجی تشکیل می شود که مسئول و مشغول در کار سرپرستی فرایند ساخت هستند. لازم خواهد بود، نسبت به طراحی مفهومی و برای تداوم مشغولیت خود در طول تکمیل ساختمان، به طراحی مفهومی، داده های ورودی را ارائه بدهند. گرچه مسئولیت های هر عضو تیم ممکن است از طریق روش تحویل پروژه تعیین شود اما نقش های آنها در عین حال در کل بسیاری از مراحل پروژه، تغییر خواهد کرد و داده های ورودی آنها در کل فرایند نقشه کشی و اجرای پروژه، حیاتی خواهد بود. اعضا و نقش های آنها بر روی تیم باید شامل موارد ذیل باشند اما تنها به این موارد محدود نمی شود: کتابخانه، دانشگاه و پیمانکاران عمومی.

3.1.5.1 کارکنان کتابخانه

اعضاء کارکنان کتابخانه، هم چنین ممکن است به عنوان "ارباب رجوع" پروژه دیده شوند. این اعضاء پرسنلی، کسانی هستند که پروژه ساختمانی را شروع کردند، با رسالت کتابخانه آشنایی دارند و دلیل و سودمندی برای ساختمانی که ساخته می شود را به رسمیت می شناسند. این اعضاء تیم باید دارای درک عینی از بار کاری آینده، حجم کار و شرایط لازم تجهیز کارمندان باشند که در ساختمان هنگامیکه ساخته می شود، روی خواهد داد. آنها باید بتوانند، این اطلاعات را برای دیگر اعضای گروه خارج از کتابخانه، تصریح نمایند. اعضاء نمایندگی کتابخانه باید کوچک نگاه داشته شوند و داده های ورودی، سوالات و دغدغه های جمعیت پرسنل کتابخانه عمومی باید از طریق این اعضا برای جلوگیری از صداهای بسیار زیادی که سنگینی می کنند، متمرکز شوند. باید افرادی در این تیم وجود داشته باشند که دارای اختیار برای تصمیم گیری درباره پروژه برای حل سریع مسائل باشند و سرعت حرکت را حفظ کنند. متناوبا، لازم است یک فرایند خطی شکل راه اندازی شده برای کتابخانه وجود داشته باشد تا تاییدات و دستورالعمل های سریع را از سایر تصمیم گیرندگان کسب نماید. مهارتهای اشتغال و ارتباطات برای این اعضا، حیاتی خواهد بود زیرا لازم خواهد بود بتوانند به بقیه کمیته نقشه کشی، شرایط لازم فضای ساختمان را توضیح بدهند. در ذیل، اعضای پرسنل کتابخانه وجود دارد که اعضاء کامل تیم نقشه کشی هستند:

  • مدیر ساختمان آینده: ایشان، فردی هستند که مسئول سرپرستی عملیات روزانه ساختمان خواهند بود. این شخص، مهم ترین شخص در بین تیم پرسنلی کتابخانه است، زیرا کسی خواهد بود که شرایط لازم فضایی را به بهترین شکل، درک خواهد کرد و اغلب از سوی تیم نقشه کشی به عنوان "کارشناس مربوط به این کتابخانه" قلمداد می شود. ممکن است عموما دارای دانش کمی از تاسیسات ساختمانی باشد یا اصلا دانشی نداشته باشد اما دارای درک راسخی است از آنچه مورد نیاز است و باید در تصریح این نیاز به کمیته نقشه کشی کامل، احساس راحتی کند. اغلب، این شخص، کسی است که به پیش نویس اسنادی همانند برنامه احتیاجات، کتب راهنمای پروژه، RFI, RFPs و اسناد مناقصه کمک می کند. زمانیکه نقشه های طراحی شماتیک، در دسترس هستند، این شخص می تواند به بررسی نقشه ها کمک نماید تا مطمئن شود، فضای ساختمان، نیازهای پروژه را تامین خواهد کرد.
  • مدیر تاسیسات کتابخانه: این شخص درباره حفظ کلی ساختمان، امنیت، عمر حریق و مسائل ایمنی که هر کتابخانه ای با آنها مواجه است، شناخت دارد. این فرد، فردی است که نیاز دارد همه نقشه های ساختمانی، شهری، معماری، مکانیکی، برقی، لوله کشی و مخابراتی را بررسی نماید تا اطمینان پیدا کند، آنچه مدیر ساختمان آینده نیاز دارد، در نقشه ها، نشان داده خواهد شد. در کل فرایند ساختمان، مدیر تاسیسات کتابخانه باید به سایر اعضاء تیم پرسنلی کتابخانه اطمینان بدهد آنچه ساخته می شود، با آنچه در نقشه ها یافت می شود، تطبیق دارد.
  • شخص دارای مسئولیت های بودجه ریزی: این فرد، شخصی است که مسئول تضمین دادن این مساله است که محدودیتهای بودجه ای با سایر اعضاء کمیته نقشه کشی، مورد مراوده قرار گرفته است و هر گونه تناقض و ناسازگاری به مدیریت کتابخانه اطلاع داده می شود.

3.1.5.2 پرسنل دانشگاه

اعضاء پرسنلی دانشگاهی تیم نقشه کشی، اغلب به عنوان "پلیس" پروژه قلمداد می شوند. کسانی هستند که تضمین می کنند، آنچه ساخته می شود، نیازهای ارباب رجوع را تامین می کند در حالیکه تضمین می کند، پروژه، مقررات ساختمانی، استانداردهای سازمانی و فرایندهای داخلی لازم را تامین می کند. اغلب، این افراد، کسانی هستند که منسب های مسئول سرپرستی پروژه های ساختمانی را در یک موسسه دانشگاهی بر عهده دارند و کسانی که دارای دانش تخصصی فرایند ساختمان برای این موسسه هستند. در ذیل، اعضاء کارکنان دانشگاهی هستند که باید اعضاء تیم نقشه کشی باشند:

  • مدیر پروژه: این شخص، کسی است که کل پروژه را سرپرستی خواهد کرد. نه تنها انتخاب شرکت های معمار و پیمانکار عمومی را هماهنگ می کند بلکه تضمین می دهد، در طول هر فاز از پروژه، بازرسان همه تخلفات قانونی را بررسی نموده اند و در مراحل مختلف بر روی پروژه به آنها پایان می دهند. مدیر پروژه باید یک شخص قوی و مطمئن باشد که نیازهای مشتری را به طور واضح مورد مراوده قرار داده و در یک برنامه زمانی از پیش تایید شده حفظ نماید.
  • کارشناس ساختمان: این افراد، معمولا مهندسانی هستند که در کل پروژه، برای تخلفات ساختمانی در مسائلی همانند مقررات فدرال و ایالتی اطفاء حریق، مکانیکی، شهری، ساختمانی، برقی و لوله کشی بازرسی انجام می دهند. تضمین می کنند، استانداردهای ساختمانی مربوطه از طریق جاری ساختن نقشه های معمار رعایت می شود تا اطمینان دهند "حوزه تخصص شان" صحیح است و در کل فازهای ساخت، آنچه را ساخته می شود، مورد موشکافی قرار خواهند داد و تضمین می کنند با آنچه معمار رسم کرده است و آنچه آنها تایید نموده اند، مطابقت دارد.
  • سفارش ترجمه تخصصی مدیریت پروژه
  • معمار دانشگاهی: این شخص، کسی است که اغلب، "روکش" فیزیکی ساختمان را تایید می کند تا تضمین کند، رهنمودهای شرایط طراحی معماری دانشگاه را تامین می کند. اغلب، این شخص به رنگ، طراحی و نورپردازی خارجی توجه می کند تا اطمینان حاصل نماید، ساختمانهای آن ناحیه را تکمیل می کند.
  • نماینده بیمه: اغلب فراموش می شود، اما یک بخش مهم تیم نقشه کشی، نگهدارنده بیمه است. شیوه خوبی است که در شروع فرایند نقشه کشی، اصرار شود، نقشه های ساختمانی نهایی به طور خاص برای سقف و اطفاء حریق، برای ارزیابی های خطر و تایید برای نگهدارنده بیمه دانشگاه فرستاده شود، پیش از اینکه برای هیات مدیریت دانشگاه برای تایید نهایی فرستاده شوند. هیچ چیزی آزار دهنده تر از این نیست که پروژه تمام شود و بعد پی برده شود که نگهدارنده بیمه، ساختمان را به خاطر مساله ای که در طول بازرسی نهایی ساختمان تشخیص داده است، بیمه نخواهد کرد.

3.1.5.3 اعضاء تیم معماری

اعضاء شرکت معماری تیم نقشه کشی، گروهی از افرادی هستند که نیازهای تصریح شده ارباب رجوع، احتیاجات متخصصان ساختمان و شرایط دانشگاهی را به مجموعه ای از نقشه ها تبدیل می کنند که ساختار نهایی را مجسم می کنند. آنها از طریق یک فرایند رسمی پیش نموداری به این هدف دست می یابند که در آنجا، اعضاء تیم معماری سوالات توضیح دهنده ای را از کتابخانه یا مالک می پرسند تا بفهمند کتابخانه چطور کار خواهد کرد و نیازهای فضایی را مورد بررسی قرار می دهند. زمانیکه نقشه های دقیق تکمیل شد، معمار از آنها برای قیمت گذاری اجرا، خارج از هزینه ساخت ساختمان استفاده می کند.

در این گروه، باید موارد ذیل یافت شود:

  • معمار: معمار، یک سازنده نیست بلکه بیشتر یک هنرمند و تسهیلگر پروژه است. تیم نقشه کشی را بواسطه مسیر تحکیم کننده ایده ها و اولویتهایش به یک مجموعه متحد و واضح از طراحی های ساختمانی مفهومی هدایت می نماید. معمار، شخصی است که هر گونه سوالی که کاربر، دانشگاه یا پیمانکار درباره پلان ها دارند را هماهنگ خواهد کرد.
  • طراح داخلی: این شخص، کسی است که عموما برای شرکت معماری انتخاب شده برای پروژه کار می کنند. او پیشنهاد می دهد و به هماهنگ سازی خرید مبلمان و تجهیزات و لوازم تکمیل پروژه کمک می کند. طراح داخلی، مسئول خرید آسانسورها، بالابره، یا واحدهای قفسه بندی نیست.
  • مهندس ساختمان: مسئولیت اصلی این عضو تیم، تمرکز بر چارچوب ساختمان و طراحی آن برای تحمل تنش و وزن محیط ساختمان و ایمن، پایدار و امن ماندن برای اشغال است. مهندس ساختمان، به مسائلی همانند بتن، حفاظت گرمایی و رطوبت بدنه ساختمان و سقف طراحی است.
  • مهندس مکانیک و برق: او بر مسائلی همانند برق و لوله کشی، اطفاء حریق و HVAC تمرکز دارد و ممکن است کارشناسانی را در این حوزه ها وارد کار نماید.
  • مشاور کتابخانه: شخصی است که به فرایند نقشه کشی ساختمان آشناست و زمانیکه سوالاتی برای شرکت معماری مطرح می شود، به این شخص ارجاع داده می شوند. این فرد ممکن است شخصی در داخل کتابخانه باشد که دارای تخصص و توانایی به عهده گرفتن این نقش باشد. در صورتی که هیچ کسی در کتابخانه از این تخصص برخوردار نباشد، ممکن است استخدام یک مشاور کتابخانه، توصیه شود. یک نکته هشدار دهنده درباره مشاورین کتابخانه این است که آنها ممکن است، سعی کنند اختیار قانونی خود را با تلاش برای کاستن یا کنار گذاشتن چیزی که کاربران در یک تاسیسات می خواهند، بیش از حد اعمال نمایند. زمانیکه این اتفاق می افتد، بین کاربر و مشاور، اختلاف ایجاد خواهد شد که یک تنش کلی را بین تیم ساختمانی ایجاد می نماید.

3.1.5.4 اعضاء تیم پیمانکار عمومی

شرکت پیمانکار عمومی، تیم ساختمانی است که از نقشه های دقیق توسعه یافته توسط اعضاء تیم معماری استفاده می کند و به طور فیزیکی، سازه را می سازد.

  • مدیر ساختمان: این شخص، کسی است که ساخت پروژه را سرپرستی کرده و مسئول این کار است که به مشتری و معمار اجازه دهد بدانند آیا هیچ مشکلی در رابطه با ساخت سازه طبق نقشه های داده شده به شرکت مورد قرارداد، وجود دارد یا خیر.
  • سرپرست: این شخص، کسی است که پیمانکاران دست دوم را سرپرستی می کند، پیمانکاران دست دوم، افرادی هستند که توسط شرکت ساختمانی برای ساخت بخش های ویژه ای از ساختمان استخدام می شوند همانند سقف، بتن برای کف ها و دیوارها، اطفاء حریق، برق کارها، لوله کش ها، جوشکارها و نقاش ها.

گرچه اکثر اعضاء تیم ساخت پروژه، توسط شرکتی تعیین خواهند شد که پایین ترین مناقصه کننده است و از طریق انتساب های دانشگاهی انتخاب می شود، اما کتابخانه می تواند، درباره کسی که برای طراحی و ساخت خود ساختمان از طریق داده های ورودی به فرایندهای RFI و RFP انتخاب می شود، تاحد زیادی اظهار نظر نماید. ارباب رجوع می تواند، انتظارات خاصی را در این دو فرایند دستور بدهد؛ به عنوان مثال، اینکه قفسه بندی با تاسیسات کتابخانه ای موجود تطبیق داشته باشد که یک پیمانکار دارای تجربه قبلی، درباره ساخت تاسیسات ذخیره سازی کتابخانه یا بروز سازی ساختمان های قدیمی تر به صورت تاسیسات ذخیره سازی کتابخانه باشد. ، حتی مشتری می تواند، نمونه های کتبی، نامه های ارجاع و یک ارائه از همه کسانی را درخواست نماید که بر روی پروژه مناقصه می کنند. این کار به کاربر، فرصت ملاقات همه کاندیدهای ممکن را پیش از تصمیم گیری برای استخدام میدهد.

عموما، شرکت بکار گرفته شده برای طراحی و ساخت ساختمان، دارای صلاحیت های الزامی به صورت مشخص شده در RFP خواهد بود؛ با این حال، شخصی را که شرکت به طور ویژه برای سرپرستی پروژه تعیین می کند، ممکن است از همه شایستگی های لازم برخوردار نباشد. زمان انتخاب هر شخص، برای عضویت در تیم پروژه ساختمانی، برخی مسائل کلیدی وجود دارد که هنگام مصاحبه و بررسی اعضاء تیم احتمالی لحاظ می شوند:

  • آیا عضو تیم دارای تجربه کافی برای انجام وظایف محوله هست؟
  • آیا این اولین باری است که یک پروژه را هدایت می کند؟
  • زمانیکه این شرکت بکار گرفته می شود، آیا مدیر عامل شرکت، همه مسئولیتهای خود را به شخص دیگری با تجربه کمتر، محول خواهد کرد یا خودش مسئولیتهایش را مدیریت می کند؟
  • آیا این شخص به اطلاعات گوش می دهد و آنها را برای همه اعضاء تیم به طور واضح شرح می دهد؟
  • آیا این شخص در طول مصاحبه، صحبت می کند یا آیا مدیر عامل همه حرف ها را می زند؟
  • آیا شرکت، پروژه را می شناسد و درباره اش هیجان زده است؟
  • آیا آنها پذیرای شنیدن اختلاف نظرها هستند؟
  • آیا شخص با تکبر برخورد می کند و با دیگر اعضاء تیم با غرور حرف می زند؟

در نظر گرفتن سایر اعضا و افراد درگیر، هم چنین پارامترهای پروژه می تواند، در این مساله دخیل باشد که یک پروژه چقدر به طور یکنواخت و با موفقیت پیش خواهد رفت. همه این مسائل میتوانند برای کسی که در پروژه کار خواهد کرد، روشنگری کنند و اینکه با مالک و سایر اعضاء تیم چطور برخورد خواهند کرد. این تخصص و تعامل موثر تیمی است که موفقیت نهایی پروژه ساختمانی را تعیین خواهد کرد.

پیوست 3.1

سوالات مهم برای شمول در درخواست برای پروپوزال

  • این شرکت چه مدت در این کار مشغول بوده است؟
  • دفتر مرکزی اش کجاست؟
  • آیا شرکت شما تا بحال هیچ قراردادی را در دولت منطقه ای یا ایالتی انجام داده است؟
  • آیا این شرکت برای هیات حاکمه این کتابخانه قبلا کاری انجام داده است؟
  • آیا این شرکت تا بحال یک ساختمان کتابخانه را پیش از این ساخته است؟ آیا این شرکت تابحال یک تاسیسات ذخیره سازی کتابخانه را پیش از این ساخته است؟
  • چه تعداد کارمند تمام وقت برای شرکت شما، کار می کنند؟ آیا هیچ یک از آنها، مهندس ساختمان، مهندس مکانیک یا مهندس برق هستند؟
  • آیا شما یک فهرست از مشتریان قبلی ارائه خواهید کرد که تمایل دارند به عنوان یک مرجع برای شرکت شما عمل کنند؟
  • کارمندان اصلی تعیین شده برای این قرارداد چه کسانی خواهند بود؟
  • این شرکت چطور قرار است، در استخدام پیمانکاران دست دوم مشغول شود؟
  • آیا شرکت شما در دعوی قضایی درگیر بوده است یا در حال حاضر، درگیر هست؟
  • مدرک کتبی ایمنی شرکت چیست؟
  • آیا شرکت با استفاده از سیستم نرم افزار گزارش دهی هیات حاکمه کتابخانه برای دنبال کردن سوالات، زمانبندی ها، مدارک ارائه شده و درخواستها برای اطلاعات آشنا هست؟
  • چه درصدی از وقت مدیر(ان) پروژه به این پروژه اختصاص خواهد یافت؟

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی