سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

ترجمه تخصصی حاکمیت شرکتی - تفکیک حاکمیت و مدیریت

چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۳:۳۳ ب.ظ

در این بخش، چندین شکل ساختاری در ارتباط با DTI و چالش های کلیدی حاکمیت شرکتی که با آنها روبرو هستیم را مورد بحث قرار می دهیم.

3.1 حاکمیت شرکتی

در حاکمیت سنتی شرکتها، تفکیک حاکمیت و مدیریت بسیار مهم است. هیئت مدیره شامل مدیرانی است که هر دو وظایف وفاداری و استراتژیکی را دارا هستند. فاما (1980 ،ص 293) مدیران را به عنوان "داوران حرفه ای" توصیف می کند که بر نمایندگی سهامدارانی که آنها را برای این منظور منصوب کرده اند، بر مدیریت نظارت می کنند. در تصویب حاکمیت شرکتی، مدیران با "وظایف پیچیده و چند جانبه" روبرو هستند، آنها صرفا مسئول "استراتژی نظارت و تأثیرگذاری"و نه مدیریت و اجرای روزانه ( فوربس و میلیکن، 1999، ص 491-92) هستند. مقالات پیشین غالباً با مثالهایی که فاقد این تمایز هستند، پر شده است و عبارت "حاکمیت" را برای آنچه سنت گرایان وظیفه مدیریت می نامند، به کار می برند. نمونه ای از این مثال استفاده از اصطلاح "حاکمیت IT" است. به عنوان مثال، بوون، چونگ و روهد (2007) اظهار داشتند: "کاپلان (2005) حاکمیت فناوری اطلاعات را مجموعه ای از فرآیندهای مورد استفاده سازمان برای مدیریت فناوری اطلاعات، یعنی هم ترازی فناوری اطلاعات با اهداف تجاری، تأمین منابع پروژه های IT و نظارت بر عملکرد IT تعریف می کند. " دانشمندان فوق و کپلان (2005) که به آنها استناد می شود، به وضوح بین مدیریت IT و حاکمیتIT  تمایزی قائل نیستند. دبرسی (2013 ص 129) زمانیکه از او سؤال می شود به خوبی پاسخ می دهد: "دستگاه های حاکم چه نقشی دارند؟" مانند هیئت مدیره، در نظارت و هدایت IT نقش داراند؟ " و "دستگاه حاکم چه وظایف و مسئولیت هایی بر عهده دارد و چه مسئولیتی را به مدیریت ارشد و عملیاتی واگذار می کند؟"

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

در این مقاله، ما حاکمیت شرکتی را به عنوان پارامترهای سیستمی که در آن افراد، مؤسسات و سایر ذینفعان رفتار می کنند به گونه ای که سازمان (یا اکوسیستم اجتماعی) به نتایج مطلوب دست یابد (روکو ، 2008) درک خواهیم کرد. برای روکو (2008)، دولت شامل فرایندها، کنوانسیون ها و نهادهایی است که  اصول زیر را تعیین می کند:

نحوه اعمال قدرت با توجه به مدیریت منابع و منافع؛

چگونه تصمیمات مهم اتخاذ شده و درگیری ها برطرف می شوند. و

نحوه تعهد ذینفعان مختلف در این فرایندها.

به عبارت ساده، حاکمیت جایگزین "قدرت بیش از حد" سنتی با "قدرت به" متنی است. نقش غالب رویکرد حاکم از بالا به پایین با تعامل غالب "از پایین به بالا" و "افقی" جایگزین می شود. انجمن حسابداران خبره (ACCA) (2012) ادعا می کند که رویکردهای حاکمیتی در یک زمینه DTI از دستگاه تکامل می یابد. استعاره های مختلف سازمان ، و به طور فزاینده ای با یک نمایش عصر بیولوژیکی از این شرکت به عنوان یک اکوسیستم زنده ، دائما در حال تحول و تطبیق جایگزین می شوند. از این رو ، نقش مباشرت به نظارت و پرورش سلامت اکوسیستم کل شرکت از نظر مشارکتها و روابط گسترش می یابد.

3.2 OT / ویژگیها و فرمهای سازمانی اضطراری

در این بخش، چندین ویژگی و اشکال ظاهری ناشی از DTI را ترسیم می کنیم که نیازمند تنظیمات خاص و توانایی های حاکمیت هستند. در این مقاله در خصوص چهار ویژگی اصلی تأثیرگذار که معمولاً برای حاکمیت در محیط های بسیار پویا و بی ثبات مورد استفاده قرار می گیرند بحث می کنیم: چابکی، مشارکتی ، غیرمتمرکز و توافق های توزیع / جهانی. دو ویژگی اول مربوط به قابلیت های سازمانی در برخورد با چابکی، سازگاری و همکاری است که برای مقابله با عدم اطمینان و تحولات سریع بازار بسیار مهم است. دو مورد دوم مربوط به ابعاد اقتدار، قدرت و اشتراک گذاری تصمیم است. جدول شماره 2 مدلهای حاکمیت که معمولاً با DTls همراه هستند را خلاصه می کند. ماهیت در حال تحول و تغییر سریع DTls منجر به گسترش اصطلاحاتی شده است که باعث می شود رویکردهای حاکمیت خود را (دارستون، پیس و ونبورن، 2018)، تحت عناوینی نظیر دولت "پیوسته" / "اشتراکی" / "مشترک" تعریف کنند. برچسب هایی از قبیل "مختل کردن حاکمیت" (دیویدسون و همکاران ، 2016) ، "حاکمیت دوره دیجیتال"، (تسابجی، هاکنی و پوپوویک، 2016) و "حاکمیت جهانی" (به عنوان مثال ، ووگتلین و اسچرر، 2017) امری رایج است.

جدول 2 :مدلهای ظهور حاکمیت

انواع مدل

توصیف

ظرفیت

حاکمیت چابک

"توانایی جوامع بشری در تشخیص ، انطباق و واکنش سریع و پایدار در برابر تغییرات در محیط خود ، با استفاده از هماهنگی مناسب قابلیتهای چابک و اتکا با قابلیت های حاکمیتی ، به منظور ارائه سریعتر ، بهتر و ارزان تر ارزش  به کسب و کار اصلی آنها." (لونا و همکاران ، 2014 ، ص 134)

حاکمیت مشارکتی

"فرایندها و ساختارهای تصمیم گیری و مدیریت سیاست های عمومی که افراد را به طور سازنده در مرزهای ادارات دولتی ، سطوح دولتی و / یا حوزه های عمومی ، خصوصی و مدنی درگیر می کند تا بتوانند یک هدف عمومی را انجام دهند که در غیر این صورت قابل انجام نیست " (امرسون ، نباچی و بالوغ ، 2011 ، ص 2)

 

ساختاری

 

حاکمیت غیر متمرکز

مفهوم مبتنی بر بلاکچین - "... دفاتر دیجیتال باز ، توزیع شده ، ایمن ، رمزگذاری شده و برنامه ریزی شده ، تجارت" P2P "امن و کاملاً غیرمتمرکز (شخص به شخص) را فعال می کند. (آروفیادا و گاریکانو، 2018، ص 2)

حاکمیت توزیع شده

"بدون نیاز به یک مقام مرکزی تعادل یکپارچگی و استقلال؛ حق تصمیم گیری؛ سازوکارهای کنترل و ساختارهای تشویقی محقق می شود." (زاخاریادیس ، هیلمن ، و اسکات (2019 ، ص110 ، ص 114).

 

3.2.1 حاکمیت چابک

چابکی ویژگی مهمی است که نشان دهنده توانایی تشخیص و پاسخگویی به فرصتها به صورت به موقع و انعطاف پذیر است. این امر با استفاده از دارایی های لازم ، دانش و روابط با سرعت و غافلگیری از به دست آوردن فرصت های بازار رقابتی پشتیبانی می کند (سامبامورتی، بارادواج و گروور، 2003؛ گلد من، ناگل و پرس، 1995). سرعت سریع در تغییر فن آوری منجر به بکارگیری روش های سریع در توسعه نرم افزار شد. مشابه پاسخ های چابک اتخاذ شده برای توسعه نرم افزار و فعالیت های تجاری به طور عام ، شواب (2016) پذیرش حاکمیت "چابک" را توصیه می کند. لونا و همکاران (2014) مقالات را مرور کرده و تعاریف مختلفی از حاکمیت چابک را مشخص می کنند که در آن ویژگی های مشترک این سیستم ها باید استراتژیک ، یکپارچه و سریع باشد. به عنوان مثال ، لونا ، کاستا ، مورا و نوائز (2010 ، ص S60) حاکمیت چابک را به عنوان "فرایند تعریف و اجرای زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات" تعریف می کند که اهداف استراتژیک تجاری سازمان که مشترکاً متعلق به ICT و واحدهای مختلف تجاری است را پشتیبانی می کند و همچنین دستورالعملهایی را به همه افراد درگیر در به دست آوردن مزیت استراتژیک افتراقی رقابتی را از طریق ارزشها و اصول بیانیه توسعه نرم افزار چابک "ارائه می دهد. آنها همچنین توضیح می دهند که حاکمیت چابک جایگزین مدل ها و چارچوب های معمولی نمی شود.

3.2.2 حاکمیت مشارکتی (اجماع)

حاکمیت مشارکتی بر ظرفیت لازم برای همکاری مشترک تأکید دارد. این ظرفیت شامل جمع آوری افراد در سطوح مختلف تصمیم گیری، چه در سازمانها و چه در خارج می باشد. به عنوان مثال ،" ذینفعان عمومی و خصوصی در انجمنهای جمعی با آژانس های عمومی جمع می شوند تا در تصمیم گیری متفقین شرکت کنند." (آنسل و گاش ، 2008 ، ص 543). کسب اجماع و حرکت به سمت بازارهای جدید یا تحولات محصول ظرفیتی مهم است که از رفتارهای تطبیقی ​​مورد نیاز در محیطهای مختل نیز پشتیبانی می کند.

به عنوان مثال، بر اساس دیدگاه پلت فرم دیجیتال ، کنستانتینیدس ، هنفردسون و پارکر (2018) معتقدند که در حالی که می توان از طریق پیچیدگی های ساختاری پیچیدگی ساختاری را مدیریت کرد، سیستم های حاکمیت می توانند از پیچیدگی رفتاری در درون ساختارهای خط مشی که اغلب به تمهیدات مشارکتی تکیه می کنند، بکاهند. تیوانا (2014) به طور گسترده خط مشی های حکومتی را معامله با "چه کسی چه تصمیمی می گیرد" تعریف می کند. آل (2018) تاکید می کند که حاکمیت دارای سه جنبه است: (i) چگونگی تقسیم حقوق تصمیم گیری بین مالک خط مشی و توسعه دهندگان شخص ثالث ، (ب) چه نوع مکانیسم کنترل رسمی و غیر رسمی توسط صاحب خط مشی مورد استفاده قرار می گیرد (به عنوان مثال شخص عامل، معیارهای عملکرد، فرآیندی که انتظار می رود توسعه دهندگان از آن پیروی کنند) و (iii) ساختارهای تشویقی. در حالی که "طراحی طبقه بندی شده و مدولار" می تواند پیچیدگی ساختاری را کاهش دهد، حاکمیت می تواند پیچیدگی رفتاری را کاهش دهد "(تیوانا 2014، ص 118).

3.2.3 حاکمیت غیر متمرکز

بلاکچین نمایانگر "فن آوری حاکمیت نهادی از تمرکززدایی" جدید است (مک دونالد و همکاران ، 2016 ، صفحه 284) .آتزوری (2017 ، صفحه 46) استدلال می کند که حاکمیت بلاکچین شهروندان را درگیر خودآفرینی سیستم های حاکمیتی خود می کند ". تمرکز ، اجبار و سلسله مراتب اجتماعی و سیاسی با مکانیسم های اجماع توزیع شده جایگزین می شوند. "

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

هسیه، ورجن و ونگ  (2018) اظهار داشتند که حکومت بلاکچین شامل صراحت درمورد کسى است که قدرت (احزاب داخلى و خارجى) بر بلاکچین، ماهیت اقتدار این احزاب (به عنوان مثال حقوق مالکیت در مقابل اقتدار تصمیم گیری)، شکل حاکمیت (رسمی و غیر رسمی) و سطح عملکرد آن داشته باشد. (نارایان، بونه، فلتن، میلر و گلدفدر، 2016). هسیه و همکاران (2018 ، صفحه 50) می افزایند که: فناوری بلاکچین ممکن است منجر به اشکال سازمانی جدید مانند "سازمانهای خودمختار غیرمتمرکز" (DAO) شود (بوترین، 2014؛ دوپونت، 2017).

برای هسیه و همکاران. (2018)، سازمان های مبتنی بر بلاکچین با قرار دادن دستگاه ها (یعنی برنامه نرم افزاری بلاکچین) در هسته حاکمیت سازمانی، و ذینفعان در حاشیه، روابط اصلی عامل اصلی را مختل می کنند (بوترین، 2014). بجای مدیرعامل یا مدیران ارشد، توسعه دهندگان قوانین (یعنی کد نرم افزار) را با روشی غیر متمرکز می نویسند. جستجوگران (یا اعتبارسنجان) به جای کارمندان، صحت معاملات اقتصادی را تأیید می کنند و اشتراک گذاری دیجیتالی را حفظ می کنند. دفترچه مشترک، توزیع شده ای که سابقه تاریخچه آنها را ضبط می کند وجود ندارد . هیچ دفتر مرکزی یا شرکتهای تابعه ای وجود ندارد ، بلکه شبکه ای در فضای مجازی توزیع شده است که ذاتاً جهانی و بدون مرز است. ذینفعان دارای مهارت بوده و بلاکچین را در سطوح مختلف به طرق مختلف اداره می کنند (نارایان و همکاران.، 2016؛ یرماک، 2017). بنابراین، حاکمیت زنجیره ای بلوک درک در مورد قدرت و کنترل در سازمان را تجدید نظر می کند. دولت نه تنها در حاشیه گذاشته می شود بلکه نامتمرکز نیز می گردد (به طرق مختلف) (آتزوری، 2017؛ یرماک، 2017). نامتمرکزسازی حاکمیت شرکتهای بزرگ مبتنی بر زنجیره را از مدل سنتی مبتنی بر سلسله مراتب متمایز می کند. با نامتمرکزسازی، تصمیمات حاکمیتی بدون مقامات متمرکز اتخاذ شده و در عوض از طریق مکانیسم های اجماع به روشی غیر سلسله مراتبی صورت می گیرد. اشکال حاکم بر شرکتهای بلاکچین باید از نظر میزان نامتمرکزسازی  آنها در نظر گرفته شود.

3.2.4 حاکمیت توزیعی یا توزیع شده

دتوماسی ( (2002چشم انداز تشبیه عصر ماشین را منعکس می کند. در چارچوب جهانی سازی، دتوماسی(2002، ص 423) حاکمیت توزیع کننده (که به آن "حکومت توزیع شده" نیز گفته می شود) را تعریف می کند که در صورت وقوع:

"... مرجع رسمی توسط بسیاری از فعالان علاقه مند که در حوزه های عمومی، خصوصی و غیردولتی فعالیت می کنند به اشتراک گذاشته می شود. حاکمیتی توزیعی مرجع مستقل ملی یا سازمانی را با ترکیبی از فعالان دولتی و غیر دولتی درگیر نمی کند. برای شکل دادن هنجارها، تحریم هایی را برای متجاوزان حاکمیت ایجاد کرده و  همکاری مشترک را انجام می دهد ... "

دتوماسی ( (2002) افرادی را توصیف می کند که در یک مدل حاکمیت توزیعی به صورت مشارکتی کار می کنند تا رفتار و نتایج حاکمیت را شکل دهند و مدلهای حاکمیت توزیعی را از مدلهای موجود متمایز می کنند. توصیف دتوماسی ( (2002) در مورد نحوه استفاده بنگاههای ژاپنی به جای پیمانکاری، بیشتر شبیه به الگوی مبتنی بر همزیستی است تا رقابت. در همین راستا ، اصطلاحات حکومتی افقی با استفاده از شبکه هایی به جای سلسله مراتبی از طریق وابستگی متقابل به جای روابط قدرت؛ مذاکره به جای کنترل؛ و امکان پذیری به جای مدیریت تصویب شده است. (فیلیپس ، 2004). یک جنبه مهم دیگر برخی از اشکال سازمانی نوظهور مانند حاکمیت مشارکتی، غیرمتمرکز و توزیع شده این است که این مدل ها ذینفعان را درگیر می کنند، اما بسیار فراتر از رویکرد سنتی یا روشی که در حال حاضر در مورد آنها بحث می کنیم هستند. ذینفعان خود می توانند نوع دیگری از قدرت را در خود نگه دارند.آنها می توانند کیفیت و یکپارچگی داده ها را کنترل کنند، از جمله اینکه چه حدودی از مکانیسم های حکومتداری و طراحی را مایل هستند به اشتراک بگذارند. در این پژوهش، لئونی و پارکر (2019) مسائل مربوط به حاکمیت و کنترل را در Airbnb که یک بستر دیجیتالی اقتصاد مشترک برای میزبانانی است که مساعدتهایی را به مهمانان ارائه می دهند بررسی می کنند. لئونی و پارکر ادعا می کنند که به اشتراک گذاری خط مشی های اقتصادی اخیراً به عنوان آغاز تجارت، باعث می شود تا مردم در سراسر جهان بتوانند به صورت دیجیتالی در تعامل باشند و به طور موقت دارایی های تحت استفاده خود را مبادله کنند. به عنوان مکانیسم هایی برای کنترل کاربران میزبان و میهمانان، از طریق رعایت کاربران، آنها و فعالیت های آنها برای صاحب خط مشی قابل مشاهده می شوند، که به نوبه خود کنترل فرآیند ایجاد ارزش را حفظ می کند. برخی از افشاگری های مهم مطالعه لئونی و پارکر این است که سیستم های حسابداری به عنوان مکانیسم های نظارت ، نظارت بر کنترل میزبان دیجیتال و کاربران مهمان در سراسر جهان ، نقش مهمی را ایفا می کنند ، در حالی که فن آوری های سنتی حاکمیت همچنان بر چگونگی حفظ قدرت و کنترل توسط دارندگان سیستم عامل تأثیر می گذارند.

کوروپو و لودهیا ( (2019) با تغییراتی که ناشی از فعالیت های مربوط به حمایت از سیاست است و باعث ایجاد نوآوری های مخرب در یک مجموعه غیر دولتی (NGO) می شوند مقابله می کنند. آنها با هدایت الگوی تغییر سازمانی لاوگلین (1991) ، تغییرات در طرح های تفسیری سازمان غیردولتی، طرح های معماری زیر سیستم های سازمانی را با استفاده از یک مطالعه موردی از یک سازمان غیردولتی بزرگ که در سریلانکا فعالیت می کند ، مرور می کنند. با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته، تجزیه و تحلیل اسناد و مشاهدات شرکت کنندگان و غیر شرکت کنندکان، آنها دریافتند که سیستم ها و فرآیندهای حاکمیتی سازمان های مردم نهاد به روش هایی شکل می گیرند که ممکن است سازمان را به هدف کلی نرساند. مقاله آنها "پیکربندی محافظتی" را به عنوان یک مسیر تغییر جدید به الگوی تغییر سازمانی لاوللین معرفی می کند. آنها ادعا می کنند که ساختارهای مدیریتی مبتنی بر تامل و مشاوره، روان و سازمانی محور تر برای سازمانهای غیردولتی که در فضای مشاغل سیاسی فعالیت می کنند ضروری هستند.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

4. DTI - سیستم اکوسیستم حاکمیتی

در این بخش ، سه مکانیسم کلیدی حاکمیت شرکتی ، همراه با پیامدهای مدیریت DTI را در نظر می گیریم.

4.1 گزارشگری مالی

گزارشگری مالی مکانیزم مهم پاسخگویی است. مدیران وظیفه افشاگری معتبر را برای گزارش امور مالی شرکت با وفاداری و مطابق با الزامات نظارتی انجام می دهند. داده های گسترده می توانند فرایندهای سنجش گزارشگری مالی را از طریق اشکال جدید شواهد تقویت کنند تا از نحوه مدیریت حساب برای معاملات (پشتیبانی از وارن ، موفیفت و بایرنس ، 2015) پشتیبانی کنند.

بلاکچین به طور بالقوه می تواند کیفیت گزارشگری مالی را از دو طریق بهبود بخشد: با تهیه اطلاعات صورتهای مالی (الف) قابل اعتمادتر و (ب) به موقع تر (بایستروم(2019 . بلاکچین پتانسیل ارتقاء به موقع و دسترسی به اطلاعات حسابداری را داراست (پیازا، 2017). همچنین ، از آنجا که به کاربران اطلاعات حسابداری امکان دسترسی به اطلاعات داده می شود، بلاکچین اعتماد به کیفیت داده ها را افزایش می دهد.

تن و لو ( (2017به این سؤال می پردازند که چگونه می توانند بیت کوین رمزنگاری شده را محاسبه کنند، و خاطرنشان کردند که هیچ راهنمایی رسمی از تنظیم کنندگان استاندارد حسابداری ارائه نشده است، با وجود اینکه راهنمایی برای اهداف مالیاتی از سال 2014 در دسترس است آنها در مورد چالش های مربوط به تعیین کننده های استاندارد حسابداری برای یک ارز غیر متمرکز و نه یک ارز گزارشی صحبت می کنند. رام ، مارون و گارنت (2016) از 40 کارشناس حسابداری مالی خواستند تا تحلیل مکاتبات را انجام دهند، این یک ابزار اکتشافی برای ارائه روابط بین خصوصیات بیت کوین و مضامین است که از یک تحلیل موضوعی استقرایی مقالات قبلی در بیت کوین تهیه شده است. آنها تجزیه و تحلیل خود را با ده مصاحبه نیمه ساختار یافته تکمیل می کنند. تجزیه و تحلیل مکاتبات و مصاحبه های آنها نشان می دهد که اگرچه هزینه و ارزش منصفانه ممکن است از لحاظ مفهومی برعکس باشد، "از نظر پاسخ دهندگان، این موارد برای دستیابی به هدف واحد برقراری ارتباط منطقی اقتصادی برای حفظ بیت کوین باید مورد استفاده قرار گیرند" (ص 2). در یک تحلیل دقیق ، ریبورن و سیویتانیدس  (2015 شش موضوع برای تعیین کننده های استاندارد حسابداری را برای رسیدگی به حسابداری بیت کوین مشخص می کنند: طبقه بندی دارایی ، فعالیت داده کاوی، منابع سرمایه گذاری ، مبادلات ، ادغام و خرید (M&A) ، و افشا.

4.2 ممیزی خارجی

لازانیس 2015) پیش بینی می کند که حرفه حسابداری به دلیل بلاکچین کاملاً دگرگون خواهد شد. نقش حسابرسان بسیار کاهش می یابد یا حتی به طور کامل از بین می رود. آپلبام ، کوگان و واسارهلیی (2017 این فرصت را برای حسابرسان برای مدرن کردن مراحل حسابرسی خود با استفاده از قابلیت های داده های گسترده در نظر می گیرند.

اگر شرکت ها تمام معاملات و مانده های خود را بر روی یک بلاکچین نگه داشته باشند، آنگاه این بلاکچین می تواند نیاز حسابرسان را برای ارائه نظر درباره صورت های مالی برطرف سازد. بایستروم، 2019)) ظهور شلوغی منجر به عباراتی مانند "حسابرسان پشت میز نشین" شده است که توسط نخست وزیر پیشین انگلستان ، دیوید کامرون ، "حسابرسان پیاده رو" و "ممیزی های اجتماعی" (یعنی استفاده از عموم به عنوان حسابرس) ابداع شده است (لاری ، 2015). در مصاحبه با چهار شریک حسابرسی بزرگ، (ترومپتر و رایت  (2010شواهدی مبنی بر استفاده گسترده از فناوری قدرتمندتر در ممیزی ها و در نتیجه استفاده بیشتر و تکیه بر آنالیزها را ارائه می دهند. کارینژ و هولم (2017) با 15 حسابرس خارجی مصاحبه کردند تا نقش حسابرسان خارجی را در یک محیط فناوری بررسی کنند. آنها دریافتند که نقش نظارت حسابرسان خارجی با افزایش محیط اطلاعات کاهش می یابد. محیط فن آوری به حسابرسان اجازه می دهد تا خدمات خارج از ممیزی را نیز ارائه دهند. صورتهای مالی ، به آنها فرصت بیشتری برای فعالیتهای ارزش افزوده ارائه می دهد.

4.3 ممیزی داخلی

ممیزی داخلی مربوط به فعالیتهای تضمینی است که توسط کارمندان شرکتها یا ارائه دهندگان خدمات خارجی برای شرکتها با هدف اضافه کردن ارزش و بهبود عملیات سازمانی صورت می گیرد. عملکرد اصلی ممیزی داخلی بهبود اثربخشی فرآیندهای مدیریت ریسک، کنترل و حاکمیت سازمانها است. واسارهلیی، کوگان و توتل ( (2015 پیش بینی می کنند که حسابرسی به طور فزاینده به منابع خارجی اطلاعات مانند بلاکچین و داده های گسترده تکیه خواهد کرد. حسابرسان داخلی شرکتهایی که از بلاکچین استفاده می کنند می توانند ممیزی داخلی مداوم را انجام دهند و مسیرهای حسابرسی و آنالیز حساب با فشار یک دکمه انجام شود. رونی ، آیکن و رونی (2017) چالش بلاکچین را برای حسابرسان داخلی در نظر می گیرند: آنها باید به اطلاعات در قالب های جدید دسترسی پیدا کنند، باید ارزش اطلاعات مستمر در زمان واقعی را به حداکثر برسانند، حسابرسان داخلی از چندین سازمان نیازمند کار مشارکتی هستند. ژانگ ، یانگ و آپلبام ( (2015 پیش بینی می کنند که با ظهور داده های گسترده ، حسابرسی به یک روند مداوم تبدیل خواهد شد، در حالی که یون ، هوگدوین و ژانگ (2015) خواستار استفاده از داده های گسترده به عنوان شواهد حسابرسی مکمل هستند. متینگلی و پونسونبی (2016 چگونگی استفاده از حسابرسی داخلی و ممیزی خارجی را می توانند از بازارهای پیش بینی به عنوان ابزار تشخیصی برای استخراج اطلاعات دقیق و پیش بینی استفاده کنند.

4.4 حسابداری مدیریت و ارزیابی عملکرد

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

سیستم های حسابداری مدیریت و ارزیابی عملکرد نقش مهمی در تولید اطلاعات برای شاخص های تصمیم گیری و عملکرد برای ارزیابی و کنترل عملکرد در صورت امکان دارند. با این حال، همانطور که ببوبین ( (2013و الباشیر و همکاران(2011) تاکید کرده اند، چنین سیستم هایی (به عنوان مثال برنامه ریزی منابع سازمانی و سیستم های اطلاعاتی کسب و کار) به طور گسترده ای خودکار شده اند، بنابراین امکان دسترسی به مقادیر زیادی از داده ها (داده های بزرگ) را در مدت زمان بسیار کوتاهی ، اگر بلافاصله امکان پذیر نباشند ، فراهم می آورد. آرنولد (2018 ، صفحه 14) ، "پس از ورود داده ها به سیستم ERP [برنامه ریزی منابع سازمانی] ، سیستم Bl [هوش تجاری] می تواند همه اطلاعات حسابداری مدیریت و کنترل مدیریت را فوراً در دسترس قرار داده و آن را در سراسر سازمان پخش کند، خواه این اطلاعات برای داشبورد دیجیتالی یک مدیر عملیاتی یا تلفن های هوشمند مدیر عامل باشد. "هرچند که، آرنولد (2018) همچنین هشدار می دهد که هزینه استفاده از داده ها به این روش آشکارتر - که احتمالاً از بین رفتن حریم خصوصی است، وجود دارد. افزایش چالش در مورد چگونگی دستیابی به اصول حاکمیت خوب (به عنوان مثال پاسخگویی نسبت به مالکیت داده ها، پاسخگویی به پرسش یکپارچگی داده ها یا حریم خصوصی در مورد ارزیابی عملکرد و اطمینان از چنین داده هایی) حیاتی است.

5- تحقیقات آینده

به طور کلی ، به نظر می رسد طراحی مکانیسم های حاکمیتی در محیط های مخرب ، انعطاف پذیری ، چابکی ، آشکاری و یک چارچوب چند لایه را طلب می کند. در این شماره ویژه ، مول و ییگیت بلسیوگلو ( (2019به طور جامع مقالات حسابداری را در مورد چندین اثر مخرب احتمالی و واقعی ناشی از چهار فناوری مرتبط با اینترنت مرور می کنند: ابر ، داده های گسترده ، بلاکچین و هوش مصنوعی (Al). برای مثال ، دسترسی به دفاتر پیشخوان (بلاکچین) توزیعی و داده های بزرگ که توسط ابزارهای آنالیز مبتنی بر ابر پشتیبانی می شوند و Al تصمیم گیری را تا حد زیادی اتوماتیک می کنند. آنها استدلال می کنند که این فناوری ها به دلیل ماهیت مداوم حسابداری ممکن است به میزان قابل توجهی دید مالی را بهبود بخشیده و مداخله به موقع بیشتری را انجام دهند. هرچند با توجه به تعداد وظایفی که این فناوری حسابداران را آسوده کرده است، این فناوری ها نیز ممکن است منجر به نگرانی در مورد مشروعیت این حرفه و نقش حسابداران شود. یافته های آنها حاکی از آن است که محققان توجه کافی به این فناوری ها و چگونگی تأثیر این فناوری ها بر کار روزمره حسابداران نداشته اند. مول و ییگیتباسیوگلو همچنین چندین راه دیگر برای تحقیقات بیشتر را ارائه می دهند.

ما با گسترش دادن زمینه تحقیق به پیشنهادات مول و ییگیتباسیوگلو و ((2019 برای مطالعات آینده در این زمینه اضافه می کنیم تا نقش سایر ذینفعان حاکمیتی را که تحت تأثیر مکانیسم های حسابداری هستند یا تحت تأثیر قرار می دهند ، اضافه کنیم. در این مقاله ، ما می توانیم پنج زمینه مناسب برای بررسی نوآوریهای مختل کننده (DTI) و حاکمیتی را ارائه دهیم.

اول: داشتن فرهنگ حاکمیتی مناسب برای سازگاری

حفظ نوآوری در رابطه با نوآوریهای مخرب باعث عدم اطمینان در تغییر مدل فن آوری و تجارت می شود. استفاده از طرح های سنتی و نظارت بر انگیزه مبتنی بر پیش بینی بودجه یا روش های تولید گسترده به احتمال زیاد با نیازهای اطلاعاتی و نیازهای تصمیم گیری مطابقت دارد. با این حال ، نوآوریهای مختل کننده بسیار چالش برانگیز است زیرا هم فناوری و هم مدلهای تجاری موفقیت آمیز می توانند کاملاً ناگهان از بین بروند. به این ترتیب ، جنبه های فرهنگی حاکمیتی که از توانایی تبدیل سریع به بازارهای جدید و تولید حمایت می کنند از تفکر چابک و آینده محور پشتیبانی کرده و به یک موضوع حیاتی تبدیل می شوند. در حالی که مطالعات گذشته بر حاکمیت پایداری نوآوری ها متمرکز بوده است ، تحقیقات بیشتری در مورد نحوه مدیریت یادگیری سازمانی و مدیریت تغییر در محیط های مخرب مورد نیاز است و شامل یافتن منابع انسانی و مالی برای داشتن مدیریت و منابع مناسب برای انجام فرصتهای "بی سابقه" است.

دوم: فن آوری ها نیاز به همگرایی دارند

فن آوری های بسیاری وجود دارند که ظرفیت سازمان را برای اداره استراتژیک DTls شکل می دهند ، و اغلب این فناوری ها نیازمند کار پشت سرهم هستند. برای مثال ، تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در یک فناوری خاص یا بازار خاص می تواند با استفاده از داده های بزرگ با کمک هوش مصنوعی پشتیبانی شود. اما ممکن است به داده یا پشتیبانی نظارتی از یک شبکه بلاکچین نیاز داشته باشد. در نتیجه ، سیستم های حاکمیتی شامل حق دسترسی به داده ها و هزینه های ایجاد و اشتراک داده ها از اهمیت حیاتی برخوردار هستند. روکو (2008) چهار کارکرد مهم را در چارچوب حاکمیت بر تکنولوژی های همگرا عنوان می کند:

حمایت از تأثیر تحول آمیز فن آوری های جدید؛

پیشرفت مسئولیت پذیری که شامل نگرانی های بهداشتی ، ایمنی و اخلاقی است.

تشویق مشارکتهای ملی و جهانی؛ و

ایجاد تعهدات برای برنامه ریزی های بلند مدت و سرمایه گذاری های محور توسعه انسانی.

تحقیقات در این زمینه اندک است و محققان با سابقه در چند رشته به طور بالقوه در این زمینه مورد نیاز هستند.

سوم: پیامدهای اجتماعی فناوریهای مخرب

در حالی که فن آوری مختل کننده به دلیل تحولات نوآورانه ای که به ارمغان می آورد مورد تحسین قرار گرفته است ، برخی از پیامدهای مهم اجتماعی (ناخواسته) در نتیجه اختلالات موجود در حال ظهور بوده اند. موضوعی که در مقاله ما تکرار می شود ، توزیع قدرت و پیامدهای آن برای دسترسی به مزایای DTI یا مسائل اخلاقی مرتبط است. روابط قدرت در قلب حاکمیت شرکتها قرار دارد و DTI در حال تغییر این روابط قدرت است و از رویکردهای سنتی سلسله مراتبی سنتی تر به سمت رویکردهای خودگردانی حرکت می کند. این روابط قدرت در حال تغییر مستحق مطالعه بیشتر هستند. برای مثال ، از لحاظ تغییر در پیامدهای اجتماعی و اقتصاد اشتراکی، Airbnb (و سایر خدمات اشتراک اسکان) ، ضمن ارائه گزینه های جالب و اقتصادی بیشتر برای هتل ها برای مسافران ، در برخی از کشورها به کمبود مسکن منجر شده است. شهرهای توریستی برای اسکان با نرخ روزانه در مقایسه با اجاره بهای طولانی مدت برای ساکنان محلی، معمولاً برای صاحبخانه بسیار جذاب تر است. این امر باعث شده است که افراد محلی نتوانند در محلات خود و در نزدیکی محل کار خود مسکن مناسب پیدا کنند. این پیامد (ناخواسته) باعث شده است تا برخی از شهرها (به عنوان مثال بارسلونا) میزان مسکن را که می توان از طریق این اساس ارائه داد ، برای محافظت از ساکنان محلی در برابر قیمت های گزاف و کمبود مسکن ، محدود کند. پیامد دیگر این است که برخی از صاحبخانه ها در طی ماه های تابستان (یا در فصل بالا) محل های خود را خالی می کنند تا در این مدت اجاره آن را در یک سکوی اشتراک مسکن اجاره دهند. باز هم ، این باعث اختلال زیادی برای مستاجران بلند مدت می شود که خواهان استمرار اجاره هستند.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

جذابیت ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین باعث شهرت آن به عنوان یک جایگزین مهم برای سیستم های مالی سنتی و همچنین نوسانات، مسائل امنیتی و عدم تنظیم مقررات شده است. به عنوان مثال، ارز رمزنگاری شده اغلب برای معاملات غیرقانونی، به عنوان مثال معاملات در وب ، به دلیل عدم امکان ردیابی استفاده می شود. این امر برای پذیرش عمومی آن به عنوان یک ارز بین المللی مضر بوده و به عنوان مثال جایگزین دلار آمریکا شده است. با توجه به (میزان بالا) نوسانات ارز رمزنگاری شده و این واقعیت که اگر کد از بین برود سرمایه گذاری ارز رمزنگاری شده هرگز نمی تواند بازیابی شود ، ارز رمزنگاری شده را به یک گزاره پرخطر و با طعم فعالیت های غیرقانونی، بدون مزایای اعتماد اقتدار یا سرور مرکزی تبدیل کرد. با این حال، ارزهای رمزنگاری شده مانند لیبرا فیسبوک، یک ارز دیجیتالی است که از طریق یک کیف پول دیجیتال در مسنجر و واتساپ قابل دسترسی است، می توانند با تصویب شرکتهای "معتبر" ، تصویری از ارز رمزنگاری شده را تغییر دهند. پیشنهاد فیس بوک برای 2.4 میلیارد کاربر خود برای استفاده از لیبرا می تواند به مشروعیت بخشی در راستای جلب منافع و اطمینان بیشتر مردم کمک کند.

مسئله دیگر پیامدهای مالیاتی برخی از این فناوریهای مخرب است. ماهیت اقتصاد اشتراکی اغلب باعث می شود که فعالان(یعنی ارائه دهندگان اسکان یا ارائه دهندگان سواری) فردی باشند و این فعالیت ها را برای اهداف مالیات بر درآمد و یا پرداخت نرخ و سایر مالیات به عنوان اپراتورهای تجاری اعلام نکنند. در حالیکه این نتیجه دولتها و شوراهای محلی را از دست داده و مالیات ها را از دست می دهد ، این امر همچنین مزیت ناعادلانه ای را با هزینه مالیات دهنده ایجاد می کند زیرا ارائه دهندگان رسمی این خدمات (یعنی هتل ها و شرکت های تاکسی) ، که بصورت تجاری تجاری هستند ، مجبور به پرداخت این مالیات ها هستند. در برخی از حوزه های قضایی، دولت ها در تلاشند تا مالیات دهند، به عنوان مثال ، ارائه دهندگان مسکن خصوصی که بخشهایی از خانه های خود را اجاره می دهند. احتمالاً نگرانی بیشتر عدم موفقیت شرکتهای Big-Tech در پرداخت سهم عادلانه خود از مالیات هاست (تاپلنسکی، 2018). در ژوئیه سال 2019 ، فرانسه مالیات خدمات دیجیتال را اعلام کرد (وایت ، 2019).

چهارم: چالش های ذینفع حاکمیت

به طور خاص ، ما مطالعه دیگری در مورد چگونگی سه گروه ذینفع حاکمیت دیگر پیشنهاد می کنیم: هیئت مدیره، سهامداران و نهادهای نظارتی ممکن است شکاف بین نیازهای ناشی از فناوریهای مختل کننده و مدلها و رویکردهای نظارتی سنتی را ایجاد کنند. علاوه بر این، مطالعه بیشتر برای درک بهتر چگونگی حاکمیت شرکتی می تواند از دو نوع از پیشرفت های فناوری کریستینسن )1997(: فناوری پایدار و فناوری مختل کننده پشتیبانی کند.

هیئت مدیره

هیئت مدیره هم وظایف وفاداری و هم مسئولیت های توسعه استراتژیک را بر عهده دارد. ایوانز (2017 ، ص 217) استدلال می کند که "[e]ach باید برای حفظ رقابت حتی نیاز به نظارت مؤثر بر فناوری داشته باشد، و این امر نیازمند فهم بسیار عمیق تری از اعضای هیئت مدیره موجود نسبت به آنچه در مقالات فعلی ارائه می شود" می باشد. سؤالات هیئت مدیره شامل: انواع خطرات سازمان من ناشی از فناوریهای مخرب چیست؟ چگونه هیئت مدیره می تواند برای رفع این خطرات بهتر آماده شوند؟ آیا هیئت مدیره ها باید ترکیب خود را تغییر دهند؟ احتمالاً یک پیشنهاد این است که راه حل مشکل اختلال در فن آوری اضافه کردن یک متخصص فنی به هیئت مدیره است (به عنوان مثال ، رلوارد، 2015؛ مویو، 2016). یک دیدگاه جالب این است که توسط رابرتز ، مک نونتی ، و استیلز (2005 ، ص. S14) در رابطه با مدیران غیر اجرایی که استقلال را مد نظر دارند و فاصله ای با مدیریت روزانه دارند ، می توانند عملکرد هیئت مدیره را ارتقا بخشند: "در عمل ، این جهالت تجربه شده می تواند منبع بسیار ارزشمندی برای هیئت مدیره باشند". به طور کلی سؤال ترکیب هیئت مدیره ، فرهنگ و پویایی هیئت مدیره نیازمند بررسی است.

سهامداران

سهامداران می توانند به عنوان یک مکانیسم مهم نظارت بر تصمیمات مدیریتی عمل کنند. با این حال ، مزایای انجام این کار اغلب به تناسب درصد سهام متعلق به آن مربوط می شود (جنسن و مکلینک، 1976؛ لیفر و ویشنی، 1997). یرمک و پیزا  (2017 پیش بینی می کنند که بلاکچین بر سهامداران تأثیر بگذارد. اگر از آن برای ضبط سهام استفاده شود ، منجر به ضبط به موقع و دقیق مالکیت، ایجاد شفافیت برای شناسایی افرادی که دارای سهام و بدهی در شرکت ها هستند می گردد و از این طریق رفتار فرصت طلبانه توسط شرکت ها ، بورس و سهام و تنظیم کننده ها کاهش می یابد. ساختن مواضع پنهانی در شرکت ها و از بین بردن آن آسان نیست. یرمک ((2017 همچنین انتظار دارد که با بلاکچین، تجارت ارزان تر و سریع تر شده و در نتیجه ورود و خروج توسط سهامداران عمده آسان تر شود. بلاکچین ممکن است با کاهش توانایی آنها در استفاده از اطلاعات خودی برای سود شخصی بر گزینه های سهام مدیریتی نیز تأثیر بگذارد.

تنظیم کننده

تنظیم کننده ها نقش تعیین کننده ای در تعیین مرزها و معیارهای حاکمیت دارند. نحوه مشاهده و مقابله با نوآوریهای مخرب نیز باید با سیاست گذاری در زمان واقعی و "چابک" گسترش یابد. به عنوان مثال ، تنظیم کننده ها می توانند دسترسی به بلاکچین را برای بررسی معاملات در زمان واقعی فراهم کنند. (CPA کانادا ، 2016). یرمک ((2017 همچنین هشدار می دهد که یک مدل جدید از حاکمیت مورد نیاز برای حاکمیت بلاکچین است، با یک فرایند حاکمیتی که در آن کاربران موافقت می کنند تا پروتکل هایی را تغییر دهند که کد نرم افزار اساسی تغییر یابد. جامعه به قوانین ، کنترلها ، مدلها و مهارتهای برتر برای تسهیل در انتقال آرام و مناسب به آینده ای که دارای قابلیت بلاکچین است نیاز دارد (CPA کانادا، 2016). برخی از موضوعاتی که محققان می توانند روی آن تمرکز کنند عبارتند از: چطور سیاست های دولتی و نظارتی تغییر می کنند، تحولات مالیاتی چگونه می تواند رویکردهای هیئت مدیره نسبت به خطرات ناشی از فناوری مخرب تأثیر بگذارد؟ تا چه حد با قوانین شدید و قوانین ملایم، معاهدات بین المللی یا قوانین رفتاری مناسب برای اهداف مناسب باقی مانده است؟ به عنوان مثال، در حالی که دنیای خارج به پیش می رود تنظیم بانکها بر مقررات متمرکز است. این مقررات برای دنیای جدید مناسب نیستند و منعکس کننده تفکر وضع موجود هستند. چارچوب نظارتی نقطه اتکا است مشکلات دیروز را حل می کند. به ویژه ، ما مطالعاتی را درمورد عملکرد اجتماعی و تأثیرات فن آوری ها و نوآوریهای مختل کننده بر سازوکارهای حاکمیتی مانند هیئت مدیره، گزارشگری مالی، کمیته های حسابرسی ، حسابرسی داخلی و خارجی ، سهامداران و مقررات بررسی می کنیم.

سفارش ترجمه تخصصی حسابداری

پنجم: توسعه نظری

برخورد با DTI شامل ظرفیت انطباق و تغییر مناسب در سطح فردی و سازمانی است. مطالعات گذشته در رابطه با رفتارهای حاکمیتی در محیط های بسیار نامشخص و پیچیده ، مواضع مفهومی متعددی را در درک رفتارهای مدیریتی و محکم اتخاذ کرده است، به عنوان مثال ، آژانس ، روانشناسی سازمانی ، مباشرت ، ذینفعان و نظریه های وابستگی به منابع چند مورد را نامگذاری کرده است (آگوین و همکاران 2013، ؛ کاپور و کلوتر ، 2017؛ گانس ، 2016). با این حال ، بسیاری از مطالعات بررسی نکرده اند که چگونه پیش بینی های فردی نسبت به ریسک و پاسخگویی بر نتایج سطح سازمان تأثیر می گذارد. با توجه به اینکه حاکمیت خوب DTI به ویژگیهایی مانند چابکی و همکاری بستگی دارد ، نظریه های روانشناسی در سطح فردی و سازمانی ، به عنوان مثال ، ظرفیت تطبیقی ​​و نظریه های شبکه های اجتماعی (بیمانی و ویلکوکس، 2014؛ گمس و مترکوس، 2014) ممکن است مرتبط باشند. مطالعات آینده ممکن است از تئوری های مختلفی نیز استفاده کنند تا مشخص شود که چگونه اطلاعات حسابداری و شاخص های عملکرد ممکن است هنگام پردازش معاملات و مدل های تجاری به طور چشمگیری تغییر کنند ، بی اعتبار می شوند. به عنوان مثال ، هنگام استفاده از ارزهای رمزنگاری شده ممکن است به شاخص های عملکرد دقیق تر و واقعی تر نیاز داشته باشید. علاوه بر این ، کاپور و کلاتر (2017 ، ص 86) ، بر اساس یک مطالعه میدانی دو ساله از صنعت داروسازی در ایالات متحده، نتیجه گرفتند که "در هنگام ارزیابی فن آوری های نوظهور ، مدیران باید فقط عملکرد جدید و صلاحیت های مرتبط با آنها را ارزیابی کنند. شرکتها ممکن است نیاز به توسعه و بررسی این موضوع که آیا فناوری نوظهور دارای گزارشی از ارزش مشتری و معادله سود متفاوت هستند یا خیر داشته باشند". یافته های آنها نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد تئوری های مختلف مدل های تغییر سازمان را نشان می دهد تا مشخص شود که چگونه مکانیزم های حاکمیتی می تواند به تبدیل مدل های تجاری کمک کند. تحقیقات بیشتر در مورد چگونگی مشوق های مدیریتی ، به ویژه مواردی که براساس پاداش ها و عملکرد مالی تأثیر گذار هستند، بر تمایل یا استفاده از مکانیسم های مختلف پاسخگویی در شرایط بسیار بی ثبات و مبهم تأثیر گذاشته و می تواند برای درک حاکمیت خوب مفید باشد. در نتیجه، مطالعات آینده که به شیوه مدیریت ریسک در سطح فردی و سازمانی اهمیت می دهند ، برای درک چگونگی طراحی بهتر سیستم های حاکمیتی برای کمک به سازمانها در مقابله با تحولات مدل بی سابقه کسب و کار طراحی شده اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی