سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

فلیسیو و همکاران (2014) عملکرد عملیاتی سازمان را بر حسب افزایش سود، کاهش ریسک های سرمایه گذاری و رقابت پذیری قابل قبول در مقایسه با رقبا، تعیین کرده اند. آگبونا و هریس (2000) معتقدند که عملکرد عملیاتی یک سازمان به شکل افزایش پیوسته تراز مالی و سهم بازار از سوی سازمان در آن تجارت است. تحقیق در مورد سیستم اطلاعات حسابداری همواره به عنوان یک موضوع مهم در میان بسیاری از محققان مطرح بوده است. یک سیستم اطلاعات حسابداری در برگیرنده مجموعه ای از فعالیت های مرتبط، اسناد و مسائل فناورانه هستند که به منظور جمع آوری، پردازش و گزارش دهی اطلاعات برای اهداف تصمیم گیری کاربران سیستم های اطلاعات حسابداری طراحی می‌شوند (هرت 2013). دامری، گارلی و ریکاردی (2013) بر این باورند که سیستم اطلاعات حسابداری به صورت یک واحد یکپارچه از اطلاعات بر اساس داده های جمع آوری شده و مرتبط به هم است.

دانلود مقالات ترجمه شده جدید مدیریت رفتار سازمانی

بر اساس تحقیق بودنار و هاپوود (2010)، سیستم اطلاعات حسابداری به صورت مجموعه ای از منابع مانند انسان و تجهیزات طراحی شده جهت انتقال داده های حسابداری، مالی و داده های دیگر به اطلاعات مفید برای تصمیم گیران، است. رامنی و استینبرت (2006) معتقدند که سیستم اطلاعات حسابداری به عنوان یک سیستم جهت جمع آوری، ثبت و پردازش داده ها جهت ایجاد اطلاعات برای تصمیم گیران محسوب می شود. سیستم اطلاعات حسابداری سیستمی است که مؤلفه هایی مانند سخت افزار، نرم افزار، روند ها، پایگاه های داده و شبکه را یکپارچه می‌کند (استیر و رینولدز 2011).

رابطه بین فرهنگ سازمانی و عملکرد عملیاتی

دنیسون (2000) معتقد است که فرهنگ سازمانی به عنوان مبنای اصلی جهت ایجاد ارزش ها و باورها از سوی کارمندان و همچنین مدیران، مشتریان، سهام داران، تامین کنندگان و دیگران محسوب می شود. همچنین بر اساس نتایج تحقیق دنیسون (2000)، فرهنگ سازمانی متشکل از چهار عامل است: رسالت، درگیر شدن در کار، تطبیق‌پذیری و انسجام. بر این اساس، رسالت (مسئولیت) به عنوان جهت کلیدی جهت توسعه کلیه سازمان ها محسوب می شود، بنابراین هنگامی که سازمان ها دارای رسالت مشخصی باشند، آنها می توانند به خوبی عمل کرده و به نتایج بهتری برسند، زیرا دارای انگیزه و جهت گیری مشخصی جهت رشد کسب و کار خود هستند (وارتنگ و آوه 2018).

درگیر شدن در کار نشان دهنده تعهد کارمندان و حس مالکان، مشارکت در تصمیم گیری کلیه اعضای شرکت و جهت گیری کار کارمندان در آن سازمان است (وارتنگ و آوه 2018). سازمان هایی که به کارمندان خود اختیار بیشتری با استفاده از روحیه تیمی می‌دهند و به طور مداوم در پی توسعه مهارت های کارمندان جهت انگیزه بخشی به کارمندان جهت مشارکت در فرآیند کار در سازمان هستند، به عملکرد عملیاتی بالاتری دست می یابند (دنیسون 2000؛ فی و دنیسون 2003).

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت

تطبیق‌پذیری به عنوان توانایی سازمان جهت ایجاد تغییرات داخلی در صورت وجود تغییرات خارجی، است (دنیسون و میشرا 1995). در صورتی که شرکت ها به طور داخلی متمرکز شوند، با مشکلاتی در انجام نیازهای خارجی بازار مواجه می‌شوند، بنابراین تضمین توانایی جهت ایجاد تغییر و شناخت مشتریان اهمیت بالایی دارد (وارتنگ و آوه 2018).

انسجام به معنای وجود مجموعه مشترکی از قوانین برای عملکرد سازمان است که موجب تأثیر گذاری بر ترویج ارتباطات کاری میان کارمندان به شکل واقعی و موثر در کار می شود. سازمان ها به عملکرد عملیاتی بهتری هنگام پایدار بودن این سازمان ها و پیاده سازی مطلوب آنها، دست می یابند (سافولد 1998). شرکت ها باید دارای ترکیبی از درگیری در کار و انسجام در فرآیند های کاری خود جهت ترویج فرآیند های کاری به شکل موثر تر، باشند (دنیسون 1990). بر اساس تحلیل های بالا، این تحقیق برخی از فرضیات را مطرح کرده است.

رابطه بین فرهنگ سازمانی و سیستم اطلاعات حسابداری

بر اساس تحقیق مارشال و استینبارت (2017)، سه عامل تأثیر گذار بر سیستم اطلاعات حسابداری وجود دارند: استراتژی کسب و کار، توسعه فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی. فرهنگ سازمانی دارای ارتباط مثبتی با سیستم اطلاعات حسابداری است (ایندج و ژنگ 2010). جهت ارائه و پیاده سازی یک سیستم اطلاعات حسابداری، شناسایی و شناخت مفهوم، استاندارد ها و نقاط قوت یک سازمان، اهمیت زیادی دارد. عامل فرهنگ سازمانی به عنوان مبنایی برای بهترین سیستم اطلاعات حسابداری محسوب می شود (وارتنگ و آوه 2018). فرهنگ نقش مهمی را در ساخت یک سیستم اطلاعات حسابداری استاندارد ایفا می‌کند (شین 2004). بنابراین در اظهار نامه های مالی یک شرکت، فرهنگ بر سیستم اطلاعات حسابداری تأثیر گذاشته و رویکرد های اجرایی تحت تأثیر فرهنگ آن قرار می گیرند (گریش 2003). بر اساس این تحلیل، می توان فرضیه زیر را مطرح کرد:

H5: فرهنگ سازمانی (درگیری در کار، تطبیق‌پذیری، رسالت و انسجام) تأثیر مثبتی بر سیستم اطلاعات حسابداری دارند.

رابطه بین سیستم اطلاعات حسابداری و عملکرد عملیاتی

سیستم اطلاعات حسابداری به عنوان یک ابزار بهینه جهت بهبود عملکرد عملیاتی یک سازمان ارزیابی می شود (کالکین 2003؛ هوپ و فریزر 2003). در مورد یک سازمان با سیستم اطلاعات حسابداری مناسب، کلیه فعالیت های آن موثر واقع می‌شوند (هوپ و فریزر 2003). وارتنگ و آوه (2018) نیز بیان کرده اند که سیستم اطلاعات حسابداری و عملکرد عملیاتی رابطه مثبتی با یکدیگر دارند، به طوری که هنگامی که سازمان دارای سیستم اطلاعات حسابداری مناسبی است، عملکرد عملیاتی سازمان افزایش می‌یابد. بر اساس تحلیل فوق، این تحقیق فرضیه زیر را پیشنهاد می‌کند:

H6: سیستم اطلاعات حسابداری تأثیر مثبتی بر عملکرد عملیاتی سازمان به همراه دارد.

3. روش شناسی تحقیق

3.1 روش کیفی

این روش به صورت ترتیبی بر اساس بررسی مراجع علمی و مرور مطالعات مرتبط قبلی جهت پیشنهاد فرضیات و مدل های تحقیقاتی مقدماتی، انجام شده است. سپس، مولف یک بحث گروهی را با 10 کارشناس جهت اجرا و تنظیم متغیرهای مشاهده شده عوامل فرهنگ سازمانی (رسالت، درگیری در کار، تطبیق‌پذیری و انسجام)، سیستم اطلاعات حسابداری و عملکرد عملیاتی در مدل تحقیقاتی اولیه مطابق با حیطه تحقیق در SME ها در شهر هوشی مینه، انجام داد. نتایج تحقیق به عنوان مبنایی جهت ارائه مقیاس اندازه گیری و پرسشنامه به منظور جمع آوری داده ها برای تحقیق کمی، شکل خواهند گرفت.

3.2 روش کمی

نمونه در تحقیق کمی به وسیله نمونه گیری آسان (در دسترس) با اندازه نمونه 353 مورد (کارمندانی با بیش از 3 سال تجربه کاری/ مدیران دپارتمان، مدیران اجرایی) که در بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در هوشی مینه فعالیت داشته اند، انجام شده است. داده ها توسط پرسشنامه از پیش طراحی شده ارسال شده به افراد جمع آوری شده و نتایج فورا دریافت شدند. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS20 و AMOS20 شامل شاخص های آماری، ارزیابی قابلیت اطمینان آلفای کرونباخ، تحلیل EFA، ضرایب CFA و مدل ساختار خطی SEM جهت تحلیل تأثیر فرهنگ سازمانی بر سیستم اطلاعات حسابداری و عملکرد عملیاتی بنگاه های کوچک و متوسط در هوشی مینه، پردازش می‌شوند.

بر اساس تحقیق ترانگ و گوین (2008)، لازم است تا اندازه نمونه به میزان چهار یا پنج برابر تعداد متغیرهای مشاهده شده، باشد. بنابراین، در این تحقیق، مولف از حداقل تعداد آرای تحقیق متناظر با 18 متغیر مشاهده شده، استفاده کرده است: 5 x 18=90 مشاهده. با این حال، جهت تضمین دقت و کیفیت نتایج مدل، مولف یک نظرسنجی از 360 رای شامل 353 پرسشنامه معتبر را با بیان کلیه اطلاعات در پرسشنامه، انجام داد.

در میان 353 شخص مشارکت کننده، 123 زن وجود دارند که %34.8 از کل شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند و 230 مرد نیز حضور دارند که %65.2 را در بر می گیرند. سمت اصلی متعلق به مدیر و نایب رئیس دپارتمان ها با مشارکت %68.3 است. تجربه کاری از 5 تا 10 سال در برگیرنده بیشترین نرخ به میزان %75.1 است. پاسخ دهندگان در بخش های کاری مختلف مانند تولید (%24.1)، تجارت (%29.7)، خدمات (%23.5) و بخش های دیگر (%22.7) طبقه بندی می‌شوند.

دانلود مقالات ترجمه شده جدید مدیریت رفتار سازمانی

4. نتایج تحقیق

نتایج آزمون قابلیت اطمینان مقیاس ضرایب نشان می‌دهند که ضریب آلفای کرونباخ به حداکثر مقدار 0.873 متعلق به ضریب تطبیق‌پذیری دست می‌یابد؛ کمترین ضریب آلفای کرونباخ، 0.726 است که متعلق به ضریب رسالت کارمندان است. کلیه ضرایب آلفای کرونباخ این عوامل، بیش از 0.7 هستند. ضریب همبستگی متغیرهای کلی بیش از 0.3 است که این موضوع نشان می‌دهد، متغیرها دارای همبستگی نزدیکی بوده و تضمین می‌کند که کلیه متغیرها (18 متغیر از 6 گروه عامل) الزامات تحلیل SEM مدل معادلات ساختاری را برآورده می کنند.

EFA جهت بررسی ساختار عوامل استفاده می شود: MS: رسالت- آلفای کرونباخ: 0.726)، IN (درگیری در کار-CA:0.757AD (تطبیق‌پذیری- CA:0.873CO(انسجام-CA:0.812AI(سیستم اطلاعات حسابداری-CA:0.855) و OP(عملکرد عملیاتی- CA:0.790). هر 18 متغیر متعلق به عوامل که شرایط تحلیل و قابلیت اطمینان آلفای کرونباخ را برآورده می کنند، در تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) استفاده می‌شوند. سپس، عوامل جهت پاک کردن داده ها، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. با وجود این 18 متغیر مقیاس ها، تحلیل EFA نشان می‌دهد که نتایج تحلیل عاملی متغیرهای متعلق به عوامل گویای این موضوع هستند که ضریب KMO به دست آمده، 0.715 با سطح معناداری 0.000 است. این موضوع مقدار KMO را تضمین تناسب تحلیل عاملی اکتشافی را تائید کرده و سطح معناداری داده ها در تحلیل عاملی، قرار می گیرد. شاخص آماری کی مربعی آزمون بارتلت، به میزان 2618.159 با سطح معناداری Sig=0.000 است.

همچنین، تحلیل واریانس استخراج شده نشان می‌دهد که واریانس استخراج به میزان %73.242 است. این مقدار با توجه به میزان %73.242 تغییرپذیری داده های توصیف شده توسط شش عامل، بالا به نظر می رسد. بنابراین، مقیاس ها تبیین شده و پذیرفته شده اند و نقطه توقف هنگام استخراج عوامل در عامل ششم با مقدار مشخصه 1.073، بیشتر از 1 است. این موضوع نشان می‌دهد که متغیرهای لحاظ شده، در شش گروه تعبیه شده اند.

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت
 

نتایج چرخش عوامل نشان می‌دهند که کلیه عوامل، مطلوب بوده (مقادیر ضریب بار عاملی بیشتر از 0.5 است) و در شش گروه مجزا از عوامل سازمان دهی شده اند و این گروه ها به عنوان عوامل MS (رسالت)، IN (درگیری در کار)، AD (تطبیق‌پذیری)، CO (انسجام)AI (سیستم اطلاعات حسابداری) و OP (عملکرد عملیاتی) لحاظ شده اند. سپس، تحلیل عاملی تأییدی CFA با استفاده از نرم افزار AMOS با هدف بررسی تأثیر عوامل، انجام شدند.

نتایج نشان می‌دهند که مقدار کی مربعی/df = 1.534 کمتر از 3، GFI=0.947 بزرگتر از 0.95 و RMSEA=0.039 کمتر از 0.1 است؛ بنابراین، این مدل برای داده ها مناسب است. همچنین، اوزان استاندارد بیشتر از 0.5 هستند. در واقع آنها از نظر آماری معنادار هستند، بنابراین این مفاهیم به مقدار همگرایی دست می یابند. بنابراین، با وجود نتایج تحلیل CFA، عوامل اصلی در تحلیل لحاظ می‌شوند که عبارتند از: MS (رسالت)، IN(درگیری در کار)، AD (تطبیق‌پذیری)، CO (انسجام)، AI (سیستم اطلاعات حسابداری) و OP (عملکرد عملیاتی).

همچنین، این مقاله تحقیقاتی مقدار قابلیت اطمینان کلی و کل واریانس استخراج شده جهت ارزیابی قابلیت اطمینان مقیاس ها را محاسبه کرده است. نتایج نشان می‌دهند که مقادیر قابلیت اطمینان ترکیبی و کل واریانس استخراج شده از تمامی عوامل بیشتر از 0.5 بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که این عوامل قابلیت اطمینان را در تحلیل، لحاظ می کنند. و مقدار P ضرایب همبستگی در هر زوج کمتر از 0.05 است (کمتر از %5)، بنابراین ضریب همبستگی هر زوج از مفاهیم از 1 در سطح اطمینان %95 متفاوت است. بنابراین، این مفاهیم به مقدار تمایز دست می یابند.

جهت انجام تحلیل مدل معادلات ساختاری SEM با نشان دادن تأثیر فرهنگ سازمانی بر سیستم اطلاعات حسابداری و عملکرد عملیاتی بنگاه های کوچک و بزرگ در شهر هوشی مینه، مؤلفه مدل به دست آمده از نتایج تحلیل CFA را به مدل معادلات ساختاری SEM تبدیل کرده است. با توجه به نتایج تحلیل CFA مشاهده شده، نتایج SEM مدل معادلات ساختاری منطبق بر داده ها است. این موضوع در شاخص هایی مانند موارد زیر مشاهده شده است: df/کی مربعی=1.534 کمتر از 3، GFI=0.947 بیشتر از 0.9، TLI=0.968 بیشتر از 0.95، CFI=0.975 بیشتر از 0.95 و RMSEA=0.039 کمتر از 0.1.

همچنین بر اساس نتایج تحلیل، مقدار P روابط تاثیرگذار در میان عوامل، می توان مشاهده کرد که مقدار P کمتر از %5 به جز تأثیر AD (تطبیق‌پذیری) بر روی AI (سیستم اطلاعات حسابداری) با مقدار P 0.519 بیشتر از %5 است؛ بنابراین AD (تطبیق‌پذیری) دارای معناداری آماری در تأثیر گذاری بر AI (سیستم اطلاعات حسابداری)، نیست.

هنگام بررسی مقدار ضرایب رگرسیون در میان عوامل، مشاهده می شود که مقدار ضریب رگرسیون بیشتر از 0 است که این موضوع به معنای تأثیر مثبت در میان عوامل به ویژه به صورت زیر است:

عوامل رسالت، درگیری در کار و انسجام از تأثیر گذاری مثبتی بر سیستم اطلاعات حسابداری با ضریب رگرسیون 0.09؛ 0.01 و 0.03 برخوردار بوده اند. این موضوع نشان می‌دهد هنگامی که عوامل رسالت، درگیری در کار و انسجام بهتر هستند، سیستم اطلاعات حسابداری افزایش می‌یابد (هنگام افزایش در رسالت، درگیری در کار و انسجام، سیستم اطلاعات حسابداری به میزان 0.09، 0.01 و 0.03 برابر افزایش می‌یابد).

عوامل رسالت، درگیری در کار، تطبیق‌پذیری و انسجام تأثیر مثبتی بر عملکرد عملیاتی با ضریب رگرسیون 0.17، 0.21، 0.12 و 0.09 داشته اند. این موضوع نشان می‌دهد هنگامی که عوامل رسالت، درگیری در کار، تطبیق‌پذیری و انسجام بهتر باشند، عملکرد عملیاتی افزایش می‌یابد (در طی یک نوبت افزایش رسالت، درگیری در کار، تطبیق‌پذیری و انسجام، عملکرد عملیاتی به میزان 0.17؛ 0.21، 0.12 و 0.09 برابر افزایش می‌یابد). و عامل سیستم اطلاعات حسابداری تأثیر مثبتی بر عملکرد عملیاتی با ضریب رگرسیون 0.001 داشته است. این موضوع بدان معناست هنگامی که عامل سیستم اطلاعات حسابداری بهتری باشد، عملکرد عملیاتی افزایش می‌یابد (طی یک نوبت افزایش سیستم اطلاعات حسابداری، عملکرد عملیاتی به میزان 0.001 برابر افزایش می‌یابد).

بنابراین، پس از انجام تحلیل مدل ساختاری خطی SEM، این تحقیق رابطه بین فرهنگ سازمانی (اندازه گیری شده در طی عوامل رسالت، درگیری در کار، تطبیق‌پذیری و انسجام)، سیستم اطلاعات حسابدار و عملکرد عملیاتی را انجام داده که در این میان (1) عوامل رسالت، درگیری در کار و انسجام تأثیر مثبتی بر سیستم اطلاعات حسابداری داشته اند؛ (2) عوامل رسالت، درگیری در کار، تطبیق‌پذیری و انسجام تأثیر مثبتی بر عملکرد عملیاتی داشته و (3) عامل سیستم اطلاعات حسابداری نیز تأثیر مثبتی بر عملکرد عملیاتی داشته است).

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت
 

5. نتیجه گیری و کارکرد های مدیریتی

5.1 نتیجه گیری

بر اساس نظریات مرتبط با فرهنگ سازمانی، سیستم اطلاعات حسابداری، عملکرد عملیاتی و تحقیقات قبلی مرتبط با موضوع تحقیق، مولف یک مقیاس را ساخته و مدل تحقیق را با 6 عامل اصلی پیشنهاد کرده است: (1) رسالت (2) درگیری در کار (3) تطبیق‌پذیری (4) انسجام (5) سیستم اطلاعات حسابداری و (6) عملکرد عملیاتی. سپس، این مقاله تحقیق کیفی را جهت اصلاح و جایگزینی خطا ها در صورت وجود انجام داده و سپس یک نظرسنجی و نظرسنجی رسمی را جهت جمع آوری نظرات 353 نفر از فعالان بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در شهر هوشی مینه، اجرا کرد. با توجه به پایگاه داده جمع آوری شده، این تحقیق از نرم افزار SPSS20، AMOS20 جهت تحلیل استفاده کرده است؛ این تحقیق به نتایج زیر دست یافته است:

اولا، تحقیق نشان می‌دهد که اساسی ترین مفاهیم و مقیاس ها جهت سنجش رسالت، درگیری در کار، تطبیق‌پذیری، انسجام، سیستم اطلاعات حسابداری و عملکرد عملیاتی استفاده شده اند؛ نتایج تحقیق قبلی موید تأثیر فرهنگ سازمانی بر سیستم اطلاعات حسابداری و عملکرد عملیاتی به عنوان مبنای علمی برای تحقیقات بعدی بوده است. سپس، شاخص های آماری تحقیق بر روی اهداف نظرسنجی مانند جنسیت، سمت، تجربه کاری و زمینه فعالیت ها مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

نتایج تحلیل آلفای کرونباخ نشان می‌دهد که با وجود 18 متغیر (شامل متغیرهای عوامل)، تمامی آنها الزامات ارزیابی را برآورده کرده و ضرایب آلفای کرونباخ از 0.7 بیشتر بوده و ضریب همبستگی کل متغیرها بیشتر از 0.3 است. علاوه براین، نتایج تحلیل عاملی اکتشافی EFA نشان می‌دهد که تمامی متغیرهای متعلق به عوامل، الزامات تحلیلی را برآورده می کنند (مقادیر ضریب بار عامل بیشتر از 0.5) هستند و با توجه به کل 18 متغیر و دسته بندی شده توسط شش گروه از عوامل: MS (رسالت)، IN(درگیری در کار)، AD(تطبیق‌پذیری)، CO (انسجام)، AI (سیستم اطلاعات حسابداری) و OP (عملکرد عملیاتی) در نظر گرفته شده اند.

دانلود مقالات ترجمه شده جدید مدیریت رفتار سازمانی

به ویژه تحلیل عاملی تأییدی CFA نشان می‌دهد که این مدل از کارایی بالایی برای داده ها برخوردار بوده و مقیاس ها تطبیق‌پذیری و مفاهیم را جهت دستیابی به مقدار تفکیکی تضمین کرده اند. مدل معادله ساختاری SEM نشان می‌دهد که: (1) عوامل رسالت، درگیری در کار و انسجام تأثیر مثبتی بر سیستم اطلاعات حسابداری داشته اند (2) عوامل رسالت، درگیری در کار، تطبیق‌پذیری و انسجام تأثیر مثبتی بر عملکرد عملیاتی داشته اند و (3) عامل سیستم اطلاعات حسابداری تأثیر مثبتی بر عملکرد عملیاتی داشته است.

سایت تخصصی مقالات مدیریت و حسابداری

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی