سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری

سفارش ترجمه تخصصی مدیریت و حسابداری؛ دریافت مقاله آماده ترجمه شده؛ مقالات انگلیسی ISI معتبر و جدید

در این وبلاگ، جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به رشته مدیریت و حسابداری قرار داده خواهد شد

ترجمه مقاله مدیریت دانش ضمنی و صریح در شرکت

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۳۱ ب.ظ

بینش هایی نسبت به مدیریت دانش ضمنی/صریح در شرکت

نخستین همبخشی این مقاله به ساختار کنونی ادبیات مدیریت دانش با تحلیل طیف وسیعی از ادبیات کلیدی (هم بدوی و هم معاصر) و ارائه یک مرور مجمل بروز است که نقش دانش ضمنی و صریح در زمینه های تحول سازمانی را مقایسه می نماید. مطابقا، جدول 1، یک جدول قیاسی است که بینش های استنباط شده در بین منابع ادبیات پیرامون طیفی از ابعاد مهم این دو گونه شناسی دانش را خلاصه و مقایسه می نماید.

 

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دانش

 

با نقد و بررسی این مرور مجمل، موضوعات مدیریت دانش مشمول در این مقاله و با تاکید بر ادراک کلیدی حاصل از ادبیات بدوی و بینش های اصلی از ادبیات معاصر، خلاصه ای از مضامین مشتق شده از تحلیل ادبیات، برای هر موضوع، ارائه می شود. مطابقا، مرور مجمل در این جدول، نشان می دهد، این مقاله چطور یک همبخشی معتبر در ادبیات مدیریت دانش را از یک چشم انداز تحول سازمانی ایجاد می نماید.

6.2 چارچوب تحقیقاتی برای مدیریت دانش ضمنی/صریح در شرکت

همبخشی دوم این مقاله، به سوی توسعه نظری در حوزه مدیریت دانش، با ارائه رهنمودهای تحقیقاتی آینده به محققان بر اساس ادراک نظری قبلی و پیشبرد دانش جمعی ما، از این قلمروی تحقیقاتی است. در نتیجه، یک چارچوب تحقیقاتی در جدول 2 ذیل ارائه شده است که حاوی یک پایگاه داده ساخت یافته از فراخوان های مرتبط برای تحقیقات از سوی تازه ترین نشرهای دانشگاهی پیرامون نقش مدیریت دانش ضمنی و صریح در زمینه های تغییر سازمانی است.

این چارچوب تحقیقاتی حاوی 30 راه انفرادی برای تحقیقات آینده در نقش مدیریت دانش ضمنی و صریح است. به دلایل متعدد برای محققان مدیریت دانش، بسیار مفید اثبات خواهد شد. اولا، طرح اولیه آن، به همان ترتیب موضوعات مشمول در کل این مقاله ساخته می شود (و در مرور مجمل در جدول 1، خلاصه می گردد). لذا، پژوهشگران می توانند منطق مقایسه بینش ها و مضامین جدید این موضعات اصلی را با مراحل بعدی برای مطالعات آینده، دنبال نمایند. به علاوه، با هدایت این چارچوب تحقیقاتی در جدول 2، محققان می توانند براحتی، رایج ترین موضوعات برای فراخوان های تحقیقاتی را مشاهده نمایند، در مقایسه با موضوعات دارای موقعیت های مناسب تری که خیلی کم، دریافت شده اند. مثلا، اکثریت شکاف ها در تحقیقات یا دانش در رابطه با موضوع تاثیرات سازمانی بر دانش ضمنی در داخل شرکت، شناسایی شده اند، با چندین پژوهشگری که تحقیقاتی را می طلبند که بر صنعت IT متمرکز است (بورخس ودیگران، 2019؛ پناهی و دیگران، 2016) یا کارمندان انفرادی شرکت (بورخس و دیگران، 2019؛ شنگ، 2019). فقط فراخوانهای واحد معکوس برای تحقیقات موقعیت ویژه در سطح تیمی تحلیل در رابطه با صفات دانش سازمانی صریح (ابیدانی و دیگران، 2019) یا رابطه بین دو گونه شناسی دانش مورد بررسی قرار گرفتند (چوآنگ و دیگران، 2016).

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دانش

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دانش

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دانش

ثبت سفارش ترجمه تخصصی مدیریت دانش

 

نهایتا، این جدول، سطح اضافی تحلیل برای محققان را با تاکید بر این مساله ارائه می دهد که فراخوان برای تحقیق، ویژه صنعت، سهامدار یا روش شناسی است. شمول صنایع برای هر تحقیق آینده ای مفید است که بر مدیریت دانش ضمنی / صریح در صنایع یا بخش های خاصی تمرکز دارد همانند صنعت IT (بورخس و دیگران، 2019)، صنایع فنون و حرف (لاتیلا و دیگران، 2018) یا بخش مراقبت از سلامت (پناهی و دیگران، 2016)، گرچه لازم به ذکر است، اکثر فراخوان های شناسایی شده برای تحقیقات، ویژه صنعت نبودند. اما در عوض، اکثر فراخوانهای شناسایی شده، ویژه سهامدار بودند که هم چنین در این جدول نمایان می گردد زیرا رهنمودهای آشکاری را بر اساس این مساله به محققان ارائه می دهند که آیا فراخوان ها، بر میزان تحلیل سازمانی، مدیریتی یا کارمندی، متمرکز بوده اند یا خیر. دو فراخوان هم، روش شناسی های خاصی را ذکر نموده اند همانند اقدامات با تاخیر (پِرِز- لانو و دیگران، 2016) و تحلیل رسانه های اجتماعی (پناهی و دیگران، 2016) که می تواند برای کمک به محققان، مفید اثبات شود که مسیر تحقیقاتی که طی می شود، بر اساس مقایسه پیش زمینه روش شناسی خودشان با شرایط لازم برای تحقیق آینده است. زمانیکه این سه بعد تحقیقاتی به طور جمعی در کنار موضوعات اصلی در نظر گرفته می شوند، جدول 2، یک چارچوب تحقیقاتی جامع و عملی را ارائه می دهد که پژوهشگران نوظهور در این زمینه، می توانند از آن استفاده کنند.  

جدول 1.

مرور مجمل یافته های کلیدی حاصل از مرور ادبیات مدیریت دانش ضمنی / صریح.

موضوع

ادراک کلیدی حاصل از ادبیات بدوی

بینش های کلیدی حاصل از ادبیات معاصر

استنباط های حاصل از ادبیات

تاثیرات سازمانی بر توسعه دانش ضمنی

  1. زمینه های اجتماعی مربوط به وظیفه متغیر، اساسا، برای استنباط معنی از دانش ضمنی در سطح تیمی در شرکت، مهم تر هستند (ساتون، 2001).
  2. کیفیت دانش ضمنی در سطح کارمندی، مستقیما تحت تاثیر تغییرات در تجربه فردی در زمینه منتخب است (نوباکا، 1994)
  1. انجمن های اجتماعی که کنجکاوی و تغییرات در تکنیک های اکتشافی را ترغیب و تسهیل می کنند، ضرورتا برای اشتراک گذاری موفقیت آمیز دانش ضمنی در کل سازمان، مهم هستند (ماراویهاس و مارتینز، 2019)
  2. استفاده از سیستم های مدیریت دانش در شرکت می تواند دارای تغییرات منفی بر کسب دانش ضمنی در سطح فردی باشد (ارنگا- روگلا و چالمتا، 2019)
  1. تغییرات سازمانی در تفکر خلاق و تشکیل دانش جدید، پیش شرط های لازم برای کیفیت ارتقا یافته دانش ضمنی هستند.
  2. کسب و توسعه دانش ضمنی در یک زمینه سازمانی، تحت تاثیر متغیرهای تغییر هستند که به میزان سلسله مراتبی وابسته است که در آن، دانش ضمنی، همتراز می شود

ویژگی های دانش ضمنی در سازمان

  1. دانش ضمنی، اساسا زمانی در عملکرد سازمانی تغییر پیدا می کند که ابعاد خاصی از عملکرد فناوری ابتکاری بر دانش ضمنی برای هماهنگ سازی اعمال و توصیف راه کارهای بهبود، تکیه کنند (ادموندسون و دیگران، 2003).
  2. مزایای عملی دانش ضمنی، به تغییرات در دو متغیر اصلی وابسته هستند: برونی سازی و فزون سازی (نوناکا، 1994)
  1. دانش ضمنی می تواند به کسب بازده بیشتر سرمایه برای پروژه های شرکتی منجر شود که در آنها، بکار میرود (ماتاولو و دیگران، 2017)
  2. نقش دانش ضمنی، یک سازمان دهنده برای تغییر اجتماعی در سازمان ها به خاطر ماهیت عملی اش در زمینه توابع فردی و اجتماعی است (بورخس و دیگران، 2019؛ اسپراگون و بودولیکا، 2017)
  1. برای نقش دانش ضمنی که به میزان تحلیل تیمی گسترش می یابد، آنها تعامل اجتماعی را به عنوان سازمان دهنده اصلی مورد دفاع قرار می دهند که در آن تغییرات حاصل در خروجی، دارای استنباط های سازمانی برای پیش بینی اثربخشی (اما نه بازده) و  در نهایت عملکرد شرکت است.
  2. برای کسب درک کامل دانش ضمنی و روند مفید بودن آن برای شرکت، ضروری است، از انواع چشم اندازهای متغیر، در نظر گرفته شود من جمله منبع نظری، مبتنی بر منبع، کارکردی، عملی و اجتماعی.

مسائل / تحولات دانش ضمنی

  1. دانش ضمنی پیرامون خود، خروجی های نواوری را تغییر نمی دهد زیرا نقش آن، یک مانع مهم برای ابتکار را نشان می دهد (جوهانسن و دیگران، 2001).
  2. نقش ویژه زمینه دانش ضمنی، یک عنصر ضعف خودش است که به صورت "چسبندگی" نمود پیدا می کند (کانل و دیگران، 2003).
  1. انتقال دانش ضمنی می تواند فقط در نقطه کاربرد روی دهد زیرا اشتراک گذاری تجارب از طریق تغییر عملکردهایی است که انتقال خود را تسهیل خواهد کرد (بورخس و دیگران، 2019)
  2. تعاملات شخصی در زمینه های کاری متغیر، باید هم مکرر و هم فشرده باشد تا فرایند اشتراک گذاری دانش ضمنی را ارتقا بخشد (آناند و دیگران، 2020).
  1. این فرایند انتقال دانش ضمنی نیست که مشکل ساز است بلکه بیشتر اثربخشی تغییرات سازمانی لازم برای ایجاد یک انتقال اصولی و منطقی است.
  2. راهبرد برای انتقال موفق دانش ضمنی ممکن است به تغییرات در شیوه ای وابسته باشد که به طور داخلی (درون شرکتی)، خارجی (شرکت تابعه) یا بین المللی، بستگی داشته باشد.

تاثیرات سازمانی بر توسعه دانش صریح

  1. مدیریت دانش صریح در شرکت ها باید شامل فرایندهای درایت و روش های علمی باشد (گورلی، 2006)
  1. نقش دانش صریح به یک سری از تغییرات تکنولوژیکی و یا مدیریتی مربوط است که در چارچوب فضاهای سازمانی تعریف شده و رسمی می شود (ماتاولو و دیگران، 2017).
  2. بهترین راهبرد برای ارتقاء مدیریت دانش در کل شرکت ها، ترکیبی از تغییرات در مشارکت پرسنل در سطوح سلسله مراتبی مختلف را ترکیب می نماید (عمران و دیگران، 2016).
  1. تلفیق دانش صریح در تغییرات تکنولوژیکی و یا مدیریتی، پیش از اینکه در شرکت اجرا شوند، ممکن است واقعا، در رسمی سازی آنها عملا، همبخشی داشته باشد.

ویژگی های دانش صریح در سازمان

  1. تلفیق تکنیک های مبتنی بر هوش مصنوعی برای مثلا سیستم های کارشناسی یا استدلال مبتنی بر مورد، تغییری را نشان می دهد که  سهولت انتقال دانش را ارتقا می بخشد (دسوزا، 2003))
  1. عینیت، یک عنصر حیاتی دانش صریح به خاطر مضامین دقت، پایایی و ادراک از سوی دریافت کنندگان خارجی است (آدیس، 2016).
  2. سهولتی که با آن دانش صریح می تواند منتقل شود، ممکن است به طور مثبت، سرعت بکارگیری از طریق کارگران دانش را تغییر دهد (چن و دیگران، 2018).
  1. عینیت دانش صریح، یک عنصر قابل توجه به خاطر استنباط های ذاتی برای دقت، پایایی و ادراک متغیر از سوی دریافت کنندگان خارجی است.
  2. با مشارکت تکنیک های مبتنی بر A.I در دانش صریح، به تاثیرات ویژه[2] تغییر می یابد که می تواند در مرحله انتقال، به حداقل برسد.

 

مسائل/ چالش های دانش صریح

  1. قصور در برانگیختن مصرف دانش صریح در شرکت ممکن است منجر به ناکارامدی هایی در مراحل بعدی کسب دانش شود (دسوزا و دیگران، 2006)
  2. فقدان مزیت رقابتی از استفاده از دانش صریح در شرکت ممکن است به خاطر ریسک بالای تقلید از سوی رقبا باشد (جسم الدین و دیگران، 2005)
  1. چنانچه دانش صریح به طور مجزا بکار رود، در تغییر عملکرد سازمانی، ناموثر خواهد بود (ماگنییر- واتاناب و بنتن، 2017)
  2. تاکید بیش از حد دانش در رابطه با سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات ممکن است در اتلاف مزیت رقابتی برای شرکت دخیل باشد (گرانادوس و دیگران، 2017).
  1. چنانچه دانش صریح به طور مجزا بکار رود، در میسر سازی تغییرات عملکرد سازمانی موفق، ناموثر خواهد بود.
  2. از اینرو، دانش صریح، باید به طور منظم هم در مکانیسم های کلامی و هم بصری به منظور تغییر و تحکیم ارتباط بین ارائه دهنده و کاربر تکرار شود.

رابطه بین دانش ضمنی و صریح

  1. در تغییر زمینه های سازمانی، افراد، دانش ضمنی را با دانش صریح "ساده" جایگزین نموده اند (نوباکا و ون کروگ، 2009).
  1. قرارگیری دانش ضمنی و صریح بر یک پیوستار بر اساس توانایی فرد برای بیان و تدوین سطوح متغیر "ضمنی بودن" دانش است (چوآنگ و دیگران، 2016)
  1. پیوستار وجود دانش ضمنی و صریح می تواند به عنوان یک فرایند یکسویه مجددا مفهوم سازی شود، بدین وسیله، دانش طبیعتا به صورت دانش ضمنی وجود دارد که به دانش صریح از طریق طیف تاثیرات زمینه ای تغییر می یابد.
  2. اکثریت نمونه های سازمانی دانش ضمنی، از طریق فعالیت هایی تدوین می شوند مثل تغییرات در شیوه یا آزمون و خطا یا از طریق شرایط ذهنی همانند غریزه و استعداد

تبدیل دانش ضمنی صریح و دانش صریح - ضمنی

  1. تبدیل، زمانیکه تغییرات در ترتیب اطلاعات یا مجموعه قوانین مدیریت می شود، غیر عملی است
  1. فرایند تبدیل، مهم است زیرا اجازه می دهد، سازمانها از ویژگی های منحصر به فرد و متغیری بهره ببرند که دو گونه شناسی دانش می توانند بهمراه داشته باشند (ماتوولو و دیگران، 2017).
  1. نسبت های دانش ضمنی و صریح به تغییرات در پرسنل یا سیستم های مدیریت سازمانی بستگی دارد
  2. تصمیمات مدیریتی در زمینه خلق، وجود، توسعه و تبدیل بالقوه به شرایط سازمانی متغیر و زمینه بستگی خواهد داشت که دانش قرار است در آنجا مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

جدول 2. چارچوب تحقیقاتی برای پژوهشگران مدیریت دانش ضمنی/ صریح

موضوع

صنایع

سهامدار

روش شناسی

شکاف ها در دانش / تحقیقات

 

تاثیرات سازمانی بر دانش ضمنی

صنایع IT

 

  1. چرا فرهنگ های سازمانی تیم گرا، بر اشتراک گذاری دانش ضمنی بین کارکنان IT اندونزیایی اثر نمی گذارند (بورخس و دیگران، 2019)
  2. رسانه های اجتماعی چطور در اشتراک گذاری دانش ضمنی همبخشی دارند (پناهی و دیگران، 2016)

 

 

شرکت (SME)

اقدامات با تاخیر

آیا رفتارها و اعمال ویژه وابسته به سوگیری کارآفرینی یا بازار SME، دانش ضمنی ویژه شرکت را در طول زمان خلق می کند (پِرِز- لانو و دیگران، 2016)

 

 

رهبران

 

  1. تاثیرات سببی رهبری قدرت طلبانه بر عدالت ادراک شده و نیت اشتراک گذاری دانش (چن و دیگران، 2018)
  2. آیا ابعاد دیگر ادراک عدالت، تاثیرات سه بعد رهبری پدرگرایانه بر اشتراک گذاری دانش ضمنی اثر خواهد داشد، هم چنین آیا گرایش مورد نیاز رهبر، این فرایندهای میانجی را تعدیل خواهد کرد (چن و دیگران، 2018).  

 

 

مدیران

 

  1. مکانیسم های اشتراک گذاری دانش و تاثیرشان بر خلق و انتقال دانش ضمنی مدیریتی (مناف و دیگران، 2018)

 

 

تیم

 

  1. تبادل دانش چطور بر نواوری و نیاز برای دانش ضمنی خارجی اثر خواهد داشت (شنگ، 2019)

مسائل و چالش ها با دانش ضمنی

 

کارکنان

 

  1. چرا و چطور میانجی ها بر تبدیل دانش ضمنی خارجی به نواوری محصول در زمینه بنگاه چند ملیتی اثر می گذارند (شنگ، 2019)
  2. عواملی که مشارکت کارمندان بر رفتار اشتراک گذاری دانش ضمنی و ظرفیت جذب گیرنده دانش ضمنی را تسهیل می نمایند (بورخس و دیگران).

 

 

 

 

 

  1. انواع مختلف اعتماد که در مراحل مختلف یک پروژه و در بین طرف های مختلف پروژه گسترش می یابند بر اشتراک گذاری دانش ضمنی اثر می گذارد (زانگ و هی، 2016)
  2. سایر راه های بالقوه برای تسهیل کسب دانش ضمنی (چوآنگ و دیگران، 2016)
  3. عواملی که بر اشتراک گذاری دانش در سایر دسته بندی های حرفه ای اثر می گذارند (بورخس و دیگران، 2019)

ویژگی های دانش ضمنی در سازمان

صنایع فنون و حرف

کارمندان

 

  1. تعریف و اجرای معیارهای ارزیابی های عملکرد جدید مناسب برای ارتقاء دانش ضمنی فردی (لاتیلا و دیگران، 2018)
  2. نیاز به بررسی منابع متغیر دانش ضمنی، خاستگاه ها و تکامل (لاتیلا و دیگران، 2018)

 

مراقبت از سلامت

کارمندان (آنلاین)

شرکت

 

  1. اشتراک گذاری دانش ضمنی در فضای اجتماعی آنلاین (پناهی و دیگران، 2016)

 

 

 

 

  1. راه هایی که شرکتها می توانند دانش ضمنی خود را بررسی کرده و بکار بگیرند (الیسن و روانگ، 2018)

 

 

مدیران/ کارمندان

 

  1. بررسی روابط متقابل بین انتقال مکانیسم اشتراک گذاری دانش ضمنی مدیریتی و علکرد فردی و شخصیت کارمند (مناف و دیگران 2018)

 

 

 

تحلیل رسانه های اجتماعی

  1. ارزیابی انواع مختلف پایگاه های اجتماعی در برابر انواع مختلف دانش ضمنی و هم چنین جستجوی چشم اندازها و تجارب جوامع آنلاین حرفه ای مختلف (پناهی و دیگران، 2016)

 

 

 

 

  1. تفکیک مزایای استنباط شده توسط یک سازمان از دانش ضمنی و به طور ویژه نشان دادن روند ارتقاء عملکرد توسط دانش ضمنی (اُلیسن و روانگ، 2018)

 

 

 

 

   1) درک رابطه بین صفات شخصیتی و اشتراک گذاری دانش ضمنی در مقایسه های میان فرهنگی (بورخس و دیگران 2019)

  1. آیا ICT می تواند اشتراک گذاری دانش ضمنی را تسهیل نماید (پناهی و دیگران، 2016)

مسائل/ چالش ها با دانش ضمنی

 

کارمندان

 

  1. مشخص کردن این مساله که آیا دانش اشتراک گذاری شده بین دو نفر، واقعا ضمنی است یا صریح (پناهی و دیگران، 2016)

تاثیرات سازمانی بر دانش صریح

 

 

 

  1. عوامل موثر بر صراحت دانش (هم چنین فرایند انتقال فناوری) (دابیکیس و گیل سارکین، 2017)

ویژگی های دانش صریح در سازمان

 

تیم

 

  1. افزایش بهره وری که برای سازمان ها به عنوان یک تابع مستقیم کار دانش مستقیم و کارکنان دانش، منتج می گردد (ابیدانی و دیگران، 2019).

 

 

 

 

  1. چطور دانش صریح ذخیره می شود (ایولدز و دیگران، 2017)
  2. نقش دانش صریح در عملکرد وظیفه دوگانه (ایوولدز و دیگران، 2017)

مسائل/ چالش ها با دانش ضمنی

 

 

 

  1. ایجاد و تلفیق دانش صریح در زمینه نیازهای قابل توجه در توسعه تصورات مداوم (کیسر و کراگولی، 2016)

ارتباط بین دانش صریح و ضمنی

 

کارمندان / تیم

 

  1. فرایندهای ویژه ای که از طریق آنها سیستم های HRM، اشتراک گذاری دانش ضمنی و صریح را ترغیب و حمایت می کنند (چوآنگ و دیگران، 2016)

 

 

 

 

  1. تفکیک بین دانش ضمنی و صریح برای اهداف انتقال فناوری (دابیکیس و گیل سارکین، 2017)
  2. تفکیک دانش ضمنی از دانش صریح (زانگ و هی، 2016)

 

 

[1] tacit/explicit knowledge

[2] idiosyncratic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی